Jan Kilian SR nabízí díly z kompozitových materiálu

Autor článku:

Baner.JPGJiž delší dobu se pohybuji u plochodrážního „levotočivého“ sportu. Několik let se mimo jiné zabývám výrobou produktů z kompozitových materiálů. A co, že to vlastně kompozit je? Kompozit je sloučenina jakýchkoliv 2 a více materiálů. Konkrétní představu Vám určitě dokreslí slova jako: sklolaminát, karbon, kevlar, kevlar-karbon. To jsou přesně materiály, se kterými pracuji. Rád bych Vám proto nejen touto cestou představil výrobky, které Vás mohou zajímat. Možná Vám pomohou ušetřit na motorce nějaké to deko, možná Vám sníží náklady tím, že materiály mají velmi dlouhou životnost  a nebo Vám hlavně pomohou být na dráze o něco rychlejší než ti tři další, co s Vámi stojí na lajně. Variant při výrobě každého z produktů je spousta. Pouhou volbou materiálu jsem schopen ovlivnit nejenom barvu a cenu, ale také pevnost v tahu, ohybu, pružnost, odolnost vůči oděrkám, chemikáliím a v neposlední řadě i životnost. Veškeré díly, které prodávám, jsou testovány, a proto ode mne nemůžete koupit zajíce v pytli. V následující části tohoto článku Vás seznámím s kompletním sortimentem produktů, které Vám dnes mohu nabídnout:

Tuto nabídku naleznete také na stálém místě na naší adrese:

http://www.speedwayfakta.cz/partneri/jan-kilian-sr/

 

 

Obj__mka.jpgObjímka pro uchycení nádrže

Tato objímka se dá vyrobit pouze ze tří kompozitových materiálů: karbonu, kevlaru a kevlar-karbonu. Ve své nejlehčí celokarbonové verzi váží objímka pouhých 10 gramů. Oproti kovové originální verzi, vážící 52 gramů je rozdíl více než znatelný. Cena tohoto produktu je: 330,- CZK.

 

 

Kozi__ka.jpgKozička pod sedlo

Pokud je tento díl vyroben z kompozitového materiálu, tak jeho vlastnosti s největší pravděpodobností doslova ucítí každý jezdec. Celokarbonová kozička totiž při jízdě pohlcuje mnohem více vibrací oproti hliníkové verzi. Její váha je pouze 94 gramů (hliníková verze má cca 170 gramů). Cena: 690,- CZK.

 

 

Jaz____ek_2.jpgJaz____ek.jpgJazýček

Vyrobit se dá z čehokoliv, ale nejkvalitnější a zároveň jediná konstrukčně ověřená verze je ta celokarbonová. Společně s karbonovou kozičkou jsou tím nejlepším řešením jak minimalizovat vibrace v sedle. Vyrábím 2 varianty. Obě jsou na tom váhově podobné 12 gramů a 18 gramů (včetně dvou duralových podložek). Cena je stejná: 280,- CZK.

 

 

Vzp__rka.JPGVzpěrka

Tento díl je vyráběn ve verzích sklo-karbon a karbon. Verze se sklem má kupodivu více výhod, jelikož je pružnější a to přesně vzpěrka potřebuje – tím se u ní i prodlouží životnost. Váha je v obou verzích do 20 gramů. Cena sklo-karbonu: 240,- a celokarbonu: 280,-.

 

 

Sedlo_2.jpgSedlo

Víc se už pro odlehčení motorky v oblasti sedla udělat nedá. Sedlo je vyrobené pouze z uhlíkového vlákna. Potah sedla se dá samozřejmě přilepit a dokonce i nastřílet sponkami, proto se nemusí používat žádné přídavné přinýtované části. Závit pro uchycení je dostatečně dlouhý (10mm) i pro opakované montáže. Váha originálu je 230 gramů (v plechu), v karbonové verzi se bavíme o 140-ti gramech. Cena: 790,- CZK.

 

 

Podlo__ka_pod_disk.jpgPodložka pod zadní disk

Vyrábět se dá v celouhlíkové verzi, kevlarová a karbon-kevlarové. Z důvodu časté manipulace se nejvíce osvědčila verze karbonová. Zde také vyrábím dvě varianty: kulatá váží 17 gramů a odlehčená 10 gramů. Tato verze je i nejlevnější verzí. Její cena je: 300,- CZK.

 

 

Zadn___blatn__k_1.JPGZadní blatník

Blatník odpovídá novým regulím pro rok 2012. Variant pro výrobu je několik. Nejlevnější a zároveň nejpoužívanější je sklolaminát. Ten lze probarvit takměř do jakéhokoliv odstínu z palety RAL. Další možnosti jsou kevlar-karbon, sklo-karbon, a nebo čistý karbon. Na tento blatník bude v dohledné době u mě k sehnání i stylové karbonové roztlačovátko. Cena sklolaminátové černé verze je 790,-. Ostatní varianty jsem schopen ocenit dle konkrétní poptávky.

 

 

Mot__l_1.JPGMot__l_2.JPGMotýl

Zde se už dostáváme do řady produktů, které jsou velmi náchylné na odolnost vůči teplu. Jak je známo, tak lamináty, respektive ty, které jsou vyrobené z epoxidu (nikoliv z polyesteru) jsou mnohem náchylnější na vyšší teploty. Tento produkt se při své výrobě „vypéká“ na mnohem vyšší teplotu, což mu zaručuje nezměněné vlastnosti i při teplotách nad 100˚C. U běžné výroby se totiž tento díl již zdeformoval. Ve své originální hliníkové odlehčené verzi váží 150 gramů. V celokarbonovém provedení, které není odlehčené je váha 95 gramů. Cena: 740,-.

 

 

Dr____k_v__fuku.jpgDržák výfuku – dlouháni

Nejenom klasická plochá dráha je plná možností uplatnění kompozitových dílů. Držák pro dlouhány je opět pouze v celokarbonové verzi, jelikož je zde kladen veliký důraz na teplotní odolnost. Ta je zase zaručena jinou technologií výroby. Váha odlehčeného hliníkového originálu je 240 gramů. Celokarbonová neodlehčená podoba váží 100 gramů. Cena: 680,-.

 

 

Na české scéně je určitě více výrobců sklolaminátu, kteří mají kopyta pro díly na plochou dráhu a bouchají doma v garáži jeden kus za druhým. Vydal jsem se jinou cestou: nahrazuji stávající produkty novými, lehčími, odolnějšími, hezčími a tím přináším něco nového, co dle mého názoru plochá dráha potřebuje. Můžete to brát jako zbytečnost, ale pro mne je hnacím motorem fakt, že jsem schopen ještě vylepšit již tak dokonalý stroj, jakým plochodrážní motorka bezesporu je.

 

Závěrem tohoto úvodního článku pouze o produktech, které uvedu v následujících týdnech:

–          Celokarbonové sběrač oleje (objem cca 350ml), včetně montážní sady na rám

–          Disk zadního kola – nově i v celokarbonové, velmi lehké verzi

–          Roztlačovátko na nový typ zadních blatníků

–          Držák olejové pumpičky na řetěz

 

Kontakt:

Baner.JPG

Zanechte komentář: