Plochodrážní extraliga družstev startuje. V novém.

Autor článku:

ceska-republika.pngPlochodrážní Extraliga – soutěž, která je již několik let velmi kvalitním produktem má před svým letošním startem připraveno pro své příznivce několik významných novinek. Tou nejvýraznější změnou je ta skutečnost, že se po patnácti letech vrací tato soutěž k utkání dvou družstev proti sobě v rámci jednoho závodu. Tedy k systému tak populárnímu v zemích kde se jezdí plochá dráha té nejvyšší kvality – Velké Británii, Švédsku, Polsku a Dánsku.

Znamená to, že skončilo období, kdy na startu každého závodu byli jezdci čtyř týmů a součet bodů jezdců každého týmu tvořil výsledek závodu. V novém systému bude na startu každého závodu šest až sedm jezdců jednoho týmu a v každé z patnácti jízd závodu nastoupí proti sobě vždy dva jezdci každého družstva proti sobě.

01.jpg

Každého z pěti účastníků Extraligy čekají čtyři závody na domácí dráze a čtyři na dráze svých soupeřů. Čtyři nejlepší týmy soutěže pak postoupí do finálové části soutěže nazvané Play-off. V ní se nejlepší celek základní části soutěže utká se čtvrtým týmem soutěže a druhý se třetím, vždy na dráze lepšího týmu základní části soutěže. Vítězné týmy obou semifinálových bojů se v závěrečném závodě sezony utkají opět na dráze lepšího týmu po základní části o titul mistra republiky.

03.jpg

Všech pět týmů posílá do boje to nejlepší co má k dispozici z domácí líhně. Obhájci mistrovského titulu ze Mšena opět sází na Tomáše Topinku, Jana Jaroše a Filipa Šiteru, Pardubický tým na bratry Drymly a Tomáše Suchánka s Hynkem Štichauerem, Pražané na Matěje Kůse, Luboše Tomíčka a nováčka ve svých barvách Zdeňka Simotu, Slánští opět využijí služeb slovenského jezdce s českou licencí Martina Vaculíka a Martina Málka, posledním účastníkem soutěže je pak tým Plzně s nejvyrovnanější juniorskou dvojicí ze všech týmů reprezentovanou Michaelem Hádkem a Janem Holubem.

Každý z týmů má ve svých soupiskách i skvělé zahraniční posily. Loni nejlepší jezdec této soutěže, neporažený Američan Greg Hancock spolu s Britem Lee Richardsonem a především polskou trojicí Protasiewicz, Walasek a Ulamek by měli pomoci Středočechům obhájit titul, Pardubičtí opět mohou použít služeb Maďara Ferjana, Dána Jensena, dost možná i nováčka elitní série Grand Prix Brita Wofindena. Pražané připravují start skvělého Australana Davida Watta, slánský a plzeňský tým opět posílí kvalitní polští jezdci.

Celá změna by měla přinést každému z účastníků vyšší počet závodů na domácích drahách, uplatnění domácích jezdců, každý tým musí mít v sestavě nejméně dva domácí seniory a juniory. Kvalitu každého závodu pak může v každém týmu umocnit dvojice zahraničních hostů. Extraliga je na svém startu. Příznivce čeká celkem dvacet tři kvalitních závodů. Navíc se všichni účastníci soutěže domluvili a přijali pravidlo o tom, že od 1. 7. 2010 se všechny závody soutěže uskutečnění na drahách vybavených nafukovacími mantinely, což je skvělá zpráva pro bezpečnost jezdců v tomto sportovním odvětví. K drahám vybavených těmito mantinely v Praze, Pardubicích a Plzni tak přibude i Slaný a Mšeno.

04.jpg

ROZLOSOVÁNÍ SOUTĚŽE:

13.04.2010 – Praha – Mšeno
20.04.2010 – Praha – Pardubice
06.05.2010 – Praha – Slaný
13.05.2010 – Mšeno – Plzeň
19.05.2010 – Pardubice – Plzeň
02.06.2010 – Pardubice – Slaný
03.06.2010 – Praha – Plzeň
09.06.2010 – Plzeň – Praha
10.06.2010 – Mšeno – Praha
16.06.2010 – Pardubice – Praha
23.06.2010 – Slaný – Mšeno
24.06.2010 – Mšeno – Slaný
30.06.2010 – Plzeň – Slaný
05.07.2010 – Mšeno – Pardubice
21.07.2010 – Slaný – Pardubice
04.08.2010 – Slaný – Plzeň
11.08.2010 – Pardubice – Mšeno
25.08.2010 – Slaný – Praha
01.09.2010 – Plzeň – Pardubice
09.09.2010 – Plzeň – Mšeno

dodatečně – Semifinále 1.tým – 4.tým
dodatečně – Semifinále 2.tým – 3.tým
dodatečně – finále – vítězné týmy semifinálových závodů

05.jpg

2 comments

Zanechte komentář: