Mechanikem…na plný úvazek 7

Autor článku:

Jakub “Rozruch” Fencl: “Na plochou dráhu mě vzala poprvé mamka”

V pořadí už sedmým mechanikem na plný úvazek je Jakub Fencl. Jakub Fencl, mezi přáteli zvaný Rozruch se k ploché dráze dostal díky své maminky, která ho vzala na závod SGP v Praze. A že udělala dobře. Jakub se nějakou dobu ukazoval na stadiónech co by závodních. Po skončení začal mechaničit. Jména jezdců, u kterých ve své kariéře mechanika pracoval jsou opět zvučná. Proto se zabořte do čtení o Mechanikovi na plný úvazek, Jakubu Fenclovi.

Speedway Fakta:
1. Pamatuješ si, jak ses poprvé potkal s plochou dráhou a kde to bylo?

Jakub Fencl:
„Ano, to si pamatuji velmi dobře, bylo to v Praze na Markétě. Protože jsem měl rád motorky, tak mě tam na závod Speedway Grand Prix vzala moje mamka.“

Speedway Fakta:
2. Učarovala tě plochá dráha na první pohled a chtěl ses stát závodníkem?

Jakub Fencl:
Rozhodně učarovala. Dokonce se mi zalíbila natolik, že netrvalo dlouho a začal jsem I já poznávat plochou dráhu jako závodník.

Jakub Fencl byl závodníkem v juniorském věku. Že se plochodrážní řemeslo nezapomíná, dokázal i při jednom závěru sezóny v Kopřivnici

Speedway Fakta:
3. Jezdil si někdy plochou dráhu, nebo si hned začal dělat mechanika?

Jakub Fencl:
Ano jezdil a moc mě to bavilo. Po ukončení závodnické kariéry jsem začal maechaničit a to dělám dodnes.

Josef Pepe Franc je pro Jakuba již dlouhodobým šéfem

Speedway Fakta:
4.
Když si svou závodnickou kariéru pověsil na hřebík, svezl ses poté ještě někdy na motorce?

Jakub Fencl:
Ano svezl. Většinou při různých rozlučkách se sezónou. Na motorce se někdy svezu I při výkonu své mechanikařiny, když je nutné třeba vyměnit stroj těsně před jízdou a je potřeba jej dovézt ke startu jezdci.

Rozruch, jak se Kubovi říká byl i u největších Pepeho úspěchů

Speedway Fakta:
5. Kdo byl tvým prvním šéfem a u koho všeho si pracoval jako profi mechanik?

Jakub Fencl:
To už si asi nepamatuji, kdo byl ten první. Ale dělal jsem práci mechanika třeba u Milíčka, Kůsáka, Daveho Watta, Joonase Kylmakorpiho, Luboše Tomíčka či v Anglii Janowskimu, Pawlickimu a příležitostně I Chrisi Holderovi a Darcy Wardovi. No a teď “na stará” kolena mechaničim u mladého veterána Pepeho France.

Speedway Fakta:
6. Kdo bude letos tvým zaměstnavatelem?

Jakub Fencl:
Letos to bude již několikátý rok po sobě Pepe Franc. My už spolu asi budeme do důchodu (smích)

Radost z republikového titulu v Březolupech

Speedway Fakta:
7. Jsou jezdci nároční na své mechaniky, nebo ti v přípravě motorek plně důvěřují?

Jakub Fencl:
„Důvěřuj, ale prověřuj. Každý to má dáno a nasteveno trošku jinak, ale určitě si musíme věřit.“

Mezi Jakubovy šéfy patřil i Matěj Kůs

Speedway Fakta:
8. Kdo byl ve tvé kariéře mechanika nejpřísnějším šéfem a naopak kdo byl tím nejpohodovějším?

Jakub Fencl:
To bych tak řekl, že asi Joonas Kylmakorpi. Ale stálo to za to. Teď Pepe je takový pohodář.

Příprava před každou jízdou je velmi důležitá

Speedway Fakta:
9. Můžeš nám stručně popsat týden profesionálního mechanika od pondělí do neděle?

Jakub Fencl:
Je to jednoduché. Od pondělí do neděle si v autě a dílně.

Speedway Fakta:
Díky za rozhovor a přejeme hodně štěstí v nové plochodrážní sezóně tvému týmu.

Motocykl svého závodníka myje mechanik i několikrát týdně. Čistá motorka je základ
Pohoda a sranda v týmu Josefa France.
Zleva: Jakub „Rozruch“ Fencl, Josef „Pepe“ Franc a Jiří „Bulhar“ Gergijev

Zanechte komentář: