Změny v mistrovstvích České republiky potvrzeny!

Autor článku:

ceska-republika.pngDnešní den patřil v pražské Opletalově ulici ploché dráze. Odehrálo se zde jednání Valné hromady Svazu ploché dráhy AČR. Na jeho programu byl kromě zhodnocení činnosti SPD a sportovních výsledků především návrh systému soutěží pro rok 2010 a kalendářní porada. Podívejte se spolu s námi, jaké změny jsou pro příští sezonu posvěceny.

Zřejmě největší pozornost byla upínána k povinnému zavedení bezpečnostních bariér pro všechny podniky ranku mistrovství České republiky. Návrh p. Křikavy, předsedy týmu AK Slaný, na roční odklad této povinnosti neprošel poměrem 15 kladných hlasů ku 19 odmítavým, 7 mandátů nebylo využito v rámci zdržení se hlasování.

Po tomto výsledku bylo týmem AK Slaný oznámeno, že za těchto okolností není z jeho strany možné podat přihlášku do mistrovských soutěží roku 2010.

Na řadu přišlo hlasování o podobě extraligy družstev 2010. V úvahu přicházely v podstatě pouze dva možné modely – model podle formátu SWC, tak jak se klání extraligy pořádaly letos a nový návrh dánského systému šestičlenných družstev. Hlasování přihlášených účastníků skončilo remízou 2-2, když pro systém nový byly týmy Olympu Praha a PK Plzeň. Rozhodlo tak až dohadovací řízení, ve kterém se AMK ZP Pardubice přiklonil k systému dvojutkání tým proti týmu.

Absence Slaného, letošního bronzového medailisty šampionátu družstev, by však byla znatelnou ztrátou pro celou českou plochou dráhu. Po návrhu p. Grepla k tomu, aby se členové valné hromady dále snažili se Slaným najít možné řešení, a krátké přestávce pro poradu podal slánský tým přihlášku do soutěže a bylo znovu vyvoláno hlasovaní o odložení nutnosti používat nafukovací mantinely. Tentokráte v podobě navrhované pražským Olympem, tedy odložení této povinnosti pouze do 30. 6. 2010 v zájmu možnosti získání dostatku času a finančních prostředků pro realizaci projektu. Pro tento návrh bylo 22 přítomných, a návrh tak byl přijat.

V otázce podoby soutěže se poté AK Slaný připojil k většině a přiklonil se k systému dvojutkání.

Podoba nejen této soutěže dozná ještě kosmetických změn na základě dnešního jednání a s finálními podobami všech podniků vás seznámíme v okamžiku jejich oficiálního potvrzení, které očekáváme v nejbližších dnech.

Složení družstva pro extraligu
Tým A (domácí) barvy povlaků červený a modrý
Startovní čísla  1    2    3    4    5    6

Tým B (hosté) barvy povlaků bílý a žluto-černý
Startovní čísla  7    8    9    10    11    12

V závodě mohou v každém týmu startovat pouze dva držitelé licence jiné FMN (hosté).

Formát závodu
Jízdy se jedou na čtyři kola. Závod se uskuteční na patnáct jízd.
Jezdci z jednoho družstva si nemohou mezi sebou měnit postavení na startu.

Jízdy:
1.    5Č    11B    6M    12Ž
2.    1Č    7B    2M    8Ž
3.    10B    3Č    9Ž    4M
4.    11B    2Č    8Ž    5M
5.    3Č    9B    1M    7Ž
6.    8B    4Č    10Ž    2M
7.    5Č    11B    3M    9Ž
8.    10B    4Č    7Ž    1M
9.    2Č    8B    3M    9Ž
10.    4Č    10B    5M    11Ž
11.    7B    5Č    8Ž    4M
12.    2Č    11B    1M    10Ž
13.    9B    1Č    7Ž    3M
14.    B    Č    Ž    M
15.    Č    B    M    Ž

V jízdě 14 startují jezdci, kteří získali ve svých týmech třetí a čtvrtý nejvyšší počet bodů. V jízdě číslo 15 startují dva jezdci, kteří ve svých týmech získali nejvyšší počty bodů. V případě bodové rovnosti rozhoduje o jejich nasazení manažer týmu. Manažer týmu rozhodne o postavení svých jezdců na startu 14. a 15. jízdy.

Změnami prochází také soutěž jednotlivců, kde se namísto letošní trojice finálových závodů pojedou finále pouze dvě, a to v Praze a Pardubicích.

Závody MČR juniorů, MČR juniorů do 19 let, MČR juniorských družstev, oba šampionáty MČR na ledové ploché dráze, MČR na dlouhé ploché dráze i MČR dvojic zůstávají beze změny.

10 comments

  1. Mě to prostě uráží!! Opět zvítězil systém – ono to nějak dopadne. Klub, kde se tlučou do prsou výchovou mládeže a hrnou se do pořádáním dětského MS, prosazuje odklad bezpečnostní normy !? A ještě se najde 15 lidí, kteří proto hlasují. Hanba všem, kdo tohle podpořili

  2. Tento systém je špatný. 15 jízd je málo. Dříve mělo družstvo 4 jezdce (+náhradník), z toho 2 mohli být cizinci, pak to změnili, družstvo mělo 5 jezdců (+náhradník), z toho 2 cizinci, a teď bude v družstvu 6 jezdců, z toho maximálně 2 cizinci, což znamená že v jednom závodě budou startovat dohromady maximálně 4 cizinci. Čím méně cizinců v Extralize, tím horší kvalita Extraligy. Dosavadní systém ukázal, že někteří jezdci na Extraligu nestačí, nový systém je ještě horší. Mezi jezdci budou obrovské výkonnostní díry a kvalita soutěže tím utrpí.

  3. Podle toho, co jsem četl v článku to znamená, že mnoho nescházelo a Slaný by se Extraligy nezúčastnilo. Už bylo vlastně mimo hru a návrh pana Grepla to změnil. Tady se musím vrátit k tomu, že v průběhu sezóny byl pan Grepl ve Slaném nařčen, že z Extraligy dělá byznys. A právě kdyby to tak bylo, mohl být šťastný, že se elegantním způsobem zbaví právě těžkého soupeře – Slaného. Ale on se naopak Slaného zastal!! To svědčí o jeho morálních kvalitách a smyslu pro fair-play. I v dobách profesionálního sportu, kdy jde o peníze, jsou pro pana Grepla férovost, spravedlnost a sportovní stránka věci na prvním místě. Bravo. Doufám, že až Mšeno bude něco potřebovat, ostatní ze zachovají stejně vstřícně. Vůbec nejsem ze Mšena, aby nedošlo k omylu, že chválím ty své.

  4. já bych 30.6.2010 svolal schůzi a hlasoval, jestli budeme v roce 2010 trvat u někoho na nafukovačkách. proč spousta stadionů je sehnat může a věční brečouni za slaného ne? v první řadě jde o bezpečnost, ale tu má těch 15 lidí, co hlasovali pro, jenom plnou hubu. pokud slaný nemá peníze na nafukovačky, ať nejedou nebo si je půjčí, četl jsem tu o možnosti zapůjčení si jich. pokud se vyvolává hlasování o takto jasné věci, tak co kdyby se hlasovalo o tom, že sudé dny v měsíci se bude jezdit do leva a liché do prava?
    jinak souhlasím s MK a nedivím se jeho rozhořčení nebo spíš zklamáním nad bezpáteřností některých lidí.

  5. vážení koukám, že to funguje stále.. bylo potřeba schválit new řád ex ligy tak se udělá ústupek slanýmu a ono to projde.. to, že už se nikdo nekouká na kluky co válčí v anglii a dalších ligách jak to budou zvládat logisticky a finančně je trochu sobecké.. všichni brečíme nad tím jak jde naše speedway dolu.. když mají kluci šanc se vyjezdit venku tak prásk maj tu new nápad jak jim to znechutit… to jestli to bude dobrý systém se ukáže až v jeho průběhu.. ale tohle šéfové klubů nevychytali.. a co dál.. buď budou mít kluci zavříno ve světě, nebo doma.. a kdo to odnese?? divák.. bud z nechutí a unavený na ex ligu, nebo zůstat v cizině..

  6. myslím,že díky tomuto systému ubydou v ochozech diváci.Přeci jen při systému SWC se sjeli fandové ze tří měst+domácí a další jako třeba já z liberce.Ale nebudu předbíhat,jediné jisté je to,že se na větší počet závodů víc najezdím a víc podpořím daňový systém na PHM.

  7. Když už vybrali tento špatný systém (ZRUŠILI TO, CO SLUŠNĚ FUNGOVALO), alespoň mohli udělat pořádný rozpis na přibližně 20 jízd a ne kopírovat tento paskvil. Pro průměrně inteligentního člověka přece není problém za 10-15 minut vysypat z rukávu lepší rozpis než je tento nechutný paskvil.

Zanechte komentář: