Jesper B. Monberg: „Moje motorky jsou rychlé.“

Autor článku:

pardubice.gifmonberg.JPGPo skončení bundesligového utkání v Landshutu, kam přijel s celkem Stralsundu, Jesper Bruun Monberg, mimo jiné jezdec Zlaté přilby Pardubice, vyprávěl exkluzivně pro web speedwayfakta.cz o závodění v České republice nebo o budoucnosti dánské ploché dráhy.

Rodák z Esbjergu ve své domovině hájí barvy Slangerupu, v České republice je dlouholetým reprezentantem Zlaté přilby Pardubice a v Německu jeho služeb využívá Nordstern Stralsund. Zeptali jsme jej tedy na srovnání těchto soutěží. „V Dánsku, Německu i České republice se jezdí v podstatě totožný systém a myslím, že i kvalita lig v těchto zemích je v podstatě srovnatelná. Není tam moc odlišností, v Německu i v České republice jezdí kvalitní závodníci.“  Velké rozdíly podle Dána nejsou ani ve finanční stránce, i když by to ve všech třech zemích prý mohlo být lepší. Dodejme, že Monberg má vedle Dánska, Německa a České republiky podepsaný kontrakt ještě ve švédské Motale, britském Swindonu a polském prvoligovém Rybniku.

Juniorský mistr světa ze Mšena z roku 1997 je jedním z hrstky současných plochodrážníků, kteří v rámech svých speciálů využívají agregát JRM. Monberg se nechtěl příliš pouštět do rozborů toho, jak se jej současná nepříliš komfortní situace divišovské firmy dotýká, řekl jen, že o problémech JRM ví. Na konto dopadu celé situace na jeho osobu pak dodal: „Mám občas nějaké drobné problémy, ale věřím, že se podaří dát všechno do pořádku.“

Monberg je dlouholetým jezdcem Zlaté přilby Pardubice, v této sezoně se však na tuzemských oválech představil jen jednou. Měl být rozhodujícím článkem v sestavě Východočechů, kteří toužili v důležitém klání ve Mšeně prodloužit svoji jarní sérii neporazitelnosti. Dán však očekávání vkládané do své osoby nenaplnil, přivezl jen pět bodů a Pardubičtí si po divokém průběhu odvezli těsnou porážku 46:47. I když podle výrazu tváře příliš nesouhlasil s tvrzením, že ve Mšeně neměl nejlepší den, doufal Seveřan, že ještě dostane šanci se v české extralize představit. „Doufám, že mě ještě pozvou. Na začátku sezony jsem měl hodně potíží s novými tlumiči, ale teď jsem našel dobré nastavení a moje motorky jsou rychlé i s novými tlumiči.“

Díky přítomnosti motoru JRM pod sedátkem je mistr Evropy z roku 2005 inventářem při tvorbě startovní listiny pro tradiční závod o Zlatou přilbu. „Pokud mi zavolají, rád přijedu i na Zlatou přilbu. Byl bych rád, kdybych měl víc závodů v české lize,“ dodává Monberg ke svému dalšímu působení na českch drahách v letošním plochodrážním ročníku.

Monbergovi bude v říjnu čtyřiatřicet a je vrstevníkem Nickiho Pedersena. Jason Crump, Greg Hancock nebo Tomasz Gollob, tedy muži, kteří vládnou současnému plochodrážnímu světu, jsou dokonce ještě starší. Když jsme se dánského reprezentanta zeptali, v čem vidí příčinu toho, že tito v kontextu profesionálního sportu starší a zkušení jezdci jsou stále tak rychlí, Monberg se jen pousmál a odvětil: „Důvodem jsou zkušenosti.“

Poslední okruh otázek, které od našeho webu Jesper B. Monberg dostal, se týkal budoucnosti plochodrážního sportu na Jutském poloostrově. O zítřek speedwaye v Dánsku se prý bát nemusíme. „Budoucnost vypadá dobře, protože přichází spoustu mladých jezdců.“ Celou plochodrážní veřejnost zaujal čin dánských pořadatelů, kteří se rozhodli pro Grand Prix na kodaňském stadionu Parken udělit divokou kartu šestnáctiletému Mikkelovi B. Jensenovi. Vyrojily se úvahy o tom, zda Jensen není pro divokou kartu ještě příliš mladý, podobně smýšlí i Monberg: „Mikkel B. Jensen je hodně mladý, možná až příliš mladý na to, aby získal divokou kartu pro Grand Prix, ale je to opravdu velký talent. Myslím, že by divokou kartu měli dostávat jezdci starší dvaceti let, ne mladší. Je to jenom můj názor a nejsem to já, kdo dělá taková rozhodnutí.“  

Zanechte komentář: