V Mariánských Lázních vyhrál Riss, 2. Franc, 4. Wolff

Posted by

FIM_1.jpgriss_erik.jpgfranc.jpgwolff.jpg FOTO– Odložené kvalifikační kolo MS na dlouhé dráze v Mariánských Lázních tentokrát proběhlo za příjemného slunečného počasí. Jelo se o šest postupových míst do Challenge. Základní část soutěže měla dva suverény, syna legendárního Gerda Risse Erika a našeho Pepu France, kteří nepoznali hořkost porážky. Erik Riss jí okusil v semifinále, kdy ho za svými zády nechal Richard Wolff. Richard bojoval nejen se soupeři na dráze, ale i se zraněným kolenem z MS družstev o minulém víkendu. Jeho úsilí bylo odměněno postupem do finále a tím pádem také do Challenge. Ve finálové jízdě se Pepovi příliš nepovedl start a nestihl tak už dohonit na ohromně rychlé motorce jedoucího Erika Risse. V celkovém pořadí podle získaných bodů obsadil třetí místo Brit Andy Appleton a páté Francouz Theo di Palma. O poslední přímé postupové místo se musel jet rozjezd. To se podařilo vybojovat holandskému jezdci Sjoerdu Rozenbergovi. Druhý v rozjezdu byl smolař Markus Eibl, který měl v poslední jízdě základního rozpisu defekt z prvního místa což ho stálo přímý postup. Třetí v rozjezdu skončil stálý účastník letošního GP na dlouhé dráze Švéd Joel Nyström. Příjemným překvapením byl výkon jediné dívky ve startovním poli Němky Nadine Frenk, které se povedlo jednu jízdu vyhrát a celkově obsadila deváté místo. Závodu se zúčastnili ještě další dva čeští jezdci. Karel Kadlec se ziskem pěti bodů obsadil 15. příčku a Jan Boháč si vyjel tři body a skončil 17.  Nešťastně závod začal a zároveň skončil pro Australana Coryho Gathercolea, který se nakonec v Mariánských Lázních přece jen objevil. Hned ve své první jízdě měl pád, při kterém si obnovil zranění z britské Premier League. Ve vloženém poháru FIM ve flat tracku, který se skládal z pěti jízd a finále, zvítězil ve finálové jízdě Ital Emanuele Marzotto před Rakušanem Hansonem Schrufem a dalším Italem Fabrizio Vesprinim. Český jezdec Jan Vondrášek dojel čtvrtý. Druhý český zástupce Roman Janošťák měl ve finále pád.

 

 

Mariánské Lázně, kvalifikační kolo MS dlouhá dráha:

1. Erik Riss, D  – 27 (4,4,4,4,4,3,4)

2. Josef Franc  – 27 (4,4,4,4,4,4,3)

3. Andy Appleton, GB – 21 (4,3,4,3,3,3,1)

4. Richard Wolff  – 19 (2,2,4,4,3,4,0)

5. Theo di Palma, FRA – 19 (3,4,3,3,3,1,2)

6. Sjoerd Rozenberg, NL – 15 (2,3,2,2,4,2) + 1. v rozjezdu

—————

7. Markus Eibl, D – 15 (4,3,3,3,R,2) + 2. v rozjezdu

8. Joel Nyström, SWE – 15 (3,3,3,3,3,0) +3. v rozjezdu

9. Nadine Frenk, D – 12 (3,4,2,1,2,0)

10. René Lehtinen, FIN – 12 (3,1,1,4,2,1)

11. Raymon Woortman, NL – 10 (2,2,0,2,4)

12. Guillaume Comblon, FRA – 8 (1,2,1,2,2)

13. Marcel Dachs, D – 7 (1,2,3,0,1)

14. Simo Pulli, FIN – 7 ( 2,1,2,1,1)

15. Karel Kadlec – 5 (1,1,R,2,1)

16. Charlie Saunders, GB – 3 (0,R,R,1,2)

17. Jan Boháč – 3 (0,0,1,1,1)

18. Cory Gathercole, AUS – 0 (F,-,-,-,-)

Holanďan Erik Eijbergen a Inge Bjerk z Norska na závod nedorazili.

———————————————-

Jízdy:

1. Riss, di Palma, Wolff, Comblon, Saunders

2. Franc, Lehtinen, Rozenberg, Gathercole (F)

3. Appleton, Nyström, Woortman, Dachs, Boháč

4. Eibl, Frenk, Pulli, Kadlec

5. di Palma, Rozenberg, Woortman, Saunders (R4)

6. Franc, Appleton, Comblon, Pulli

7. Riss, Eibl, Dachs, Lehtinen, Boháč

8. Frenk, Nyström, Wolff, Kadlec

9. Franc, di Palma, Frenk, Lehtinen, Woortman

10. Wolff, Nyström, Pulli, Boháč

11. Riss, Dachs, Saunders (R3)

12. Appleton, Eibl, Rozenberg, Comblon, Kadlec (R5)

13. Lehtinen, Nyström, Comblon, Saunders

14. Riss, Appleton, Woortman, Pulli

15. Franc, di Palma, Kadlec, Boháč

16. Wolff, Eibl, Rozenberg, Frenk,Dachs

17. Riss, di Palma, Frenk, Boháč

18. Franc, Appleton, Saunders, Kadlec

19. Woortman, Nyström, Comblon, Pulli, Eibl (R1)

20. Rozenberg, Wolff, Lehtinen, Dachs

21. Semifinále 1: Wolff, Riss, Rozenberg, di Palma, Frenk

22. Semifinále 2: Franc, Appleton, Eibl, Lehtinen, Nyström

23. Finále: Riss, Franc, di Palma, Appleton, Wolff

24082013426.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24082013431.jpg

12 comments

  1. Krásný závod, krásné počasí, co více si přát?

    Normálně to je spíše řečnická otázka, nicméně našlo by se dost věcí:

    1) Diváci – Pepa už při nástupu neskrýval zklamání z divácké návštěvy v Mariánkách. Mým odhadem tak cca 2000 diváků, což je i přes solidní propagaci závodu slabota. Opět se prý objevili u kasy sociální případi, pro které je 250,- Kč za takovýto závod „moc peněz“.

    2) Dráha – solidně připravená, nicméně prý hodně tvrdá, klouzavá a v zatáčkách dost rozježděná

    3) Záchody – když si zaplatím vstupné na stadión, proč tam musím ještě platit 5 Kč za použití WC? To je snad samozřejmost, ne?

    4) Systém „pěti“ jezdců – naprostá debilita z dílny FIMu, kdy na dlouhém plochodrážním ovále jede pět jezdců, pak z těch dvaceti účastníků dva na závod nedorazí, jeden se zraní, občas někomu kiksne motorka. Výsledek? V závodě byl běžný obrázek, kdy na ovále kroužili čtyři nebo dokonce jen tři jezdci. Jaký to rozdíl oproti Flat Tracku, kde se jich honilo deset!

    V každém případě ze strany AMK Mariánské Lázně vzorně zorganizovaný závod, Pepa Franc předvedl to, co se od něho očekávalo, Richard Wolff, který téměř netrénoval kvůli bolavému kolenu, předvedl svým způsobem ještě o něco více, no a dík za účast patří Karlu Kadlecovi a Honzovi Boháčovi.

    Velmi hezky se ukázal Erik Riss, který jasně kráčí v otcových šlépějích. Pro mě osobně příjemným překvapením Francouz Theo di Palma.

    Co mě osobně bohužel nejvíce zklamalo, byla informace, kterou jsem získal až v samém závěru závodu po vyhlášení výsledků, od člověka nejpovolanějšího: Zřejmě ani příští rok v Mariánkách neuvidíme ani Finále Grand Prix na dlouhé ani závod Challenge. Důvodem jsou prý finance. Po loňském krásném závodě Challenge a předchozích čtyřech po sobě jdoucích Finále Grand Prix tedy možná opět „jen“ kvalifikace.

    Jestlipak se v Mariánských Lázních ještě někdy dočkáme dlouhodrážní světové špičky???

    Nějaké foto z Mariánek zde: http://www.flickr.com/photos/lubosm/sets/72157635217246156/

    1. V Mariánských Lázních došlo k nedopatření při korunovaci vítězů plochodrážní kvalifikace. Bronzový věnec omylem dostal Theo di Palma, který však skončil třetí pouze ve finalové jízdě. Po závěrečném ceremoniálu se prý dostalo dodatečné omluvy Andrew Appletonovi a Theo di Palma mu v depu předal bronzový věnec, který po právu patří jemu.

      Pokusím se zjistit více, jak to bude s pořádáním závodů MS v Mariánkách, ale myslím si, že za tím budou jen prachy. V Mariánkách byli schopni uspořádat čtyřikrát po sobě Finále Grand Prix a jednou Challenge a najednou jen Kvalifikace. Nedovedu si představit, že si najednou lidi z AMK M.L. řekli: „Tak, prdíme na to, finále se tu už jelo dostkrát.“ Ono je nutné totiž zohlednit také to, že ten červnový déšť stál pěkné penízky a škody šly možná i do statisíců korun.

      Bohužel nemám vůbec představu, kolik takový závod může vlastně stát. Statisíce? Jednotky miliónů? Desítky miliónů korun???

  2. Souhlasím s tím, že systém pěti jezdců je naprostá debilita, a že místo dvaceti jezdců jich jede jenom 17. Velké díry ve startovní listině bez náhradníků, to by se u MS nikdy nemělo stávat. Co třeba Hádek?

    Jezdci kteří zde byli předvedli výborný sport a velká pochvala pro ně, bylo to na 1*. Dokonce se v MS objevuje i vesta Čakovic, no to je síla. Z finančních důvodů se prý významnější závody v M.Lázních konat nebudou, rozhodujou pouze a pouze peníze. Kvalita dráhy a její délka jsou ideální, ale protekci mají jiní a jejich pididráhy, které nemají s dlouhou dráhou nic společného. No to teda fuj. Vždyť světová finále i semifinále se tu jezdily i za bolševiků.

    K poznámce kolegy (Opět se prý objevili u kasy sociální případi, pro které je 250,- Kč za takovýto závod „moc peněz“) musím doplnit pouze toto: neviděl jsem tyto případy. Ale předpokládám, že pro toho, kdo bere oficiálně určený tzv.“průměrný plat“,pro toho to opravdu moc peněz není. Kdežto pro toho, kdo nemá žádný příjem a marně se snaží sehnat práci, pro toho je to zapráskaně drahé.

    1. Zdravím, co se týká vesty Čakovic tak k tomu došlo takto. Honza Boháč mylně předpokládal, že na MS budou buď reprezentační vesty nebo vesty od pořadatele. Bohužel se mýlil. Divišovskou vestu neměl sebou a tak jedinou vestu kterou měl k dispozici byla ta čakovická. Ale trocha nostalgie asi nikomu neuškodila. Jinak co se týká financí na uspořádání závodu částky se pohybují ve statisících.

        1. 1/2 – 3/4 podle toho co se jede. Výplaty jezdců jsou vysoké a zápisy do kalendáře FIM také. K tomu je potřeba přičíst, sanitky, hasiče, methyl, ochranku, pořadatelskou službu, doprovodný program, propagaci atd… žádná sranda :) skoro bych to vyjádřil takto
          :( ….

          1. Kvalifikace se liší o poplatky FIM a výplaty jezdců. Jinak vše je prakticky identické. Přesné částky na dlouhé neznám a nehodlám je hledat :), ale předpokládám že budou vyšší než na klasice protože jede i více jezdců. Jen pro vaši představu letošní Finále Juniorů v Divišově stálo na jezdcích 8000,- Eur.

          2. Pochopil jsem to tedy správně, že takový závod stojí půl až tři čtvrtě mega jen za prize money a zápis do kalendáře? A to je bez vedlejších nákladů??? No ty vole!!!

            Tam v těch Mariánkách museli kiksnout sponzoři, protože před pár lety nebyla finále žádný problém a já mám tucha, že začíná vysychat zdroj peněz. Jinak věřím tomu, že by AMK M.L. do toho finále zase šel. To je prostě v prdeli, no.

    1. Takže dejme tomu Finále Grand Prix na dlouhé cca 1 milión Kč se vším všudy a náklady na Challenge nebo Kvalifikaci se mohou řádově snížit o nějaký ten set tisíc v důsledku ušetřených peněz na poplatku FIM a prize money jezdcům. To by měl být ten rozdíl.

      Já ty odměny jezdcům kdysi někde náhodou našel a už nevím, kde.

  3. Dovolím si citovat ze článku zveřejněném na Speedway A-Z:

    Letošní závody světového šampionátu provází řada novinek, z nichž jen málo bylo přijato s kladnými ohlasy. Když pomineme nešťastnou snahu dostat dlouhodrážní speciály na ovály pro klasickou speedway, asi nejnápadnější změnou je redukce počtu závodníků v jednotlivých jízdách ze šesti na pět a navýšení jejich celkového počtu v závodě na dvacet.

    Tento reformní krok byl dokonce prezentován jako přiblížení se spravedlivému modelu z krátké dráhy, kdy se každý jezdec utká s každým. Zjevný matematický nesmysl naopak vnesl do závodů smutný obraz v podobě třech a někdy i dvou osamocených jezdců kroužících po dráze. Výpadek jednoho nebo dvou závodníků se tak podepíše na podobě celého závodu. V Mariánských Lázních se v nekompletním složení odjelo třináct z dvaceti jízd základního rozpisu.

    Kromě již zmíněného nesprávného vyhlášení 3. místa v závodě, došlo ještě k jednomu kiksu: V 1. jízdě se místo 4 kol odjelo údajně kol 5, z čehož profitoval Richard Wolff. Takováto faux pas by si ovšem tak zkušení pořadatelé závodů, jako jsou v Mariánkách, rozhodně neměli dovolit.

    A jinak v Mühldorfu bude naše barvy hájit jen Richard Wolff, Pepe do Challenge nemusí a celkem po právu jej zastoupí smolař Markus Eibl.

Leave a Reply