Zástupci všech domácích extraligových klubů na dnešním setkání s novináři představili plány a cíle svých týmů před v úterý začínajícím novým ročníkem Mezinárodního mistrovství České republiky družstev. Kompletní pětice klubů má na svých soupiskách zvučná zahraniční jména, a resumé tak může být jen jedno: Vysoko míří všichni.
Protože jednotlivé kluby se dostávály ke slovu podle loňského umístění v extralize, jako první promluvil ústy svého prezidenta Rudolfa Grepla loňský šampión ze Mšena. Ten v žádném případě nemíní ustoupit z nastaveného kurzu a polevit z mistrovských ambic. Mšenský Grepl vyhrál poslední tři extraligové ročníky a i přes ztrátu juniorské devízy si věří na navléknutí čtvrtého korálku na šňůrku mistrovských titulů. Nejvýraznějšími novými tvářemi jsou bratři Pawličtí, kteří v kolonce zahraničních posil doplní služebně nejstaršího jezdce klubu Norberta Kosciucha, kapitána polských mistrů ze Zieloné Gory Piotra Protasiewicze a hlavně mistra světa Grega Hancocka, který už podle slov Rudolfa Grepla potvrdil účast v domácím klání s Divišovem, které se koná vpředvečer pražské Grand Prix.
Poraženého finalistu ze Zlaté přilby Pardubice zastupovali na tiskové konferenci manažer Lubomír Vozár a nově zvolený místopředseda klubu Aleš Dryml. Ten se ujal slova a řekl, že si pardubičtí plochodrážníci hodlají vzít příklad ze svých městských kolegů hokejistů, kteří minulý týden vybojovali titul mistrů republiky. Kapitán extraligového týmu Východočechů zdůraznil, že v cestě za úspěchem je nezbytně nutné vyvarovat se chyb a vyhnout se zraněním, což v těchto dnech Pardubicícm příliš nedaří. Klíčový muž jejich sestavy Hynek Štichauer si v Maďarsku obnovil zranění již tak problematického ramena a musí znovu na operaci. Za tři týdny by jej proti Olympu mohl nahradit Ben Barker, který Pardubicím úspěšně pomáhal už v minulém roce.
Neúspěšné semifinalisty z hlavního města zastupoval v sídle Autoklubu sportovní ředitel klubu Pavel Ondrašík, který s sebou přivedl nového manažera extraligového týmu Tomáše Topinku. Ondrašík vyhlásil útok na návrat na nejvyšší pozice, kam Olymp patří. Minimálním cílem Pražanů je finále, kam by je měly posunout silné zahraniční posily včetně obou Pedersenů, kteří budou k vidění při úterní extralize, Grzegorze Walaska, jeho jmenovce Zengoty či Tomasze Gapinského, ve spolupráci s domácími jezdci Josefem Francem a Matějem Kůsem a pražskými juniory, od kterých si v klubu mnoho slibují. Kompletní čtveřice Ondřej Veverka, Michal Škurla, Ondřej Smetana a Zdeněk Holub prý dostává na Markétě maximální možnou podporu, a tak by i v extralize měli být důležitými postavami Olympu v cestě zpět na vrchol, poněvadž je to právě celek z Břevnova, který je nejdéle čekajícím klubem na mistrovský titul.
Klíčová osobnost slánského extraligového působení Milan Mach prohlásil, že by si hlavně přál hrát v letošním ročníku extraligy důstojnější roli. A je opravdu, co vylepšovat, vždyť Středočeši v posledních dvou letech vždy uzavírali extraligovou tabulku a jejich poslední vítězství se datuje k 4. srpnu roku 2010, kdy na domácím oválu přemohli Plzeň. Od té doby přišlo osm proher v řadě, což je ale série, kterou slánští plánují rychle ukončit. Zatímco všichni proklamovali víru ve schopnosti domácích závodníků, Milan Mach prý spoléhá hlavně na cizince. Ze Mšena se vrací velezkušený Seba Ulamek, který by měl být hlavní postavou slánských rejsů. Kolem Ulamka plánují slánští točit Adriana Miedzinského, Roberta Kosciechu, Grigorije Lagutu a Emila Sajfutdinova, jenž by se měl představit v některém z domácích závodů. Manažer Slaného rovněž vyzdvihl juniorskou dvojici Eduard Krčmář – Roman Čejka, která za polsední měsíce šla nahoru a ve Slaném jí hodně věří. Alfou a omegou slánských nadějí je forma Martina Málka, jenže ten se loni extraligou protrápil a i proto to s klubem z královského města dopadlo v minulém roce zle nedobře.
Za nováčka DaK Moto Liebezeit Divišov – Plzeň hovořil nejprve šéf divišovského klubu Jan Trojánek, jehož obrovsky trápí neustupující bolesti zad Jana Holuba. Klíčový junior klubu ještě neslyšel od lékařů původ svých potíží a zdá se, že jeho návrat za řidítka plochodrážního speciálu je otázka týdnů a měsíců spíše než hodin. Hlavní juniorská tíha odpovědnosti tak bude ležet na Danielu Hádkovi, s nímž by měla mládežnickou dvojici vytvořit Michaela Krupičková. Ta si ale musí počkat až na své patnácté narozeniny. Kapitánem bude Zdeněk Simota, který bude chtít znovu nastartovat svoji kariéru po vleklých zdravotních a technických patáliích. Nováček podepsal skutečně exkluzivní zahraniční jména – v první linii budou stát Chris Harris, Martin Vaculík, Matej Žagar a v polské lize letos zářící Patryk Dudek. Během každého velkého závodu včetně červnové kvalifikace mistrovství světa jednotlivců se bude na divišovské malé dráze konat klání republikového šampionátu do 125cc. Po Janu Trojánkovi si vzal slovo ještě předseda plzeňského klubu Leopold Klíma, který vysvětlil důvody vstupu jeho klubu do spojenectví s Divišovem a Františkem Liebezeitem. Důvody nejsou jiné než finanční, jedna extraligová sezóna stojí prý kolem 1,5 milionu korun, což si dnes v Plzni dovolit nemohou.
1,5 mil. kč na sezonu extraligy není až zas taková láce proti jiným sportům. Plochá dráha se mě jeví ideální pro nějaká středně velká či menší města, kde nemají desítky milionů na podporu hokeje a fotbalu a při tom chtějí mít nějakou vrcholnou soutěž.
A na kolik výjde sezona 1. ligy ?
1.5 mil. nejsou zadne penize.
kazdy motoristicknedostatek ekonomicky vzdelanych lidi v klubuy sportovec, ktery to s moristickym sportem mysli trosku vazne si je musi sehnat. Natoz klub. Je smutny, ze Plzensti s historii kterou plocha v jejich meste ma nejsou schopni tyhle „drobne“ sehnat. Plzen je jednim z nejvetsich mest v CR a jednim z nejbohatsich. Je to jen naprosta neznalost marketingu, nedostatek ekonomicky vzdelanych lidi v klubu a financni analfabetismus co v Plzni chybi…
Skoda. Hadkove a Holubove a vsichni ostatni kdo by v Plzni chteli delat plochou se budou asi muset v budoucnu stehovat. A to si nezaslouzi ani oni, ani skalni fandove kterych v Plzni kupodivu stale par je…
Ale ta plzeňská plochá dráha je ve srabu už nějakých 10 let. Jednu dobu cca v roce 2001 – 2002 jezdila jen první ligu a myslím že ještě jen chvost, tenkrát ještě s Chabařovicema. Pak přišla nová generace Hadků a Holubů a přišlo pár lepších let a teď jsou zas hubený roky zpátky.
Tuhle se psalo o nějaké třinecké firmě, která sponzoruje plochou dráhu v Polsku. A oni pak napsali takovou krásnou reakci, něco v tom smyslu, že se i dojnou krávu musíš starat dlouo před tím než nadejde čas dojení. Já k tomu dodávám a pak s tím mlékem musíš jako se smetanou.
Na všem špatném je třeba najít něco dobrého, tak i na té Plzni. Divišov tak poprvé v historii postavil tým a v tý Plzni se to časem zas spraví a tím bude o tým víc.
To na Moravě je situace opravdu beznadějná, Kopřivnice kaput a Březolupy myslim jedou letos jen dva ligové závody a to je vše.