Během pondělního tréninku v Pardubicích zkoušel Aleš Dryml připravenost svého novotou zářícího dlouhodrážního speciálu. Protože závod Mistrovství České republiky na dlouhé dráze je na programu už tento víkend, ptali jsme staršího z bratrského dua Drymlových, jak je na tom s přípravou na vstup na dlouhé ovály.
MK: Dneska jsi na motorce na dlouhou dráhu seděl poprvé?
AD: Podruhé, ale vlastně poprvé. Poprvé jsem na tom seděl asi před týdnem, když jsem si tam dal zadní kolo z krátké. Jenom jsem si udělal pár koleček, ale nevěděli jsme pořádně, jaký tam dát převod, takže to byl takový trénink-netrénink. Dneska to byl pravý trénink, měl jsem tam pravé dlouhodrážní zadní kolo, takže to bylo úplně jiné.
MK: Jak ses na motorce cítil?
AD: Není to lehké, myslel jsem, že to bude jednodušší. Mám možnost jet zítra (pozn.: v úterý) do Mariánek, což je úplně perfektní, protože tady to je takové malinké hřišťátko oproti tisíci metrům v Mariánkách. Zítra uvidím na té dlouhé dráze, jak to půjde, protože ta motorka je opravdu hodně velká a těžká a tady v těch malinkých zatáčkách je to takové strkavé, i když ta dráha byla naštěstí hodně tvrdá, takže by to mělo být jednoduché, ale když jsem něco málo chytil, tak mě to strklo.
MK: Budeš mít kromě tréninku v Mariánských Lázních ještě nějakou další možnost tréninku před víkendovým závodem MČR?
AD: Ne. Před závodem bude určitě trénink, takže jenom před závodem. Zítra si tam zkusím těch pravých tisíc metrů, jak se tam jezdí ty nájezdy a tak. Jsem rád, že mi to bylo umožněno a sám jsem na to zvědavý.
MK: Co všechno funguje jinak proti krátké dráze?
AD: Všechno. Řazení, když člověk pustí spojku, tak ta motorka se zhoupne, protože to má zadní tlumič. Takže úplně všechno. V nájezdu, jak je ta motorka hrozně dlouhá, má mnohem větší stopu a je těžší, tak to manévrování není tak rychlé jako na krátké. Člověk tomu musí nechat čas, aby ta motorka zatočila. Zdálo se mi to na manévrování takové línější. Ty starty jsou na jedničku, takže mám o hodně lehčí převod, je tam ten tlumič, zatím jsem s tím od startu nebyl moc spokojený. Uvidím zítra, něco s tím musím zkusit udělat, protože ty starty byly hodně špatné.
MK: Máš dvě nové motorky, jak velká to je investice?
AD: Velká, hodně velká. Když člověk chce být konkurenceschopný, tak musí investovat. Táta byl na tréninku v Německu a viděl tu techniku. Jako nováček a ještě s technikou pozadu bych nebyl vyrovaným soupeřem. Myslím si, že techniku mám na stejném levelu, jako mají ti nejlepší kluci ze zahraničí. Teď už se musím doladit já, abych věděl, co dělá co, jakou změnu na tom mám udělat, aby to udělalo to, co bych já chtěl. Je to velká investice, ale chci být konkurenceschopný a nejezdit na ocase.
MK: Máš domluvené nějaké volné závody na dlouhé?
AD: Měl jsem nějaké možnosti, ale kryly se závody anglické ligy a v Německu, ve kterých jsem mohl jet. Už mám domluvený závod v Bielefeldu, kde mám kamaráda, který už se tam v klubu pohybuje hodně let, takže pojedu tam. Mohl jsem jet v Herxheimu, ale tam to koliduje s Anglií. Teď mám Mariánky, týden nato je Francie. Potom je ten Bielefeld a pak se uvidí, jak se to bude líbit a jak to půjde. Samozřejmě, musím se pokusit se kvalifikovat z té Francie. Jsou tam nějaká družstva, nějaká Evropa, když se vejdu do sestavy, tak pojedu za vlajku, to je samozřejmé.
(foto: Wojta Zavřel, kompletní fotoreport z tréninku ve Svítkově na wojta-foto.cz)