Aleš Dryml přece jen v Grand Prix 2013?

Autor článku:

grand-prix.gifdryml_ales2.jpgVčerejší závod Grand Prix Challenge rozhodl o tom, že do příštího ročníku elitního seriálu postupují Krzystof Kasprzak, Matej Žagar a Niels Kristian Iversen, zatímco Aleši Drymlovi připadlo místo prvního kvalifikovaného náhradníka. Jak se ale nyní ukazuje, i toto místo by mělo být nakonec místem postupovým. Polský server Sportowe Fakty totiž ve své dnešní zprávě cituje z řádů Grand Prix, kde se mj. píše, že pokud některý z kvalifikovaných jezdců odstoupí před začátkem sezony, nahradí jej právě první kvalifikovaný náhradník.

Jak jsme již informovali, Jason Crump před několika dny oznámil, že toruňská Grand Prix Polska bude poslední v jeho kariéře. Pokud tedy sedmatřicetiletý Australan opustí elitní seriál Grand Prix, měl by podle pravidel místo po trojnásobném mistrovi světa zaujmout Čech Aleš Dryml.

V pravidlech (bod 077.8.5) je doslovně uvedeno:

Should a rider or riders who have qualified directly, either by being in the top 8 of the Final Overall Grand Prix Classification or in the top 3 of the FIM Grand Prix qualification system, withdraw prior to the start of the Grand Prix season, the first rider or riders available on the official Grand Prix Qualified Substitute list shall replace him or them.

Což v překladu znamená:

Pokud závodník, který se kvalifikoval, ať už udržením se v top 8, či z top 3 kvalifikačního systému, opustí Grand Prix ještě před startem sezóny, nahradí jej první oficiální kvalifikovaná rezerva.

Oficiální zdroje zatím o této možnosti neinformovaly a již delší dobu prezentují spíše informace o tom, že by Crumpovo místo mohlo připadnout aktuálně devátému muži letošního ročníku Grand Prix, kterým takřka jistě bude Švéd Andreas Jonsson. Jaké bude konečné rozhodnutí?

6 comments

  1. Tak to jsem zvědavej jak to dopadne. Jinak co se týká závodů na dlouhé ploché dráze, aniž bych chtěl jakkoliv snižovat schopnosti, odvahu nebo nasazení lidí co se tomu věnujou, přece jen SGP je o dvě třídy jinde. Ať už množstvím peněz co se v tom točí, zájmem médií, diváků, počtem jezdců co se tomu věnujou a t.d.

  2. Dlouhá dráhá – ME – MS. Tři různé věci a ve všech Aleš Dryml – perfektní. Gratulace. Jak je možné že v GP najednou určili, že místo osmi jezdců si zajistí účast devět. Přece nemůžou měnit pravidla v průběhu soutěže. To je vláda totalitního režimu. Samozřejmě že na uvolněné místo má přijít jezdec z Challenge, o tom není pochyb.

    Nevím, jestli o podobných věcech ještě rozhoduje Ole Olsen nebo už jeho pohrobci. Ale dle mého názoru, Olsen jako jezdec vynikající, špičkový sportovec. Jako šéf a mocipán – běs a hrůza. Kromě toho, co udělali za šaškárnu z MS družstev, pochybné žolíky, dále povolené výměny nejslabšího jezdce za nejlepšího, tým, kterému se povedl začátek, je tak po „zásluze“ potrestán. Absolutně nespravedlivé. Rozhoduje vyčůranost, kdežto sportovní umění je odsunuto na vedlejší kolej.

  3. Částečně reaguji i na příspěvek Martina.

    MS na dlouhé dráze bývalo před lety nejkvalitnější plochodrážní disciplínou ze všech. Střetávali se zde vynikající specialisté (většinou Němci) proti nejlepším světovým jezdcům z krátké dráhy. Po zavedení GP na krátké dráze už špičkoví jezdci z této disciplíny nemají čas se věnovat dlouhé dráze. To je logické.

    Krátká dráha – souhlasím, že množstvím peněz co se v tom točí, zájmem médií, diváků, atd. je upřednostňována.

    Ale myslím že naprávem. Dlouhá dráha je fantastický sport, zvláště ty bitvy na kilometrových oválech, to je něco úžasného, má to neuvěřitelné kouzlo. Jsem pro to, aby se MS jezdilo výhradně na oválech delších než 800m. Protože zkracování dlouhých drah, to je cesta do pekel.

Zanechte komentář: