David Vrtáček: „Popravdě jsem ani o tomto sportu nevěděl.“

Dnešní v pořadí už šestý mechanik na plný úvazek je další z klanu Vrtáčku. Po rozhovoru z jeho bratrem Lubošem jsme dnes vyzpovídali Davida. Jeho kariéra mechanika je rovněž velmi zajímavá. K ploché dráze se dostal vlastně náhodu a jak sám říká, o tomhle sportu vlastně ani nevěděl, no ale hezky po pořádku.

Speedway Fakta:
1. Pamatuješ si, jak ses poprvé potkal s plochou dráhou a kde to bylo?

David Vrtáček:
„Poprvé jsem se setkal s plochou drahou na závodech v Divišove, kde jel Tomáš Suchánek za českou reprezentaci. Jsem s ním dlouhé roky velice dobrý kamarád… no a tak jsme jeli do Divišova zafandit s kamarády.“

Mechaničení u Václava Milíka

Speedway Fakta:
2. Učarovala tě plochá dráha na první pohled a chtěl ses stát závodníkem?

David Vrtáček:
„Ano plocha dráha mne velmi učarovala a přemýšlel jsem, že bych se také chtěl stát závodníkem… :DDD (smích)

Speedway Fakta:
3. Jezdil si někdy plochou dráhu, nebo si hned začal dělat mechanika?

David Vrtáček:
„ Nikdy předtím jsem nejezdil a popravdě jsem ani o tom sportu nevěděl. Tehdy po těch závodech v Divišove jsem se stavil u Tomáše Suchánka v dílně. Moc jsem se zajímal více o tom, co všechno to obnáší a tak se nějako stala příhoda, že jsem se začal učit co a jak a začal dělat mechanika.“

Tomáš Suchánek byl prvním šéfem

Speedway Fakta:
4. Závodníkem si nikdy nebyl, vyzkoušel sis aspoň na tréninku jaké to je být plošinářem?

David Vrtáček:
„ Vždycky jen mechanik a jsem rád, že to i tak dopadlo. Tenhle sport je crazyyy :D. Ano vyzkoel jsem si svezení na mašině. Jak na škváře, tak na šroubcích na ledě a musím uznat, že na ledě je mi to příjemnější :D :D..“

Speedway Fakta:
5. Kdo byl tvým prvním šéfem a u koho všeho si pracoval jako profi mechanik?

David Vrtáček:
„ Jako první, kdo mě začal zaměstnávat byl Tom Suchánek poté Václav Milík, Filip Hjelmland, Craig Cook, Jason Doyle a Sam Masters.“

Zahřívání motocyklů před závodem je nedílnou součástí ploché dráhy

Speedway Fakta:
6. Kdo bude letos tvým zaměstnavatelem?

David Vrtáček:
„ Letos budu spolupracovat s mladým závodníkem Leon Flint…“

Speedway Fakta:
7. Jsou jezdci nároční na své mechaniky, nebo ti v přípravě motorek plně důvěřují?

David Vrtáček:
„ Jak se to vezme samozřejmě, někteří závodníci jsou nároční, ale samo o sobě ta práce je náročná, pokud jezdíte Polsko,Švédsko a Speedway Grand Prix a různé kvalifikace…. každý musí byt „vždy“ stoprocentní a mít důvěru svého závodníka.“

Speedway Fakta:
8. Kdo byl ve tvé kariéře mechanika nejpřísnějším šéfem a naopak kdo byl tím nejpohodovějším?

David Vrtáček:
„ Jason Doyle…ne nebyl nejpřísnější, ale měli jsme hodně závodů v Evropě a tak to bylo velice náročné Nejlepší spolupráce jako z cizinců byla s Craigem Cookem jsme jako rodina!!! “

U Jasona Doyla v depu

Speedway Fakta:
9. Můžeš nám stručně popsat týden profesionálního mechanika od pondělí do neděle?

David Vrtáček:

Nějako mohu. Pondělí odjezd do Švédska… úterý nebo čtvrtek závody, pátek až neděle Ekstraliga v Polsku + Grand Prix a hooodně kilometru nasedíš v autě a do toho to musíš umejt a postarat se,, aby si byl zase ready na závody no a takhle to je v ty špičce každý týden….. :)“

V depu je to mezi jízdami opravdový cvrkot. Je to to, co diváci z tribuny nevidí…

Speedway Fakta:
Díky za rozhovor a přejeme hodně štěstí v nové plochodrážní sezóně tvému týmu.

Práce u Sama Mastera
S Craigem Cookem

Napsat komentář