Jan Trojánek: „Nalijme si čistého vína, neboť pohár trpělivosti přetekl!“

Autor článku:

divisov.giftrojanek.jpgPo relativním uklidnění situace od začátku letošního plochodrážního ročníku se s blížícím se mistrovským závodem pořádaným pod gescí ČSMS napříč českým plochodrážním internetem znovu rozvířila polemika o zastřešujících organizacích domácího motoristického sportu. Jedním z těch, který nejvíce prezentuje svá stanoviska je předseda divišovského klubu Jan Trojánek, jenž na redakční mail zaslal své vyjádření s tím, že si přeje, aby bylo prezentováno v médiu s možností otevřené diskuse.

Dnes bude mým inspirátorem Julius Caesar, římský to císař, jehož citátem zahájím a také skončím tento z mého pohledu velmi zásadní článek o dění v ploché dráze: „Kostky jsou vrženy.“

Pravděpodobně nastal čas nalít si čistého vína a vnést do některých záležitostí týkajících se české ploché dráhy více světla, aby měli více informací o zákulisním dění jak nezaujatí a neinformovaní diváci, tak závodníci. Mnozí jste si přečetli, jak zlý jsem to muž, že zakazuji jezdcům trojkoalice účast v šampionátu ČSMS. Tak předně, co se týká závodníků Auto Klubu Divišov v AČR, věci se mají takto: naše dohoda s panem Krupičkou, jako zákonným zástupcem Michaely, je jasná. Jezdíme závody pod gescí AČR a není o tom žádných pochyb. Nikomu jsem ruce nekroutil, ani jsem nikoho nedržel pod krkem. Antonín Klatovský, který byl osloven Tomášem Topinkou, nabídku s díky odmítl bez jakéhokoli mého přičinění. Myslím, že je natolik rozumný, aby věděl, jak se věci mají. Kryštof Rybář jede šampionát ČSMS do 125ccm a není nijak perzekuován z mé strany. Daniel Šilhán naopak šampionát nejede.  Co se týká ostatních jezdců trojkoalice, zde pravomoci spadají do kompetence Plzně. Mé podpůrné stanovisko, které jsem tlumočil jezdcům, však bylo naprosto shodné s vyjádřením šéfa plzeňského klubu Leopolda Klímy, tedy záporné. Pravdou je, že nechceme podporovat druhou federaci. Další důvody nejen mého negativního stanoviska k účasti jezdců na šampionátu ČSMS jsou tyto.

1)      Již po šampionátu juniorů v Plzni došlo ke konfliktu mezi Tomášem Topinkou a zástupci ostatních klubů, kdy při šampionátu byli Tomášem Topinkou osloveni všichni junioři, aby jeli šampionát juniorů pod gescí ČSMS. Mnozí se v dobré víře bez vědomí vedení klubu písemně přihlásili, a když později někteří šampionát nechtěli jet, byli donuceni tento závod absolvovat pod pohrůžkou, že v případě nepřítomnosti na šampionátu nebudou moci nastoupit do nejbližšího extraligového závodu, což si pochopitelně nemohli dovolit. Toto považuji za velmi podlé a neetické. Troufnu si říci dokonale promyšlené a předem připravené.  Po tomto incidentu zaslal PK Plzeň vedení Olympu mail, ve kterém Olymp informuje, že si nepřeje, aby byli její jezdci kontaktováni ohledně závodů ČSMS jinak než prostřednictvím vedení Plzně. Toto nebylo nikdy ze strany Olympu vzato v potaz, jak potvrdil poslední incident ohledně přihlášek jezdců na šampionát dospělých.

2)      Neustálé lživé informace ohledně účasti jezdců na šampionátu ČSMS. V žádném případě nepojedou bratři Drymlové, jak je s oblibou uváděno, a nezúčastní se ani další jezdci Pardubic.

3)      Na stejném postupu, jako zastávají Plzeň a Divišov, se shodli i činovníci dalších klubů, tedy Pardubic, Slaného a Mšena. Je jasné, že se mnozí další jezdci nezúčastní šampionátu ČSMS. Petr Křikava předseda AK Slaný, je natolik rozladěn z počínání Petra Ondrašíka, předsedy Divize ploché dráhy ČSMS a ředitele Auto klubu Markéta při PSK Olymp Praha, že dokonce neabsolvoval ani závod svého extraligového týmu v Praze. Své vyjádření, ke stavu věci se snažil nastínit už v dubnu tohoto roku prostřednictvím webu speedwayA-Z.cz, jeho vyjádření však nebylo zveřejněno kompletní. Zveřejněné stanovisko naleznete zde:

[odkaz zde]

4)      Jak je možné, že i přes upozornění AČR se na stánkách ČSMS objeví v kalendáři extraliga družstev, když se extraliga jede pod gescí AČR? [odkaz zde]

5)      Jak pravdivý je tento článek vydaný ČSMS:  [odkaz zde]

Výňatek ze článku týkající se ploché dráhy:

Český svaz motocyklového sportu uspořádal v první polovině premiérové sezóny 2012 celkem 31 podniků ve všech 6 divizích…

DIVIZE PLOCHÁ DRÁHA

CAMS
Počet pořádaných podniků: 5
MČR Junior – 1 podnik – jezdců v závodě 17
MČR 125ccm na krátké dráze – 4 podniky – průměr jezdců na závod 7

AČR
Počet pořádaných podniků: 6
M ČR jezdců juniorů – 3 podniky – průměr jezdců na závod 19
M ČR juniorů 125ccm na krátké dráze – 3 podniky – není známo

Srovnatelné výsledky v této divizi jsou jasně dané celkovým malým počtem licencovaných plochodrážních jezdců v České republice. Z tohoto důvodu se všichni zúčastňují všech organizovaných podniků v naší zemi.

Obrovský úspěch opět zaznamenala GP na ploché dráze v Praze na Markétě, která se konala v květnu letošního roku. Profesionální organizace a podpora Českého svazu motocyklového sportu z této světové akce učinily jeden z vrcholů motoristické sezóny v České republice.

„Kromě Grand Prix jsme letos na Markétě dokázali zorganizovat i FIM Mistrovství světa ve Flat Tracku, což je úplně nová disciplína, která nenašla podporu u jiných plochodrážních stadionů v ČR. Díky mezinárodním pravidlům se tato disciplína jela pod autoritou AČR, ale věcně vše odpracovali a zaštítili členové CAMS a doufám, že nás Český svaz motocyklového sportu bude v novém plochodrážním odvětví i nadále podporovat,“ řekl předseda Divize ploché dráhy Petr Ondrašík.

Můj komentář k tomu je: Je to naprostý blábol a nehorázná lež. Vždyť v gesci AČR bylo uspořádáno více jak 50 závodů za první polovinu sezony 2012!!!  Tedy skoro jednou tolik než uspořádala federace ČSMS ve všech svých 6 divizích, jak je jasně vidět dle kalendáře akcí: [odkaz zde]  Flat Track v Praze se jel plně v gesci AČR a byl zajišťován čnovníky AČR. Jmenovitě FMNR delegát, techničtí komisaři, časoměřiči a jejich technika – ti byli kličoví pro závod, přičemž Jury prezident a rozhodčí byli ze zahraničí. Dále fakt je ten, že po obstrukcích ze strany Petra Ondrašíka nabídly Pardubice, že závod zorganizuji. Takže i ohledně Flat Tracku je to účelová lež.

6)      Opravdu úsměvným argumentem je, že bereme jezdcům příležitost závodit. To, že Olymp nejede závody juniorských družstev a jezdci mají zákaz startovat v této soutěži za jiné kluby je z pohledu Tomáše Topinky i Petra Ondrašíka asi v pořádku. Kolik by to bylo závodů pro juniory Olympu? Je asi dobré zamést si před vlastním prahem.

7)      Velmi alibistická mi připadají i slova, která často slýchám v této souvislosti: my tomu nerozumíme, to není náš problém, ať si to vyřeší jiní, dostal jsem to „stranickým úkolem“, nechci přijít o práci, atd. Chci všechny upozornit, že je to problém každého z nás, kdo se pohybuje v prostředí motoristického sportu, a každý neseme díl své odpovědnosti.

Těch argumentů by bylo ještě mnoho a mnoho a nebaví mě trávit hodiny nad argumentací, proč nechci podporovat ČSMS, ale jak jsem napsal již v úvodu „pohár trpělivosti přetekl“.  Část dalších důvodů naleznete i zde, včetně mého dopisu prezidentovi FIM: [odkaz zde] a [odkaz zde]

Doufám, že tento neúplný výčet argumentů postačí k pochopení, kdo to vlastně s tou naší plochou dráhou myslí dobře, a kdo je ten, kdo by se měl omluvit a pokorně přijmout názory většiny. A pokud by vám ani toto nestačilo, je potřeba vrátit se na úplný počátek konfliktu. Ono to totiž všechno začalo velmi nešťastnou argumentací Petra Ondrašíka na valné hromadě ploché dráhy koncem roku 2011. Tam nám bylo řečeno, že žádný kalendář plochodrážních závodů nemáme dělat, že ČSMS z titulu přání bývalého ministra školství Dobeše a mocného pana Abrahama mají předjednanou dohodou s FIM o tom, že v lednu 2012 bude Autoklub ČR odvolán z FIM a bude mu odebrána autorita pro motocyklový sport a Petr Ondrašík bude tím, kdo bude předsedou Divize plochodrážní sekce ČSMS. Do této doby se stalo jen to, že Petr Ondrašík je předsedou Divize plochodrážní sekce ČSMS a je velmi nepopulární a neakceptovatelnou osobou nejen mezi činovníky české ploché dráhy. Ono totiž nelze již v současné době kráčet přes mrtvoly, jak tomu kdysi bývalo. V této souvislosti mi přichází na mysl historická asociace: „Lepší být první v poslední vesnici, než druhý v Římě,“ hlásal Julius Caesar, než byl v Římě ubodán.

A tímto optimistickým závěrem se s vámi loučí

Jan Trojánek, předseda Auto Klubu Divišov v AČR.

41 comments

  1. Rád bych k tomuto ožehavému tématu také rád něco poznamenal. Mě nikdy moc nezajímalo politikaření ve sportu, boj o moc a koryta, ale způsob, jakým je veden boj o autoritu v motocyklovém sportu mě doslova děsí!!!
    Napsat článek o tom, že trojkoalice zakazuje závodit svým závodníkům a že jim bere možnost závodit je nehoráznost! Jak napsal Honza Trojánek je to právě Markéta Praha, ketrá vzala jejím juniorům, které má zavázány mnohaletými smlouvami, závodit v celkem letos zajímavé a vyrovnané soutěži juniorů a to mistrovství juniorských družstev. Toto je pro mě nepochopitelné. Doporučením jezdcům nezúčastnit se mistráku pod hlavičkou ČSMF ze strany trojkoalice a věřte že i ostatních klubů jde především o veřejnou demonstraci co si kluby v české republice nepřejí. Nepřejí si závodit ve federaci, která vznikla přes noc direktivním nařízením někoho, kdo na to ani neměl právo takto rozhodnout a narychlo se rozebraly funkce a korýtka… Prostě to na lidi co mají rádi motorky nepůsobí již od samého začátku věrohodně a sympaticky… Jestli mají mít motorkáři vlastní federaci? Tomu já zásadní NE neříkám, ale způsob tvorby této autority by měl mít hlavu a patu… Toď můj názor k politikaření mezi motorkáři…
    Ale vraťme se k pánům z Markéty Praha… Vždy, když se někde objeví talent, hned po něm sáhnou, osloví ho, vymalují světlé zítřky, že oni to dělají nejlépe a ostatní jsou nýmanti co je znemožní… Viz moje vlastní zkušenost s mladými talenty Z Jablonce Danielem Šilhánem či Míšou Krupičkouvou. Hned za nima kdosi přispěchal s lukrativní nabídkou a očerněním toho stávajícího. Vrcholem trapnosti pro mne byla zkušenost, že co by manažer a trenér juniorů trojkoalice, kteří ten den závodili na pražské Markétě, jsem si musel zaplatit vstupenku, abych mohl být přítomen závodu svých juniorů… A to jsem tam vyrůstal a závodil…
    Co dodat? Snad je to, že zvítězí zdravý rozum!!!

    1. Pro mě je měřítkem úspěšnost sportu – ať už to chcete nazývat divizí nebo čímkoli jiným. Autoklub pro mě není silný hráč, to naopak pan Abraham ano. Svěřte mu plochou dráhu a uvidíme. Tenhle sport u nás skomírá, dejme šanci experimentu. Můj dojem je NE, že si někdo rozděluje koryta, ale spíš že se jich někdo nechce vzdát a tím myslím Ječmínka, Moravce a další. Všichni tihle táhnou tenhle sport do kytek.

  2. Co napsat?

    Autoklub řada lidí kritizuje (a v mnoha směrech oprávněně), ale je třeba říct, že pořád je to demokratická organizace: Ječmínek se nedostal k moci nějakým převratem či podvodem, ale na řádné valné hromadě a na dalších valných hromadách byl potvrzen včetně perzonální politiky či zprávy o hospodaření. Je spíš problém jeho odpůrců, že jej nedokáží sesadit – získat mezi voliteli podporu a prostě zvolit jeho vyzývatele.
    Druhá věc jsou jeho sliby, když usiloval o likvidaci ČSMF a její autority – zas je ale problém motorkářů, kteří mu lezli do „područí“ a věřili jeho vábení, aniž by si v ruce nechali nějaké kontrolní mechanizmy.
    Abrahámův problém je jeho nedemokratičnost. Najednou se zjevil, je šéf a běda, kdo to zpochybní. Teď cinká penězi a slibuje, že odstraní Ječmínka, ale co vyroste na jeho místě?

  3. Romane, v tomto sportu není čas a ani prostor pro experimenty, to mi věř! Jsem v něm už dlouho, mám ho rád a dost mu obětuji. A proto nesouhlasím se srovnáním Autoklub – Ječmínek – Moravec…. Nebýt pana Moravce, kdoví kde bychom dnes byli… Trefně to popisuje Vláďa Kovář – myšlenka třeba dobrá, ale rozhodnout O NÁS BEZ NÁS je přežitek! Z toho pramení ta nedůvěra v něco nové, proto ten ,,bojkot“ mistráku ČSMS, proto veřejně daný nesouhlas ne s myšlenkou, ale se způsobem chování ČSMS.

  4. Nejsem obdivovatelem ani Ječmínka ani Abrahama. Rozhodně je dobře, že se zde vyjádřil pan Trojánek a osvětlil tak situaci ze svého pohledu a z pohledu jeho klubu. A učinil tak dříve, než mu jeho odpůrci nasadí „psí hlavu“. Fanda Liebezeit tady napsal, že si v Praze musel koupit vstupenku aby jako trenér a manažer mohl sledovat závod svých juniorů. To je vrchol ubohosti pražského klubu. Inu – je něco shnilého v té ploché dráze – pražské.

    Prý bude Praha kromě GP i pořadatelam MS družstev. To je ale neštěstí. Další zmršené závody na naprosto nevyhovující jednokolejce. Vždyť máme dost kvalitních drah, Pardubice, Divišov, ale nejenom ony. Skoro všechny dráhy u nás jsou lepší než ta pražská jednokolejka, kde nemůžou předjíždět ani nejlepší světoví jezdci.

    1. Dobrý den pane Fando,
      pokud jsou všechny dráhy v republice lepší, tak proč se ve Mšeně (extraligový závod Mšeno – Divišov/Plzeň) závod kvůli nevyhovující dráze už letos rušil a v Praze ne? Když nemůžou předjíždět nejlepší světoví jezdci, tak jak je možné že se například při SGP předjíždělo (např. Pepa Franc předjížděl)? Pokud máte nápad jak by podle Vás byla dráha lepší, určitě do Prahy napište. Je jednoduché nadávat tady na internetu na podle Vás nekvalitní dráhu. Slova jako „zmršené závody“ jsou dost drsná podle mého názoru.
      Ještě názor na kupovaní vstupenek: já osobně jsem si koupila vstupenku na jakémkoli stadionu v republice a beru to jako finanční příspěvek k tamější ploché dráze…
      Hezký den!

      1. Terezko škoda že jste nepochopila co jsem tím kupováním vstupného chtěl říci… Taky chodím na závody jako řadový divák a rád si zaplatím, ostatně mě plochá dráha stojí mnohem více peněz než je cena jedné vstupenky, ale jestliže se to týká mé práce a činnosti v tom daném závodě, nevidím důvod proč bych měl platit vstupné… Leda že by to byla opět ze strany Prahy demonstrace něčeho… Máš naši legitimaci? Pak jsi vítán… Nemáš? Tvoje chyba a šup ke kase a pak si běž koučovat…

  5. Vážená Terezko, i já si kupuju vstupenky na každém závodě. Ale nevím proč by tak měli činit manažeři a trenéři (viz diskusní příspěvek Fandy Liebezeita.) Napsal jsem, že „SKORO všechny dráhy u nás jsou lepší než ta pražská jednokolejka.“ To „SKORO“ znamená, že jsem si vědom problémů ve Mšeně. Jinak co se týká „zmršených“ závodů, GP jezdí celou sezónu prakticky stejní jezdci, kvalita jezdeckého pole je tedy stejná (neberu v úvahu divokou kartu a náhradníka). Proč tedy v Praze GP od samého prvopočátku až do současnosti nestojí za nic. A proč drtivá většina ostatních závodů GP jsou vynikající s obrovskou spoustou předjíždění? Terezko, prohlédněte si osobně, z videa nebo z internetu závody GP v zahraničí a porovnejte je se závody GP v Praze. Ten rozdíl je asi takový, jako rozdíl mezi formulí 1 a mezi Velorexem.

    Jinak, ptáte se, jak by v Praze byla dráha lepší….. Už řadu desetiletí se ji tam snaží vylepšit a výsledek rovná se nula. Už dávno se měla dráha zrušit a místo toho jezdit radši v Čakovicích. Tam to bylo ještě užší a kratší, ale předjíždět se dalo.

    1. Mně přijdou závody GP podobné, asi nejsem takový plochodrážní znalec:-). Mrzí mě, že tady urážíte závody GP na Markétě. Vím, jaká práce stojí za organizací takového závodu i za přípravou dráhy… Není to sranda takový závod pořádat. Vaším výrazem „zmršené závody“ se dotýkáte všech lidí, kteří se na přípravě podílejí. Ale třeba je to tím, že se GP jezdí zrovna v Praze, kterou teď všichni nemají v lásce jak tak koukám…

  6. Vazeni plochodrazni pratele,
    dlouho jsem vahal, zda se mam zapojit do teto debaty, ale vzhledem k dulezitosti tohoto tematu si dovolim doplnit par radku.
    1) V dopise pana Trojanka jsem nenasel jediny bod ve kterem by nemluvil pravdu.
    2) Vetsina lidi, kteri nadavaji (at jiz tady, nebo jinde) na soucasny stav ploche drahy u nas pro ni nikdy hehnula prstem a umi jen kritizovat. (a to mnohdy pomerne neobratne) Proc si nevytahnete ruce z (v lepsim pripade) kapes a nepomuzete ve svem klubu, s poradanim zavodu, s organizaci, se shanenim penez, ci sponzoru? Kritizovat dokaze kazdy, ale ve skutecnosti sam neco dokazat, neco vybudovat… to moc ne.
    3) To, ze se mi nemusi libit (a ze se mi tezce nelibi je fakt) fungovani prezidenta Jecminka v ACR je nasnade, ale snad uz proboha nezijeme v rannych dobach divokeho kapitalizmu konce let 90tych, ale v liberalni demokracii, kde kazdy muze lobovat za sveho kandidata do volene pozice prezidenta ACR. Odstraneni pana Jecminka z ACR je naprosto legitimni cil a (kdyby mel v sobe alespon trosku cti, tak po pruseru v Sazce sam rezignoval) sirsi motoristicka verejnost by se za to mela zasadit .
    4) Vymenou jednoho gaunera gaunerem jinym (nota bene zpusobem kterym se o to pokusil p. Abraham) se nic nezlepsi. Je nutne aby novy prezident byl zvolen clenskou zakladnou a to demokratickym zpusobem. Jinak nebude mit patricny mandat k vykonu sve funkce. Figuru ministra Dobese a jeho fungovani na ministerstvu snad nema ani cenu komentovat.
    5) To, ze panu Abrahamovi – jakozto majiteli Brnenskeho okruhu a otci zavodnika konkurencni discipliny, nejde o blaho ploche drahy, to snad musi byt kazdemu jasne.
    6) Postava pana Ondrasika je skutecne velice rozporuplna, na jedne strane mu nikdo nemuze uprit to, ze v Praze vybudoval v souc. dobe nejlepsi stadion v CR. (ac ma Fanda pravdu v tom, ze atraktivni zavod na ni neuvidite diky draze ktera je vylozene spatna) A to v dobe kdy vetsina jinych (s vyjimkou Divisova a Pardubic) neni schopna ani zakladni udrzby. To, jakym zpusobem jedna s jezdci nemohu posoudit.
    To, ze v touze po moci a uznani jde pres mrtvolyse ukazuje v plne nahote nyni. To, ze pres velke penize ktere do ploche drahy kazdy rok jeho klub (a tudiz danovi poplatnici) vkladal, nedosahl v podstate zadnych uspechu je ovsem take dukazem toho, ze ne kazdy dobry manager musi byt zakonite i dobrym motivatorem nebo vudcem.
    7) Urazet lidi jako je Erban nebo dokonce Moravec, bez kterych by v CR mozna ani zadna plocha draha nebyla – to muze jen nekdo kdo o jejich praci nic nevi (a mel by tudiz mlcet), nebo ho v tomto horkem pocasi postihl uzeh. (Nebo se jedna o uplne vypatlany hovado)
    8) Prezident Kenedy kdysi rekl: “ Neptej se co udela tvoje zeme pro Tebe ale zeptej se, co Ty muzes udelat pro svoji zemi“. Proto se z Ameriky 60 a 70 let stal raj… pro to, ze si to vetsina Americanu vzala k srdci.
    Bohuzel v te dobe u nas vladli soudruzi a jejich devastace jakekoliv moralky a principu slusnosti vedla k jinemu heslu: “ Kdo neokrada stat, okrada vlastni rodinu“. Je treba si uvedomit, ze to, v jakem state zijeme, jakou mame napr. plochou drahu, nebo treba policii, soudnictvi…atd. zalezi jen na nas a na nasem pristupu. Dokud budeme tolerovat gaunery – at uz na postech prezidentu ruznych ACCRu, nebo CSMS, nebo treba aktualne v Dopravich podnicich, tak do te doby si nezaslouzime nic lepsiho nez to co mame.
    Dokud budou hlavni motivaci manazeru penize, nebo pozice a slava (prip. oboji) nebude jim zbyvat dost financi a casu na praci s mladezi, nebo na jine nevydelecne aktivit.

    Takze pan Trojanek s Caesarem a ja s Kenedym….

  7. Zdravím, jsem velmi mile překvapen touto diskusí. Vidím, že bylo velmi prospěšné uvést věci na pravou míru. Pro úplnost diskuze přidávám i prohlášení Petra Křikavy předsedy AK Slaný které bylo dnes zveřejněno na http://speedwaya-z.cz/view.php?cisloclanku=2012082101 . Také mnoho informací naleznete na diskusním fóru Zlaté přilby Pardubice: http://www.zlataprilba.cz/ . Ve čtvrtek uvidíme jak skvostná bude startovní listina MČR jednotlivců pod gestcí ČSMS. A s ještě větším zájmem budeme sledovat množství diváků, kteří tyto závody budou sledovat. Třeba nám nějaký fotograf dodá patřičnou dokumentaci, aby se i pan Abrahám mohl podívat jak silnou diváckou základnu má pražský klub…

    1. Pane Trojánek, nepochybuji že těch několik zde diskutujících dobře zná patřičné odkazy. Trošku mi tento Váš poslední komentář vyvedl z míry. Místo věcné debaty jedovatá slina? Přidáváte prohlášení pana Křikavy, tento funkcionář v roce 2008 po Evropském poháru družstev ve Slaném při vyhlašování výsledků jaksi ze zvyku prohlásil za vítěze Sověty… Nevím kam tímto spojením míříte.

      1. Možná je tu několik diskutujících, ale spousty čtenářů a ne každý musí číst všechno. Pouze jsem dokompletoval stanoviska pana Moravce a pana Křikavy. Nic více, nic méně jsem tím neměl na mysli. Pokud myslíte jedovatou slinou to, že jsem se zeptal na konečnou startovní listinu, která samozřejmě zajímá i mě a na počet diváků, tak na tom mi nepřijde nic jedovatého. O výroku Petra Křikavy z roku 2008 nic nevím, ale pokud je to pravda tak mě to upřímě pobavilo. S tím již nikdo nic nenadělá. Minulost těžko někdo změní. Proto je tak důležité vážit slova a konat dobré činy. Základní Zákon Vesmíru totiž zní. Myšlenka, Slovo, Čin! Myšlenek je mnoho a neubližují ani nic neřeší. Slova začínají realizovat Myšlenky a dokáží potěšit, ale i zle ublížit. Ale dají se napravit. Činy už napravíme velmi velmi těžko….

      2. Údajný výrok p.Křikavy z roku 2008 (neslyšel jsem to) mi připadá dost úsměvný. Protože poměry v Rusku se moc neliší od poměrů v Sovětském svazu. Kromě toho např. při Olympijských hrách v Londýně, a že to byla akce celosvětového významu, pořadatelé místo hymny KLDR přehráli hymnu jihokorejskou. Další zajímavosti, když jsem v zahraničí, řada místních lidí neví, že Česká republika vůbec existuje a znají jenom Československo. Jiní jsou zase přesvědčeni, že Česká republika, to je vlastně Jugoslávie….

    1. Jasně že mládež je pro budoucnost české ploché dráhy tou nejdůležitější otázkou. Ale vše souvisí se vším. Vůbec se do této debaty nechci pouštět, protože by to bylo na mnoho a mnoho hodin. Za sebe i za Divišov pouze říkám, že na to nekašleme a že uděláme vše proto aby to tu fungovalo. Udělali jsme malou dráhu, kterou příští rok prodloužíme, aby skýtala lepší podmínky pro trénink. Každým dnem máme dostat novou sanitku. Máme vyškoleny dva zdravotníky a máme své ubytovací kapacity pro tréninkové campy. Říkal jsem Milanovi Špinkovi i Zdeňkovi Schneiderwindovi, když se mi ptali jak to bude s těmi našimi juniory, že ani pes se hned nevy…e. Ale jak jsem již řekl. Máme své cíle a ty step by step plníme. Doufám, že to nebude dlouho trvat a budeme se moci pochlubit i vlastními odchovanci. Výchova mládeže mě zajímá více než si kdo z vás asi dokáže představit. Moc dobře vím jak podceněna byla tato otázka v letech minulých. Náprava je a bude bolestná, ale není zdaleka nic ztraceno.

  8. Diskuze hezká, bohužel měla přijít mnohem dříve, ještě před vznikem konkurenční asociace. To, že se tak nestalo, ale rozhodně není chybou pana Trojánka.

    Netuším, kde je pod nickem rasci, ale myslím, že ve většině bodů vystihl daný stav věci velmi dobře.

    Inspiroval – li se tu někdo historií, já neznaboh bych spíš připomněl papežské schizma z přelomu 14. a 15. století. Takže věřím, že dřív, či později emoce ustoupí a věc se urovná. Jen mi poněkud děsí, že než k tomu došlo, z Petrova stolce se v jednu chvíli vzájemně proklínala hned trojice Svatých otců…

    Závěrem jen malá poznámka k těm Hahrinům a dalším, kteří se zde obouvají do p. Moravce. Pokud alespoň trochu inteligentní člověk neví, která bije, raději mlčí. Vyhne se pak tomu, že vypadá jako blbec.

  9. Nemám rád slohová cvičení , proto budu stručný .
    Vy pisálkové , kteří napadáte ve svých komentářích Tomáše , pláčete nad špatným hrobem .
    Tomáš má na starosti pouze startovní listinu na diskutovaný závod , nic víc .Jemu a těm klukům , kteří se tohoto závodu zůčastní, je srdečně jedno zda pojedou pod patronací AČR , ČSMS , nebo pirátů ze Somálska .

    S pozdravem Topas – nejstarší

    1. Chápu že to má Tomáš jako práci. Měl by však ctít požadavky jiných klubů v případě přihlášek jezdců do závodu. Je však možné, že mu tato informace nebyla vedením Olympu poskytnuta. Přesto si myslím, že tato debata byla velmi prospěšná, neboť možná ani on neznal zde zmíněné argumenty týkající vztahu AČR vs. ČSMS.

  10. I když se na českou plochou dráhu dívám kritickým okem, nemyslím si, že by to s ní šlo od desíti k pěti – naštěstí! V některých směrech je na vzestupu či v „hlavním proudu“ (třeba nafukovačky nebo pořádání závodů MS a ME, celkový počet závodů), jinde je to slabší.
    Není vše ideální a leccos by šlo zlepšit – a o tom by právě měla být diskuze. Věcná, objektivní (postavená na faktech), bez osočování, jedovatostí… Problém je, že v naší ploché dráze se nevede. Když tak vyřizování účtů, obviňování, osobní invektivy…
    V této chvíli třeba jako možná největší problém cítím MR juniorských družstev, které „vyhnilo“ do odpudivé podoby pár jízd a sotva desítky jezdců. Pokud Petr Ondrašík říká, že nepřihlásil tým do této soutěže a nepovolil hostování pražských jezdců v jiných klubech, aby upozornil na alarmující stav – a Petr Křikava nyní říká, že je třeba to řešit (konečně!), tak to asi bylo úspěšné. Byť za cenu znehodnocených závodů a pauzujících jezdců. Bez toho to nešlo? To to do této doby nikdo neviděl?

    1. Vláďo, pokud by to bylo myšletno tak jak popisuješ, upozornění na alarmující stav, tak se to samozřejmě dá pochcopit. Vzala Praha sice svým klukům pár závodů, ale něco vyplave na povrch, něco se s tím začne dělat…. tomu rozumím.
      Tak ale proč muselo vyjít tiskové prohlášení Tomáše Topinky, že trojkoalice zakazuje klukům závodit? Víš, je to přesně ten samý případ co popisuješ ty. Ukázat svou neúčastí nějaký problém a tím je partyzánsky vzniklá nová motocyklová autorita. Tím jak vznikla zákonitě vzbudila nedůvěru. Na lidi to totiž nepůsobí jako snaha něco zlepšit, jako krok vpřed, ale jako boj o moc, peníze, takže z bláta do louže. Pan Topinka nás tu nazval pisálky, ale tahle diskuse a mnoho jiných mouhou otevřít oči lidem, kteří se v tomto ne až tak orientují, včetně závodníků. Nepatřím k těm, co by se drali do bafuňářských křesel a a chtěl mít moc rozhodovat. Tyhle ambice nemám. Já se snažím pomáhat české ploché dráze z pozice sponzora, ale když začnu zabředat do této nechutné politiky v ploché dráze, napadá mě, jestli to má vše smysl.

      1. Fando, s tebou se nedá diskutovat – ve všem s tebou totiž souhlasím :-) ! Nová federace možná vznikla jako reakce na starou, ale tohle je cesta do pekel. Teď se to bude mlít a bude to správné bahýnko. Ale zkusme na tom najít něco pozitivního: snad to rozhoupe věci kupředu. Jednak v AČR, jednak v ploché dráze. Jak jsem už napsal, nemyslím si, že by to šlo od desíti k pěti a všichni byli lumpi, ale na poplácávání po ramenou to taky není. Kdyby se rozprodila diskuze, bylo by to fajn. Taky kvůli tomu jsem v zimě napsal dva články, první vzpomněl MK, tak se ještě trochu diskutovalo, ten druhý (http://www.speedwayfakta.cz/dalsi-rubriky/zajimavosti/vladimir-kovar-tak-jak-to-je/) vyšuměl do ztracena. Přitom si myslím, že byl víc o naší realitě a že by bylo co zmínit.

          1. Tobě to přijde jako angažovaná zběsilost a bez nadhledu? Tak zkus vzít par set tisíc, dej je do něčeho co máš rád a dívej se přitom jak se to něco řítí do pekel! Pak si povíme něco o nadhledu a podobných kecech. Víš, stačila by i odvaha se tu představit a neschovávat se za přezdívky a zkratky. Pak se taky diskutuje jinak…. Právě ti co jsou zde v anonymitě tady nejvíc poučují a nadávají.

  11. Rád bych věcně a stručně uzavřel debatu o závodu Semifinále MČR pod gescí ČSMS. Startovní listina opravdu tristní. Jezdci mnoha klubů chyběli. Diváků jako šafránu, cca 30. A komentář na AZ: Semifinále šampionátu republiky ČSMS přineslo strhující podívanou…. Obrázek si uděláte jistě sami.

    1. Tristní startovní listina ? Asi jsme četli každý jinou…. Když to srovnám se stejným podnikem v gesci AČR (semifinále MČR, nevidím v tom nijak zásadní rozdíl, co se kvality týče. V Pardubicích vyhrál Martin Gavenda, který byl včera 3., Ronny Weis, který tam byl 2. včera až 12. Navíc jména jako Jan Jaroš, nebo Luboš Tomíček v Pardubicích nebyla vůbec. Výše uvedená fakta svědčí o něčem jiném..

      Návštěvy jsou v Praze tradičně mizerné, a sportovní autorita s tím nemá naprosto nic společného. V tomto mají pražští pořadatelé OBROVSKÉ rezervy.

      Já jsem na rozdíl od Vás ten závod na živo viděl, stejně jako Pardubice. Nechci vynášet jeden podnik nad druhý, ale po sportovní stránce to bylo min. srovnatelné.

        1. Reagoval jsem na Váš příspěvek o údajné „tristní“ startovní listině, nikoli postupového klíče. To by bylo na úplně jinou debatu. Jinak dle mých informací, postupovalo 11 jezdců, nikoli 13 (nepočítáte-li náhradníky). Vaše hodnocení mi přijde vůči závodníkům nekorektní.

          Pro upřesnění – já osobně nemám s tímto závodem společného nic. Byl jsem tam jako divák, a hodnotím sportovní úroveň podniku.

          1. Myslím že 13 viz. http://www.speedwayfakta.cz/ceska-republika/mistrovstvi-republiky-jednotlivcu/semifinale-na-markete-patrilo-janu-jarosovi/
            Ale jinak to považuji opravdu za uzavřenou událost. Nehodlám si proto s nikým trhat občanky, ale také jsem nechtěl být pouze já ten zlý muž za kterého jsem byl popsán. Myslím, že je zcela patrné, že obdobný názor mají i ostatní šéfové klubů. Je tedy zcela jasné že něco v komunikaci ze strany vedení Olympu potažmo ČSMS bylo a je špatně.

  12. a) závod jsem neviděl, nemohu posoudit. Ale už jsem viděl řadu závodů, kde byla startovka „tristní“ – chyběla kvalitní jména či nebyl úplný počet jezdců, a přesto to byla podívaná dramatická. Před pětadvaceti lety třeba předkvalifikace juniorů byla často dramatičtější než extraliga, kde znal člověk výsledky předem. Takže bych to nebral tak šmahem: „Podívejte, jak se zkompromitovali!“ To by bylo moc jednoduché a zavání to právě onou zmínenou angažovaností.

    b) technická pro tvůrce stránek. Nešlo by udělat nějaký systém, který by umožňoval „živé“ stránky s diskuzí udržet lépe přístupné? Teď už je tento článek na druhé straně a záhy se propadne na třetí. Anebo je to lepší, aby si to našli jen ti, kteří to fakt chtějí?

  13. Pan Trojánek by mohl psát vědecko – fantastické romány . Ta věta “ závodu se nezůčastnili jezdci mnoha týmů “ mně pobavila .
    V tomto závodě chyběli jen jezdci z Plzně a Pardubic. Na čí doporučení to bylo si každý udělá obrázek sám .

    S pozdravem Topas – nejstarší

Zanechte komentář: