Vítězem čtvrtého závodu Mistrovství Světa na dlouhé ploché dráze v polském Rzeszówě se stal před malou chvíli Němec Martin Smolinski, který vyhrál ve finálové jízdě. Druhý skončil Australan Cameron Woodward a bronz vybojoval náš Josef Franc. Velká smůla potkala Jonase Kylmäkorpiho, který nedojel finálovou jízdu pro defekt na svém motocyklu. Ještě smolnější je fakt, že to bylo z prvního místa. Smůlu měl v finále i Francouz Matthieu Tresarrieu, který spadl z třetího místa. Druhý český jezdec Richard Wolff obsadil s nulovým kontem dvacáté místo. Závodu se jako náhradník účastnila také Michaela Krupičková, která se objevila v jedné jízdě a nevyjela ani bod. Skončila tak jedenadvacátá. Druhým náhradníkem byl Karel Kadlec, ale ten do bojů nezasáhl.
Výsledky:
1. Martin Smolinski, Německo 23 (d,4,3,4,4,4,4)
2. Cameron Woodward, Austrálie 20 (3,2,3,3,3,3,3)
3. Josef Franc, Česká republika 20 (4,2,4,3,3,2,2)
4. Mathieu Tresarrieu, Francie 18 (1,3,4,2,4,4,F)
5. Joonas Kylmäkorpi, Finsko 17 (3,3,d,4,4,3,R)
6. Richard Hall, Velká Británie 16 (4,1,4,4,3,F)
7. Stanisław Burza, Polsko15 (2,4,4,2,2,1)
8. Richard Speiser, Německo 15 (3,4,1,3,2,2)
9. Joerg Tebbe, Německo 12 (2,4,1,3,1,1)
10. Stephane Tresarrieu, Francie 10 (4,0,2,2,2,T)
11. Theo Pijper, Nizozemí 9 (4,0,2,1,2)
12. Stephan Katt, Německo 9 (1,2,1,1,4)
13. David Howe, Velká Británie 9 (3,3,3,d,-)
14. Dirk Fabriek, Nizozemí 8 (0,2,2,4,d)
15. Jannick de Jong, Nizozemí 8 (1,1,3,R,3)
16. Aki Pekka Mustonen, Finsko 8 (2,3,2,1,0)
17. Glen Phillips, Velká Británie 6 (2,R,1,2,1)
18. Mathias Kröger, Nměecko 3 (0,1,0,1,1)
19. Joel Nyström, Švédsko 3 (1,1,0,0,1)
20. Richard Wolff, Česká republika 0 (0,0,0,0,0)
21. Michaela Krupičková, Česká republika 0 (0)
22. Karel Kadlec, Česká republika NS
Jízdy:
1. S.Tresarrieu, Woodward, Mustonen, Katt, Fabriek
2. Franc, Speiser, Phillips, Nyström, Smolinski (R)
3. Pijper, Howe, Burza, M.Tresarrieu, Kröge
4. Hall, Kylmäkorpi, Tebbe, de Jong, Wolff
5. Speiser, Mustonen, Katt, Kröger, Phillips (R)
6. Burza, Kylmäkorpi, Franc, Hall, S.Tresarrieu
7. Smolinski, M.Tresarrieu, Woodward, de Jong, Pijper
8. Tebbe, Howe, Fabriek, Nyström, Wolff
9. Franc, Smolinski, Mustonen, Tebbe, Kröger
10. M.Tresarrieu, Howe, Fabriek, Speiser, Kylmäkorpi (Fd)
11. Hall, Woodward, Pijper, Katt, Nyström
12. Burza, de Jong, S.Tresarrieu, Phillips, Wolff
13. Smolinski, Speiser, S.Tresarrieu, Katt, Howe (Fd)
14. Kylmäkorpi, Woodward, Burza, Kröger, Nystroem
15. Hall, Franc, M.Tresarrieu, Mustonen, Wolff
16. Fabriek, Tebbe, Phillis, Pijper, de Jong (R)
17. M.Tresarrieu, Woodward, Speiser, Tebbe, Mustonen
18. Katt, Franc, Burza, Nystroem, Wolff
19. Kylmäkorpi, de Jong, S.Tresarrieu, Kröger, Krupičková
20. Smolinski, Hall, Pijper, Phillips, Fabriek (R)
SF1. M.Tresarrieu, Kylmäkorpi, Speiser, Tebbe, Hall (F)
SF2. Smolinski, Woodward, Franc, Burza, S.Tresarrieu (T)
FIN. Smolinski, Woodward, Franc, Kylmäkorpi (R), M.Tresarrieu (F)
Tak Pepe předvedl svou kvalitu, opět blahopřeji. Jinak zajímavé asi bude vidět video z tohoto úletu, jak pět dlouhodrážních speciálů brázdí cca 400metrovou speedwayku v Polsku. Ale co, za pokus to možná stálo, snad se to Polákům líbilo.
gratulace pepemu ajinak poláci nechápali kam se prý hrabe klasika
http://youtu.be/JpNLkoAkwqA
Pro více videí ze závodu zadejte na YouTube: long track rzeszow
3. místo a 20 bodů, to je určitě výborné. Horší je to s úchylkou jezdit krátkou dráhu na motocyklech pro dlouhou dráhu a honosně to nazývat: „Mistrovství Světa na dlouhé ploché dráze“
Zlaté kilometrové ovály. To je jako srovnávat formuli 1 s velorexem.
Co na to říct? Tohle byl prostě úlet. Dráha v Rzeszowě patří k nejdelším v Polsku, má 395 metrů. Pokud vím, nic delšího tam možná ani nemají. Byl to pokus o propagaci Long Tracku v Polsku. Divácká kulisa nic moc.
Dlouhých drah je stále dost, přesto se letošní seriál MS na dlouhé jel jen dvakrát na těch hodně dlouhých oválech, jednou na speedwayi a zbytek jsou půlkilometrové pískové/travnaté dráhy. Proč to FIM takhle řeší, nevím. A jedna kvalifikace v Mariánkách a Challenge v Mühldorfu to nezachrání. I v seriálu LTGP jsou klasické +/- kilometrové ovály v menšině.
Nové dlouhé plochodrážní ovály se nestaví, staré tak tak přežívají, údržba je náročná, na mnoha dlouhých oválech se už ani nezávodí. Dánové, Švédi a Rusové Long Track prakticky odepsali. V seriálu LTGP závodí Australani, přesto se v Austrálii žádná Velká cena nejede. Proč, to ví jen FIM. Je to přeci MISTROVSTVÍ SVĚTA, ne Mistrovství Evropy! Někdy v letech 2003/2004 se jely Velké ceny i na Novém Zélandu v New Plymouth, od té doby mimo Evropu nic.
V 90. letech bylo nutné spojit Long Track s Grass Trackem. Kdyby to neudělali, tak se dnes tato disciplína už možná ani nejezdí.
A uvidíme, kdo z našich bude závodit v příští sezóně. Aleš Dryml je zraněný a Kvalifikace LTGP je pro něho zřejmě OUT. Počítám s Pepčem, Richardem, mladou Krupičkou, uvidíme, jestli se objeví mladej Hádek. A bez urážky, Karel Kadlec s Honzou Boháčem jsou na dlouhé dráze jen do počtu.
Do počtu ti dva v elitní kategorii ve svém věku jsou, ale zaplať pán bůh že jsou, protože ty počty i s nimi jsou v ČR na prsty jedné ruky.
A jak jezdili veteráni na dlouhánech v Pardubicích ? A co té krátké dráze říkali, nenašel jsem žádný podrobnější článek.
Nerozumím, proč ty závody byly v pátek večer. Zase jako by se nepočítalo s diváky z větší vzdálenosti. Proč se nejelo v sobotu ?
Stále se fňuká, že nechodí diváci, já bych chodil, ale na Moravě se v podstatě nejezdí a když bych se někam vypravil dál, tak je to ve všední den večer. To znamená prachy za vstupné a navíc za dalekou cestu a případně za nocleh, pokud nechci na noc jet domů a vlastní auto, tak zas tu plochou dráhu rád nemám abych takhle cálovala ztrácel čas. Ono se pořád na bolševika nadává, ale ten systém jedné dráhy v kraji nebyl marný i když ho asi ani oni nenaplnili. Co bych za to dal, kdyby v kraji fungovala 1 dráha s 5 závody do roka a ani bych neřešil zda dlouhá, nebo krátká.
Dlouhá jako disciplína je u nás na odpis, s tím musím se smířit a měla by se stabilizovat alespoň ta krátká a možná se snažit prosazovat ty dráhy širší, aby se jezdilo v 5 až 6, to je podle mě atraktívní a taky možná dělat krátké jednorázové dráhy s jinými povrchy, např. s trávou, pískem.
Dlouhá plochá se u nás bude jezdit tak dlouho, dokud to Musilovci v Mariánkách budou pořádat a najde se alespoň pár českých jezdců, kteří to budou ochotni jezdit.
Člověk dnes může jen se slzami v očích vzpomínat, jak se v Mariánkách jezdilo v 70., 80. a 90. letech a jak se tenkrát čeští jezdci měřili se světovou špičkou.
A nejen dlouhá plochá dráha, ale plochá dráha jako celek jde u nás pomalu do kopru.
Kéž by šla do „Kopru“ :-D, u nás už jsou k dispozici jen Flat Tracky a když to klapne tak ledy
Vždyť píše že jde pomalu, ještě budeme muset v Kopru chvíli počkat. Když už jste to nakousl, jak to v Kopřivnici vypadá, není přeci jen nějaká šance, že by se zas jezdilo ? Flat track je dobrej pro ty kluky na motorkách co nemají finančně ani technicky na plochodrážní mašiny, ale dívat se na to moc nedá. Koukal jsem, že už je rezavá i ocelová konstrukce mantinelů nechápu, přece ocelový kartáč, štětky a barva zas tak moc nestojí, to se to tam nechá úplně rozpadnout ? Klidně bych přišel na brigádu. Já tomu nerozumím, ale natřít a někde trochu povařit, asi nové desky na mantinely, nevím jestli se musí měnit materiál na dráze kompletně. To zas nemůže být taková pálka aby se kvůli tomu nejezdilo ? nejvíc mě smolí, že je teď kolem toho ticho po pěšině a člověk se nic kloudnýho nedozví.
Dobrý den,pane lubino.
Již jednou jsem vám tady psal,že tak jednoduché to není,jak vy si vše představujete a že dráha v „Kopru“ je majetkem města,tak laskavě směřujte otázky typu: proč to tak neni? tam…
Autoklub za použití dráhy(stadionu) na závody platí pronájem městu a ještě by ho měl spravovat? Spravíme co se dá aby se mohl nějaký závod odjet,ať je to flattrack či enduro,ale ani tak se člověk nezavděčí…
„Autoklub za použití dráhy(stadionu) na závody platí pronájem městu a ještě by ho měl spravovat?“
Bez ohledu na to že je to samozřejmě špatně, je to bohužel smutná realita. A to zdaleka není případ jen dráhy v Kopřivnici :(
Co vím, tak podobné to je v Mariánkách. AMK platí těžký nájem TJ Lokomotivě a musí si všechno udělat sám, protože Lokomotivě je nějaký plochodrážní stadión úplně u zádele. Ti by to nejradši rozparcelovali a namastili si z toho kapsu, tak jako mnoho bezpáteřníků v této zemi. Prachy, prachy, prachy… co je komu do nějakého sportu, hlavně když já si namastím kapsy a budu se mít dobře (zvracející smajlík).
Já jsem se dovolil pouze zeptat jen na aktuální stav, jestli se náhodou něco neposunulo k lepšímu, ten minulý mě byl už vysvětlen jak správně píšete. Jak vidím tak se nezlepšil, autoklub ukazuje na město a město na autoklub, dráha chátrá a příkopy jsou vykopány a lidé se nedokážou a nechtějí domluvit, no ta bene když jsou za obě strany ti jedni a titíž. To bohužel není jen plochá dráha. Dle mého chabého rozumu se nabízí přeci zcela jasně kompromis, že klub nebude za pronájem platit a v hodnotě pronájmu odvede na dráze nějakou nezbytnou práci, aby mohla sloužit svému účelu. Určitě nebyla vybudována našimi předky pro enduro. Na tom by snad vydělali oba subjekty, městu také nepomůže majetek, tedy sportoviště které si žádný klub nepronajme z důvodu neregulérnosti sportoviště. Omlouvám se, já si stále na ty nové pořádky co přinesla tržní ekonomika nějak nemohu zvyknout.
Jinak se pane ierk mýlíte, mě se třeba nezavděčíte, ale těm klukům co se mohli prohánět v rámci závodů flattrack Kopřivnice určitě ano a mně se to zdá taky jako obdivuhodný počinek klubu, nicméně se přiznám, že mě na flattrack se dívat prostě nebaví a tak to má většina diváků ploché dráhy. To je jako chodit na okresní přebor fotbalu, místo na 1. ligu. Tak se na mně nezlobte já už se zas alespoň rok nezeptám.
Tedy upřímně: Teď 24. srpna se v Mariánkách má jet v jeden den Flat Track i Long Track. Jdu tam ale kvůli ploché dráze. I když věřím, že ten závod ve Flat Tracku bude mít taky něco do sebe, plochá dráha je prostě plochá dráha a pokud by se v Mariánkách na dlouhé měl jezdit právě jen ten Flat Track, tak na to dlabu a už tam nepáchnu.
Viděl jsem právě videa z Rzeszowa a jsem z toho zděšen. Jestli tohle je dlouhá dráha, tak v tom případě jsme tu všichni Číňani.
Není to dlouhá dráha. Pouze se na té dráze jel jeden ze závodů MS na dlouhé. V Polsku je Long Track oblíben asi jako u nás kriket.
mimochodem časy jízd zaostávali za časy klasiků…..
Tomu se nedivím. Dlouhodrážní motocykl není na neustálé štorcování do umělého smyku a na tak kratičké dráze se ani nestačí rozjet.
Toto byste mohl rozvést i nějak podrobněji. A pochopitelně je to pádný argument pro to, aby dlouhodrážní speciály zmizely z klasických speedwayových drah. Jak velký je ten rozdíl v časech?
poslední závod Marmy s Falubazem byly časy v rozmezí 66-68 vteřin, dlouhodrážníci jezdili 69-71..
To je celkem očekávané. Na závodní dráze pro motokáry ani formule 1 neuspěje.