České plochodrážní reprezentaci se nepodařilo dnes postoupit z polského Gniezna do dalších bojů v Speedway World Cup. V nabitém semifinále nestačili na Rusko, Polsko a Švédsko. Nejlepším z našich se stal pochopitelně Václav MIlík, která jel velmi dobře a bojovně. Ostatní naši jezdci nedosáhli dohromady na více bodů než právě Václav. Vítězství v závodě a hlavně postup přímo do finále vyfoukli domácím Poláků Švédi, kteří vyhráli o čtyři body. Na vině mohlo být jistě i zranění Jarka Hampela, který si hned v úvodu zlomil nohu. Trojice zbylých jezdců z orlicí na hrudi však podali skvělý výkon, který však stačil jen na druhé místo, které zajišťujě postup jen do Last Chance. Tam s nimi postupují ještě Ruskové, kteří se dnes museli obejít i bez zraněného Emila Sajfutdinova. Druhé semifinále se jede v pondělí ve Velké Británii na dráze v Kings Lynnu a jeho účastníky budou Velká Británie, USA, Austrálie a Lotyšsko. Last Chance a Finále je pak na programu ve čtvrtek a v sobotu v Dánském Vojens, kde už čekají na soupeře Dánové.
Výsledky:
1. Švédsko 40
1. Antonio Lindbaeck (2,1,3,3,2) 11
2. Andreas Jonsson (3,0,3,1,1) 8
3. Linus Sundström (3,2,1,3,3) 12
4. Peter Ljung (1,3,2,1,2) 9
2. Polsko 36
1. Jarosław Hampel (F/-) 0
2. Przemysław Pawlicki (3,3,2,2,3) 13
3. Maciej Janowski (2,3,2,3,3) 13
4. Bartosz Zmarzlik (3,3,1,R,3)10
3. Rusko 27
1. Andrej Kudriašov (R,0,1,1,0) 2
2. Artem Laguta (d,1,3,4!,3,-) 11
3. Renat Gafurov (0,2,-,2,1) 5
4. Vitalij Bělousov (d,1,3,1,2,2) 9
4. Česká republika 20
1. Václav Milík (2,2,4!,0,2,2) 12
2. Eduard Krčmář (2,0,0,0,0) 2
3. Tomáš Suchánek (1,-,T,1,1) 3
4. Matěj Kůs (1,1,1,0,0) 3
zdroj: TV přenos
foto: Jarek Pabijan
Milík výborně. Ostatní naši jen do počtu. A to i přesto že Rusko bylo rapidně oslabené.
Poláci bědují na špatné pravidlo že náhradník nemůže startovat. Toto špatné pravidlo však bylo zavedeno před lety kvůli nim, protože zneužívali tehdejší platné pravidlo. Slabě jedoucí Balinski se v průběhu závodu nechal onemocnět aby mohl startovat náhradník.
Jinak ovšem jsem toho názoru, že tento „náhradnický“ problém lze vyřešit naprosto jednoduše tímto způsobem:
1. Náhradník může startovat kdykoliv za kohokoliv.
2. Náhradník může startovat maximálně 4x za závod.
3. Náhradník nesmí startovat jako žolík.
Tak se zároveň zamezí zneužívání pozice náhradníka nejlepším jezdcem týmu.
To je mi záhada. Za pád Hampela byl vyloučen Bělousov. Co mohl asi tak dělat? Když ho Švéd poslal do prken.