Miroslav Mihule: „Hned jsem věděl, že moje místo bude za mantinelem“

Prvním z mechaniků na plný úvazek je Miroslav Mihule. Jeho práce je práce mechanika u našeho nejlepšího jezdce posledních let Václava Milíka, kde už pracuje třetím rokem. U Vaška však nezačal…a vůbec? Podívejte se, jak se k práci mechanika vlastně dostal a u koho pracoval ve své kariéře mechanika na plný úvazek?

Speedway Fakta:
1. Pamatuješ si, jak ses poprvé potkal s plochou dráhou a kde to bylo?

Miroslav Mihule:
„To vím přesně, bylo to na Pražské Markétě. Plochou dráhu máme v rodině, můj děda tam pracoval a staral se o dráhu. Strejda Milan Mihule se tam taky od malička pohybuje a pracoval jako mechanik. Dělal pro Pavla Ondrašíka a později Matěji Kůsovi i můj taťka tam pracoval jako mechanik. Kdy já věděl, že to budu dělat, to vím přesně, bylo to po základní škole od prváku. Vlastně od druhého pololetí v prváku už jsem začal pracovat jako mechanik na Markétě.“

Služba u Luboše Tomíčka

Speedway Fakta:
2. Učarovala tě plochá dráha na první pohled a chtěl ses stát závodníkem?

Miroslav Mihule:
„Učarovala mě strašně moc, ale já hned věděl, že moje místo bude za mantinelem v roli mechanika. Byl to můj životní cíl a ten se splnil do puntíku. Teď mě to živí a je to moje práce na plný úvazek.“

Speedway Fakta:
3. Jezdil si někdy plochou dráhu, nebo si hned začal dělat mechanika?

Do závodního se Mirek obleče jen při závěrech sezóny a to vyjimečně.

Miroslav Mihule:
„Závodníkem jsem nikdy nebyl, začal jsem hned dělat mechanika.“

Speedway Fakta:
4. Závodníkem si nikdy nebyl, vyzkoušel sis aspoň na tréninku jaké to je být plošinářem?

Miroslav Mihule:
„Ano, vždy na konci sezóny při rozlučce. Nejsem ten typ, že bych dal motorku do smyku, ale i přes to jsem se moc krát svezl. Kolikrát se na motorce projedeš i během závodu. Buď k vůli natočení motorky a nebo ze zatáčky, abys byl co nejdříve v depu a dal motorku do kupy na další jízdu.“

Speedway Fakta:
5. Kdo byl tvým prvním šéfem a u koho všeho si pracoval jako profi mechanik?

Miroslav Mihule:
„Byl to Luboš Tomíček, který mě všechno naučil s jeho tátou panem Tomíčkem. Pracoval jsem u něho od roku 2005 to byli moje první mechanické začátky. Po sléze jsem u něho vydržel a po škole, už jsem začal pracovat jako profi mechanik. Pomáhal jsem v té době i mladým klukům juniorům. Když byl čas pár závodů jsem absolvoval s Matějem Kůsem a pár dalších kluků z Prahy. Od doby co jsem v Pardubicích a kde teď žiji, tak jsem pracoval u Hynka Štichauera. To bylo od doby co jsem se přestěhoval do Pardubic. Po sléze jsem našel práci u Lukáše Drymla a na výpomoc jsem jezdil i s Alešem jeho bráchou. Pár závodů hlavně v Pardubicích jsem odmakal i u Tomaše Suchánka. Jeden závod na Zlaté Přilbě jsem pomáhal Davidu Bellegovi. Vracel se ze závodů a byl bez mechanika. Hlavně to vím přesně. Byla to ta přilba, co ji vyhrál Václav Milík.“

I s našimi legendárními bratry Drymlovými pracoval Miroslav Mihule ve své kariéře Mechanika na plný úvazek

Speedway Fakta:
6. Kdo bude letos tvým zaměstnavatelem?

Miroslav Mihule:
„Letos to bude už třetím rokem Václav Milík.“

Speedway Fakta:
7. Jsou jezdci nároční na své mechaniky, nebo ti v přípravě motorek plně důvěřují?

Miroslav Mihule:
„Co vím ze světa jsou a znám závodníky co jsou nároční a kladou svým mechanikům požadavky na přípravu motorek. Já musím říct sám za sebe, ať jsem pracoval, kde jsem pracoval, vždy to bylo v pohodě. Ty jako profi mechanik musíš odvádět práci jako každou jinou. Musí být na tebe 100% spolehnutí a ty už pak víš, co od jakého závodníka můžeš očekávat a naopak co on čeká od tebe. Já se přiznám a kdo mě zná, tak ví, že já jsem tak trochu puntičkář na svoji práci a snažím se mít veškeré věci připravené na sto procentní úrovni. Ta příprava pro nás mechaniky je důležitá moc. Hlavně ti to ulehčí spoustu věcí před závodem. Ať už je to příprava v dílně s motorkami, nebo balení věcí na závod a pak auto umyté, uklizené a připravené na další závody.“

Václav Milík a jeho mechanik Miroslav Mihule

Speedway Fakta:
8. Kdo byl ve tvé kariéře mechanika nejpřísnějším šéfem a naopak kdo byl tím nejpohodovějším?

Miroslav Mihule:
„Ta otázka na zodpovězení je po pravdě pro mě moc těžká. Moc se to nedá srovnávat, každý jezdec je jiný. Každý má své mouchy, ať ty jako mechanik nebo závodník, ale snažíš se, abys měl vše připravené a veškeré věci byli v pohodě. Když vše klape při závodech a ty jako mechanik máš veškeré věci v cajku, tak tvůj šéf je s tebou spokojený za dobře odvedenou práci. Ne nadarmo platí v motoristickém sportu pořekadlo, že se závody vyhrávají i v dílně.“

Miroslav Mihula v zápalu práce

Speedway Fakta:
9. Můžeš nám stručně popsat týden profesionálního mechanika od pondělí do neděle?

Miroslav Mihule:
„Dobře jdeme na to. V pondělí odpoledne se už vyráží směr Německo a jede se na trajekt do Rostocku-Trelleborg směr Švédskou ligu. Vylodíš se v úterý ráno ve Švédsku a jedeš na místo kde se konají závody. Po závodech se vše zabalí a jede se zpět buď do Polska na trénink nebo na další závody MS, ME, na kvalifikační kola nebo další ligy. To trvá do čtvrtka a jsi tam kde je potřeba. V pátek, když jedeš Speedway Grand Prix, tak už tam musíš být na trénink. Po tréninku je potřeba vše umýt a připravit na další den. Sobota večer máš závody a po ukončení se jede směr Polskou extraligu. A od pondělí zas na novo po celou závodní sezónu.“

Takto vypadají motocykly Václava Milíka po jejich přípúravě mechanikem

Speedway Fakta:
Díky za rozhovor a přejeme hodně štěstí v nové plochodrážní sezóně tvému týmu.

Miroslav Mihule:
„Děkuji za rozhovor, chtěl bych poděkovat rodině za plnou podporu, Vaškovi za trpělivost a za nabídku pracovat u něho. Budu se těšit na vás při dalších plochodrážních závodech.„

Václav Milík je šéfem už třetím rokem
Česká reprezentace včetně mechaniků a manažera Filipa Šitery
Tento článek má: 608 přečtení

Napsat komentář