Ve Mšeně se odjely jen čtyři jízdy

mseno.jpgdivisov_plzen.jpgVe čtvrtečním večeru se měla ve Mšeně jet hvězdně obsazená extraliga, když na dráhu obhájce titulu zavítal tým DaK Moto Liebezeit Divišov – Plzeň. Jenže to byla právě dráha, která rozhodla o osudu závodu. Po tréninku a úvodních třech jízdách následovala dlouhá úprava a pak ještě jedna jízda, ale ani poté nebyla dráha shledána sjízdnou, a tak byl závod ukončen. Závod se pojede v náhradním termínu, který zatím nebyl stanoven.

vaculik2.jpgMartin Vaculík: Myslím, že zvítězil zdravý rozum, protože ta dráha tady byla velmi nebezpečná. Minulý rok byla špatná, ale tohle byl extrém. Nevím, co se stalo, proč tomu tak bylo. Jednoznačně, jezdit na této dráze bylo nebezpečné. Jediný, kdo chtěl jezdit, byl Filip. Myslím, že dost silný argument je, že když mistr světa řekne, že ta dráha je opravdu nebezpečná, že to řekne Piotr Protasiewicz, který je světová elita. Myslím, že už jsem toho dost přeskákal, abych poznal, jestli ta dráha je nebo není bezpečná. Moc se omlouvám všem fanouškům, ale musí nás chápat, protože tady šlo o zdraví. Co bylo s dráhou špatně? Úplně se rozsypávala, byla jako písek, v některých momentech byla hluboká, tvrdá, prostě úplně špatně.

simota.jpgZdeněk Simota: Ze začátku to bylo hodně špatný, teď jak tam najely traktory, tak se to trochu zlepšilo. Pro jednoho aby tam jezdil, to bylo dobrý, ale pro čtyři, když se tam něco semele po startu, je ta dráha nebezpečná. Nedalo se s tím něco dělat po tréninku, když už jste na tom jeli? Určitě. Ale tady s tím pluhem toho moc neudělají. Kdyby tady měli grejdr, tak shrnou těch vrchních pět nebo deset centimetrů a udělaj to rovný, ale když tady na to nemají techniku, tak s tím nic neudělají. S rozhodnutím ukončit závod souhlasím.

protasiewicz.JPGPiotr Protasiewicz: Ta dráha je příliš nebezpečná. Je v ní spousta děr a hrbolů a to je ten problém. Navíc je pozdě a světla tady nejsou ideální, to je druhý problém. Mluvili jsme o tom s Gregem Hancockem, mistrem světa, a když mistr světa říká, že dráha je nebezpečná, tak je nebezpečná. Když deset jezdců chce závod ukončit a jeden ne, tak myslím, že  bylo učiněno správné rozhodnutí.

hancock2.jpgGreg Hancock: Dráha nebyla dobrá, nevím, jestli za to může počasí nebo něco jiného, ale je těžká a hrbolatá a bylo by nebezpečné na ní závodit. Je správné rozhodnutí závod ukončit? Myslím, že je z důvodu bezpečnosti správné rozhodnutí ten závod ukončit. Jsou tam hluboké díry a je to pro nás příliš nebezpečné.

sitera.jpgFilip Šitera: Dráha nebyla nesjízdná. Odjely se čtyři jízdy, nikdo s tím neměl problém. Jedinej, kdo s tim měl problém, je jezdec, kterej neodjel ani jednu jízdu, tak co na to víc říct? Prvního května se tady jelo, jeli tady mladý kluci, junioři, který nemaj takový zkušenosti, nebyl skoro žádnej pád, zvládli to úplně v pohodě. Pak přijede jeden střelec, v Polsku by si nedovolil nic říct a teď se to tady kvůli němu zrušilo. Byl jedinej pád a to byl Dudek, kterej se přetočil. Nebylo to tím, že by někdo vjel do koleje a natáhlo ho to. Ty diváci budou po dnešku hrozně znechucený. Já jsem s tím problém neměl a myslím si, že mám o mnoho míň zkušeností, než tady ty střelci. Nevím, co k tomu víc říct, doslova mě to sere. Je mi jedno, jestli se říká, že jsem jedinej, kdo chce jet. Když by se jela v Polsku extraliga, tak nikdo z těch jezdců by si nedovolil takle řvát a dělat si úpravu dráhy, jak kdo chce. Už se to stalo poněkolikátý kor tady ve Mšeně, furt ta stejná osoba, viděl, že to jde poprvý, tak to furt říká, je jasný, že až přijede příště, tak to bude řikat znova. Tak buď ať zůstane doma, nebo se musí srovnat s tím, jak to je.

PDK Grepl Mšeno: 15
1 Greg Hancock 6 (3,3)
2 Vít Janoušek 1 (1)
3 Filip Šitera 5+1 (2*,3)
4 Michal Klein NS
5 Vladimír Višváder 1 (1)
6 Patrik Nagy 2+1 (0,2*)
7 Piotr Protasiewicz NS

DaK Moto Liebezeit Divišov – Plzeň: 9
8 Jan Holub 3 (1,2)
9 Patryk Dudek 0 (0)
10 Daniel Hádek 1 (0,1)
11 Michael Hádek NS
12 Zdeněk Simota 2+1 (2*,d)
13 Martin Vaculík 3 (3)

Jízda po jízdě:
1. Hancock, Šitera, Holub, D. Hádek 5:1
2. Vaculík, Simota, Višváder, Nagy 1:5 (6:6)
3. Hancock, Holub, Janoušek, Dudek 4:2 (10:8)
4. Šitera, Nagy, D. Hádek, Simota (d) 5:1 (15:9)

Tento článek má 70 přečtení

18 thoughts on “Ve Mšeně se odjely jen čtyři jízdy

  1. Filipe díky ukázal jsi že jsi závodník se mšenským srdcem. Jsem zvědav jak bude připravená dráha třeba v Divišově. Jinak Piotr Protasiewicz již jednou z polska těsně před závodem zavolal, že prší, že nepřijede, takže je to opravdu podrazák. Vaculík a jeho přítel a manager toho seskupení Plzeň-Divišov Liebezeit ty mne nepřekvapují, u nich bylo jasný, že nemusí hrát fér. Ta dráha se od minulého roku nezměnila, prvního května závody horších závodníků a juniorů bez pádu. To něco značí. Pane Grepl prosím, viděl jste to a doufám, že ten polský jidáš za mšeno nepojede. Ani výkonost nemá jakou měl Přemek Pawlicki je lepší

  2. Vůbec nechápu proč tvrdíte, že za to může Martin Vaculík, když první nesouhlas s dráhou přišel ze strany Mšena. To, že nesouhlasili se stavem dráhy všichni jezdci kromě Filipa je velmi vypovídající. Nevím jak by se kdokoli ze zodpovědných činovníků tvářil kdyby se opravdu něco stalo a k tomu na takto připravené trati mnoho nechybí. Ve Mšeně jsem byl na hodně závodech a musím říci, že velmi často byla dráha na pokraji sjízdnosti. Problémem je i intenzita umělého osvětlení v noci, kdy se stav viditelnosti děr ještě zhorší. Možná by opravdu bylo lepší vyslyšet přání jezdců a dát i na slova mnoha lidí okolo ploché dráhy, kteří na tento stav upozorňovali již dříve, a s oválem se něco udělalo ku prospěchu jezdců. Na tomto stadionu se sešla velká jména ploché dráhy a věřte mi, že nikdo nepočítal s takovýmto vývojem. Celá věc je velmi nepříjemná nejen Mšenu. Závěrem bych se velmi ohradil proti nařčení s neférového jednání Divišova. Rozhodnutí bylo na jury a to že se nám trať také nelíbila neznamená, že to není fér. Fér není stavět se k problémům zády a hledat chyby jinde než u sebe. Divišov se snaží zvednout úroveň ploché dráhy v České republice a já jsem hrdý na to, že máme dráhu v naprostém pořádku. Ale také jí věnujeme desítky a desítky hodin práce před každým závodem. Po sezoně i před sezonou. Jen ten kdo nebyl v posledních letech na závodech v Divišově může napsat výtku proti kvalitě této dráhy.

  3. Pane Trojanek,v Divišově jsem byl několikrát,a dráha tam byla vždy perfektně připravená,v tom máte naprostou pravdu,také máte pravdu že dráha ve Mšeně je asi nejhorší v extralize ,a světla mno,já tomu řikám spíš polotma:),ale že by byla dráha nesjízdná to zase ne, zajímavé však je že Vy a pan Grepl tvrdíte úplné opaky,takže pravda bude asi někde uprostřed :)

    1. Děkuji za uznání kvality dráhy v Divišově. Já za sebe mohu pouze říci, že jsem byl ve Mšeně v depu a viděl jsem na své oči a slyšel na své uši reakce jezdců. Je to tak jak říkám, nemám potřebu něco říkat jinak než jsem viděl a slyšel. Ono se to hezky říká v pohodlí za mantinely a jinak to vidí jezdci, kteří musí jet plnou palbu. Nejvíc mě však mrzí že diváci, kteří si zaplatili a mnohdy jak už to bývá, jeli na závod i stovky km v pozdním čase se nedočkali kvalitního souboje vyrovnaných celků, ale zrušeného závodu.

  4. To asi stojí pěkný prachy, když se závodnická esa sjedou s celé Evropy a závod se neodjede. Kdo hradil náklady jezdcům, za neodjetý závod vnou špatné dráhy – Mšeno ?

    Závoděním večer za umělého osvětlení se plochá dráha zbytečně prodražuje, ani diváka to asi moc nebaví se na to dívat za pološera výbojek, aspoň mě se to moc nelíbí.

    Kde jsou ty idilické doby nedělních odpoledních ligových závodů za svitu slunka.

    Jinak do Mšena jezdím na plochou dráhu rád, je tam příjemná atmosféra a fajn lidi. Věřím že se to s tou bezpečností dráhy brzo vyřeší. Ale jezdit za umělého světla je fakt blbost, který klub si to pak může dovolit.

    Do chuja s celou extraligou. Reálné podmínky většiy plochodrážních klubů jsou u nás úplně někde jinde.

  5. Chodí se tu okolo horké kaše. Pana Grepla si jistě všichni váží. Mistrovské tituly jsou fajn, dobře to vypadá, ale co dál s tím? Nestály by však vynaložené finance nasměřovat spíš k výchově dorostu a investice do stadionu? Boxy ve Mšeně si dovolím tvrdit jsou nejhorší v republice. Že se zruší závod kvůli šlendriánu a ne počasí je neomluvitelné!! Jak je to dlouho co závody ve Mšeně provázel stan s muzikou 10-12 let? Co zbylo z téhle atmosféry? Myslím, že pouze setrvačností došlo na co asi muselo.

  6. Cutora a Jaros jsou jedini, kterym vyhovuje rozsekana draha…
    Nikdo normalni na takovy motokros nema naladu.
    To si fakt myslite, ze nekdo bude v nasi „pralesni“ lize nasazovat kejhak jen pro to, ze ve Msene
    jiz nekolik let nejsou schopni udelat kloudnou regulerni drahu???
    Myslim, ze se to melo stat uz davno. A to, ze se rozhodci Topinka odhodlal rozhodnout v tak vypjatem okamziku ve prospech zdravi jezdcu je obdivuhodne. My co mame plochou radi, zese do Msena radi prijedeme. Priste snad na plochou a ne na motokros. Mseno je krasny mesto, Fandove jsou tam jedni z nejlepsich nejen v CR, ale na plochy vubec. Oni si zaslouzi kloudny zavody a ne neregulerni frsku. V Anglii letos bylo zruseno jiz pres 40 zavodu… tak to holt obcas bejva. Neni to konec sveta. Je mi lito p. Grepla, kteryho si nesmirne vazim, ale bylo to dobry rozhodnuti pro dobro sportu kterej mame vsichni tak radi.

  7. Ahoj, Dobrý den! Začnu asi takhle, na plochou jezdím s tátou spoustu let. Začalo to ve u mě asi ve 4 letech ještě na dřevěné tribuně ve Slaném, kdy jsem viděl kluky jen na protilehlé rovince, protože jsem byl prcek. Jen v pubertě jsem trochu abstinoval, ale jinak se mě to drží jako klíště.. Obdivuji všechny závodníky, kteří sednou na motorku.. Proto je určitě v první řadě myslet na zdraví závodníků, to, že se jim něco stane, to jim už nikdo nevrátí.. Ale vraťme se k osudnému Mšenu.. Mšeno se mi líbí svou velikostí a povrchem, taková ta červenka, ale ty díry v první zatáčce.. O „Lochnesce“ v první zatáčce se ví už dlouho, neviděl by to pouze slepý člověk.. Je tu otázka, proč se na „Lochnesce“ závodilo už dříve s hvězdami a nyní třeba na přeboru o prvního máje a vše bylo OK na skvěle připravené dráze , jak nám hlásá pokaždé pan spíkr a teď to najednou bylo nebezpečné??? Pokaždé se směju tomu, jak slyším z amplionu, že všichni, kdo mají ruce a nohy přidají ruku k dílu a já si koupím lístek za stopade a brodim se ve vysoké trávě..??? Nejde o ty peníze, zaplatím hvězdy z ciziny a naše kluky, ale o o princip! A řešit rozbitou dráhu v den závodu? A oprášené světelné mžouralky z doby „OLIBA“, škoda slov.. Oželil bych možná další titul, a investice zaměřil na dráhu a diváky.. Vím, že se mi to takhle dobře mluví, ale je to jenom můj pocit..

Napsat komentář