Jaká byla letošní Zlatá přilba?

Autor článku:

No pochopitelně báječná. Pořadatelsky naprosto bezchybná, perfektní komentování Romana Hájka s kolegou a k tomu pěkné počasí bez deště. No a když se přidá dvojité vítězství českých jezdců, muselo být srdce každého plochodrážního fanouška uspokojeno.

Ne že by nebylo co vylepšovat. Třeba mně chybělo hlášení časů po každé jízdě. Já vím, že se objevuje na světelné tabuli, ale ta je za denního světla pro většinu hlediště nečitelná. Ono se obecně u nás na stadionech upustilo od hlášení časů a v některých programech se už ani neuvádí rekord dráhy. Myslím si, že to je ke škodě fanoušků. Však se ve Slaném při extralize kolegové z Polska chodili ptát na časy  a nevěřili tomu, že se u nás nehlásí. Tady v Pardubicích by třeba bylo zajímavé, o kolik vteřin jezdí 250-tky pomaleji než půllitry (cca o 5-6 vteřin na čtyři kola).

No a vítězství Václava Milíka je úspěch nad úspěchy. I kdyby nezvítězil, je dnes pardubický odchovanec jezdcem světové třídy, který může porazit kohokoliv ze špičky jezdců GP. Však by mu ta stálá divoká karta v příštím roce slušela. Trochu jsme se na začátku s kolegou na tribuně báli. Milík totiž ještě na ZP nikdy nevyhrál ani jednu jízdu a nikdy nepostoupil ze skupiny.  Je to dáno pochopitelně tím, že v roce 2016 i 2015 chyběl na startu z důvodu plnění povinností v Polsku. Mimochodem, moc nechybělo a neviděli jsme ho ani letos. Většina závěrečných utkání polské ligy byla totiž kvůli počasí přeložena právě na tuto neděli. Bohudík vlastní finále Leszno – Wroclaw se odjela v plánovaném termínu.  Pochybnosti s vyhranou jízdou však Milík vyvrátil razantně hned v první své čtvrtfinálové jízdě. Ono to bylo dáno také tím, že při posledním startu v roce 2014 ještě z daleka neměl dnešní výkonnost (ve čtvrtfinálové skupině body 2 2 3 a páté místo).

Ještě něco málo k rozhodčím. Ono o tomto víkendu obecně moc práce a rozhodování neměli a když ano, tak to trvalo zbytečně dlouho. Jeden moment z neděle však stojí za povšimnutí. Ve druhé semifinálové jízdě hned po startu Sayfutdinov ostře vjel do Holty, prorazil mu olejový filtr a přetrhl řetěz. S tím se závodit nedá. Nor dojel do výjezdu ze zatáčky, motocykl odstavil mimo dráhu a celkem oprávněně prudce gestikuloval směrem k rozhodčímu. Mimochodem tolik vulgarit, které se snesly na jeho hlavu od diváků dřevěné tribuny ve výjezdu snad ani nelze komentovat a svědčí to pouze o jejich inteligenci. O co jde. Již vícekrát jsem psal o nesmyslném zastavení jízd pro letmý start, kterým rozhodčí závody kazí. Více než polovina za celý víkend v Pardubiích prostě letmá nebyla. Ale rozhodčí by nebyl rozhodčí, kdyby to alespoň 2x za závod neodpískal. Obdobně se sáhodlouze na videu zkoumá, jestli jezdec náhodou deflektorem nezavadil jezdci o přední kolo a ten se ochotně nepoložil. Jak má asi jezdce, který je vpředu zatočit. Schválně se podívejte na „youtubu“, jak se jezdilo v 60 – 80 tých letech minulého století. A když pak nastane flagrantní situace jako s Holtou, jsou rozhodčí krátcí a odvahu přerušit jízdu nemají, protože nikdo neleží. Určitě, není to jednoduché v tom fofru to postřehnout, ale…………………

Zanechte komentář: