Berwick Bandits – King's Lynn Stars 45:45

Posted by

berwick2008.jpgksl2008.jpgBerwick (Velká Británie) – Hned tři čeští jezdci se představili v závodě Premier League mezi Berwickem a King’s Lynnem a všem se dařilo. Adrian Rymel vybojoval 12 bodů a 1 bonus. Michal Makovský připsal 10 bodů a 1 bonus, nicméně nejúspěšnějším v dresu Banditů zůstal Aarnio. U hostů odešel jen jednou poražen ze svých rozjížděk Tomáš Topinka. Ten ziskal 14 bodů. Při pohledu na stálý přísun mnoha bodů u našich reprezentantů, přijde člověku na mysl, proč alespoň jeden z nich nezkusí Elite League. Zkusil ji už jako host Suchánek, mohli by ho následovat další..

Berwick Bandits – 45:
1. Adrian Rymel (3,2*,2,3,2) 12+1
2. Norbert Magosi (1,3,3,1*) 8+1
3. Michal Makovsky (2,3,2,2,1*) 10+1
4. Guglielmo Franchetti ZZ
5. Benny Johansson (0,0,1*,0) 1+1
6. Tero Aarnio (1,2,2*,3,2,1,2) 13+1
7. Adam McKinna (0,0,0,1*,0) 1+1

King’s Lynn Stars – 45:
1. Shane Parker (f,-,-,-) 0
2. Shaun Tacey (2,1,1*,3) 7+1
3. Tomas Topinka (3,2,3,3,3) 14
4. Simon Lambert (1,1*,0,3) 5+1
5. Rusty Harrison (3,e,3,2,e) 8
6. John Oliver (0,2*,0,0,0) 2+1
7. Kozza Smith (3,1,1,2,1,0,1) 9

9 comments

  1. Není to ani otázka cítění či necítění, ale spíše porovnání vkladů a zisků. V Elite se musí mnohem víc investovat. Premier je taková fabrika na klidnější vydělávání a dožití. Míň závodů, menší honička. Prostě pro jezdce bez větších ambicí.

    A jinak není úplně pravda, že jsou to úplně neznámí jezdci. Třeba Gary Havelock je bývalý mistr světa a Kyle Legault to dotáhl do finále kvalifikace do GP. Řada jezdců je z kontinentu (Rymel, Franc, Makovský, Magosi, Aarnio, Katt, Kroeger, Carpanese…)

  2. On je velký rozdíl i v klubech jedné ligy. Např. v Premier jsou peníze hlavně na jihu, třeba Berwick patří mezi nejchudší kluby, podobně skotské. Proto Waite tak ochotně bere Čechy, Argentince, prostě kohokoli, Glasgow či Edinburgh je prolezlý Australany. A samozřejmě má každý jinou smlouvu na jiné peníze.

    Obecně se platí fix, třeba tři stovky za start. Pak za body, třeba čtyřicet. Bývá handrkování o golden double a podobně. Taky cesťák na závody venku, třeba třicet pencí na kilák. Někde se fasuje guma, někde metyl, někde zajistí klub auto, bydlení atd.. Někde se z toho strhává na pojištění, jinde to zaplatí promotér.

    V Elite jsou peníze řádově dvojnásobné. Na nějaké stovce nebazírují. Ale hodně záleží na sponzorech, které si jezdec zajistí: ten koupí motor, ten zalepí účet u ladiče, ten zase karburátor, pneu. Někdo zasponzoruje bydlení, dopravu… Proto jsou závodníci, kteří se roky nepohnou z klubu – třeba Topas.

  3. A ještě není od věci dodat, že zatímco jezdci v Elite hodně cestují kvůli formě a penězům po Evropě, tak kluci z Premier mají často nějaký vedlejší šolich (nebo hlavní práci a plošinu jako vedlejšák). Tenhle farmaří, jiný má servis, tamten vypomáhá u nějakého sponzora. A týká se to i našich kluků: instalateří, dělají v pekárně, ve stavební firmě.

  4. Jezis tak kdyz se divam na tyhle pravdivy radky o nasich jezdcich, tak je mi z toho smutno. Vzdyt vsichni tri patrili mezi velke nadeje. Tomas Topinka vyhral ve Zlate Prilbe, kdyz porazil tehdejsi vykvet ploche drahy. Byl to mimoradny talent. To stejne Makovsky ve zlatych casech Pardubic na prelomu tisicileti. Kde to vsechno je? Mimochodem Topinka mel nekolikrat i smulu, kdyz neprosel pres challenge. Veliky talenti kdysi, porad si jich vazim..

  5. Neviděl bych to zase tak pesimisticky. Zkušenosti nás učí, že vzestup trvá zhruba 10 let a jedna generace to „odsere“. Oni se prostě vyautujou na těch problémech, nástrahách atd. a ti další jdou přes jejich těla. Takže KusKus, Shitera, Tomes a věřím že i Simoťák už ví kudy a jak.

Leave a Reply