Na dnešní den připadlo v Polsku dlouho očekávané jednání u kulatého stolu. Sešli se u něj prezident polské národní federace PZM Andrzej Witkowski, zástupce plochodrážní komise, Piotr Szymański, představitelé polských klubů a také závodníci – např. Tomasz Gollob, Jarosław Hampel či Adrian Miedziński. Výsledkem jednání je skutečnost, že v sezoně 2011 budou jezdci všech polských soutěží startovat na „starých“ tlumičích výfuku!
Skupina odborníků, která u kulatého stolu usedla, vyslyšela četné připomínky jezdců. Ve své závěrečné zprávě poté uznala nově homologované tlumiče nebezpečnými, když mohou způsobit újmy na zdraví i životě.
Ačkoli to přímo z oficiální zprávy uveřejněné na webu polské federace nevyplývá, polská média uvádějí, že s tímto rozhodnutím souvisí také další důležitá věc. Všichni polští závodníci totiž údajně na těcho tlumičích nebudou moci startovat ani v žádné jiné zemi světa. Bylo by dle nich totiž nelogické, aby se z nebezpečných tlumičů pouhým přejetím hranic staly opět bezpečné.
De-facto tak může nastat situace, že se reprezentanti země našich severních sousedů nepředstaví v žádné zahraniční soutěži, např. v Anglii nebo ve Švédsku, jejichž federace zatím stojí za novými tlumiči. Je však také možné, že se ony i další země přidají a podpoří Polsko v boji proti jejich zavedení.
V mezinárodních cyklech Speedway Grand Prix, nebo Speedway World Cup, budou moci závodníci používat nové tlumiče. Stanovisko jezdců se však nemění a budou i nadále bojovat za to, aby FIM od nutnosti používat nové tlumiče upustila a pokud se jim toto nepodaří, pokusí se alespoň zajistit výjimku pro závody organizované na polském území.
Pan Petr Moravec, předseda svazu ploché dráhy ČR nám nastínil postoj české federace a zárověň zmínil další hlediska problému, o kterých zatím nebyla řeč: „Ta situace je nesmírně složitá. Už loni jsme poukazovali na nesmyslnost skutečnosti, že v závodech GP a SWC mohou jezdci používat staré tlumiče a v MS musí používat tlumiče nové. To znamená, že zde nebyla FIM jednotná. To jsme napadali, ale nikdo to nebral na zřetel, zvláště když se většina závodů MS a celé ME jelo na nových výfucích a ty nejsilnější federace s tím vůbec nic nedělaly. My jsme v minulém roce rozhodli, že pojedeme takové tlumiče, které se pojedou v nejvyšší soutěži FIM, tedy v GP. Zatím toto rozhodnutí platí. Jedním z problémů je ale ta skutečnost, že homologaci mají v současné době pouze nové tlumiče. Ještě v loňském roce měly homologaci i tlumiče staré (platnost homologace je dva roky). Dnes však má platnou homologaci pouze pět nových tlumičů a pokud se některému jezdci něco stane na motocyklu, který nebude mít všechno podle platných předpisů, může se mu stát, že ho pojišťovna neodškodní a to je problém, který je možná větší, než jestli tlumič ničí motor nebo ne.“
taky chci staré tlumiče.plochá dráha není jen o motorce ve smyku,ale i o řevu motorů a pořádné škvárové cejše.markantní to bylo v pardubicích,kde junioři jeli ms s novýma tlumičema a zp se jela se starýma.to musí s člověkem vibrovat.jak u nás budou pouze nové tlumiče tak na to prdím a jezdím pouze do wroclawi a zielone gory
Z komentare na polskem espeedway vyplyva, ze polsti zavodnici nebudou moci nastoupit ani na GP ani na SWC paklize nebudou moci pouzit stare tlumice. Dokonce v dalsim clanku na temze serveru spekuluji o tom, ze paklize polsti jezdci nebudou moci startovat ve svedske lize, znamenalo by to (udajne), ze reciprocne svedove nebudou moci startovat v polskych ligach… Takz to bude jeste velmi zajimave.
SWC GORZUW + BARAZE GORZUW WYKUPILO NA 5 LAT GP. LESZNO TORUN GORZUW. MISTRZ SWIATA POLAK MISTRZOWIE SWIATA POLSKA……..NAJWIEKSZE PIENIADZE W SPEEDWAYU POLSKA . NAJSLNIEJSZA LIGA POLSKA………POLSKA RZADZI NIE DZIWI….BO POLSKA NR1 SWIAT……..NR1 POLSKA TAKA JEST PRAWDA
POLSKA SPEEDWAY CZAMPION DEL MONDO BRAWO POLSKA