Pár dojmů z Wroclawi

Autor článku:

speedway-fakta-team.jpgPo GP v Leszně jsem si druhý den nemohl odpustit návštěvu některého ligového utkání. Patřím k až nekritickým obdivovatelům polské ploché dráhy, a tak zbývalo jen vybrat si z pestré nabídky. V Gorzowě se začínalo až v 18.30 a je to pak domů daleko, a tak zbývalo buď Rawicz nebo Wroclaw. S kolegy jsme se rozhodli pro extraligový duel Wroclaw – Toruň. Ale cestou jsme se zastavili na stadionu v Rawiczi, kde jsou sedadla ostudně daleko od mantinelu, ale přesto jsem zde v minulosti viděl krásné závody. A taky jsme symbolicky popřáli hodně štěstí Janu Holubovi k odpolednímu klání, kdy se měl představit v dresu Opole proti domácím (udělal poměrně slušné čtyři body z čtyř jízd).

Ve Wroclawi na Olympijském stadionu, který nechal budovat Hitler pro vedlejší soutěže Olympiády v Berlíně v roce 1936, najdete při pozorném sledování hodně relikvií z té doby. Výsledek samotného utkání 44 : 46 znáte, a tak jen pár postřehů, které mě zaujaly.

IMG_4017.JPG

Už jsem pár utkání v Polsku jsem viděl, ale tohle mě nadchlo. Ono se v průběhu odpoledne sice skoro vůbec nepředjíždělo, ale v bouřlivé atmosféře cca 15 tisíc diváků bylo stále na co koukat. Po jedenácté jízdě byl stav pro domácí 38 :28. Zdánlivě jasná záležitost, navíc když se po ošklivém pádu zranil hostující Wieslaw Jaguš. Jenomže, následující jízdy hosté vyhráli 5 : 1, 5 : 1 a 4 : 2. A rázem byl stav 42 : 42. V poslední jízdě se postavili na start Jeleniewski a Crump za domácí a za hosty Miedzinski a Holder. Miedzinski s Crumpem odjeli, třetí jel Jeleniwski a za ním Holder. Remíza a celkově 45 : 45 . Jenže Holder se k Jeleniewskému přiblížil a začal si jej připravovat tak, že jej doslova a do písmene na pásce předjel. Obrovské překvapení a rozčarování pro All Americans (including Congress) will be able to buy their healthcare exchange through the exchange or find out if they qualify for Medicaid, CHIP or Medicare. diváky, kteří ani nestačili zapískat a úprkem opustili stadion.

IMG_4041.JPG

Zarazil mě však vstup na stadion. Šel jsem do prostor mimo hlavní tribunu a po vstupu do hlediště jsem viděl jen hustou změť zábradlí, plotů a ostnatých drátů. Taková koncentrace zábran není vidět ani v Praze kolem věznice na Pankráci. I po vystoupení výš do hlediště jsem se díval na dráhu skrz ploty a zábrany. No, ono to není samo o sobě, vyplývá to z chování lidí. Ale přeci ……

IMG_4117.JPG

No a největší zážitek na konec. V polských ligách je možné vidět i to, co u nás nepřijde ani na mysl. O mnohých zážitcích, jak ovlivnit průběh závodu, jsem vícekrát již psal – např, když se domácím nedaří, ohlásí se zranění diváka a tam musí lékař závodu i sanitka. Domácí si oddechnou a otupí nápor soupeře. Porucha traktorů, aby se získal čas, je také běžná. Prolévání dráhy jen na určitých místech atd. Ale ve Wroclawi přišli s něčím originálnějším. Již od začátku závod se mi zdálo, že občas vyletí startovní páska na vnitřku dráhy o zlomek vteřiny později. A byla to pravda. Startovací zařízeni je na většině stadionů v Polsku pro případ poruchy dvojité, tedy hned za sebou jsou dva stojany a dvě pásky. Porouchá-li se jedno, hned se uvede do provozu druhé. Jenže to zpomalení bylo vždy, když startoval na vnitřní dráze soupeř. A proč? Protože nebylo promazané. Jakmile startoval z vnitřní dráhy jezdec domácích, startovalo se z perfektně fungujícího stojanu. Pochopitelně to brzy prokoukl manažer hostující Toruně Jan Zabik. Ke stojanu došel a olejovým sprejem uvedl vše na správnou míru. Ano, je to k pousmání a účel světí prostředky. Ale ať si říká, kdo chce, co chce, je to podvod. A ve slušné společnosti se nepodvádí.

IMG_4226.JPG

One comment

Zanechte komentář: