V úvodu podotýkám, že tento článek není výsledkovým hodnocením MS družstev v Inzellu, to už jste dostali hned po závodech, ale spíš zamyšlením nad některými otázkami světové ploché dráhy, takový fejeton.

Kolegové novináři říkali, že letos byl Inzell slabý a že se nic moc nedělo. Až tak s tím nesouhlasím. Mám tu výhodu, že všechny jízdy Rusů, i když jedou třeba se Švýcary, si doslova vychutnávám. Je to neskutečné mistrovství a když si to v sobotu Koltakov s Kononovem rozdali natvrdo, byla to symfonie. Mimochodem dal bych ruku do ohně, že páteční tréning „od pásky na dvě kola“ nabídl u většiny týmů lepší podívanou, než při závodech. Psal už jsem po Berlínu, že se mi zdá odstup Rusů od „zbytku světa“ obrovský. Potvrdil to i Inzell. V minulosti se jich alespoň Zorn, Bauer, Stefan Svensson nebo naši Klatovští dokázali držet. Dnes to už neplatí. Jinak oba dny byly ve znamení cvičení krční páteře, protože silnější jezdci týmů neustále hledali za sebou jedoucí slabší kolegy, aby jim pomohli.

Světová plochá dráha má již delší dobu na všech úrovních problémy finanční a především v hledání cesty k divákům v tom, aby pro ty, co přijdou jednou za čas, to bylo přehledné. Mám takový pocit, že FIM dělá vše pro to, aby tomu bylo naopak. Co plochodrážní svět světem stojí, byly dvojice v týmu, ať při ligových závodech nebo závodech dvojic, označeny jasně červená-modrá a druhá bílá-žlutá. V Inzellu to bylo jinak, protože si bohatý sponzor z Astany usmyslel, že by bylo dobré seřazení na startu jako v jednotlivcích, tedy červená-modrá-bílá-žlutá. A tak dvojice v Inzellu byly červená-bílá a žlutá-modrá. Na startu stály stejně jinak, protože si měnily místa. Až si tento mecenáš (jo, jejich třeba….ale) usmyslí, aby jezdci jezdili v kuliších, FIM to povolí? Radši nemluvím o tom, že nám v závodech protínají cíl jezdci s čísly 999, 317, 502 nebo 76.

Dále se zamýšlím, jak by to vypadalo, kdyby ukončili kariéru třeba Zorn, Bauer, Stefan Svensson a ke staršímu bratrovi se přidal i Jan Klatovský. A že věk na to mají. Chodili bychom na Niedermayera, který když je poslední se při MS a před plnými tribunami vozí na půl plynu a ani v zatáčce nesklopí motorku? Nebo na pupíkatého strejdu Gartmanna? V této souvislosti je do budoucna příslibem snad jen mladý Niclas Callin Svensson. Je hodně dravý po tátovi a za každých okolností jede na plno. To mladý Luca Bauer určitě nebude, neboť chytá moresy po otci. Ten zase přijel do Inzellu ne, aby táhl tým, ale aby po nezdaru v domácím šampionátu krajanům v týmu ukázal, kdo je v Německu nejlepší. Možná i to stálo Němce stříbro.

Slušelo by se něco říci i k našim jezdcům. Není však třeba, nejlépe a stručně to po závodech řekl manažer týmu Antonín Klatovský starší.

Text a foto: autor

Napsat komentář