Zítra od 18,30 ve Mšeně vypukne extraligová bitva mezi domácím Greplem a Olympem Praha. V nahlášených sestavách figurují osvědčení jezdci obou klubů. Domácí jako zahraniční posily nominovali polské závodníky Przemyslawa Pawlického a letos poprvé Norberta Kościucha. Česká sestava zůstala beze změn. Hostům z Prahy přijede ze zahraničí dvojice Troy Batchelor – Peter Kildemand, která měla výraznou zásluhu na vítězství Prahy v Pardubicích. Česká část soupisky zůstává také nezměněna, ale jen na papíře neboť za Matěje Kůse je nahlášené zastupování závodníka. Matěj by měl v tomto týdnu začít s tréninkem po jeho karambolu s Adrianem Miedzińskim.
PDK Grepl Mšeno :
1. Przemyslaw Pawlicki
2. Jan Jaroš
3. Norbert Kościuch
4. Jan Holub
5. Zdeněk Simota
6. Filip Šitera
7. Daniel Hádek
——————————-
PSK Olymp Praha :
8. Josef Franc
9. Martin Gavenda
10. Troy Batchelor
11. Matěj Kůs – ZZ
12. Peter Kildemand
13. Michal Škurla
14. Zdeněk Holub
Věřím že dneska pražáky porazíme ;-)
No to zas byla komedie. Jestli chcete odradit i poslední zbytky diváků co na extraligu choděj,tak jste na dobrý cestě…
už se stalo,do mšena už nepáchnu
Co by se asi tak muselo stát, aby nám „soudruzi“ začali konečně po dlouhé době poskytovat plnohodnotnou extraligu, tedy čtyřutkání……
…v tom jestli dvoj nebo čtyř problém nevidím – důvody proč jezdí dva týmy chápu.
Ale ve Mšeně,jak se stává tradicí, opět všechno spatně. Maršál vyžene Jaroše kvůli špatnému povlaku přilby-zřejmě ta modrá nebyla dostatečně modrá ;-),pak se dva pražáci sundaj navzájem ještě před startem, a ejhle – z dvouminutového limitu je najednou limit pětiminutový? To bylo prosím podle jakého pravidla? Čekání na sanitku(klasickej problém ve Mšeně-chápu že z Mělníka je to kus cestu a tak to prostě nějakou dobu trvá) – nechci to moc rozebírat neznám podrobnosti o zdravotním stavu jezdce a nevím jak konkrétně to upravují pravidla, nicméně v tomto případě jsem měl pocit že vzhledem k tomu že zranění nevyžadovalo bezprostřední rychlý odvoz a sanitka zůstala i s lékařem na místě jet se mohlo. Ale jsem ochoten přijmout i argument že to takto muselo být. V tom případě poprosím pro příště o jedno – vypněte Čmejlu a pusťte tam nějaký rádio.Poslouchat ty jeho žvásty dvakrát během tří dnů je fakt peklo.
Úprava dráhy ve Mšeně-to je kapitola sama pro sebe.Fakt se nikdo nepokusil vysvětlit těm traktoristům že by bylo dobrý pokusit se natahat vyházenej materiál zvenku zpátky na vnitřek?
Když porovnám co mi nabídli ve Slaném za 80 a ve Mšeně za 160 korun vychází to srovnání pro Mšeno hodně nelichotivě..
tak předně cena lístků je prý zvýšena o náklady na umělé osvětlení aspon tak je to prezentováno na normálních závodech většinou bývají sanitky dvě i ve mšeně nevím proč byla jen jedna, dobu přípravy startu má v kompetenci rozhodčí v tomhle případě pan felixová a ta má dost blízko k rudokožcům, jaroše posílal na jinou pozici startmaršál měl správný povlak ale stál jinde , nevímjak mu to vysvětloval ale nepochopil to, stěmi traktoristy máš pravdu kolikrát si myslím že se ten závod koná místo nich a jejich rodině kterou vozí po oválu, pan grepl vlastní stavební firmu oni nemají grejdr ? co by to trošinku srovnall?a čmejla má někdy dny kdy perlí ale na druhou stranu co si má porád vymýšlet když závody místo 1,5 trvají 3 hodiny
K těm nákladům na osvětlení jen podotknu:
Slaný – start 18.00, osvětlení netřeba
Mšeno – start 18.30, osvětlení na poslední rundu, a to jen díky průtahům v průběhu a o obligátní čtvrthodinku zpožděnénu začátku.
Kdyby se diváci mohli sami rozhodnout, čemu by asi dali přednost?
1) Maršál vyžene Jaroše kvůli špatnému povlaku přilby-zřejmě ta modrá nebyla dostatečně modrá ;-)
Bohužel došlo k nedorozumění mezi Honzou a startmaršálem. Honza přijel sice ve správném povlaku ale do starovní pozice která tomu neodpovídala. Když pak po gestikulaci maršála odjel směrem k boxům, už se to bohužel nedalo vzhledem ke zbývajícímu času zachránit.
2) Čekání na sanitku(klasickej problém ve Mšeně-chápu že z Mělníka je to kus cestu a tak to prostě nějakou dobu trvá) – nechci to moc rozebírat neznám podrobnosti o zdravotním stavu jezdce a nevím jak konkrétně to upravují pravidla, nicméně v tomto případě jsem měl pocit že vzhledem k tomu že zranění nevyžadovalo bezprostřední rychlý odvoz a sanitka zůstala i s lékařem na místě jet se mohlo.
Bohužel nemohlo, Dan si stěžoval na bolest žeber a lékařka se věnovala jemu. Pokud se lékař nemůže plně věnovat závodu, nemůžeme jet. Problém by nastal i ve chvíli, kdy by se stalo do příjezdu druhé sanitky něco jiného. RZ byla volána ještě když byl Dan nakládán na dráze.
3) Úprava dráhy ve Mšeně-to je kapitola sama pro sebe.Fakt se nikdo nepokusil vysvětlit těm traktoristům že by bylo d dobrý pokusit se natahat vyházenej materiál zvenku zpátky na vnitřek?
Ono je to s úpravou docela složité, ani jezdci v tom nejsou jednotní. Nataháním materiálu ze vnějšku na vnitřek, kde je např. vyjetá kolej a jen se zasype, to bude pro ně pravděpodobně horší.
Tolik k věcem ke kterým se dokáži alespoň okrajově vyjádřit. Věřím, že lepší časy ještě přijdou ;-)
ale tak nic jinýho než věřit nám asi nezbývá. :-)
Jinak dík za vyjádření „kompetentní osoby“
ona ta dráha je v dost špatném stavu již drahná leta to si přiznejme s tou sanitou budiž to se satne ale to vstupné jsi vynechal i když o tom toho víš dost a já a se ptám proč?
.ale na druhou stranu je fakt, že ve Mšeně trval ten závod zhruba dvakrát tak dlouho, takže ten rozdíl v ceně si Mšenští nejspíš obhájí ;-)
Jinak samozřejmě chápu že všechny ty problémy nejdou za pořadateli, ale hodnotil jsem celkový dojem ze závodů z pohledu platícího diváka a ten byl špatný.
Asi sem divna ale ja mseno rada mam…jsem vfecna kdyz tam muzeme jet…Hold kazdej je jinej mno..
Divná rozhodně nejsi, já jsem taky vděčnej za každej uspořádanej závod. To ale neznamená že budu mlčet když mám pocit že je něco špatně.
Mám dokonce strach aby letošní sezóna nebyla ve Mšeně poslední. Z posledních vyjádření pana Grepla k akuálním výsledkům a finanční situaci klubu mám takový divný pocit, ale nerad bych maloval čerta na zeď…
myslíš zcela správně já si to nemyslím jsmeo tom přesvědčen jarouši jak je to s váma ?
nejsi divná mně ae tam taky líbí jasně že je každej jinej i ten čmejla je jinej ale kolkrát nás tedy fakt pobavil třeba když zpíval hymnu sám po poruše rozhlasu .. když při častých dlouhých přestávkách zpovídal děti docela to byla sranda člověk se i zasmál i když jsemna závody vyjel ve 15 hodin a přijel dom za tmy kolikrát ato to mám cca30 km
Při nedorozumění startmaršál – jezdec bazíruje rozhodčí na přesném limitu 2 minuty. No budiž. Pak má ale měřit všem stejným metrem. A ouha – opak je pravdou. 2 hostující jezdci se srazí, nestihnou start a světe div se, dvouminutový limit najednou neplatí(??), že by snad někdo vhodil do časomíry hrst písku? Nebo došlo k nevysvětlitelné časové smyčce? Asi jo. Ani nikdo nebyl vyloučen, nikdo karambol nezavinil. To samo se to tak nějak zvrhlo….
Podle mého názoru Olymp Praha má na české poměry velmi dobrý a silný tým, který má výkonnost úspěšně bojovat o titul. Nemá vůbec zapotřebí, aby byl za každou cenu tlačen k titulu a protěžován tak, jak se to velmi často děje u pražských týmů v hokeji a ve fotbale. Vždyť to je šaškárna co nemá se sportem nic společného. Nezavádějme to v ploché dráze. Ta má svých starostí dost.
Ještě k Martinově poznámce „vypněte Čmejlu“ stručně doplním, že než poslouchat Čmejlu je lepší aby rozhlas nefungoval vůbec. Ticho je lepší než slepenec blábolů. Jako jezdec byl Čmejla daleko lepší, než jako blafoun.
jezdec to byl průměrný ve druhé lize tehdá potom myslímpostoupili do první no jo ten toho nakecá někdy se ale člověk zasměje ale třeba v pardubicích to není o nic lepší na přilbě vyjma tooh že tam hlásí ií němec předloni dokonce dlouhou dobu sám když se hledali rodiče toho děcka. ale i jeho otec byl pacoš hlásil leta na ploché v polepech to má asi po něm
Nojo, právě proto, že to byl průměrný jezdec, tak říkám že jako jezdec byl daleko lepší než jako blafoun. Bohatě by stačilo kdyby žvatlal jenom na jednom stadionu.
Zdravím,
tak tenhle článek mě opravdu nepotěšil!
http://sport.idnes.cz/skandal-na-ploche-draze-075-/motorsport.aspx?c=A130708_133630_motorsport_ot
myslím ,že je to pouze pravdivé vyjádření dění na stadionu,možná autor článku mohl přidat výši vstupného,totální neschopnost obsluhy stánku u tribuny(i když ten si asi obhospodařují fotbalisti,ale celkovému dojmu nepřidá),cenu programu a určitě by se toho našlo víc.
Našim současným podmínkám ploché dráhy by odpovídalo čtyřutkání bez zahraničních jezdců a o víkendu se začátkem odpoledne po obědě. Bylo by to levnější pro kluby a možná by o víkendu přišlo i víc lidí. a ligu jen jednu. Ti jezdci co se nedostanou na soupisky ať jezdí nějakou jinou soutěž jako třeba přebor jednotlivců. Hrozný je, když ligu jezdí každý kdo má motorku.
Já se sice opakuji, ale z takového Mšena se večer po závodě veřejnou dopravou domů divák nedostane, takže pár místních z městečka a ti co přijedou autem.
Navíc jak už někdo tady psal, kvůli 15 jízdám nikdo na závody z větší vzdálenosti nepojede. Takže buď extraligu s více jízdami, nebo nějaký vložený doprovodný závod. A taky by se mělo alespoň zachovat zdání férového sportu, všem měřit stejně a jasná příslušnost ke klubu alespoň během jedné sezony.
Dnes jsem obdržel email od Pavla Kubeš, který je mezinárodním rozhodčím ale především osobou s velikým přehledem a morálním kreditem v ploché dráze. Mám jeho souhlas ke zveřejnění jeho korespondence.
V úctě Jan Trojánek
—————————————————————————
Vazeni kolegove, vazeni pratele,
jiz nekolik dni sleduji debatu v plochodraznich kruzich ohledne zavodu ve Msene a rozhodnuti Lenky Felixove zastavit dvouminutovy limit v situaci
ke ktere na draze doslo (kolize dvou jezdcu pred startem v dobe, kdy bezi 2 minuty) . Pokud vim, neni znam „precedens“ (jestli se to tak pise) a rozhodci v tu chvili musi rozhodnout s citem pro okamzitou situaci. Rady na takovou moznost nepamatuji.
Vsichni rozhodci vzdy maji na mysli v prvni rade zdravi jezdcu a v rade druhe fakt, ze vysledek zavodu se ma rozhodovat pokud mozno na draze a nikoliv v kabine rozhodci(ho).
Vzhledem k temto skutecnostem, jsem se i ja ztotoznil s jejim rozhodnutim a myslim ze i ja bych postupoval stejne.
Nedalo mi to a napsal jsem dotaz (mail prilozen) na sefa rozhodcich FIM, pana Tonyho Steela. Tony Steel, mimo to, ze je nejvyssi autoritou v FIM je i prokazatelne nejzkusenejsim zijicim rozhodcim ploche drahy na svete. Jeho moralni a profesionalni kredit je neoddiskutovatelny. Z jeho odpovedi je patrne, ze i on by postupoval stejne jako postupoval(a) rozhodci behem zavodu ve Msene.
Tento mail pisi proto, ze citim potrebu vyjadrit podporu koleggovi ktery dle meho nazoru udelal nejlepsi mozne rozhodnuti za dane situace.
Zavod vzdy nekdo vyhraje a nekdo prohraje. Nekdy je porazka kruta a nekdy uz predem temer jasna.
Je mi lito pana Grepla, jehoz si nesmirne vazim, nebot poslednich nekolik zavodu se nevyvijelo pro jeho tym a pro msenskou plochou drahu nejlepe. Takovy je ale sport ktery mame vsichni tak radi. Tri roky zlate Mseno si prochazi krizi a ja verim, ze se najdou i lide, kteri za p. Greplem prijdou a zeptaji se jak mohou pomoci, co oni mohou udelat pro to, aby se GREPL Mseno opet vysvihl na spicku kam uz (zasluhou prace tymu kolem p. Grepla) leta pravem patri.
S uctou
Pavel Kubes
Rozhodci ACCR / FIM
Begin forwarded message:
From: J STEELE
Date: July 9, 2013 10:51:59 PM Central European Summer Time
To: Pavel Kubes
Subject: Re: Request from Prague
Reply-To: J STEELE
Hi Pavel
In answer to your questions:
Attached is a race card I use for SWC. I have a number on my computer so we will have plenty of time to go though and you can download whichever you like.
Rregarding the two riders who crash on the way to the tapes, you can go two ways. Firstly you could exclude them both for failing to meet the two minutes. My preference is to treat the situation as „Force Majour“ and basically stop everything until the riders are attended to then start again.
Interesting question!
Hope you are OK. Look forward to seeing you next week.
Cheers
Tony
From: Pavel Kubes
To: J STEELE
Sent: Tuesday, 9 July 2013, 9:40
Subject: Request from Prague
Good day Tony,
how are you doing? I hope that you are well and that you are looking forward coming to Prague.
I wanted to ask you for couple of things:
Would it be possible to get the program for SWC in the electronic form?
As the programs will be sold by BSI we would like to give a copy to the workers at the stadium.
This leads me to a question: Is there somewhere a database of the various formats where we could get access to and copy them for our future use?
And a last one:
There are two minutes switched on… riders are coming for a start, then two riders collide and both are injured – lying on the track.. What would you do?
Regards
Pavel Kubes
Mě příliš nepřekvapuje že se rozhodčí v dodatečném hodnocení podobných situacích navzájem podrží.
Tvrzení typu: „Vsichni rozhodci vzdy maji na mysli v prvni rade zdravi jezdcu a v rade druhe fakt, ze vysledek zavodu se ma rozhodovat pokud mozno na draze a nikoliv v kabine rozhodci“ umožňuje v důsledku tak „gumový“ výklad pravidel,že jím lze obhájit prakticky jakékoliv rozhodnutí.
V řádech se samozřejmě nikdy nebude psát konkrétně o tom co se má dít pokud se srazí a upadnou jezdci při nájezdu k pásce. Jednoznačně se tam ale píše o tom že pokud není jezdec připraven na startu v časovém limitu 2 minut – který byl spuštěn, je z jízdy vyloučen. Takže nechápu na co p.Kubešovi chybí precedens. Rozhodčí vůbec neměla odpočítávání zastavovat-nebyl k tomu žádný důvod(k žádnému zranění nedošlo).
Že si na poučku o rozhodování závodu na dráze pí.Felixová nevzpomněla chvíli před tím, když vyloučila Jaroše po zmatené signalizaci startmaršála?(Honza přijel k pásce cca 7 vteřin po limitu)
já si také myslím že máš pravdu, jak my tedy pan kubeš vysvětlí třeba vyloučení zdenka holuba, při lize s pardubicemi? který sice byl u pásky ale dle rozhodčího ae dlouho rovnal? pochpil bych zASTAVENÍ BĚŽÍCÍHO ČASU po pádu jezdců po odstartování jízdy nikoli před ni … to je v těch řádech tady je myšleno na zdravi jezdců kteří stejně potom jedou a ani si leckdy nepamatují že něco vůbec jeli
Jak už se tu zmínil jeden z kolegů, rozhodčí vždycky podrží rozhodčího. Dále mne zaujal výraz „vyšší moc“. Zřejmě před startem nastala vyšší moc, např. tajfun, pouštní bouře, zemětřesení a podobně. Ano, zemětřesení by mělo být při hodnocení výkonu některých rozhodčích. Nemám nic proti ženám a už vůbec ne proti p.Felixové, ale jsem toho názoru, že někteří vypjaté okamžiky nezvládají a to buď úmyslně, nebo neúmyslně. A je smutné když tím dojde hrubě k ovlivnění závodu.
Na závěr popřeju všem ze Mšena aby se jim podařilo překonat nelehkou situaci a ať řádně zabodují.
Zároveň musím říci, že mi v extralize chybí tým p.Trojánka. Byl oživením soutěže, ale letos nepokračuje. Kéž by se v příštím roce jely čtyřutkání a to včetně Divišova.
Podle vás by tedy paní Felixová měla mít šestý smysl a při srážce předvídat, zda došlo s nějakému zranění? Jestli v tomhle jsou chlapi jiní a mají takový cit pro domýšlení situací, tak to smekám… Jinak, pokud by nešlo o pražské závodníky, tak se určitě tahle debata takto nerozjede a většina z vás se tomuto incidentu spíše zasměje. Škoda, že tolik lidí je zaujato proti „pražákům“ (teď konkrétně proti pražákům z Březolup a Kutné Hory :-)).
nikde ve světě a že plochou sleduji jsemtakoví případ neviděl aby se srazili dva jezdci notabene z jednoho týmu, ale hodněkrát jsem viděl vyloučení pro nedodržení limitu dvou minut. rozhodčí nemá právo zastavit běžící čas, bylo to cílené a ju prospěchu olympu včade jinde by je vyloučili pro nedodržení limitu , pan kubeš vědomě lže nevím pro č to dělá trdy nikdo není zaujatý proti pražákům je n j etu každemu divné proč jsou sporné situace vyřešeny vždy v jejich prospěch, ptal jsem se na polském foru, marka wojaczka )to je sudí z polska) ATEN MY ODPOVĚDĚL JEDNOZNAŘČNĚ ČAS NEMĚL BÝT zaSTAVEN oba jezdci měli být vyloučeni
Terezko, nesouhlasím ani trochu. Důvody jsou jasné z mých předchozích příspěvků. Přesto jsem rád, že se zase zapojuješ do diskuse. Už nám tady bylo bez tebe smutno. Protože máš schopnost diskusi opepřit a řádně rozpumpovat. :-)