S Alešem Drymlem před pražskou Grand Prix

Autor článku:

grand-prix.gifdryml_ales3.jpgAleš Dryml se poprvé od roku 2005, kdy startoval jako divoká karta v Praze, představí v závodě Grand Prix. Plochodrážní osud tomu chtěl, že comeback kapitána Belle Vue Aces uvidí znovu stadion na Markétě při sobotní Mitas Grand Prix České republiky. První kvalifikovaný náhradník pro letošní ročník Velkých cen v rozhovoru přiznal, že jej při pátečním tréninku čeká velké testování, neboť není v posledních týdnech spokojen se svojí rychlostí. Navíc Grand Prix není jediný závod, který jej v následujících dnech čeká.

MK: Jaký byl pro tebe nedělní závod v Lublinu?
AD: Vyhráli jsme, takže dobrý závod. Samozřejmě jsem mohl udělat nějaký bod navíc, měl jsem takový dvě zbytečný předjetí, ale technika nebyla tak rychlá, jak bych si to představoval. Dobrý starty, ale pak, jak říkají Poláci, na prowadzeniu jsem nebyl dost szybki.

MK: Jak se těšíš na sobotní Grand Prix?
AD: Těším se, připravujeme se. Zase po dlouhé době v Grand Prix, navíc před domácím publikem. Myslím, že to je vlastně jediná šance, jak se do Grand Prix České republiky dostat, pro závodníky jako jsem já nebo brácha, probojovat se tam vlastními silami přes ty kvalifikace. Ty divoký karty nemáme šanci získat.

MK: Připravuješ se nějak speciálně?
AD: Mám trošku novou techniku a budu to zkoušet v pátek o tréninku. V posledních závodech se necítím dost rychlý, už třeba při domácí extralize v Pardubicích, takže zkouším něco nového a uvidím, jak to bude fungovat. Zkusím porovnat tři motory a budu doufat, že budu po tréninku vědět, který zvolím.

MK: Pamatuješ si svojí poslední Grand Prix?
AD: To už si asi nepamatuju. (Váhá) To bylo nějak 2004 asi. Nebo jsem jel ještě v roce 2005?

MK: Bylo to na divokou kartu v Praze v roce 2005.
AD: Ten závod už si nepamatuju. Od té doby se hodně změnilo, technika i ta dráha je trochu jiná. Změnil se poloměr, furt laborujou s novými materiály. Sám nevím, co od toho mám čekat. Když jsme tam byli s Pardubicemi na extralize, tak ta dráha byla docela pod kolem, starty byly hluboký. Nicki má teď zlomenou ruku, takže uvidíme, jak se tohle podepíše na přípravě dráhy. V pátek odtrénuju, v sobotu se probudím, mrknu, jak se to změnilo, protože ta dráha v pátek a v sobotu stejně bývá trochu jiná. Jde spíš o ten pocit, co člověk z toho motoru může vyždímat, jaké má výhody. A pak zkusit ten motor správně nastavit.

MK: Čekají tě nabitý program, děláš kvůli tomu nějaké speciální opatření?
AD: Dovezl jsem si sem anglického mechanika, abych si rozšířil tým na tyhle závody. To bylo hlavní opatření na tenhle týden, protože to vypadalo, že ještě pojedu do Polska. To by bylo hned po závodech z Prahy devět hodin do Grudziadze, pak deset hodin do Abensbergu bez tréninku. To byla taková vyhlídka, jak by to mohlo dopadnout. Ale domluvil jsem se s vedením Grudziadze, že mám nabitý program a vím, jaká tam je vážná situace, že Grudizadz musí vyhrát ligu, aby postoupil do ekstraligy, tak bych se rád připravil a zatrénoval si tam na domácí dráze. Řekl jsem jim, že pokud mě budou chtít v týmu, tak neřeknu ne, to bych neudělal. Ale spíše to vypadá, že pojedu až další týden.

MK: Takže závodíš ve čtvrtek, v sobotu a v pondělí, je to tak?
AD: Je to tak. Čtvrtek, pátek, sobota, neděle, pondělí na motorce, protože v pátek je trénink v Praze a v neděli v Abensbergu. Hlavně jsem odlehčil to cestování, protože bych byl nonstop v autě a to člověka dovede hodně unavit. Člověk v noci spí za jízdy, kluci se střídají za volantem, občas jim i pomáhám. Proto jsem teďka stáhnul toho anglického mechanika, abych měl dalšího řidiče a pomocníka, aby kluci nebyli tak unavení.

MK: Kdo pojede za Pardubice ve Mšeně?
AD: (Zdráhá se prozradit konkrétní jména) Myslím, že se lidi mají na co těšit. Musíme otestovat sílu našeho týmu, protože si už nemůžeme dovolit žádný prohraný závody. Pojedou Matej Žagar a Scott Nicholls.

Zanechte komentář: