O víkendu začíná hlavní část SWC

Autor článku:

swc.jpgEvent one v Bydgoszczy otevře v sobotu hlavní část letošního Speedway World Cupu. O dva dny později se jede v King’s Lynnu i druhé semifinále, ve kterém se představí i český tým. Ve druhé polovině týdne se celý kolotoč přesouvá do Malily, kde se jede čtvrteční Race-Off a vše vyvrcholí sobotním finálovým závodem. Všechny závody vysílá přímým přenosem Česká televize.

Event One – Bydgoszcz – 07/07/2012

O dva „pewniaky“ přišel kvůli zdravotním lapáliím polský manažer Marek Cieślak. Mimo jsou totiž tradiční opory Jarek Hampel a Janusz Kolodziej, kteří jsou ve stavu zraněných. Situace je o to horší, že se jedná momentálně o asi nejlepší závodníky červenobílých. Všemi mastmi mazaný Cieślak má ale tradičně z čeho vybírat, obzvláště když mu k ruce zůstavají  fantom dráhy v Bydgoszczy Tomasz Gollob, který je kapitánem týmu, a letos báječně rozjetý Grzegorz Walasek, jenž má rovněž dráhu na stadionu Polonia najetou, když oblékal kombinézu stejnojméného týmu ještě v minulém roce. Zkušenosti z působením v Bydgoszczy má i jezdec Greplu Mšeno Piotr Protasiewicz. Čtvrtým do party je chráněnec trenéra Cieślaka Maciej Janowski, který je první vlaštovkou plánovaného omlazení polské národní družiny.

K omlazení sáhli i Dánové, kteří to vzali z gruntu. Manažer Anders Secher šokoval všechny, když nechal doma zkušené harcovníky Hanse Andersena, Kennetha Bjerreho i Bjarneho Pedersena, o odpočinek pro závod semifinále navíc požádal i kapitán Nicki Pedersen. Pozvánku si naopak vysloužili třiadvacetiletý Leon Madsen, dvacetiletý Michael Jepsen Jensen a sedmnáctiletý supertalent Mikkel B. Jensen. Hlavní zbraní borců z Jutského poloostrova bude ale Niels Kristian Iversen, jenž má letos životní fazónu a stabilně vozí svým týmům v ligových soutěžích přes deset bodů na utkání.

Stohy papíru a desítky megabytů internetových stránek už byly popsány při popisu sestavy Spojených států amerických. Do výběru manažera Richarda Childa se vrátil mistr světa z roku 1996 Billy Hamill, který ve dvaačtyřiceti letech doplnil stejně starého úřadujícího mistra světa Grega Hancocka. Herbie od minulého týdne, kdy měl ošklivou kolizi s Martinem Vaculíkem, neseděl na motorce, avšak podle dostupných informací by měl být v pořádku. Veškeré šance Američanů závisí na tom, co předvedou Ricky Wells a Ryan Fisher, kteří byli jasnými volbami na dvě zbylá místa.

Dva skvělé závodníky má k dispozici ruský speedway. Vedle notoricky známého Emila Sajfutdinova se představí i Grigorij Laguta. Původně nahlášený kapitán Sajfutdinov má semifinále na své domácí dráze a počítá se u něj s minimálně dvouciferným bodovým ziskem. Od série zranění v roce 2010 to už ale od Sajfutdinova není tak skvělé, jako v jeho debutové sezóně mezi nejlepšími jezdci světa. Nebýt Sajfutdinova působení v Grand Prix, byl by v posledních dvou letech nejlepším Rusem Grigorij Laguta. Starší z bratrské dvojice loni udržel nad vodou Czestochowu, letos se vylízal ze zranění z švédské ligy a září znovu. Artem, mladší z bratrů Lagutových se naopak pohybuje po sestupné tendenci. Předloni ve Vojens sice postoupil do Grand Prix, tam ale zaujal jen dvěma krásnými designy motorek a školáckým sestřelením Tomasze Golloba. Podobně jako Sajfutdinov jezdí v Polsku za Bydgoszcz, ale vůbec se mu nedaří a přišel o místo v sestavě. Sestavu uzavírá Roman Považnyj, který bude podle novějších materiálů kapitánem sborné. Není bez zajímavosti, že závodník disponující i kontraktem v Divišově má vedle ruského ještě polské občanství.

Polsko
1 Tomasz Gollob
2 Grzegorz Walasek
3 Piotr Protasiewicz
4 Maciej Janowski

Dánsko
1 Niels Kristian Iversen
2 Leon Madsen
3 Michael Jepsen Jensen
4 Mikkel B. Jensen

USA
1 Greg Hancock
2 Billy Hamill
3 Ryan Fisher
4 Ricky Wells

Rusko
1 Emil Sajfutdinov
2 Grigorij Laguta
3 Artem Laguta
4 Roman Považnyj

Event Two – King’s Lynn – 09/07/2012

Angličané jsou znovu hostiteli závodu Speedway World Cupu, jen King’s Lynn bude dějštěm semifinále už potřetí za sebou. Tým manažerského guru Neila Middleditche ale provázejí problémy. Letos nejlepší Brit Tai Woffinden si zlomil člunkovou kost, zranění úspěšně vyléčil alespoň do té míry, aby s ním mohl závodit, ale hned při první závodě po návratu ve Wroclawi upadl a má potíže se zády. I přes tyto neduhy, ale bývalý tovární jezdec JRM v pondělí jel anglickou ligu a byl rychlý. Na čtvrtek plánované britské semifinále uplavalo, a tak bude mít závodník s australskými kořeny dost času na připravení sama sebe. Scotty Nicholls je na tom podobně, jenže ještě hůře. Při hrozivém pádu si zlomil klíční kost, dokázal se vrátit včas před SWC, ale zranění si obnovil a pondělní závod by měl být jeho prvním po opětovném návratu. Chris Harris je sice zdravý, ale zato pomalý. Grand Prix a polská liga to je v roce 2012 v Bomberově podání jedna velká tragédie, vyřazení z kvalifikace o Grand Prix v Divišově hovoří samo za sebe, hodně pod průměrem se pohybuje i v Anglii, avšak ve Švédsku snad místo Harrise jezdí někdo jiný, neb závodník Divišova je klíčovým mužem Vasterviku. Nejstabilnější formou se prezentuje  kapitán Birminghamu Danny King, jinak také dobrý kamarád Aleše Drymla, se kterým jezdil ve dvojici za Ipswich před dvěma lety, nebo Bena Barkera, jehož partnerem je v posledních dvou sezonách.

Budeme-li hledat závodníky, které je největší radost sledovat na motorkách, umístí se Darcy Ward a Chris Holder na čelních příčkách. Budeme-li vybírat nejsehranější dvojici, znovu budou tito dva vysoko. Čtyřiadvacetiletý Holder a dvacetiletý Ward patří už v takto mladém věku do absolutní světové špičky a jsou jasnými kandidáty na titul mistrů světa. Ward ovšem stále laboruje se zraněním ruky a jeho start je lehce ohrožen. Třetím do party, která zářila mezi Piráty v Poole je Davey Watt. Zkušený jezdec, jenž se před lety mihl v extralize s vestou Olympu Praha, znovu prožívá podařený ročník. Aktuálně druhý na světě je kapitán výběru Jason Crump, na něhož budou Aussies znovu hodně spoléhat. Být Ward zdravý, byli by jezdci ve žlutém možná srovantelnými favority s Poláky, takto je musíme řadit o kousek níže.

Manažer českého týmu Mgr. Milan Špinka měl brzy jasno o třech čtvrtinách týmu. Bratři Drymlové a kometa pražské Grand Prix Josef Franc měli své jisté, drobný otazníček visel jen nad čtvrtým mužem. Podle očekávání nakonec státní trenér ukázal prstem na Matěje Kůse, pro něhož nejspíše rozhodla větší zkušenost s britskými drahami. Pražský závodník loni v Norfolk Areně nepřidal na týmovou hromádku ani jeden bod, o to větší motivaci by měl mít letos, protože v souboji s nebezpečnými Němci o postup do Race-Off budou jeho body potřeba. Druhou variantou byl Václav Milík junior, jenž mohl stylově navázat na působení svého otce, který byl před dvaceti lety rovněž v King’s Lynnu náhradníkem českého týmu s Bohumilem Brhelem, Petrem Vandírkem, Romanem Matouškem a Zdeňkem Tesařem v sestavě.

Posledním soupeřem Čechů budou Němci, kteří si semifinále zajistili úspěšnou kvalifikací na vlastní dráze v Herxheimu. Naši západní sousedé si dle slov svého kapitána Martina Smolinského na postup do Švédska hodně věří. Smolinski se letos vrátil do britských soutěží a neprožívá vůbec špatný rok. Výhodou Němců bude i znalost prostředí, neb Kevin Wölbert je letos kmenovým jezdcem Stars a svým kolegům jistě výrazně pomůže. Zkušenosti z ostrovních drah mají i Max Dilger a Tobias Kroner. Kroner v minulosti jel za Ipswich a Belle Vue, Dilger je momentálně týmovým kolegou Matěje Kůse v Redcaru.

Velká Británie
1 Chris Harris
2 Scott Nicholls
3 Tai Woffinden
4 Danny King

Austrálie
1 Jason Crump
2 Chris Holder
3 Darcy Ward
4 Davey Watt

Česká republika
1 Lukáš Dryml
2 Aleš Dryml
3 Josef Franc
4 Matěj Kůs

Německo
1 Martin Smolinski
2 Kevin Wölbert
3 Max Dilger
4 Tobias Kroner

2 comments

  1. Přímé přenosy jsou dobrá věc. Jen to chce o přestávky zabírat zajímavosti v depu. Není nutné předvádět pupíky ve studiu. Polsku chybí 2 špičkoví jezdci, ale tam je špičkových jezdců fůra, oni si poradí a zase budou bojovat mezi elitou. Dost podivná je nominace Kůse. Dánsko se dalo na správnou cestu omlazení týmu. Nevím, jestli bude možné zastoupit v jízdě např. zraněného jezdce, proto se mi moc nezdá jezdit bez náhradníků. Jinak MS družstev je výborná věc a jsem pro obnovení MS dvojic. To bylo vždycky skvělé a jeho likvidace je chybou.

Zanechte komentář: