Závod v Mariánských Lázních je přeložen na srpen

Autor článku:

ceska-republika.pngFIM_1.jpgDnes měly touto dobou západočeské Mariánské Lázně hostit závod kvalifikace mistrovství světa na dlouhé ploché dráze. Ten však musel být po ranním zasedání Jury z důvodu nepříznivých klimatických podmínek zrušen. Závod se uskuteční v náhradním termínu a to pravděpodobně 24. srpna 2013.

15 comments

  1. Dobře že to odložili. Závody v lázeňském bahništi, to není to pravé ořechové. Třeba se objeví na startu i Aleš Dryml. Před třema lety jsem prohlásil, že bratři Drymlové se dostanou do světové špičky na dlouhé dráze, pokud se začnou věnovat tomuto sportu.

    Je naprosto úžasné sledovat závody na nádherných kilometrových oválech, jako je v M.Lázních, Finsku, Norsku, některých v Německu. Nemám na mysli pětisetmetrové utíkáčky a francouzské takydráhy neurčitého tvaru. Tam ať si jezdí radši to jejich supermoto nebo jak tomu říkají.

    1. nevím zdali lukáš pojede dlouhou jednou prohlásil že tohle se musí jezdit s rozumem jezdějí prý moc rychle tak se bojí že by to nemuselo dobře dopadnout víš na co jsem zvědaví ? až to pojedou v rzesově a který že to spoláků pojee známá je nechut jejich jezdců jet dlouhou dráhu snad prý grzegorz knapp tenco jezdí ledy pojede to jsem tedy zvědaví

  2. Čtvrt roku dopředu jsem se na ten závod těšil, dva týdny předem sledoval předpověď počasí, aby se nakonec vyplnilo to nejhorší.

    Po tom, co řekl Jarda Pták, dávám vinu jednoznačně FIM, která prý byla dvakrát žádána o jiný termín kvůli nepříznivé předpovědi počasí. Uvidíme, jak vyjde závod 24. srpna a samozřejmě i čtenáři Speedwayfakta.cz jsou srdečně do Mariánek zváni.

    Pokud jde o krátkodlouhé dráhy, tohle už jsme zde loni na podzim probírali. Mně osobně se nelíbí, že se dlouhá dráha jezdí na půlkilometrových oválech a závod v polském Rzeszowě považuji už za úplný úlet. Nicméně třeba ve Francii ty závody mají velmi solidní návštěvnost. Zde bychom se asi měli zamyslet, proč na mariánskolázeňské závody, až na výjimky, chodí tak málo lidí. Možná by to chtělo, aby se jela v Mariánkách na dlouhé zase přímo Grand Prix a udělat kolem toho pořádný humbuk, i za hranicemi Česka, a snad by to přitáhlo více lidí.

    Je mi líto Míry Musila a jeho týmu, že ten závod nevyšel. Věřím, že udělali maximum pro to, aby se mohlo jet.

    1. ale je prý enrmní snaha dostat tyhle závody právě na dráhy jako je rzesow či pardubice zatraktivnit a hlavně penízky prý potečou budeli se konat závod v osvědčených plochodrážních destinacích ale pepa franc co jel tu ukázku v pardubicích říkal že to je o ničem moc krátká tak nevím

      1. Samozřejmě, že je to o ničem. Dlouhodrážní motorky jsou konstruovány na dlouhé pískové tratě a travnaté dráhy. Potřebují rozjezd a tah v zatáčce. Dlouhá plochá dráha je královská disciplína a vůbec se nedivím Lukáši Drymlovi, jestli si na to netroufá.

        Jinak už Richard Wolff po testech v Pardubicích říkal, že to je prostě o ničem, protože měl pocit, že mu motorka v zatáčkách klouže dozadu, jakoby couval. Ve Francii jsou prý dráhy jako vajíčko: Mají krátké rovinky, ale dlouhé, táhlé zatáčky, a tak se to dá jet i s dvoupřevodovou motorkou. Pardubice nebo Rzeszow na tohle nejsou dělané, jsou to klasické speedwayové dráhy.

        Podle mě je chyba tahat dlouhou plochou na krátké dráhy. Má se jezdit na oválech/okruzích, které mají alespoň 700 metrů délky, jinak je to o ničem.

    1. Jsem téhož názoru. Dlouhá plochá dráha na okruzích s minimální délkou 700 – 800 m s travnatým nebo pískovým povrchem.

      A teď k realitě: Ve Vechtě, Marmande, Morizes atd. jsou schopni uspořádat skvělý závod. Mají jen půlkilometrové ovály, ale už léta jim to běží a chodí jim tam lidi. A teď ať jim někdo řekne, že se tam Longtrack jezdit nebude, protože musí být dvakrát tak dlouhý ovál. Co myslíš, projde to? Asi těžko.

      Nicméně takový Rzeszow v Polsku, to je čistě speedwayová dráha, která nemá ani 400 metrů délky. Ten závod bude k ničemu. Pokud chtěli v Polsku uspořádat závod na „długem toru“, měli najít klusáckou dráhu nebo pořádnou louku a udělat to tam. Nechápu, proč chtějí Poláky tahat na dlouhou dráhu, jestli sami Poláci ji nechtějí jezdit.

        1. To bezesporu :-)

          Já také sním o seriálu Grand Prix na dlouhé ploché. Jezdilo by se na oválech s min. délkou 800 metrů.

          Byla by nějaká ta kvalifikace, potom přímo Velké ceny. Dva, tři závody v Německu, jeden v Mariánkách, jeden Finsko, jeden Norsko, jeden Nizozemí, jeden někde ve Francii, a ještě by se některé země mohly přibrat.

          Ty závody by musely mít prestiže jako SGP a nesměly by si se SGP vzájemně konkurovat, aby jezdci mohli jezdit SGP i LTGP. To by byla paráda…

  3. Letos nám ta sezona asi uplave. V Mariánkách je malá návštěvnost, protože obecně na ploché dráze je u nás malá návštěvnost a Mariánky jsou trochu z ruky, když se tam máte dokodrcat veřejnou dopravou. Když je MS, tak alespoň přijedou Bavoráci.
    Už jsme to tu minule spolu řešili, můj názor je, že to chce ještě jednu dráhu v ČR a tím nemyslím honit to na speedway stadionech. Buď na nějaké stávající klusácké dráze, nebo na to najít nějakou pořádnou louku, myslím že bychom si zasloužili i MČR na trávě. Pokud je v ČR jeden závod do roka, tak se tomu sportu u nás nikdo věnovat nebude. Možná je dobře, že to Pardubice pořádají, ale měli by tomu někde najít jinou dráhu. Nemyslím si že je až tak podstatná délka, jestli 600 nebo 1000, spíš jde o poloměr těch zatáček, protože na dlohé se nejezdí ve smyku, ale v jakém si polosmyku. Mě je nějaká LTGP k ničemu, nemohu si jako divák dovolit jezdit po závodech po celé Evropě, leda že by to dávala televize, pak by to bylo hodně zajímavé.
    Já mám rád závody na dlouhé dráze a to mnohem víc než na krátké. Ke krátké mám docela dost výhrad, je to taková strkanice bez rychlosti a pak mě vadí ty ligy, kdy každý jezdí za každého, když to trochu nadsadím. V dlouhý jezdci jezdí za sebe a má to na těch kilometrových oválech grády.
    No my to tady nevyřešíme, ale jsem divák který preferuje dlouhou a jsem ochoten se čas od času za ní někam vydat a dát pořadatelovi utržit za vstupné a občerstvení, ale to asi pořadatelům nestačí, nebo nás je takových málo. Jak je ten absťák tak taky nadávám na to že jezdí dlouháni na krátké, ale do Pardubic se stejně půjdu na to kouknout. Často přemýšlím zda by se ta kopřivnická dráha nedala překopat na long track. Je to nejdelší krátká u nás a v té jedné zatáčce je ještě prostor to natáhnout a byl by i prostor to rozšířit, protože mezi dráhou a hřištěm je nevyužívaný atletický ovál. Ale to jsou takové laické hloupé úvahy. Jak nechtějí do takových věcí jít zkušení pořadatelé a jak nejsou peníze tak z toho ani z ničeho jiného nic nebude. Plochá dráha na tom není dobře a z těch dvou disciplín je na tom hůř ta dlouhá, ta je asi opravdu pomalu u svého konce.

    1. Koukal jsem na tu kopřivnickou dráhu. Vypadá hezky, ale na dlouhou plochou nevyhovující. Má odhadem jen kolem 450 metrů, to je zoufale málo. Novou dlouhou plochou dráhu nikdo stavět nebude, i ta současná se v Česku a v zahraničí téměř bezvýhradně jezdí na klusáckých oválech. Druhý dlouhý pískový ovál v Česku nepotřebujeme, chce to dlouhý travnatý ovál, na kterém by mohly dvoupřevodové motorky jezdit taky.

      Jinak současné Česko již není typickou plochodrážní destinací. Z prestižních závodů máme pouze SGP na Markétě a Zlatou přilbu v Pardubicích. Mariánky byly hodně populární v době, kdy se tam konalo závěrečné finále MS. Jinak si dovoluji poznamenat, že mariánskolázeňská plochá dráha už má jednu klinickou smrt za sebou. V roce 1999 bylo Finále GP prodáno do Mühldorfu a zaslechl jsem v této souvislosti i konkrétní jména lidí, kteří se na tom napakovali. V letech 1999 – 2002 se v Mariánkách nekonalo nic. Od roku 2003 se koná pravidelně Mistrovství ČR na dlouhé, v roce 2007 se jela kvalifikace MS, 2008 – 2011 Finále GP, 2012 Challenge a 2013 kvalifikaci zatím spláchl déšť. Nesmíme zapomenout na ME veteránů!

      K návštěvnosti: Na dopravní dostupnost Mar. Lázní bych nic nesváděl, kdo chce, vždycky se tam má jak dostat. Poslední dobou je problémem nedostatečná propagace. Při letošní ME veteránů a MČR takřka nulová propagace, před MS Quali mimo Mariánské Lázně takřka nulová propagace. Já sám se snažím vždycky roztrubovat všude možně, že bude v Mariánkách plochá, ať se to co nejvíce šíří a dělám trochu reklamu i do Německa. Uvidíme, s jakým výsledkem.

      Jinak AMK Mariánské Lázně má hezky udělanou stránku na Facebooku, ale vlastní WWW takřka nejsou aktualizované. A to taky není dobře. Vstupné 250 Kč na MS není v Mariánkách nijak přemrštěné a je mi líto ubrekánků, kteří si za ty samé prachy radši nakoupí chlast, cigára a v Tescu zlevněné párky bez masa.

      Pokud chce FIM propagovat dlouhou plochou dráhu, nesmí se tahat na krátké dráhy, protože to ji naopak zahubí. Měli udělat v Polsku reklamu na „Żużel XXL – długi tor“, dát to na klusáckou dráhu a hotovo. S tím Rzeszowem to byla chyba a neosvědčí se to.

      Pokud jde o klasickou (krátkou) plochou dráhu, mě osobně moc netáhne. Letos jdu akorát na SWC v Praze a na to se těším. Jinak krátká je komerčně zajímavá (SGP), jezdí se plochodrážní ligy atd. a samozřejmě je tu ještě jeden důvod, proč krátká vždy bude o krok napřed před dlouhou: Výstavba, údržba a provoz dlouhé dráhy jsou daleko náročnější než u krátké dráhy. Je velká škoda, že dřív plochodrážní špička z krátké dráhy běžně jezdila i dlouhou plochou a dnes tomu tak není. I to ubralo dlouhé ploché na prestiži.

      K té délce oválu ještě: 600 a 1000 metrů je na dlouhé dráze sakra rozdíl. Poloměr zatáček samozřejmě hraje roli, ale ta motorka potřebuje rozjezd na rovince. Kilometrové ovály jsou ideál, 700 – 800 metrů ještě ujde, půlkilometrové ovály už jsou hybrid mezi Speedwayem a Longtrackem.

  4. Když jsem kdysi nakukoval na stránky Vladimíra Kováře o historii ploché dráhy, tak se několikrát v historii ČR na trávě jelo. Zajímalo by mě, jestli někdo v současnosti nosí v hlavě třeba nějaký nápad okolo dráhy, kde by to šlo postavit ?
    Co se týká druhého pískového oválu, tak s Vámi nesouhlasím, z toho pohledu, že druhý ovál přináší dalšího pořadatele a další možnost závodu. Ale ono je to jedno, protože se domnívám že takové klusácké dráhy 800 až 1000 m u nás nejsou k dispozici, nebo někdo o takové dráze ví ?
    Mariánky jsou z ruky. Zkuste třeba z Ústí nad Labem najít spoj do Mariánek a po závodě zpět. Po skončení se nedostanete domu rozumně, mě to vycházelo přes Prahu tuším na jednou tak dlouho, než přímo – nějakých 6 hodin.
    A propagace závodů na plochou dráhu, to je tragedie. Případně průběžné zpravodajství jak se chystaný závod vyvíjí, zda bude nebo ne, jestli bud posunut začátek, jak se vyvíjí startovní listina. Byl jsem na veteránech v Mariánkách a pořadatel klidně o několik hodin uspíšil začátek a nikde o tom neinformoval. Když si člověk uvědomí, že třeba ta dráha jediná v kraji, tak by ta propagace měla být nejméně na úrovni celého kraje, pokud se jede nějaký významný závod MČR, tak na úrovni celé republiky a ve skutečnosti je v místě vylepeno pár plakátků a ještě možná na černo na kandelábru od pouličního osvětlení. Pořadatel by se měl vždy ptát jak významný závod pořádá a jakou územní oblast diváků má oslovit, jak se ty lidi na závody dostanou a podle toho naplánovat začátek závodu, případně vyjednat nějaké dopravní posily. Bohužel, čím menší obec pořádá závody, tím hůř jsou pro diváky závody dostupné. Podle mého jsou nejlepší stadiony na kraji velkých měst, s dostupností MHD.
    Pořadatel výjde finančně jen tak tak, proto šetří na propagaci a to je začarovaný kruh. A mnohdy možná ani nemá lidské kapacity , kdo by se mu o propagaci pořádně postaral. Já jsem to už tady psal několikrát, podívejte se jakou má propagaci den NATO na Ostravském letišti a kolik je tam lidí a srovnejte to s jakýmkoliv závodem u nás.
    Taky by mě zajímalo, jestli u nás někdo vůbec existuje, kdo má na starosti rozvoj dlouhé ploché dráhy, jinými slovy jestli je tu nějaký funkcionář, který má za úkol přijít s nějakými nápady, jak to vše zlepšit najit novou dráhu, jak navýšit počet našich jezdců.

    1. Klusácká dráha nevím. Já vím pouze o jedné bývalé klusácké dráze a ta je právě v Mariánských Lázních. Jinak travnatá dostihová závodiště – Karlovy Vary, Most, Praha-Chuchle…

      Ti veteráni se v Mariánkách měli jet v sobotu 11.5., smetl jim to déšť, tak to tuším převedli narychlo na neděli 12.5. dopoledne, či jak to vlastně bylo. Nevím přesně, já mohl přijít až v neděli odpo na Mistrovství ČR.

      Jinak pokud chcete přes víkend cestovat vlakem z Ústí do Mariánek, tak chápu Vaše rozhořčení, ale já bych takovou cestu dost možná vlakem neabsolvoval ani z Karlových Varů. Není třeba to ale svádět na „špatnou“ polohu Mariánských Lázní. Mariánky leží na hlavním železničním tahu Cheb – Plzeň – Praha a vede odsud trať i do Karlových Varů. Jinak sem jezdí i busy a město leží v podstatě mezi dálnicí D5 a rychlostní silnicí R6 s přímým propojením přes silnici I/21. Takže příště musíte s někým jet autem.

      Propagace ploché dráhy v M.L. nic moc, i tak jsem rád, že to Musil drží při životě. Jeden můj dobrej známej mi řekl, že Musil je snad poslední člověk, který tu plochou nedělá pro prachy, ale srdcem.

      Bohužel letos se na návštěvnosti v Mariánkách podepsalo i špatné počasí a za to pořadatel nemůže.

  5. Na veteránech nás bylo 30, předpokládám že z těch třiceti jsem byl jediný severočech, takže s autem s někým, těžko. Ale ono by stačilo posunout začátek závodu tak aby severočeši po skončení stihli poslední vlak na Chomutov -Most – Ústí. To je to o čem jsem psal, když to pořdatel takto vymyslí, tak mají šanci přijet diváci ze tří krajů – západočeši, středočeši a severočeši, místo třeba jen ze dvou a že se těch diváků na marijánský stadion by vešlo. Pak už záleží jak se to zpropaguje a jestli výjde počasí. vlakem mě to stálo 400 Kč a autem bych se nedoplatil a nezachrání mě, že se vstupné neplatilo. Dal jsem 4 stovky za dopravu a pořadatel ani nebyl schopen dodržet začátek závodu jak bylo uveřejněno na internetu. Když jsem byl před lety na MČR, tak jeli veteráni a MČR dohromady a vleklo se to, nestihl jsem finální jízdy, musel jsem na vlak, přespat jsem nemohl, byla neděle a v pondělí jsem musel do práce. Za takových podmínek se na plochou dráhu v Mariánkách vykašle i takový fanatik jako jsem já.
    Jinak z Prahy je to všude blízko, protože je ve středu Čech, takže dostupnost Mariánek z Prahy ještě nevypovídá o dobré dostupnosti Mariánek, spíš to vypovídá o dobré dostupnosti Prahy. Omlouvám se , nic ve zlém.
    Myslím si že u nás ani ostatní šéfové klubů z té ploché dráhy žádný velký džob nemají.
    Ale ty travnaté klusácké dráhy, to jsou nějaké kolosy, spíš 2 km než 1 km. Bylo by dobré, kdyby pánové VV vytvořili nějakou skupinu, která se bude zabývat rozvojem long tracku a vzali třeba Zdeňka Schnaiderwinda a vytipovali nějaké dráhy na trávu. Pak se může třeba jednat za jakých podmínek tam koníčkáři pustí motorky a který klub by to tam pořádal. Co se týká Moravy, myslím že je nějaká dráha i ve Slušovicích.
    Můžeme třeba samy vytvořit nějaké volné sdružení přátel long tracku a jen tak z hecu vytipovat nějaké dráhy co by připadali v úvahu. Jestli to necháme na evropských funkcionářích tak ta dlouhány nakonec nechaj jezdit na malý dráze v Divišově nebo v Chabařovicích.

    1. K té dopravě Vám už nemám co napsat. Máte smůlu, že to máte z ruky a že jezdíte sám. Nic lepšího Vám neporadím. Bohužel pokud chcete přijet v srpnu do Mariánek, tak start té kvalifikace bude zřejmě až v 15:00 hod. a to tedy počítejte, že při tom počtu jízd to bude tak do 19:00 hod. Nesmí se to protáhnout do tmy, Mariánky nemají umělé osvětlení. Výhodou možná bude, že to je sobota a ne neděle.

      Volné sdružení přátel dlouhé ploché dráhy už jsme de facto vytvořili zde na Speedway Fakta, kde se o tom dost diskutuje. Chtělo by to nějaké české netové stránky, které by se věnovaly dlouhé ploché, ale já si na to moc netroufám.

Zanechte komentář: