Aleš Dryml má zlomenou klíční kost

Autor článku:

sec_1.jpgdryml-ales.jpgZe sobotního pádu a následného střetu s předním kolem soupeřova motocyklu při druhém finále Speedway European Championship si Aleš Dryml zlomil levou klíční kost. V tuto nemáme informace, jak dlouho bude trvat vynucená pauza. Jedná se o komplikaci zejména pro GKM Grudziadz, neboť jak Aleš Dryml, tak Andrej Karpov, který do českého jezdce vrazil, jsou právě jezdci elitního polského klubu, jenž má v tuto chvíli na marodce i Chrise Harrise.

22 comments

    1. já už to tu psal někde mělo to být mistrvství druhého či třetího sledu pro jezdce nemající ambice v grand prix a jezdilo se to na stadionech t=ž nemající tyto ambice a výsledek ? prodej práv polskému promoterovi tím pádem požadavek po každém pořadateli na něajký ranwec peněz za to že tam mphpu jet aby dostali prachy na ty opěvované hvězdy s tím souvisí to že se nejede v divišově jan trojánek to zajisté vysvětlí neb zcela prozaicky neměli peníze na otevřený chřtán polského promotera nehledě na vysílací práva mající eurosport jež má žalostnou uroven

      1. Zdravím,
        posílám pár řádek na vysvětlenou, proč jsme nepořádali letos nám přidělený závod Finále ME jednotlivců. Několik měsíců po přidělení výše zmíněného závodu do Divišova UEM prodal marketingoná práva polské firmě One sport marketing ( http://www.onesportmarketing.pl . Ta od nás požadovala zcela nedostupnou platbu ve výši 150.000,- EUR. Proto jsme závod odmítli a později reflektovali na dodatečnou nabídku k pořádání Semifinále ME U21.

      2. sport jde prostě do háje, nenažraný promotéři ho zahubí. Trochu odbočím, v sobotu se měl jet moocyklový závod historických motocyklů v Praze nazvaný Štít Strahova. Závod zrušen pro nezájem jezdců. Proč? Přihlašovací(startovní) poplatek. Předminulý týden MS v motokrosu v Lokti. Čeští jezdci do televize řekli, než platit startovní poplatek v řádu několika nul v Eurech, radši si půjdou zazávodit do Německa. Nechápu kde se vzala v poslední době ta nenažranost organizátorů,či promotérů, kdy velice kvalitní sportovci musí ještě platit aby si mohli zajezdit.Nejsou peníze? Tak se chodme radši zdarma pomodlit do kostela, podívat na andělíčky a na sport se vykašleme. Sport začíná být hodně tvrdý byznys, kde olympijská myšlenka je už přežitek. Bohužel.

          1. je to strašně smutný, ale je to všech sportech a bude to horší.
            Jinak když jsme na speedway.
            Závody V plzni 30.8.1936- VI. mezinárodní plzenská plochá dráha- 3 stříbrná přilba štruncovy sady 14000 diváků
            2.5.1937 VII mezinárodní plzenská plochá dráha 12000 diváků
            1.5.1938IX mezinárodní motocyklový závod-10000 diváků.
            30.6.1946 IX plzenská dráha- 14000 diváků.
            25.5.1947 X.jubilejní mezinárodní škvárová dráha 15000 diváků
            9.5.1948 XI mezinárodní škvárová dráha 22.000 diváků.
            22.5.1949XII Plzenská škvárová dráha- mezinárodní závod motocyklů 30.000 diváků a 8000 diváků se nedostalo na stadion.To z ní jak z ze světa science fiction.
            A tak dále

        1. Bohužel souhlas. Jezdci jsou profesionálové a musejí si nějak na chleba vydělat. S každým závodem jsou spojené nějaké náklady a ty se musí nějakým způsobem zaplatit. Bohužel spousta lidí jde do sportu jen s vidinou snadno vydělaných peněz a ta nenažranost se musí někde odrazit.

          1. to jsou profesinálové ale ajk kteří placeni golob např.. vysál několik polských kliubů ačkoli z podia vždy zdravil poláky doma mu nemohou přijít na jméno to samé platí anicki pedersenovi ale co ti kluci co tam musí jet také ? koho by ty hvězdy potom poráželi? kdedti mají vzít peníze? pojedese snad plochá jako f1 v asii ?

  1. nevím kdo rozhoduje o tom kdo kdy a kde co bude pořádat za jakých podmínek, kde je potom fim? kdo nahrává předpisy výrobcům motorů tlumičů apodobně ? má lehčí spaní když vidí množství zraněných jezdců či bohužel i mrtvých?proto se musejí dělat tvrdé dráhy na niž je závodění o ničem potom se přijede do anglie a je pohroma neba tam jsou tory bardzo przycepne čili připravený pro závodění ne jen proto aby se odsstartovaloa dojelo ve stejném pořadí ? kdo viděšl pády pawlickich v německu obou myslím si udělá úsudek sám aba zaklapli dostali kopanec a šli… dovolím si tvrdit že se starým tlumičem by se motocykl zbrzdil tady je efekt v první fázy opačný.. jasně golob pedersen či emil jsou dobře placeni .. ale právě tito jezdci kteří jeli to me.. neměli ambice jako oni ajeli to jenže nenažranost prachy prachy a je po sportu at se jdou bodnout

  2. Vazeni pratele a ostatni,
    vubec nechapu o cem je tato debata. O tom, ze na plochou chodilo po valce treba i 100 000 lidi? Strahov, Pardubice atd.? No, ona nebyla televize vite, nebyl internet, Vetsina fandu videla jeden, mozna dva zavody za sezonu. Dnes se pres internet muzeme podivat na 4 zavody za jeden vikend – bez toho abychom vytahli paty z baraku. Neni se co divit, ze na stadionu nejsou lidi. Vznikla spousta novych sportu a spousta sportu zanikla. V roce 1980 bylo v CR registrovanych asi 500 golfistu, dneska jich je skoro 150 000. (jeden priklad za mnohe) Taky po valce byla plocha a silnice v podstate jediny motocyklovy sport u nas. Dnes jich je X.
    Jedini lide kteri maji z ploche drahy velke penize jsou ladici motoru. Naladit motor u profika stoji i 5 000 Eur a motor se ladi nekolikrat za sezonu. Profesionalni zavodnik ma treba 9 motoru na sezonu. A to nepocitam pocatecni naklady na koupi a provoz plochodrazniho tymu. (kazdy jezdec je dnes v podstate tymem – se svymi mechaniky a svoji technikou) Takovy zavodnik pak neprijede na zavod za min nez 4-6000 Eur, jednoduse proto, ze by na tom prodelal penize. Kdyz prijede jeden takovy zavodnik na nasi extraliu (a to prijedou vetsinou 2-3) je lehke si spocitat kolik to kluby stoji penez. A to nemluvim o nakladech na energie, na poradatele, na lekare, zdravotniky… Pred a behem zavodu se vyleje v lete na drahu treba 5 kropicek vody, Draha se musi pripravovat nekolik dni ci tydnu dopredu, Kolik milionu stoji nafukovaci bariery, to si ani netroufnu odhadovat..
    Jestli mate pocit, ze to pak zaplati 1000 divaku kteri (v lepsim pripade) zaplati 100 – 200 Kc vstupne..
    Tak jste na obrovskem omylu. Jestli si nekdo mysli, ze promoteri na ploche draze vydelavaji, tak se strasne mylite… Staci se zeptat pana Grepla, Trojanka, nebo Erbana… kolik nasypali do PD vlastnich penez.

      1. Ano, toto by mě zajímalo také. A zajímalo by mě, kolik z těch jezdců jezdilo i dlouhou plochou dráhu. Já osobně pamatuju Štancla, Drymla st., Kaspera, Brhela, Jedka, Švába, Ondrašíka jr., Klatovského, Schneiderwinda atd. Jen Mariánky přišly během několika posledních let o čtyři své jezdce (Čejka, Tomany, Maxim, Pták).

        Je evidentní, kam se v této zemi, a nejen u nás, přesouvá bohatství. Prachy už mají jen papaláši, takypodnikatelé, lobbisté, spekulanti a různí jiní gauneři. Fotbal, hokej, plochá dráha, všechno jde do kopru. Každého zajímají jenom prachy, sport jde stranou.

        1. Tady musím navázat, že z našich lepších jezdců z krátké dráhy, jezdili dlouhou dráhu skoro všichni. Netvrdím, že každou sezónu tomu tak bylo, ale postupem času určitě. Kromě už jmenovaných jezdců to byli třeba Vernerové, Kubíčkové, Ondrašíkové, Špinka, Sova, Klokočka, Kudrna, Svoboda, Karnas, Matoušek, Hádek a mnoho dalších. A to ještě většina z nich jezdila i ledy. Jednou vytvořil Jan Verner rekord, že se v jedné sezóně probojoval do světového finále ve všech disciplínách.

          1. Ta další uvedená jména mi něco říkají, ale většinu z těchto jezdců já znám jen z takového skládacího plochodrážního leporela. Měl ho můj děda, když jsem byl malej kluk. Bohužel zmizelo někde v nenávratnu a zbyly jen vzpomínky. Dnes by to byl hotový poklad. Matouška a Hádka bych měl ještě pamatovat. Klokočka a Kubíček jeli stoprocentně Mistrovství ČSSR na dlouhé někdy v 80. letech. Ještě dotaz: Michael Hádek je syn Bořivoje Hádka?

  3. Jak už tady čtu u několika kolegů: „každého zajímají jenom prachy, sport jde stranou“, „nenažranost prachy prachy a je po sportu….“ a podobně.

    Jenomže to je právě základ kapitalistického systému, který je založen na penězích a s tím souvisejících zlodějinách. V žádném případě jsem neměl o oblibě bývalý režim, ale porovnejme, kolik bylo v 70. a 80. letech klubů, fungujících drah a jezdců. Ten rozdíl je obrovský. A kolik bylo různých přeborů, kvalifikací a předkvalifikací. Než se junioři a senioři proklestili do elitní šestnáctky to dalo pořádně zabrat mezi spoustou dobrých soupeřů. Dneska už nedáme dohromady 16 juniorů, jede každý kdo umí aspoň trochu zatočit. A za pár let to bude stejné u seniorů. Jen pár jedinců, jinak ani ťuk. (Viz. dlouhá dráha)

    1. Sice už sem taháme politiku, ale já odmítám ryzí kapitalismus i ryzí socialismus. Obojí totiž buď nefunguje, anebo přináší výhody jen vyvoleným skupinám. V Německu po válce zavedli něco, čemu se říkalo „Soziale Marktwirtschaft“, tedy „sociální tržní hospodářství“, jakýsi socialistický kapitalismus a ono to fungovalo! A plochá dráha je v Německu na slušné úrovni.

    2. Je to tak, já byl na jaře na závodě juniorů MR na Markétě na jaře a v polovině jsem odešel. Nejenom, že v některých jízdách jeli pouze 3 jezdci, ale byla tam i jízda, kdy jeli pouze 2jezdci. Jelikož nedokázali dát dohromady plnej počet závodníků, z toho ještě nekteří začátečníci. Není tak dlouho kdy na juniorech byl třeba Šitera, Tomíček, Kůs apod aty závody měli úroven. Dnes pokudse nejede extraliga, MR seniorů, Zlatá přilba či Tomíčkův memoriál, tak je to ztracený čas. Grand prix nepočítám, na ní ani čeští fanoušci nechodí při těch cenách. A to jsem se o tom bavil s poměrně hodně fanoušky. Bylo by zajímavé,přečíst si statistiku, kdyby existovala jaký je počet fanoušků z které země. I Poláci už jezdí na GP na otočku a ne jako dřív, kdy ve čtvrtek či pátek přijeli a strávili tam víkend. Nenažraní hospodští skoro v celém Břevnově, hned zvedli ceny o polovinu hlavně piva(prostě ostuda). Je to tak minimálně 12 let zpětně. Ještě bych chtěl dodat, v Praze se každý rok konal jeden významný mezinárodní turnaj v jiném sportovním odvětví. Letos zrušeno, prý nejsou sponzoři a ani není dostatečný zájem hráčů. S tou krizí je to bohužel všude skoro stejné.

  4. Četl jsem teď nějaký článek v novinách z GP Brna, jak to chodí v silničkách. Tam jde stájím jenom o prachy a jezdí ne ten kdo má talent, ale kdo sežene prachy a místo si zaplatí. Závody se jezdí tam, kde chodí davy diváků, to se vyplatí sponzorům. Protože plochá dráha leze už jezdcům taky hromsky do peněz, nemůžou se tyhle trendy vyhnout ani ploché dráze. Nezvratně to směřuje, že bude jezdit pár lidí a bude u nás jen pár závodů – Praha, Pardubice. Silniční závody motorkáře přitahují, protože spousta lidí má nějakou motorku a vidí se v tom. V plochý dráze se motorkáři asi moc nevidí. Ta ty davy nepřitáhne.

Zanechte komentář: