Roman Považný ukončil kariéru

Autor článku:

povazhny.jpg Ruský jezdec Roman Považný se několik dní po dovršení 37 let rozhodl zakončit svojí úspěšnou plochodrážní kariéru, protože od svého těžkého pádu při srpnovém finále ruského mistrovství jednotlivců se stále necítí dobře. Roman započal svojí závodní dráhu v Mega Lada Togliatti a v ruských soutěžích dosáhl mnohokrát na stupně vítězů. Mezi vůbec jeho největší úspěchy patří čtvrté místo ve finále juniorského mistrovství světa v roce 1997 ve Mšeně a bronzová medaile ze Světového poháru družstev z loňského roku. Dlouhá léta byl kapitánem ruského reprezentačního týmu a byl také vůbec prvním ruským jezdcem v Grand Prix. V polských ligových soutěžích startoval od roku 1998 a vystřídal v nich sedm klubů. V letošním roce byl jeho zaměstnavatelem lotyšský prvoligový klub Lokomotiv Daugavpils. Od roku 2004 Roman vlastní i polské občanství. Závodil i v britských a švédských ligách.

14 comments

        1. Dobře, jsem pro návrh aby správce speedway info uspořádal anketu pro hlasování kdo je pro a kdo je proti(dvojutkání či čtyřutkání). Myslím, že by bylo alespoń částečně jasno, jaký je názor většiny příznivců ploché dráhy. Každý hájí svou pravdu a nikdo nechce ustoupit.

  1. 2utkání – 4utkání, Pha-Pce vz zbytek světa..kočko-myší války. Je minimum vydaných licencí, závodníků míň a míň. Je otázka kdo do nové sezóny vlastně nastoupí. Kdo dá přednost zdraví, nebo nenaplní rozpočet. Je zajímavé, že závodníků ubívá, ale funkcionářů ne. Je mi skutečnou záhadou, proč nikdo jasně neosvětlí kdo chce tento model, kdo ten druhý a proč!
    Jenom pan Trojánek je ochoten se „zahazovat“ s veřejností.

    1. mě také zaráží jak funkcionáři komunikují s veřejností. V tomto stavu je bohužel smířit se, že plochá dráha u nás v podstatě zanikla a nechodit na extraligu družstev. Stejně je to už v podstatě bezpředmětné.Ono u nás kromě fotbalu a hokeje stejně jde vše z kopce. Akorát bafunáři se drží zuby nehty svých koryt. Snad dopadnou jak odpad v politice ODS a VV.

  2. nemám rád čtyřutkání, ale z důvodu ekonomických a síly startovního pole našich jezdců my vyplývá, že by to asi bylo nerozumější. argumenty, že bychom šli proti zbytku světa není na místě, nemáme totiž s kým proti tomu zbytku jít, kromě vendy tu momentálně není nikdo, kdyo by výhledově pozdvihnul naši plochou.
    nebo ponechme dvojutkání s tím, že si každý postaví koho chce bez ohledu na národnost a pro naše jezdce se obnoví 1. liga.

  3. Rozhodl jsem se vstoupit do diskuze ačkoliv jsem to odkládal až budeme mít jasno zda pojedeme extraligu či nikoliv. O tom musíme rozhodnout do 11. 11. 2013. Myslím že jako jeden z mála stále zastávám stejný názor. Proto zveřejňuji své stanovisko z roku 2009. Myslím že vše co jsem tenkrát jako málo zkušený předseda AK Divišov napsal se naplnilo:

    ARGUGMENTY K NOVÉMU SYSTÉMU SOUTĚŽE EXTRALIGY NA KPD PRO SEZONU 2010

    Stávající systém extraligy na KPD je postaven na soutěži 5 teamů, kde každý team má v základní části jedenkrát výhodu domácího prostředí a jeden team má volný los. Do finálové části postupují 4 nejúspěšnější teamy které jedou na svém stadionu vždy jeden závod. Úroveň této soutěže byla po sportovní stránce vynikající a každý závod se rozhodoval v podstatě v posledních jízdách mnohdy v rozjezdech. V posledním závodě mohly tři teamy získat titul mistra ČR. Byli povoleni dva cizinci, což výrazně zvedlo úroveň těchto závodů. A nijak nepoškodilo naše seniory v počtu absolvovaných jízd. Divácky byla extraliga velmi atraktivní a na české poměry i slušně navštěvovaná. Je jen chybou, že nejsou cíleně a systematicky žádné finance uvolňovány na PR a marketink pro extraligu a proto novináři o tomto produktu nepíší, neboť jak dobře víme jsou to lidé pohodlní a co nedostanou naservírováno naprosto eksaktně a pokud možno ve formě hotového článku tak to velmi těžko nezveřejní. Pak není možné navázat na další média jako jsou časopisy, internet a televize případně rozhlas. Z toho vyplývá i velmi obtížně rostoucí počet diváků na stadionech. Pokud chceme udělat reformu ku prospěchu české ploché dráhy navrhuji posílit pozice českých juniorů tím, že jim bude předepsáno více povinných jízd než ve stávajícím systému a ponechat stávající velmi dobře fungující systém. Vždyť velikou bolestí naší ploché dráhy je její budoucnost, tedy mladí kvalitní jezdci.

    Všechny nově navrhované systémy na závody dvou teamů narážejí na mnohá negativa především z pohledu české juniorky a atraktivnosti závodů. V případě povolení juniora se zahraniční licencí se velmi lehce může stát, že český junior neodjede svých možných !!! 40 jízd za sezonu v konkurenci se světovou špičkou, ale jen jednu povinnou v jednom závodě, což je naprosto tragická vize. V případě jednoho cizince (seniora) výrazně klesá celková úroveň celé soutěže a česká juniorská základna tím opět ztrácí možnost konfrontace se světovou elitou. Nehledě na to, že při dvojutkáních ztrácíme i diváckou základnu, která je stejně tak jako jezdecká v ČR neporovnatelná se základnami států praktikujících nabízené systémy. O ekonomické síle diváků dojíždějících na závody ploché dráhy ani nemluvě. Proto mě velmi zaráží, že chceme a podle mého názoru zcela zbytečně měnit dobře fungující systém. Pokud někdo naráží na finanční problémy ohledně ceny závodu potžmo jezdců, tak to není možné považovat za relevantní argument, neboť tyto problémy se mohou stále více prohlubovat v jakémkoli klubu při jakémkoli systému a jsou řešitelné mnoha jinými způsoby než reorganizací soutěže. Dále upozorňuji na to, že si vyrážíme z ruky argumenty pro nové či stávající sponzory ploché dráhy. V Současné době se dalo argumentovat zcela seriozně velmi vysokou kvalitou závodů ve kterých byli jezdci světových kvalit a dalo se předpokládat, že občas zavítá na stadion i televize. Tyto argumenty budou pravděpodobně nepoužitelné a vyjednávací pozice klubů se sponzory se výrazně sníží. Jsem hluboce přesvědčen, že není čas na neuvážené kroky. Současná debata a roztříštěnost názorů a vůbec celý souběh okolností, které zapříčinily tuto podle mého názoru velmi nešťastnou debatu o změně pravidel pro extraligu, až po způsob dohadování se jak to všechno narychlo udělat, mě poněkud zneklidňuje v kontextu budoucnosti naší ploché dráhy. Může se nám totiž velice lehce stát, že bude odsouhlasen ne úplně ideálně promyšlený systém, který přinese další problémy (o kterých dnes nikdo nic neví a netuší je) do soutěže a jejich řešení v průběhu roku bude velmi nesnadné, či dokonce nemožné. Stejně tak je to s atraktivností soutěže, kde se opravdu dá předpokládat nižší úroveň a tedy odliv diváků kteří v tíživé současné ekonomické situaci nemusejí mít zrovna chuť cestovat na závod mezi Plzní a Libercem o 15 jízdách až z Pardubic, Mšena či Divišova.

    Pokud tedy chceme jezdit extraligu pro diváky a udělat něco pro naše juniory, přimlouvám se svými argumenty za stávající systém, či jeho drobnou výše popsanou úpravu a ne za náhradu kvalitních závodů stávajících, kvantitou závodů budoucích.

    V dokonalé úctě

    Jan Trojánek

    předseda Auto Klubu Divišov v AČR

    V Praze dne 15.10.2009

Zanechte komentář: