Luboš Vrtáček: „Chtěl jsem vědět, jaké to je když plochodrážní speciál nemá brzdy“

Dnes se už počtvrté setkáváme s mechanikem na plný úvazek, Tentokrát přišla řada na Luboše Vrtáčka. Luboš se k ploché dráze dostal vlastně přes svého bratra. Dnes má za sebou několik angažmá u mnoha evropských, ale i světových plochodrážních es. Jak vidí pohled na mechanickou profesi Luboš Vrtáček? To se dozvíte ve dnešním čtvrtém díle našeho seriálu Mechanikem…na plný úvazek.

Speedway Fakta:
1. Pamatuješ si, jak ses poprvé potkal s plochou dráhou a kde to bylo?

Luboš Vrtáček:
„Ano. Pamatuji si to velmi dobře psal se rok 2011. Bylo to na plochodrážním stadionu v Pardubicích, kam mne přivedl můj bratr David Vrtáček, který byl začínající mechanik týmu mladého juniora Davida Štěrovského.“

Speedway Fakta:
2. Učarovala tě plochá dráha na první pohled a chtěl ses stát závodníkem?

Luboš Vrtáček:
„Určitě ano. Jen nevím, zda-li jako závodník nebo obsluha okolo motocyklu, tedy stát se plochodrážním mechanikem.“

Speedway Fakta:
3. Jezdil si někdy plochou dráhu, nebo si hned začal dělat mechanika?

Luboš Vrtáček:
„Ne, nejezdil, začal jsem se učit „mechaničinu“.“

Radost mechanika je neméně silná, jako radost jezdce

Speedway Fakta:
4. Závodníkem si nikdy nebyl, vyzkoušel sis aspoň na tréninku jaké to je být plošinářem?

Luboš Vrtáček:
„Ano. K motorismu mám velmi kladný vztah. Samozřejmě mne zajímalo, jaký je to pocit na plochodrážním speciálu, který nemá žádné brzdy.“

Speedway Fakta:
5. Kdo byl tvým prvním šéfem a u koho všeho si pracoval jako profi mechanik?

Luboš Vrtáček:
„ Jako začínající mechanik jsem byl u Reného Vidnera, který byl můj první šéf a dobrý kamarád. Učil jsem se dále u Aleše Drymla, byla to velká zkušenost. Poté jsem vypomohl pražskému jezdci Matěji Kůsovi, to byla jen krátkodobá výpomoc. Na začátek nové sezony jsem se dohodl na spolupráci v týmu Václava Milíka, která byla dvě sezony. Po ukončení spolupráce s Vackem se mně naskytla možnost spolupracovat se svým kamarádem Pavlem „Partyzánem“ Fuksou pro tým Maxe Fricka, to bylo ke konci sezony. Díky těmto jezdcům se mi otevřeli dveře do světa vrcholného speedway. V dalších sezonách jsem pracoval pro jezdce jako jsou – Martin Vaculík, Robert Lambert, Dan Bewley a Nicka Morrise, pro kterého pracuji dodnes. V průběhu toho jsem občas pomáhal mému kamarádovi Hynkovi Štichauerovi.“

Dohled nad strojem svého závodník těsně před jízdou

Speedway Fakta:
6. Kdo bude letos tvým zaměstnavatelem?

Luboš Vrtáček:
„Zatím je mým jezdcem Nick Morris, ale uvidíme jak vše nakonec bude.“

Speedway Fakta:
7. Jsou jezdci nároční na své mechaniky, nebo ti v přípravě motorek plně důvěřují?

Luboš Vrtáček:
„Nároční? Jak v čem. Každý k tomu přistupuje jinak, protože mají různé povahy. Ano důvěřují. Jak se říká: důvěra je základní kámen a je v týmu velmi důležitá.“

Speedway Fakta:
8. Kdo byl ve tvé kariéře mechanika nejpřísnějším šéfem a naopak kdo byl tím nejpohodovějš
ím?

Luboš Vrtáček:
„Nároky se liší a odvíjejí podle úrovně daného jezdce pro, kterého pracujete, ale myslím si, že když se vše srovná před začátkem sezony a vše je jak má být, potom není problém.“

Kompletní tým Roberta Lamberta

Speedway Fakta:
9. Můžeš nám stručně popsat týden profesionálního mechanika od pondělí do neděle?

Luboš Vrtáček:
„Když děláš pro top závodníka, který jezdí v polské extralize, švédské lize a SGP, tak si jako mechanik vytížený víc než dost. Je to od neděle do neděle. Když začnu polskou extraligou. Od začátku je mnoho tréninků a testování, které jsou zakončeny tzv. test match. Když se sezona rozjede, třeba extraliga, jede se v pátek nebo neděli. Po závodech se motorky odvezou na dílnu. Vše se rozebere, důkladně zkontroluje, umyje a připraví se to ke složení. Dále se musí připravit veškeré potřebné vybavení závodníka. Vše se naloží a připraví na cestu na loď do Švédska. Tam se závodí úterý a čtvrtek. Po závodech, mezi přejezdy, se samozřejmě motocykly a vše kolem musí připravit. V pátek a sobotu jednou za 14 dní máš SGP. Tak tě čeká zase další cesta dodávkou na místo určené SGP. Pak je zase polská extraliga a tak pořád dokola.“

S Hynkem Štichauerem jsou velcí kamarádi

Speedway Fakta:
Díky za rozhovor a přejeme hodně štěstí v nové plochodrážní sezóně tvému týmu.

Luboš Vrtáček:
„Já také děkuji za rozhovor, na závěr bych chtěl tímto poděkovat všem jmenovaným.“

I Vašek Milík patřil mezi jeho šéfy

Napsat komentář