Rozpačitý Berlín

Autor článku:

nemecko.pngspeedway-fakta-team.jpgBerlín (Německo) – Dvoudenní klání v Berlíně bylo tentokrát hodně rozpačité a mám dojem, že by se měli zamyslet jak pořadatelé tak příslušní činovníci FIMu. Protože po organizační i sportovní stránce to nebylo nic moc. Sobotní závod trval tři a půl hodiny a nedělní bez několika minut téměř čtyři. Úpravu dráhy totiž dělaly jen dva traktory, jeden s radlicí, druhý se smetákem. V sobotu počasí ještě šlo, ale v neděli dost pršelo a tak hodně prokřehlých diváků nevydrželo čekat až do finálových jízd. Nevím, o co pořadatelům šlo, ale čtyři hodiny na závod (bylo tam delší ošetřování Svessona) je i za pěkného počasí moc. Nevěřím, že přidat dva traktory by je finančně zrujnovalo. Měl jsem  možnost vidět přenos závodu z Ufy. Tam na dráhu v přestávkách vjelo sedm traktorů s radlicemi i smetáky a dráhu velmi rychle a kvalitně upravili. Plochá dráha je celosvětově velmi malý sport a o diváky bojuje všude. Ať už v Anglii nebo ve Švédsku. Ale to, co předvedli organizátoři v Berlíně, určitě cesta k nim není.

Druhou neméně negativní záležitostí byla úroveň obou závodů. Pochopitelně, pár jízd a zejména nedělní finále A bylo neskutečně nádherných. Ale za oba dny se jelo celkem 48 jízd a jestli jich bylo 8 až 10, které byly kvalitní a nechalo na ně koukat, tak to bylo moc. Kvalitních rozumím, že celá čtveřice až do cíle bojuje a je jakž takž v kontaktu. Bylo jich opravdu hodně málo a starali Can you beat the dealer?Six deck . se o ně hlavně jezdci Ruska, Zorn, Bauer a ještě občas Svensson a náš Anton. Ale s prominutím „pupkatí strejdové“ Lundstrem, Lehtinen, Flyktmann i jiní se jen vozili a dojížděli i půl kola za vítězem. Těmto jezdcům by slušela účast ve Flimsu nebo Růžený. Ale určitě ne ve finále MS. A jsme u systému kvalifikací a řízení ze strany FIMu. Pochopitelně počet Rusů musí být a v historii vždy byl regulován jejich počtem již v kvalifikacích. Kdyby tomu tak nebylo, bylo by jich ve finále čtrnáct plus Zorn a možná Bauer. Vždyť ne nadarmo se říká, že ruská finále i semifinále jsou kvalitnější. Ale regulovat jejich počet takhle …… Způsobuje to jen degradaci finálových klání. A to mě jímá hrůza při pomyšlení, že měl být původně dosazen do startovní listiny finále jezdec Polska. Podle mě by ve finále mělo být deset až jedenáct jezdců Ruska a o dalších pět míst by se měl poprat zbytek Evropy. Jezdci, kteří nemají a nikdy mít nebudou potřebnou výkonnost, tam nemají co dělat. Je to jako, kdyby extraligová Sparta hrála hokej s HC Rokycany. A to těm Rokycanům možná křivdím.

26 comments

  1. Já s tím souhlasím, dlouho, dlouho jsme se rozhodovali do Berlína i ostatně Inzellu jet. Nakonec jsme to i z důvodů zkušeností z let minulých hlavně v Berlíně skrečovali. Ano, je to pouze o jízdách, kde jede co nejvíc Rusů plus Zorn, Bauer a občas někdo. Co se úpravy dráhy ve Wilmersdorfu týče, bohužel mám podobné zkušenosti. Kdysi v hale na druhé straně města to bylo lepší.

  2. No já to spíš než kritiku pochopil jako popis současného stavu na ledech, kdy to pro diváky je bohužel čím dál míň atraktivnější. A asi to tak je, pisatel byl na „ledech“ víckrát než my všichni tady v diskuzi včetně anonymních komentářů dohromady. No, kdo chce, spraví si chuť možná v Assenu. Já si už počkám na škváru.

  3. byl jsem o vikendu v Berline a pred 14 dny na ME do 21 let v Saransku, co se tyce upravy drahy tam skutecne Berlin trochu zakulhal /v Rusku 4auta s radlici i kartacem cca 15minut/. Nemohu se ale abych nezareagoval na uvodni clanek pana Koveslyga. OK v sobotu byli zavody trochu vic dramatictejsi jak v nedeli, ale v nedeli nenastoupil zraneny Bauer v a hned v prvni jizde dost seredne havaroval Simon /v sobotu 4. celkove /a odstoupil coz take dost poznamenalo dalsi prubeh zavodu ale v Eisspeedway se pada i z prvniho fleku bez kontaktu, takze ja bych to jako propadak uplne nevidel. Pocasi si nemuze koupit ani F1.A kdyby jezdili jen sami Rusove tak kdo by na ty zavody chodil Vy pane ????
    Neni to tak trochu o tom srovnavani a poznavani a uceni se od tech kteri maji trochu vetsi zakladnu a moznosti ?

  4. to mig: Pády bohužel někdy přichází, za to Berlín nemůže. Co se týče délky závodu, málokde v Německu je to výrazně lepší.
    Co se týká startovního pole, neviděl bych to až tak tragicky. I v minulosti bývaly na ledech velké rozdíly a Rusům opravdu zatápěl málokdo. Vždycky byli ti, co se spíš vezli. Třeba takoví Jager, Scherzel, Hiltunen, Bastiansen, nebo Rydberg, atd. nebývali o nic dál, než ti zmiňovaní pupkatí strejdové dnes. V Berlíně to hlavně v neděli víc vyniklo, kvalitu startovního pole ovlivnila řada absencí. Posa je v trestu, Bauer po sobotním pádu už nenastoupil, zraněný Ivanov vyjel jen pro startovné, hned v první jízdě se rozmlátil Simon, později i Svensson.

  5. víte co, zrušte tento web, protože když sem někdo něco napíše, zprostředkuje někomu závod, tak je blbej, protože to viděl jinak, než druhý. a přiznám se, že bych na rusy klidně chodil, aspoň by se bylo na něco dívat a ms by bylo hodno svého jména a ne dodržování úmluv fim.
    jenom se divím, že ty „blbce“, kteří objíždějí evropu baví sem pořád psát a nechat si nadávat.

  6. Jasne je to tady zase. někdo byl v Berlíně a nenapíše nic jiného než jak to bylo strašně blbý. a my čtenáři se z toho musíme radovat aby se průměrný pisatel nezlobil a náhodou třeba nepřestal jezdit na závody. Taková tragédie. Stejně tak kdo nesouhlsí že pan čmejla je špatný hlasatel nemá pravdu. Tady se holt nosí jeden názor skupiny kamarádíčků a všechno ostatní je špatně!!!

  7. a) kdyby se každý podepsal nebo vystupoval pod konzistentní přezdívkou, ta bych věděl, s kým diskutuji. I to není pro kultivaci diskuze špatné. Říkám si, proč pro někoho je zatěžko napsat do chlívečku své jméno? Stydí se? Bojí se? Nebo chce za každou cenu zůstat v anonymitě?

    b) taky jsem leccos viděl a můžu hodnotit, byť rozhodně odmítám hodnotit fandovství na základě odježděných kilometrů a navštívených stadionů. K ledům jsem se už vyjadřoval pod jiným článkem, tak jen stručně. Ano – buďme soudní. Tahle disciplína nemá valnou úroveň. Byla tady záplava Rusů a pak pár dalších, kteří se jakž takž lepili. Byly roky úrodnější, kdy to vypadalo, že třeba ve Švédsku vyroste další velmoc a že se bude pravidelně závodit ve Francii, Itálii, Norsku, Holandsku atd. ale to je pasé. V této chvíli ledy zažívají velkou krizi a nebýt Sanoku, bylo by to ještě patrnější. A ti jezdci? Napište mi jméno prspektivního Švéda! Kdo by mohl nahradit Bauera? A co Aakko, Tuinstra, Klatovský? Jak se oni výkonnostně rozvíjejí? Ze zajímavých objevů mimoruské sféry tu vidím jen Knappa a Holsteina v měřítku mezinárodního průměru.

  8. Jsou tady „výborné názory“ ale udělat z ms ruskou ligu je docela scifi…. pořádajicí země dosazuji do kvaldy svoje jezdce, tak se zamyslete, kdyby jezdili jenom rusové, tak jestli by se závodilo tady v německu, holandsku,atd… a názor, že by někdo na rusy chodil, tak přeji hodně štěstí!!! letenka do Ufy 25 tis kč + ubytování nebo několik dní autem…. buďte rádi, že se tady v okolí aspoň něco jezdí

  9. tak jak koukám , tady projevit názor je trestné.. mirek napsal jen to si jinde šuškaj do ucha.. to , že ledy dostávaj za uši je fakt a nebejt bratru rusů tak už dávno zanikli.. nebo snad myslíte, že by to těch pár poloprofesionálů zachránilo?? a to letos se dějí opravdu věci..

Zanechte komentář: