Luboš Tomíček oznámil konec kariéry

Autor článku:

AKM_logo.pngtomicek.jpgAKTUALIZOVÁNO Luboš Tomíček krátce po půlnoci prostřednictvím svého facebookového profilu oznámil, že se rozhodl ukončit svojí plochodrážní kariéru. Brzy sedmadvacetiletý Tomíček už několikrát zvažoval, že zanechá závodní činnosti, ale přistoupil k tomu až nyní. Olymp Praha, jeho mateřský klub, už měl několik týdnů určité signály o tom, že účastník šesti závodů Grand Prix zvažuje svoji budoucnost, když oznámil svému klubu, ať s ním minimálně na začátku sezóny nepočítá.

Držitel bronzové medaile z Mistrovství světa juniorských družstev 2007 byl sice Olympem Praha zapsán na soupisku pro extraligu i 1. ligu, ale klub věděl, že závodník zvažuje svoji budoucnost. „Lubošovo rozhodnutí respektujeme, ale mrzí nás, že skončil tak brzy. Mysleli jsme, že ještě bude pár let závodit a více zúročí svůj talent. Jeho konec nás nepřekvapil, bylo cítit, že už ho závodění netěší tolik jako dřív. Podobné informace jsme slyšeli už na podzim, takže jsme tušili, že by něco podobného mohlo přijít, když ne teď, tak později,“ řekl na klubovém webu sportovní ředitel klubu z hlavního města Pavel Ondrašík.

Luboš Tomíček o konci:
„Nechci říkat „už nikdy“, nebyl bych první ani poslední, člověku se naskytne nějaká příležitost a začne mu to chybět. Teď ale nejsem ve stádiu být ready na to, abych závodil. Nechci dělat úplně definitivní rozhodnutí, pak se to těžko bere zpátky. Je to i z osobních a finančních důvodů. Ty poslední dva roky byly, že to nikam moc nevedlo. Už jsem ve věku, kdy to nemůžeš dělat jenom jako drahé hobby. Šlo by to, ale musel bych mít nějaké sponzory, ale zůstal jsem na to víceméně sám.“

Luboš Tomíček o penězích:
„Po sezóně jsem prodal motorky a koketoval jsem s tím, že když by třeba přišla nějaká nabídka, a nešlo ani o peníze, a dostal jsem do toho zase chuť, tak bych to zkusil. Víš, jak to je, že těch angažmá v Anglii moc není a je to těžký, závodníků je hodně a klubů je méně, a ty zůstaneš na čekací listině. Techniku musíš mít připravenou, musíš v tom mít investované peníze a pak jenom trénuješ a snažíš se na motorce strávit nějaký čas, abys, když přijde nějaká nabídka, byl připravený. Ale dát do toho peníze a jenom čekat, jestli se třeba někdo ozve, je těžké A ta anglická liga, to je těžké z toho vyžít. Stane se z toho drahý koníček. Když ti ujede vlak, tak musíš mít za sebou sponzory, nebo se dostat vysoko hlavně v polské ekstralize nebo v první lize. Mít výsledky a potom to jde. Je tam velký rozdíl mezi bohatými a chudými. Peníze jsou dobré, na život až nadstandardní. Ale dole je to horší, když si techniku platíš sám, tak, když splatíš ty dluhy za ten rok, zjistíš, že to nikam nevedlo. Je to i způsobené tím, že jsem byl dřív hodně závislý na Jawě Divišov, kteří mi pomáhali ještě v letech, kdy fungovali. S tím jak to šlo do kopru, teď to oficiálně skončilo, tak musíš jezdit na GMech a to se bavíš o sto tisících jenom za motor. Ty náklady v tom sportu jsou teď vysoké a já na to příjmy teď neměl. Takže jsem zvážil pro a proti a řekl jsem si, že se nechci stresovat nějakým zadlužováním.

Luboš Tomíček o budoucnosti:
„V posledních dvou letech jsem začal v Anglii podnikat s náhradními díly, je to taky složité, že lidem chybí peníze a nekupují tolik nových věcí jako dřív. A já bych potřeboval větší investice, abych měl lepší sklad. Chtěl bych v tom sportu nějak zůstat a dál se v něm pohybovat. Přes zimu jsem připravoval pro dost zákazníků, že si objednávali díly a já jsem se postaral o to, že to měli v Anglii, když se vrátili po zimě. Vím, že to nebude pokračovat, protože ti, co stavěli nové motorky, už je mají postavené. Tak uvidíme, jakým způsobem to půjde dál, jestli se ten obchod s díly bude rozvíjet, nebo jestli si budu muset najít něco jiného mimo plochou dráhu. Což je těžké, protože všechny kontakty, co mám, jsou z ploché dráhy. Začlenit se do normálního života je těžký přechod, ale jednoho dne by to stejně přijít muselo.“

2 comments

  1. To je docela bomba ukončit v 27 letech karieru, když se dá jezdit do 50. Dokážu to pochopit, ale těch kluků kteří to zabalí v nejlepších sportovních letech je u nás nějak moc a je to vždy spojeno s financemi. Ze sportu, který byl kdysi přístupný takřka každému kdo chtěl, se stává sportem několika málo jedinců a to je špatně. Měl by to být sport, kterému se mohou věnovat i hobíci po práci.
    Protože raději ty kluky na motorkách uvidím na plochodrážních oválech, motokrosových tratích, atd., než jak riskují životy na motorkách za plného silničního provozu.

Zanechte komentář: