V divišovské slotě se nejlépe orientoval Vaculík

Autor článku:

FIM_1.jpgvaculik.jpgAKTUALIZOVÁNO Ani tříhodinový přísun dešťové vody nezměnil skvěle připravenou divišovskou dráhu v nesjízdnou, a tak viděli promrzlí diváci pět kompletních sérií. Nejlépe se ve středních Čechách prezentoval Martin Vaculík, který se s třinácti body postavil na nejvyšší stupínek. Druhý skončil Polák Maciej Janowski, třetí místo bral Magnus Zetterström, kterému je bezmála tolik let, kolik je oběma jmenovaným jezdcům dohromady.

První tajenka divišovského závodu byla rozluštěna ještě před začátkem tréninku. Aleš Dryml do Divišova přijel, prohlédl si dráhu a rozhodl se, že vzhledem ke svému zdravotnímu stavu do závodu nenastoupí. Jeho místo tak získal pro sebe Zdeněk Simota. Volný zůstal i box číslo čtyři, kde nestály krásné motorky Artema Laguty, jehož do závodu nepustila střevní chřipka. Na Rusovo místo se z pozice traťové rezervy číslo dvě posunul Martin Gavenda.

Jezdci si po tréninku chválili skvěle připravený ovál, ve čtrnáct hodin ale začalo pršet. Nejprve sice jen drobně, ale přece, důležitější však bylo, že přísun vody po celý průběh střetnutí neustal. V některých momentech se přidal i studený vítr a na tribunách tedy skutečně komfortně nebylo.

Mokrá dráha ještě navýšila důležitost startu a naopak snížila možnosti předjíždění po vyjetí z první zatáčky. Své první jízdy relativně bez potíží zvládli vyhrát Andrej Karpov, Martin Vaculík a Magnus Zetterström. Do čtvrté jízdy nastoupil s červeným povlakem Martin Málek, z první dráhy skvěle odjel a nedal za sebou jedoucím Janowskému a Loktajevovi jakoukoli možnost zaútočit. Málek za ovací publika přivezl vítězství a katapultoval sám sebe do průběžného vedení v závodě.

V páté jízdě neviděl cíl Hynek Štichauer, jenž z poslední pozice odstavil svůj stroj jako nepojízdný. V jízdě číslo čest získal svůj jediný bod Martin Gavenda. Pomohl mu k tomu pád Camerona Woodwarda, který útočil ze třetí pozice na Alexe Loktajeva tak vehementně, až upadl. Australan se ale bleskurychle posbíral a pokračoval v jízdě. O jízdu později Martin Málek navýšil svůj bodový zisk o dva zářezy, když se za vedoucím Iversenem protáhl kolem Kevina Wölberta na výjezdu z první zatáčky. Málkových pět bodů dávalo solidní šanci bojovat dál o postup. Na tribunách se čile spekulovalo i o variantě, kdyby byl závod po třech sériích ukončen. V tomto případě by už byl Málek postupujícím.

Po druhé sérii zůstal jediným neporaženým mužem ve startovním poli Magnus Zetterström, který si poradil s Martinem Vaculíkem. Ze třetí pozice upadl Zdeněk Simota, měl ale štěstí, že Andrej Kudrjašov odstoupil pro technické potíže už o několik momentů dříve. Západočech ještě zvládl naskočit na motorku a připsat si jeden záblácený bod.

Devátou jízdou se naprosto obrátila karta pro Camerona Woodwarda. Kapitán Eastbourne Eagles po dvou nulách pořádně přidal pod kotel a vyhrál před Iversenem a Karpovem. Zorro Zetterström zůstal neporažen i po třetí sérii, když v desáté jízdě odvedl trio Čechů. Za ním přijel Hynek Štichauer, jenž Martinu Málkovi nic nedaroval a hned v prvním kole odeslal krajana útočícího na postup do semifinále do patřičných mezí. Za sílícího větru a deště skončila třetí série vítězstvím dvou dost možná budoucích reprezentačních kolegů z polské národního týmu Martina Vaculíka a Macieje Janowského. Čekalo se na rozhodnutí jury o (ne)ukončení závodu.

Jury závodu vyhodnotila dráhu jako sjízdnou, a tak se mohlo jet dál. Po souboji upadl Karpov v první zatáčce, kam si pro něj přijela sanitka. Ukrajinec byl nezraněn, plánoval naskočit do opakované jízdy, ale v momentě, kdy vystoupil ze sanitního vozu, už na hodinách svítilo posledních čtyřicet vteřin dvouminutového limitu, což Karpov stihnout nemohl. Jelo se tedy ve třech, Zetterström bezpečně mířil za čtvrtou trojkou, dokud mu v poslední zatáčce nevypověděl službu motocykl. Protřelý Seveřan však ještě setrvačností doklouzal pro dva body.

Do té doby nulový Andrej Kudrjašov nejlépe zvládl patnáctou rozjížďku, ve které se střetli čtyři závodníci s do té doby nižšími bodovými zisky. Za Rusem dorazili Kjastas Puodžuks, který se odrazil do boje o postup do semifinále, Simon Stead. Hynka Štichauera jedoucího na chvostu podruhé zradila motorka. Alespoň jeden cenný bod měl na dosah Martin Málek v šestnácté jízdě. Drtivou většinu čtyř kol kroužil za duem Przemyslaw Pawlicki – Cam Woodward, v poslední zatáčce se odhodlal k předem ztracenému ataku Australana, vyjel do šíře, kde mu na blátě podjelo kolo a o zlomek vteřiny později se Čech válel v bahně.

Ačkoli déšť neustával, otevřela se brána depa i před poslední sérií. Hned na jejím začátku dostal Martin Málek poslední šanci zabojovat o postup. Neujel však ani metr, když při startu přetrhl řetěz, a tak z velmi dobře rozjetého závodu vyplynula jen jedenáctá, první nepostupová, pozice. Ačkoli to v daný moment ještě nevěděl, vítězství v sedmnácté jízdě přineslo celkový triumf Martinu Vaculíkovi. Za Przemyslawem Pawlickým dojel v osmnácté jízdě na druhé pozici Kevin Wölbert, což znamenalo postup obou mladých závodníků.

S postupuvou jistotou v kapse a rozbitou motorkou z předchozí jízdy se Magnus Zetterström rozhodl náhradní stroj nešpinit a do devatenácté jízdy nepřijel. Nejprve upadl Woodward, ale rozhodčí připustil ke startu všechny tři jezdce. V opakované jízdě sympatický Australan pelášil dopředu pronásledován Janowským, který pomýšlel na celkový triumf. Na mšenského jezdce si ale vyšlápl Simon Stead a vzal Polákovi i možnost rozjíždět se s Vaculíkem o první místo. Mítink uzavřelo vítězství Alexandra Loktajeva, který se svým typickým dravým stylem prohnal kolem všech soupěřů.

Řekli:
malek-martin.jpgMartin Málek: Začátek byl dobrý. Dobře jsem využil vnitřní dráhy, potom jsem šel čím dál víc ven. Jedna, dva, tři, čtyry, tři. Z té trojky a čtverky se dneska dost blbě startovalo a jak padal déšť, tak se dráha zhoršovala. Bylo špatně vidět. Pokazil jsem si to v posledních dvou jízdách, kdy jsem v posledním kole chtěl předjet druhého. Dal jsem to trošku ven, tam mi to ujelo a už s tím nešlo nic dělat. Bylo to jak na ledě. Škoda, můžu si za to sám.

woodward.jpgCameron Woodward: Byla to těžká práce, vůbec jsem si to dnes neužil. Nejsem si jistý počtem bodů, ale myslím, že mám devět, postupuju dál a to je to, pro co jsem sem přijel. Myslíš, že dráha byla dost dobrá na to, aby se na ní dalo závodit? Ne, v tréninku byla velmi dobrá, vážně výborná. Pak jsme tři hodiny sledovali, jak přicházejí mraky, ze kterých potom pršelo. Možná by bylo lepší, kdybychom místo ve tři hodiny začali ve dvanáct.

stead.JPGSimon Stead: Jsem zklamaný, že jsem nepostoupil. Stav dráhy byl příšerný. V prvních třech jízdách jsem měl třetí, čtvrtou a třetí dráhu, což vlastně vypovídá o celém mém závodě. Musím se s tím prostě vyrovnat. Ale je to škoda. Když jsme věděli, jaká je předpověď, že to nebude hezký závod, možná stálo za to přesunout závod na zítra a bylo by to fair pro všechny. Musím na to zapomenout a soustředit se na další závod.

gavenda.jpgMartin Gavenda: Můžu slušně nebo sprostě? Na prd prostě. Čekal jsem víc, chtěl jsem víc bodů. Po tréninku jsem byl do toho docela natěšený, všechno fungovalo dobře, šlo mi to. Déšť mi to všechno překazil, už to nebylo ono. Dráha byla trochu těžší, ale pořadatelé to zvládli. Připravili se na ten déšť a bylo to sjízdné. Nebylo to nejhorší, bývají i horší dráhy.

simota.jpgZdeněk Simota: Co na to říct? Vůbec se mi to nepovedlo, nemohl jsem vůbec tu motorku převodovat. Bylo to dneska o startech, jednokolejka, moc se nepředjíždělo a mně se starty dneska vůbec nedařily, Prostě všechno na prd. Zkoušel jsem obě motorky, ale nemohl jsem nějak naladit na tu dráhu, abych to přilepil a jel dopředu. Buď jsem mydlil, nebo to bylo slabý. Mně se zdá, že už se trochu trápíš delší dobu, co se děje? Poslední tři čtyři závody. Bylo to dobrý, ale nechal jsem udělat motory a od tý doby… Jestli mi to nesedí, nevim. Budu muset něco změnit. Od extraligy a tý Evropy na Ukrajině to nejde, předtím to bylo dobrý.

iversen.jpgNiels Kristian Iversen: Mám dostatek bodů na to, abych se kvalifikoval, a kvůli tomu tady jsem. Všichni viděli, že podmínky nebyly moc dobré. Bylo to hodně těžké a mokré. Když jsi neodstartoval, tak to bylo složité dostat se dopředu. Ale mám deset bodů a postup a to jsem chtěl. Byl jsi před závodem hodnocen jako možná největší favorit, souhlasíš? Jo, ale v takovýchto podmínkách to není tak lehké jako obyčejně. Je jedno, jestli jsem první nebo pátý, hlavně že postupuju dál.

stichauer.jpgHynek Štichauer: Dneska žádná sláva. Trošku jsem to prokaučoval na nastavení a měli jsme dva defekty. Spíš jsem si to zavinil sám, že jsem nereagoval na dráhu, jak se měnila. Neměl jsem tak úplně svoji hlavu a nechal jsem si až moc radit. Musím se z toho poučit a příště to dotáhnout do zdárného konce.

Konečné pořadí:
1. Martin Vaculík 13 (3,2,3,2,3)
2. Maciej Janowski 12 (2,3,3,3,1)
3. Magnus Zetterström 11 (3,3,3,2,N)
4. Niels Kristian Iversen 10 (2,3,2,1,2)
5. Przemyslaw Pawlicki 9 (1,1,1,3,3)
6. Kjastas Puodžuks 9 (0,3,2,2,2)
7. Kevin Wölbert 9 (2,1,1,3,2)
8. Alexander Loktajev 9 (1,2,2,1,3)
9. Cameron Woodward 8 (0,0,3,2,3)
——
10. Andrej Karpov 7 (3,2,1,M,1)
——
11. Martin Málek 6 (3,2,1,F,R)
12. Simon Stead 5 (2,0,0,1,2)
13. Andrej Kudrjašov 4 (0,0,0,3,1)
14. Hynek Štichauer 4 (1,R,2,R,1)
15. Zdeněk Simota 3 (1,1,0,1,0)
16. Martin Gavenda 1 (0,1,0,0,0)

Jízda po jízdě:
1. Karpov, Stead, Simota, Gavenda
2. Vaculík, Wölbert, Štichauer, Woodward
3. Zetterström, Iversen, Pawlicki, Puodžuks
4. Málek, Janowski, Loktajev, Kudrjašov
5. Janowski, Karpov, Pawlicki, Štichauer (R4)
6. Puodžuks, Loktajev, Gavenda, Woodward
7. Iversen, Málek, Wölbert, Stead
8. Zetterström, Vaculík, Simota, Kudrjašov (R4)
9. Woodward, Iversen, Karpov, Kudrjašov
10. Zatterström, Štichauer, Málek, Gavenda
11. Vaculík, Loktajev, Pawlicki, Stead
12. Janowski, Puodžuks, Wölbert, Simota
13. Wölbert, Zetterström, Loktajev, Karpov (M)
14. Janowski, Vaculík, Iversen, Gavenda
15. Kudrjašov, Puodžuks, Stead, Štichauer (R4)
16. Pawlicki, Woodward, Simota, Málek (F3)
17. Vaculík, Puodžuks, Karpov, Málek (R/start)
18. Pawlicki, Wölbert, Kudrjašov, Gavenda
19. Woodward, Stead, Janowski
20. Loktajev, Iversen, Štichauer, Simota

One comment

Zanechte komentář: