Do Mělic přiletěli ledňáčci

Autor článku:

ceska-republika.pngklatovsky_jan.jpgleitner_martin.jpgAKTUALIZOVÁNO Mezinárodními závody prověření dravci Jan Klatovský a Martin Leitner do puntíku splnili roli superfavoritů sobotního závodu Mezinárodního mistrovství České republiky na ledové ploché dráze. Českorakouské duo bezpečně zvítezilo, když v celém průběhu závodu ztratilo jediný bodík. Druzí skončili doposud vedoucí muži šampionátu Andrej Diviš s Petrem Klauzem, kterým Divišův vyhraný rozjezd pověsil na krk stříbrný věnec. Lukáš Volejník prohrál inkriminovaný rozjezd, a společně s Janem Pecinou se tak postavil na nejnižší stupínek.

Několik stovek diváků, většinou známých tváří z jiných plochodrážních podniků, již notnou chvíli nervózně podupávala v mělickém blátě, které zbylo po nočním dešti, když se jezdci představili při nástupu. Po svém tréninkovém kole neměla domácí rodina Hutlových potíže s dvojici Běhal – Růžička a připsala jednoduchých pět bodů, jednička putovala ke jménu Roberta Růžičky. Následně se dost zapotil Martin Leitner a to ještě dřív než vůbec začal závodit. Rakušanův motocykl zůstal nehybně stát na protilehlé straně oválu během prvního testovacího kola. Než však vypršel dvouminutový limit, byl Leitner připraven u pásky. Po jejím vylétnutí si bez problémů pohlídal dva body za Janem Klatovským, svým týmovým kolegou. Po startu čtvrté jízdy sice šel dopředu Jan Klauz, ale Radek Hutla dokázal odkázat jeho ambice do patřičných mezí a připsat si další tříbodový zisk.

Vedoucí muži domácího mistrovství Andrej Diviš a Petr Klauz ve svém prvním učinkování narazili na Klabo Team a se zlou se potázali. Na podruhé dostali jednodušší sousto, Růžičku s Běhalem vyprovodili o délku takřka jedné roviny. Martin Leitner neodstartoval proti týmu z Osečné dobře, startovní pole uzavíral, postupem času se propracoval před Lukáše Volejníka, ale na zkušeného Jana Pecinu už nestačil.

V deváté rozjížďce se prohloubily nesnáze dua Martin Běhal – Robert Růžička, druhý jmenovaný se na startu dotkl pásky a viděl černý praporek, na nějž reagoval odjetím do depa, odkud byl povolán zpět na čáru vzdálenou patnáct metrů od startu. Růžička se sice dokázal dostat před svého partnera, ale dalším ambicím vystavil stopku defekt, která značně ovlivni další vystoupení této dvojice v závodě. Jak se má jezdit závod ve dvojici, ukázali Lukáš Volejník s Janem Pecinou v následující jízdě, společnými silami vykryli celou šířku dráhy a nedali Uzzellovi s Janem Klauzem žádnou šanci k ataku čelních pozic. Do jedenácté jízdy se svým synem už nepřijel Charlie Ebner, který si obnovil svá zranění ze St. Johannu, následníka plochodrážního rodu doprovodil Thomas Rathgeb. Byl to právě Ebner junior, který vodil celé startovní pole, až si na něj v posledním výjezdu ze zatáčky vyšlápl Radek Hutla a po vnitřku dovezl svůj speciál na první pozici, miláček rakouských fanynek měl co dělat, aby udržel svůj stroj na dráze a nebyl vyloučen za přejetí vnější čáry. Hutla si za svůj manévr vysloužil uznalý potlesk přihlížejících.

Zraky všech jezdců, diváků i organizátorů se upíraly ke čtrnácté jízdě, ta totiž uzavírala druhou třetinu závodu, tedy moment, který dle řádů uznával závod jako platný. O výsledku jízdy nebylo pochyb od okamžiku, kdy si Martin Leitner poradil s Janem Klauzem. Jízdu poté chyboval v posledním okruhu Lukáš Volejník a snadno přepustil pozici za Janem Pecinou Radku Hutlovi. Do šestnácté jízdy nejlépe odstartoval Robert Růžička, Ebner junior se zvládl prokousat před něj, a když útok připravoval i Rathgeb, zkolabovala Růžičkova motorka.

Zajímavý okamžik přišel čtyři jízdy před koncem, Jan Klatovský nikým neohrožován vedl, ale při průjezdu se poroučel k zemi. Na pohled jasné vyloučení, avšak bez jasných příčin. K místu se vypravil rozhodčí Pavel Kubeš, po ohledání místa činu nařídil opakování jízdy se čtyřmi závodníky a přelajnování dráhy. Klatovský, jak později uvedl, najel do díry a ta byla příčnou jeho pádu. Dráha byla zúžena a mohlo se dál pokračovat v závodění. V opakované jízdě Martin Leitner využil na začátku druhého kola větší rychlosti svého motocyklu a zajistil svému týmu dva body na úkor Radka Hutly.

Dvacátá jízda skončila remízou, Lukáš Volejník zůstal až za Andrejem Divišem a Petrem Klauzem, z čehož vyplývalo jediné – diváci uvidí za jedny peníze ještě bonusovou jízdu o stříbrný věnec. V poslední jízdě se měl Klabo Team porvat s Ebner Teamem, Jan Klatovský bezpečně vedl a vedl svůj motocykl po vnějším okraji dráhy, to když spatřil v prosinci teprve sedmnáctiletý Rakušen, neváhal, přidal pod kotel a vnitřkem přes rozbitý led se dostal na vedoucí pozici. Klatovský chvíli vypadal zaskočeně, ale zrychlil a před mladíka se dostal zpět na čelo, za Klatovského se o chvíli později pověsil i Martin Leitner a páté vítězství 5:1 v šesti jízdách bylo na světě.  K rozjezdu proti Andreji Divišovi vyslal Jan Pecina, poněkud překvapivě, Lukáše Volejníka, tomu ale maličký borec v červeném hned po startu odjel, a na reprezentanty Osečné tak zbylo jen třetí místo.

Řekli:
Andrej Diviš:
Viděl jsem to docela dobře. Akorát ze začátku jsme jeli proti Honzovi ještě na tom čistym ledě a na tom já prostě neumim, takže to jsme jim nestačili. Možná, kdybychom s nima jeli dýl na rozbitym ledě, tak by to mohl bejt lepší závod. Na ledě bylo hodně vody, ale byl dobrej. Na to, že je asi plus deset, tak byl dobrej.

Jan Klatovský: Jo, dobrý. Supr příprava na týmy, já jsem potřeboval ještě odzkoušet druhou motorku, ale byly to supr závody. Bylo to trošku měkčí, ale dalo se to. Led byl dobrej, drželo to, to nemělo chybu. Až na ten jeden moment, kdy jsem najel do díry, ulítlo mi přední kolo, vyskočilo to a nechytly se hřebíky a mě to stáhlo dovnitř, s tím se už nedalo nic dělat. Co se stalo v té poslední jízdě? Já jsem to vytáh na venek a trošku polevil v koncentraci. Mladej Charly jel pěkně, letos se hodně zlepšil, dával to do toho nejvíc rozbitýho a tahal a v tom byl jeho úspěch. Pak se trošku zatahlo a dalo se, mně se moc nechtělo do toho rozbitýho, spíš jsem potřeboval otestovat motorku, jak to péruje, jak se to skládá, ale suprovka.

Mark Uzzell: Bylo to dobré. Rád jezdím do České republiky, fanoušci jsou skvělí a dělají výbornou atmosféru, ve které se dobře závodí. Led byl měkký a bylo na něm hodně vody, problém je, že teploty v Evropě se pohybují nahoru a dolů, nejsou vyrovnané. Slibovali nám opravdu dobrou zimu, v prosinci začala fakt tvrdě, ale teď jsou skoro jarní teploty. V noci jsem dorazil, ze Švédska jsem odjel ve čtvrtek, spal jsem v dodávce a teď v ní budu spát znova, až pojedu domů.

Konečné pořadí:

1. Klabo Team 29 b.
7 Jan Klatovský 18 (3,3,3,3,3,3)
8 Martin Leitner 11+5 (2*,1,2*,2*,2*,2*)

2. Diviš – Klauz 24 + 3 b.
5 Andrej Diviš 15 (1,3,3,3,3,2)
6 Petr Klauz 9+5 (0,2*,2*,2*,2*,1*)

3. SK Osečná 24 + 2 b.
9 Jan Pecina 17 (3,2,3,3,3,3)
10 Lukáš Volejník 7+3 (2*,0,2*,2*,1,0)

4. Hutla Racing Team 16 b.
1 Radek Hutla 13 (3,3,1,3,2,1)
2 Lukáš Hutla 3+1 (2*,1,0,0,0,0)

5. Ebner Team 16 b.
11 Charly Ebner 3 (0,3)
12 Charly Ebner jr. 9+1 (1,2*,2,1,3,d)
20 Thomas Rathgeb 4+2 (1*,0,2*,1)

6. Uzzel – Klauz 9 b.
13 Mark Uzzell 5 (0,1,0,0,1,3)
14 Jan Klauz 4 (2,0,1,1,d,-)

7. Běhal – Růžička 7 b.
3 Martin Běhal 6 (0,1,1,1,1,2)
4 Robert Růžička 1 (1,0,R,-,0,-)

Jízda po jízdě:
1. R. Hutla, L. Hutla, Růžička, Běhal
2. Klatovský, Leitner, Diviš, P. Klauz
3. Pecina, Volejník, Ebner jr., Ebner
4. R. Hutla, J. Klauz, L. Hutla, Uzzell
5. Diviš, P. Klauz, Běhal, Růžička
6. Klatovský, Pecina, Leitner, Volejník
7. Ebner, Ebner jr., Uzzell, Klauz
8. Diviš, P. Klauz, R. Hutla, L. Hutla
9. Klatovský, Leitner, Běhal, Růžička (R/4, startoval s handicapem za najetí do pásky)
10. Pecina, Volejník, Uzzell, J. Klauz
11. R. Hutla, Ebner jr., Rathgeb, L. Hutla
12. Pecina, Volejník, Běhal
13. Diviš, P. Klauz, Ebner jr., Rathgeb
14. Klatovský, Leitner, J. Klauz, Uzzell
15. Pecina, R.Hutla, Volejník, L. Hutla
16. Ebner jr., Rathgeb, Běhal, Růžička (R/2)
17. Diviš, P. Klauz, Uzzell, J. Klauz (d)
18. Klatovský, Leitner, R. Hutla, L. Hutla
19. Uzzell, Běhal
20. Pecina, Diviš, P. Klauz, Volejník
21. Klatovský, Leitner, Ebner jr., Rathgeb
22. Diviš, Volejník (dodatková jízda o druhé místo)

Průběžné pořadí mistrovství:
1. Diviš – Klauz 53b.
2. SK Osečná 52b.
3. Ebner Team 43b.
4. Hutla Racing Team 33b.
5. Klabo Team 29b.
6. Běhal – Růžička 21b.
7. Uzzell – Klauz 20b.

Zanechte komentář: