První kolo italských dvojic patří Olimpii

Autor článku:

italie.pngNeporažený Gugliemo Franchetti a Michele Paco Castagna v barvách Moto Clubu Olimpia suverénně ovádli první závod italského šampionátu dvojic v Terenzanu, když nasbírali 34 bodů z pětatřiceti možných. O deset bodů za vítězi zůstali Nicolas Vicentin a Alessandro Novello z Loniga, které stále postrádá zkušeného kapitána Mattiu Carpaneseho. Třetí místo berou Jonatha Seren a Davide Vinante z Chimaxu.

Do závodu poznamenaného problémy s počasím nenastoupily oproti loňsku celky Hellasu a La Favority, a tak byl k vidění nový formát na dvanáct jízd. Úlohu favorita splnil Moto Club Olimpia, když ztratil jediný bod poté, co Nicolas Vicentin z Loniga porazil Michele Castagnu. Oba kluby obsadily dvě nejvyšší příčky, Jonatha Seren dotáhl na třetí místo Moto Club Chimax.

Mítink byl bodován anglickým systémem pro dvojice, kdy vítěz jízdy získává čtyři body. Poprvé se italským divákům představil rodák z Argentiny Gianfranco Rissone. Ten měl ze začátku závodu problémy s dráhou na stadionu v Terenzanu, ale adaptoval se a v malém finále porazil do té doby výtěčně jedoucího Serena.

Konečné výsledky:
1. Moto Club Olimpia: 34 bodů
Gugliemo Franchetti 19+1
Michele Castagna 15+3

2. Moto Club Lonigo: 24 bodů
Nicolas Vicentin 14+1
Alessandro Novello 10+1

3. Moto Club Chimax: 21 bodů
Jonatha Seren 17
Davide Vinante 4+1

4. Le Aquile de Friuli: 20 bodů
Pierpaolo Scagnetti 11
Gianfranco Rissone 9+2

5. Titano Lonigo: 9 bodů
Davide Marzotto 9
Simone Marzotto 0

Průběžná tabulka:
1. Moto Club Olimpia 4
2. Moto Club Lonigo 3
3. Moto Club Chimax 2
4. Le Aquile de Friuli 1
5. Titano Lonigo 0

34 comments

  1. Když už jsme u nás jezdecky a klubově co do početního stavu a financí ve srabu, nebyl by vhodnější i pro naši 1. ligu italský formát dvojic ? To by snad byla motivace i pro ty ekonomicky slabé kluby se zúčastnit (Plzeň, Divišov, Liberec, možná i Chabařovice) spolufinancovat některou sezonu alespoň dvojku až trojku jezdců v 5 až 8 závodech.
    A bylo by dobré, kdyby v této soutěži nesměli jezdit jezdci, kteří jedou extraligu, protože u nás máme x soutěží a jezdí stále dokola jedni a titíž a jiní jsou neustále jen do počtu, což je úsměvné.
    Pro mě nepochopitelné, že v 1. lize jsou nasazováni takový exceletní jezdci jako Milík, Suchánek, Málek, Jaroš proti např. Otrubovi, Růžičkovi, Pouznarovi. Já bych jezdce rozdělil do dvou výkonnostních tříd. Ta vyšší by byla pro ,,profíky“ a ta nižší pro ,,hobíky“ a začínající jezdce. Zjednodušeně – profíci ať jezdí extraligu a MČR, zahraniční ligy. Hobíci ať jezdí 1. ligu a přebor jednotlivců. Určitě by neměli jezdit stejné závody, proti sobě. Navíc si myslím, že když někdo chce jezdit plochou dráhu a má na to vybavení, tak by se mu to mělo umožnit a ne aby se ti starší jezdci, kteří již nikdy nedosáhnou nějakého mezinárodního úspěchu museli stále doprošovat, aby je někdo zařadil na soupisku. Já si myslím že při stávajícím absolutním počtu aktívních jezdců v ČR si plochá dráha nemůže dovolit ignorovat generaci 21 – 40 letých ,,hobíků“ a musí se zaměřit i na organizaci sportovní činnosti této skupiny jezdců, případně tady slevit z nějakých technických pravidel (např. spotřeba gum), aby to pro ně bylo finančně dostupné. Třeba bych přemýšlel i o snížení obsahu motorů na 250. Jsme příliš zahledění na mezinárodní úspěchy, které se stejně nedostavují, ale ten sport nám tady chcípá a potřebuje jakýmkoliv způsobem ,,urgentní lékařskou péči“. Tou péčí nemyslím nesmyslné hádky fanoušků na těchto stránkách, např. kolem Suchánka.

  2. Chtěl jsem ještě doplnit že je pak ještě jedna výkonnostní skupina a to ,,extra světová klasa“, to jsou ty zahraniční posily našich klubů v extralize a těm se zase až na čestné vyjímky nikdo z našich výkonnostně nepřiblíží. Takové výsledky Slaného, Mšena, ale i Olympu visí na výkonech cizinců. A je tam zas rozdíl jedné výkonnostní třídy. Někdy přemýšlím, jestli má smysl proti sobě pouštět závodníky s takovou rozdílnou výkoností. Navíc naše kluby ti cizinci asi musí stát neskutečné prachy, nebylo by lepší je investovat do našich jezdců (třeba do mládeže) ?
    Původní myšlenka asi byla, že se umožní našim jezdcům srovnání se světovou špičkou a někteří se ji přiblíží, ale roky této praxe ukazují, že to absolutně nefunguje. Navíc ani tyto hvězdy nedokážou přitáhnout do ochozů dostatečné množství diváků a zájem našich medií. Opravdu si myslím, že by se manažeři naši ploché dráhy měli nějak vzpamatovat, vypnout všelijaké zkreslující filtry které jim pohled na ten sport zkreslují a vyhodnotit situaci reálně a učinit nějaké kroky. To neznamená že si jejich práce nevážím, ale asi to chce nějakou zásadní změnu v uvažování.

  3. Máte pravdu, ale obávám se, že toho mají naši kapitáni ploché dráhy na projednávání mnohem víc.
    Já nechci sýčkovat, ale speedway se stal trochu nepružnou a zkostnatělou motoristickou disciplínou, která není vstřícná ani k jezdcům, ani fanouškům. Podívejte se na falttrack viz http://www.original-flattrack.cz/, je zajímavé, že tam lze pořádat závody ve Březolupech, Kopřivnici, Svitavách a dokonce si postavili novou dráhu v Mušově a přes to, že se to jezdí v ČR teprve dva roky, nemají ani problém s jezdeckou základnou. Mají cca 6 -8 závodů za rok a nikdo nenaříká, že mají málo závodů a že se jim nevyplatí to jezdit, jak to slýcháme od speedwejářů, když hledají zdůvodnění proč s ježděním skončit. A co je sympatické jezdí závody po celé republice, jak v Čechách, tak na Moravě.
    Připomínám že speedway se nejezdí v Kopřivnici již několik let, údajně dráha nevyhovuje, v Březolupech se jede letos liga (jen 1 závod)jen díky tomu že se dali do party se Žarnovicí a Svitavy fungují pro 1. ligu díky Pardubicím. Nová dráha pro speedway se nepostavila v ČR už alespoň 30 let. Nepočítám rekonstrukci stadionu v Liberci a v Divišově, protože mluvím o nové dráze, kde se před tím nikdy nejezdilo.
    Falttrack připomíná předválečné začátky ploché dráhy u nás, kdy se to prý dalo jezdit na jakékoliv motorce. Cesta drahých speciálů a vysokých nákladů na jejich údržbu, cesta specializovaných stadionů, je cesta do …. ?, to ať si každý udělá svůj závěr.

  4. Zdravím,
    velmi pozorně jsem si čtu všechny diskuze, které tu probíhají a nabývám dojmu, že si mnozí z vás myslí, že plochou dráhu u nás řídí hrstka pitomců. Pokud si opravdu myslíte že 99% věcí o kterých tu mluvíte nevíme a že nás netrápí a že se jimi nezabýváme, tak se velmi mýlíte. Například Divišov žádá o dotace různého typu každý rok různé instituce, ale investiční dotace na MŠMT se míjejí pokaždé účinkem. Je zajímavé, že pouze oddíl pod MV dostává z tohoto ministerstva dotace pravidelně. Co se týká jezdců flattracku tak mimo jiné Divišov má na své soupisce 3 a z toho 3 byli do čtvrtého místa na prvním závodě MČR (1.,3, a 4 místo)a mimo jiné jsou dva bývalí plochodrážníci. O pořadatelské úrovni výše zmíněného závodu se raději nebudu zmiňovat. Já bych takto závody pořádat nechtěl. A proč to jezdci jezdí? Vždyť je to jasné. Protože na rozdíl od ploché dráhy nemusejí kupovat každou chvíli nový motor, spojku, rám atd. Ten sport je prostě levnější. Buďme proto rádi, že se u nás začal jezdit. Ale je to flattrack a ne plochá dráha. A pro ty, kdo si myslí že práce pro plochou dráhu je brnkačka a k tomu ještě dobře placená mám nabídku. Beru každého rozumného a pracovitého člověka. Práci pro něho jistě budeme mít. Od administrativy až po manuální práce. Apropo! Kolik z vás bylo na MČR juniorů v Divišově o tomto víkendu za nevlídného sobotního počasí a kolik z vás pak na dvou závodech kategorie 125ccm v deštivé neděli? Ono se to dobře píše v teple u počítače. Jen pro vaši informaci ten víkend stál cca mínus 70000,-Kč a nebýt sponzorů tak jsme neudělali pro naši mládež nic! A to by bylo na fórech řečí že nejsou závody! Tak že moje nabídka je na stole. Divišovský mail je info@speedwaydivisov.cz a už se těším na spolupráci. Ale typuji, že to žádný oheň nebude. Vždyť pro někoho je zatěžko zaplatit i vstupné.
    S pozdravem ploché dráze zdar a nikoli zmar!
    Jan Trojánek

    1. Pane Trojánek, teď jste mi „přesvědčil“.
      Cítím trošku arogance, špetku závisti i maličko ješitnosti. Rozumím tomu dobře? Když přijdu na koncert (třeba k Vám) a část publika vznese připomínky k úrovni pořádané akce, dozvím se:
      1)že akce přes ulici sice má plno a spokojené posluchače, ale nemá úroveň
      2)předložíte vyúčtování ztrátové akce
      3)nabídnete pořadatelské vesty na další akce, jako bonus vstup zdarma.
      Uvědomuji si, že jste jediný zástupce klubu, který tu čas od času reagujete. Závodníci komentáře raději nečtou. A „kompetentní“? Umím si představit, že část to ignoruje a ta druhá se s debatujícími amatéry vůbec nebude zaobírat. Jinak si to totiž neumím vysvětlit. Nepřijdete si tak trochu jako jednooký mezi slepými?
      A odpověď na první větu ve Vašem příspěvku zní.
      Ano myslím.
      Když si přečtu jména Výkonného výbor Svazu Ploché dráhy, který se léta(desetiletí) nemění. Opravdu si neumím představit, co tam kdo vnese nového.

      1. Tak to je pěkná šlamastika. Jediný diskutující za stranu VVPD je trošku arogantní, špetku závistivý a maličko ješitný a spadá do množiny pitomců co řídí PD. Co s tím? Já sám fakt nevím. Asi jsme v bludném kruhu. Ve vedení PD jsou lidé které nominují kluby a pokud jiní nejsou můžete se stavět na hlavu a stejně vám to není nic platné. Musíte spolupracovat s těmi kteří o tuto práci projevili zájem. Buďme proto vděčni za ty kteří mají snahu něco tvořit. Noví pracovití a vzdělaní lidé, kteří by se chtěli věnovat řízení PD v klubech a potažmo ve VVPD se shánějí velmi těžko. Je to podobné jako moje výzva ke spolupráci. Nemám zahlcený mail od vašich žádost, ba naopak. Zatím nepřišel žádný takový mail. A tak se tedy budeme muset asi spokojit s tímto status quo. Nebo máte nějaké konstruktivní návrhy?

  5. Pane Trojánku já si Vás velice vážím, netřeba se urážet. Však to píši v předešlém příspěvku, že si práce organizátorů vážím.
    Nicméně rozvíjí se klasická krátká dráha v ČR – NEROZVÍJÍ.
    Rozvíjí se flattrack v ČR- docela ROZVÍJÍ.
    Rozvíjí se ledová dráha – na ty ubohé klimatické podmínky, docela ANO.

    Tak asi v tom speedway jsou nějaké zásadní chyby, kdy otcové tohoto sportu nereagují dostatečně na společenské, technické a jiné změny. Nemyslím Vás jako šéfa Divišova, myslím ty co jsou v tom sportu výš než Vy, daleko výš.
    Já rozumím Vaši snaze organizovat závody podle předpisů – bezpečně, ale na druhou stranu se tomu musím trochu pousmát. Protože když mladí kluci na motorkách závodí mezi sebou neorganizovaně, tak je tam nulová bezpečnost. Otázkou je, jestli není lepší ty oficiální a nákladné a stále rostoucí bezpečnostní předpisy trochu snížit za cenu toho, že budou prostředky na to přivést víc kluků ze silnice a lesů k organizovanému motosportu. Víte mladí mužové jsou od přírody agresívní a je třeba aby tu agresi vybyli nějak užitečně a pod vedením, někoho rozumného, než sami dostanou rozum a přitom se třeba ještě něco naučí kolem techniky. V tom by měl být také viděn jeden z přínosů motosportu. Ne jenom honit špičkové světové výkony, tak jak plochodrážní fans rozvíjí svých cca 40 příspěvků v jiné diskuzi o Suchánkovi o pár příspěvků níže.
    Co se týká spolupráce, velice bych rád nějakým způsobem přiložil ruku k dílu, ale bydlím asi 300 km od Divišova, takže je to nereálné a v blízkosti svého bydliště žádný fungující klub nemám. Navíc mám opravdu vnitřní problém s tím jak je tato disciplína dnes koncipována, viz. některé mé příspěvky zde. Sám jste ty negativa vypsal.
    1) příliš nebezpečné
    2) moc drahé
    3) příliš poruchové
    a já bych ještě dodal
    4) příliš v rukou klubů a málo v rukou VV SPD a jezdců samotných – proto se klasická plochá dráha u nás nerozvíjí
    Pro mě je velice úsměvné, když se vytvoří Přebor jednotlivců určený pro závodníky výkonnostního středu a většina klubů tenhle seriál závodů ignoruje. Nakonec se z toho stane seriál pouhých 4 závodů, který páni závodníci jedou, jen když náhodou nic lepšího nemají. A VV SPD jim lišácky výjde vstříc a řekne, že se do celkového pořadí budou započítávat jen 2 závody ze 4 . Místo toho, aby seriál (účast) byla podpořena započitatelnými body z každého závodu.
    Ne,ne pane Trojánku v naši ploché dráze toho není v pořádku velice hodně – věřte nezaujatému pohledu z venku.
    Ale vás si opravdu vážím, Vy jste férovej chlap, ale možná i Vy potřebujete se na to občas podívat z odstupu.
    Opravdu je tak pro ten sport důležitá extraliga se zahraničníma sportovníma nádeníkama a nafukovacíma vakama na mantinelech ?

  6. Pane Lubino, vůbec jsem Vás nechtěl urazit a ni to není mým stylem. Jen jsem chtěl vyjádřit své pocity z diskuze, která to vidí poměrně zjednodušeně. Já osobně jsem i členem VVPD a mimo to i členem revizní komise AČR. Tak že mám svůj díl na vedení ploché dráhy v ČR. Bohužel PD je vázaná přísnými předpisy FIM, které v mezinárodním měřítku nelze obejít. Nemáte tedy mnoho voleb jak jednotlivé závody dělat, aby byly v kontextu s předpisy FIM i AČR. Nikdo si nevezme na triko pirátské neohlášené závody. A pokud ano, tak je to kaskadér. Nebo hrdina jen do doby, kdy se něco stane. A jezdit tento sport v dnešní době bez nafukovacích či jiných typů bezpečnostních bariér by byla šílenost a veliký krok zpět. A co se týká rozvoje tohoto sportu věřte mi, že děláme alespoň v Divišově a myslím že nejen tam, co je v našich silách a finančních možnostech. Letos jsme u nás prodloužili malou dráhu na nějakých 140 – 150m a máme konečně po letech místního sedmiletého závodníka, kterému jsme zakoupili a jemu půjčili malý plochodrážní motocykl. Doufáme že se k němu nějaký ten místní hoch přidá a bude to veselejší. V klubovém vlastnictví máme tedy dva motocykly 125ccm různé velikosti a 1x motocykl o obsahu 500ccm. Máme i juniory na soupisce , kterým jsme poskytli zázemí pro trénink a závody. Pomalu se začíná rýsovat vlastní základna mladých jezdců. Nic nejde hned a zvláště pak když podmínky tomuto sportu příliš nepřejí. Je jednoduché říci kouzelnou formuli: BUDEME JEZDIT V ČR EXTRALIGU BEZ CIZINCŮ, ale jak přivedeme diváky do hlediště? Když už takto je to problém. A jak velká bude propast mezi jezdci bez porovnání špičkových výkonů? Každý den a každou minutou i vteřinou, utváříme svoji budoucnost a každá chyba je ihned potrestána a velmi těžko se napravuje. Věřte, že svá rozhodnutí neděláme bezhlavě, ale mnohdy je volba velice obtížná, až neřešitelná. A přesto musíte rozhodnout. Sám nevím jakou cestou se naše plochá dráha vydá a jak úspěšně se popasuje s problémy které jsou jasné a zřetelné a o kterých tu všichni píšete a o některých ani nevíte (například životnost nafukovacích mantinelů – 5 let a pokud budou dobré tak prodloužit na další dva roky). Já osobně nejsem skeptik, ale to bohužel nic v tomto světě neznamená. Uvidíme jaké zítřky čekají naši plochou dráhu. Já osobně nehodlám sedět se založenýma rukama a pouze kritizovat, ale jsem připraven intenzivně pracovat ku prospěchu naší ploché dráhy ………….. a tak dále, a tak dále ……… a tak dál …. :)

  7. Pane Trojánku třeba se na ty komentáře náhodou někdo ze Svazu podívá. Ale souhlasim že rozvoj mládeže je ten nejlepší nápad. Bohužel s panem Lubinou souhlasit že flat track je vyvíjející se disciplína souhlasit nemůžu. Byl sem se podívat na několika závodech a tomu sportu dávam tak 2-3 roky ale tak mě nenadchnul. Otázka proč česky jezdci nechtěj jezdit víc přebory nebo víc jezdit v Premier League. Většina jezdců jezdila aspoň polskou II. ligu ale teď už ani ne. Ale největší problem sou diváci TO JE PROBLÉM KTEREJ BY SE MĚLI ZABEJVAT I NA SVAZU protože 50 lidí na závod na Markétě je mizérie.

    1. Já na flattack (dále jen FT)nahlížím jako na úplně jinou disciplínu. Nevím jestli bych si troufl odhadnout čas který má FT u nás před sebou, ale FIM dala tomuto sportu zelenou a tak se zdá, že by to tak krátká doba být nemusela. Je vypsáno oficiální MS a tak se dejme překvapit.
      Jinak se domnívám, že většina členů VVPD diskuzní fóra čte, ale za ta léta již nemají takovou chuť jít zde na trh se svojí kůží a proto nijak nereagují. A ani se jim po pravdě řečeno nedivím. Někdy si říkám jestli mi to za to stojí.

  8. Děkuji pane Trojánku že s námi jdete do té diskuze, vím že to ubírá energii a čas, ale myslím si, že je nutné občas si něco vysvětlit, pokud plochá dráha stojí o diváky.
    A to je to co nevím. U nás je to takové rozpolcené v přístupu k divákovi. Na jednu stranu se naříká že nepřijde a na druhou stranu se s ním někdy ani moc nepočítá, viz závod veteránů v Mariánských Lázních.
    Když přijde divák, tak chce mít jakési zázemí a chce vidět závody s vysokou úrovní jezdců a tzv. na krev, kdy se na dráze bojuje předjíždí. Bohužel to je riskantní způsob ježdění a jsou z toho úrazy a různě sešroubovaní jezdci, někdy fyzicky poznamenaní na celý život a takové riziko bude akceptovat jen pár jedinců.
    Pak jsou jezdci výkonnostního středu a spodní výkonnostní patro a oni na takový způsob ježdění nemají a pokud jsou rozumní tak do něj ani nejdou, protože si musí na ten svůj sport vydělat a zítra musí někde do klasické práce. Na takové závody asi moc diváků nepřijde, protože je to většinou o startu a pak už se krouží v nezměněném pořadí až do cíle, pokud někdo neupadne, nebo mu neodejde technika. Proto si opravdu myslím, že by měli být dvě výkonnostní úrovně a jasně oddělené jak už jsem psal. Hobíci budou jezdit kvůli tomu, že je to baví a s nimi začátečníci a profíci že je to živí. Profíci jsou pak hodně závislí na fanoušcích, zda chodí, zda se jim to líbí, atd. Otázkou je, jestli nějací hobíci v tomto finančně náročném sportu budou. Ale to je zas o tom, že by měli mít technicky a z toho vyplývá že i finančně tu disciplínu jednodušší – tedy převzít cosi z organizace toho flattracku.
    Moc také nerozumím, že plochodrážní jezdci jezdí za startovné, kdežto ostatní disciplíny naopak platí pořadateli startovné. A zas bych chápal dva přístupy, že profíci budou jezdit za startovné a hobíci jej budou pořadateli platit, aby se svezli.
    Nejsem si také jist, je-li dobré, že se ty klasické ovály rekonstrukcí zkracují.
    Taky si nejsem jistý, zda má smysl pracovat na speedway už z dětmi, protože většinou z toho malého množství do seniorské kategorie z nich nikdo nedokráčí. Ono není divu když začínají v deseti a senioři jsou od 22 let.
    Také mě mrzí, že se nic moc nedělá pro rozšíření ploché dráhy do dalších krajů. Moje představa je, že by právě Přebor jednotlivců byl takový létající cirkus, který by se přesouval po celé republice a propagoval plochou dráhu. Jezdil by se třeba na všech existujících stadionech, případně by se hledali noví pořadatelé s nějakou provizorní dráhou, tak jak to vídáme poslední dobou u ledů. Třeba by to ty pořadatele někde tak nadchlo, že by vybudovali někde další plochodrážní stadion, nebo to někde zaujme nějakého taťku se synem na tolik, že se tomu sportu začnou věnovat.

    1. Pane Lubino, vaše poslední teze ohledně přeboru jako létajícím cirkuse, který by se mohl jezdit i na nových, resp. provizorních drahách mi připadá jako naprosté Sci-Fi. Vůbec si nedovedu představit kdo by do takového projektu dal peníze. Jen udělat dráhu stojí stovky tisíc korun. Myslím že tudy opravdu cesta nevede.

  9. já si myslím právě s těmi dětmi je potřeba pracovat nebo si myslíš že získávat návyky na plochou je dobré jako za nás ? v 17 dřív jsme na to nesměli tedy legálně co já pamatuji u nás ve slaném jezdil roman matoušek už ve 14na 500 a vodil ji tedy excelentně těžkej průserář několikrát vyhozen ale pan jezdec pan bavičjen trošinku prudší povahy no možná jsi viděl to video z anglické ligy to byla síla celej roman

  10. Oni ale většinou do seniorů nevydrží. Někdo nezvládne přechod do juniorů a zbytek do seniorů.
    Na druhou stranu je fajn že mají nějaké hobby (připadá mě, že ty 125 nejsou ani tak nebezpečné, asi že je malá rychlost a nejsou mantinely u těch malých drah) a díky nim některé kluby vůbec žijí viz Chabařovice. Možná že je to cesta, jak mohou mít ty finančně slabý kluby alespoň nějakého jezdce. Chabařovice mají asi pět stopětadvacítkářů, jsem zvědavý jestli jim je přetáhne Praha, nebo budou i v juniorce jezdit za Chabařovice, což bych si přál aby byly na závodech za vidět vesty s CH.
    Škoda že se stopětadvacítek nechytla i Kopřivnice, lepší to než nic. Trénovat by určitě měl kdo, ještě je tu pár lidí co to jezdili a rozumí tomu. Je avizovaná nějaká exhibice stapětadvacítek na Bařinách ve Štramberku (u Kopřivnice), tak se třeba něco chystá i na severu Moravy, zatím je ale ticho po pěšině. Chtělo by to i na Moravě alespoň tři kluby s mládeží, chudák Mikel z Březolup, když si chce zazávodit, tak musí jezdit pořád do Čech, tady nemá s kým.

  11. to máš pravdu na moravě to už upadlo uplně v čechách to bude za chvilku jestli se něco nestane nějaký zázrak ten mikel je jezdcem pardubic už myslím, čeká prý až mu bude 15 125 prej už ne jen ten pohár fim jel nevím ten kluk je drán tomu předpovídámvelkou budoucnost mám dojem že je spřízněn s adou rymelem jestli je to pravda atk je to jasný ada rymel je samorost taky si nikdy nebral servítky jen škoda jeho zranění

  12. Neřekl bych, že je Mikel v přízni s Rymelem. Mikel je Březolupák a Ada bydlí ve Štramberku u Kopřivnice, Březolupy – Kopřivnice to je 90 km. Ady jako jezdce je škoda a v Kopřivnici jsme jej zbožňovali, nikdy když tu byly sporadicky závody, tak neodmítl jet za Kopřivnici a dal do toho vždy vše, a přes to že už se klub v té době plácal, tak on v té vestě dojel na bednu a tuším i k titulu MČR. Na druhou stranu všechno špatné je k něčemu dobré, třeba mu to časem nedá a začne to organizovat v Kopřivnici. Dalším oblíbencem kopřivničanů byl Ríša Wolf.
    I když a to se vracím k předešlému, když ty malé venkovské kluby vypiplaj nějakého kluka, tak jim ho přetáhne v patnácti Praha a nemají zas nikoho. Při tom nedostatku jezdců bere Praha každého! Mnohdy ti kluci stejně nakonec v té Praze zapadnou a skončí. Možná že by ten systém byl dobrý, kdyby každý klub měl deset mladých a ti opravdu nejtalentovanější by šli do střediska mládeže do Prahy. Ale pravdou je že většinou venkovské kluby mají jednoho maximálně dva a když jim je Praha přetáhne tak je to skoro likvidace venkovského klubu, protože klub který nemá jezdce, jako by ani neexistoval. V Kopřivnici jsme mívali Matulu a Horáka. Oba je přetáhli do Prahy a v Kopřivnici jezdecky nikdo nezbyl. Horák se neprosadil a Matulu, který nebyl po dlouhém zranění ve formě poslali na závody s Markétou do 2. polské ligy a tam to skončilo tragicky. Podle mě úplně zbytečně.
    A to právě kritizuji, že se nic nedělá pro rozvoj ploché dráhy, jako takové. Měla by být snaha ty menší kluby nějak stabilizovat a pomoci jim a ne jim sebrat toho jednoho nebo dva závodníky co mají – viz. Březolupy a Patrik Mikel. Taky by měla být snaha podpořit vznik nových plochodrážních klubů, hlavně na Moravě, protože je třeba občas nahradit i nějaký stagnující, nebo rozpadající se, je přirozené, že něco zaniká a něco vzniká. A mělo by se jít s některými typy závodů (přebor, MČR) za diváky, tam kde na to lidi chodí. Když byli ještě nedávno závody v Kopřivnici, tak přišlo třeba 1000 lidí, ne 50 jako na Markétu.
    Shodou okolností znám pohled kopřivnické radnice, proč nechce finančně podpořit rekonstrukci dráhy v Kopřivnici. Je to logicky právě z toho důvodu, že se jezdecky z Kopřivnice tomu sportu nikdo nevěnuje. Politici podporují jen to co má nějakou členskou základnu z místních občanů. A tak se ten příběh uzavírá. Místní klub vypiplá, Praha sebere a místní radnice protože nejsou aktívní místní jezdci, finančně nepodpoří. Proto první krok je logicky mít v každém klubu tak 20 mladých, který budou makat na dráze, v depu a skládat nějaký starý křáp a na tom budou trénovat. A taky nějakou malou dráhu jako mají v Chabařovicích nebo Divišově, či Praze. Pak se může říci, že se pracuje s mládeží, která by třeba jinak holdovala drogám a je možné natáhnout ruku a chtít nějakou finanční podporu od města, nebo z nějaké dotace. Bohužel naši činovníci (včetně kopřivnického Vladimíra Kováře) ploché dráhy sní pořád o tom, že budou mít nějakého jezdce na úrovni grand prix, ale to v této chvíli se obávám pro rozvoj a stabilizaci ploché dráhy u nás není podstatné. Podstatné je mít malé dráhy po celé republice a makat tam masívně s mládeží. Možná i 15 až 17tiletí by mohli nejdříve rajtovat 250 na malé dráze, ale to nevím, tomu nerozumím, jen si myslím že by to bylo pro kluby finančně únosnější.
    Třeba v té Kopřivnici si myslím, že by se našli mladí se vztahem k technice, protože je tam velká střední škola strojírenského zaměření – jak učňovské obory, tak maturitní. Předpokládám že ti kluci by měli mít vztah k technice. Je třeba podpořit výstavbu malých drah a nákup levných stopětadvacítek pro kluby. Nechci říkat odborníků jako laik co mají dělat, nerozumím tomu až tolik, nicméně si neskromně myslím že kus své pravdy mám.

    1. o tom matulovi jsem s adou rymelem mluvil on ještě pujčoval motor do toho krosna anavíc ho ještě přemlouval at tamnejede je tam dost těžká dráha a tu kolizi si bohužel michal zavinil sám já si myslím že právě pražáci nemají nouzi o juniory mají je i mšenští ale výkonost pokulhává a že někdo dneska v naší rozkradené republice dá peníze na sport aniž by z nich podstatnou část ukradl nevěřím jak říkám dřív ti stačila přilba boty kombinéza zbytek jsi dostal adnes ,- škoda slov porád jen něco vymíšlejí jdou na ruku výrobcům jen ty nové výfuky co zničili zdraví jezdců . nehledě na materialní škody na motorech a přiznají si bafunáři chybu ? mají z toho prachy jinak to nechápu . zapomen na to že by v17 měli jezdit 250 dánové ti později ale hlavně rusové poláci už v sedmnácti dělají body v jejich lize tak už tooh umí dost a dost kde bychom byli potom my ještě dál… tak takhle skončil michal matula je to smutný pohled vím od něj přímo že chtěl končit po sezoněhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MWnQazcUGcA

  13. Lubinův návrh rozdělit jezdce do dvou výkonnostních tříd je zajímavý a měl by přinést vyrovnané závody. Problém je ovšem v nedostatku jezdců. Startovní listiny závodů často připomínají ementálový sýr. A tak jsme rádi, že vůbec někdo jede. V juniorech už nedáme dohromady ani 16 jezdců pro mistrák. Za pár let se totéž může stát u seniorů (viz. Rumunsko, Bulharsko atd.) Pamatuju se, že bývaly doby, kdy jsme měli obrovské množství juniorů, kteří jezdili kvalifikční závody a ti, co postoupili mezi nejlepších 16, to už byli borci, kteří měli skutečnou kvalitu.

  14. Souhlasím s Fandou,že u nás jezdí v současnosti každý kdo má motorku a je momentálně zdravý, byť výkonostně tvoří třeba i spodek jezdeckého peletonu. Naše kluby jsou schopny takového jezdce postavit i do extraligy proti úřadujícímu mistru světa. Viz vloni Ríša Frištenský, který celou sezonu nevyjel, ale i tak byl dobrý aby figuroval na soupiskách ligových týmů a zalepil tak alespoň papírově díru v sestavě. nebo naopak 1. liga se jezdí jen ve třech. Když si dáte práci a vypíšete si třeba z ročenky všechny kdo ten rok vyjeli a přiřadíte je ke klubům a týmovým soutěžím, tak dojdete docela k veselým zjištěním. Všichni jezdí nějakou ligu, někteří i všechny tři (ex,1, ligu, juniorskou), ale minimálně alespoň dvě. Dost často za různé kluby, takže jezdce k nějakému klubu pro ten rok vůbec přiřadit je kumšt. Jsou takové tradiční meziklubové vztahy jako Slaný a Březolupy, vloni Divišov a Plzeň, možná Mšeno a Liberec, ale když opravdu teče do bot a nejsou jezdci, tak s jistou nadsázkou jede z těch slabších kdokoliv za kohokoliv. Překvapilo mě také kolik cizinců u nás jezdí a to nejen v extralize ale i v 125 a juniorech. Početní stavy našich jezdců jsou už tak zoufalé, že umožňujeme jezdit Němcům, Polákům, Maďarům v našich soutěžích. Což svědčí o tom, že sice jezdce nemáme, ale nějakým zázrakem na rozdíl od našich sousedů dokážeme financovat pořádání těch soutěží.
    Problémem tedy asi je, že máme spoustu jakýchsi nepřehledných soutěží, ale málo jezdců a málo klubů, které jsou schopny financovat nějaké týmy. Přes ty 4 hlavní týmy (Praha, Pardubice, Mšeno, Slaný) ještě mají finanční sílu tu naši plochou dráhu táhnout v tom rozsahu soutěží. Ty kluby, které nejezdí ligu asi pomalu spějí ke svému zániku. Většinu závodů seniorů tvoří právě týmové závody, jejíž náklady hradí kluby. Volných závodů je minimum. Závodů je momentálně díky malému počtu jezdců celkem dost, přes to někteří říkají, že málo, ale myslím si, že v jiných motoristických disciplínách, když mají 6 až 8 závodů za rok, tak jsou spokojení. V čem je tedy problém, že jezdci ploché dráhy hodnotí 6 – 8 závodů za rok jako málo ? Možná je to v tom, že závod v speedway je takový motoristický sprint, kdy je za minutu po všem. Tak asi pro to, když někdo slabý jede za celý závod dvě jízdy, tak je to málo, jsou to v podstatě 2 minuty a to nemluvím o tom, že za ty dvě minuty stihne zadřít motor, nebe se potlouct. Na mě jako na diváka to působí, že jde hlavně o to jezdcům zafinancovat vůbec nějaký závod, jednou se to jmenuje extraliga, jindy přebor jednotlivců, jindy 1. liga, jindy MČR, ale většinou mě není moc jasné kdo jede proti komu, protože se soupeři za týden mnohdy setkají v jednom týmu, ale to tady nikdo moc neřeší. Jak už jsem psal Přebor jednotlivců slouží jako kvalifikace MČR jednotlivců – první závod a pak o ty další není ze strany jezdců a klubů zájem, jedou ho jen když neseženou nic lepšího. Většina klubů přebor jednotlivců pořadatelsky bojkotuje. Mám vůbec pocit, že dění v naši ploché dráze ovlivňují až přespříliš kluby, hlavně ty extraligové, kdy tvrdě sledují jen své zájmy. Vrcholem byl vznik dvou motoristických organizací, tedy dvou mistrovství republiky, atd. Teď mě řekněte co si o tom sportu mám jako obyčejný divák asi myslet a kde mám brát motiv jezdit někde do horoucích pekel na závody. A to nemluvím ještě o té zvláštnosti plochodrážních rozpisů jízd, kdy když je málo jezdců je problém, když je hodně jezdců tak je také problém a musí se jet kvalifikace o to kdo pojede závod. pak lituji ty jezdce, co jedou přes celou republiku, aby se zúčastnili kvalifikace a nejeli závod. Naštěstí je už tak málo jezdců, že se to poslední roky neděje.

  15. já si pamatuji toho frištenského ze mšena třikrát či dvakrát se postavil na start pokaždé sebou lupnul hned na startu potom už nejel ale to mu bylo snad 15 či 16 já myslel že už to zabalil ale najdnou jsemho četl v sestavě na extraligu ale a si už definitvně skončil nebo jára hladký to je opačný případ docela dobrý jezdec ale skončil že ho to prý nebavilo dnes je z něj no nebudu se tu rozepisovat. ale toho kluka je škoda. neříkámže to byl bůhvíjaký jezdec ale solidní extraligový závodník by z něj vyrostl o tom asi více vědí ny olympu jak to bylo….

  16. Nojo Hladký…. a bylo jich víc, a právě hlavně na Olympu. Pučko, Vrba, Veverka, Brummer, atd., kde je Schneiderwind junior, co jezdec, to talent možná že ještě všichni neskončili(?), nějak se v tichosti vytratili či co. Rozhodně měli větší ambice než Babička a Čermákové s Horákem.

    PS: Flat track není plochá dráha. Nic proti tomuto sportu nemám, ale sem mezi plochou dráhu nepatří. Závody série INDY Car se taky nevměšují do dlouhé dráhy.

    1. no právě jára to tedy pos.. pořáeně znám se sjeho dědou je z něj neštastný vrba ten skončil brzo brumer tenbyl dobrej docela top nevím proč on skončil pučko skončil porto že mněl moc pádů neustále zraněný tímpádembez závodů bez peněz a konečná…. co ten kluk měl jenotřesů mozku to snad nikdo za celou karieru ondra veverka tn skončil neb mu zemřel otec a musel se začít starat o sebe sám penízky vydělávat.. babíčka snad už ani nejede ve slaném. ti dva ze mšena no ti sand taky už nejedou ale zkusili to to je jim ku cti mně je líto jediného jména co skončil. a to mirdy fencla to byl pan jezdec již v 17 letech nikdo dodnes nevysvětlil proč sand také kvůli penězům.. tenjeho nevlastní brácha ajk se jmenuje jo průcha ten asi taky nic nepojede.. a jiní a jiní letos i ten hinner z olympu ..

        1. fencla znám a myslím že spíše no nic výkonost upadala nebudu to tu řešit dělal chvilku mechanika lubošovi to byla dvojka na odstřel luboš už v gp málem byl ale nevímco se mu přehnalo hlavou to ví jen on přitomtáta mu naladil motorky ale jak upadala jawka upadal i luboš co chybí vendovi ? nejsou prachy není pořádný stroj to je rovnice jednoduchá když má den spráská kohokoli , edík moc narostl byl brán za megahvězdu a tomu odpovídalo jeho chování slánští jitě potvrdí pokora mu chyběla to vimna beton zdenda holub do toho dal hodně srdíčka až si myslím že jeho jízda je někdy nebezpečná jestli jsi viděl třeba extraligu z pardubkama tamležel dvakrát a když narazí na takového lukáše drymla je malér na světě ten nepovolí narozdíl od jinejch to je muj názor ale dnes se takhle jezdí kdo povolí nemá šanci

  17. Asi máte chlapi pravdu s flattrackem i s motradem, má to však jeden háček, ono se to u nás na Moravě jezdí a plochá ne. Lepší vidět nějaký závody, než žádný.
    Osobně jak už jsem psal, tak bych to vstupný raději dal za plochou dráhu, ale asi těch 1000 diváků co je u nás ochotno přijít na plochu, není pro pořadatele rentabilní, protože to fakt k obnovení závodů v Kopřivnici nesměřuje. Když zamrzne, tak jsou ledy, tedy vloni, myslím že po 15 letech.

Zanechte komentář: