Češi opět vyřazeni, Poláci jdou do finále s rekordem

Autor článku:

polsko.pngPrvní semifinálový závod Speedway World Cupu 2010 v polském Gorzówě, který byl ze včerejšího podvečera přeložen na dnešní odpoledne, se stal jednoznačnou záležitostí domácí polské reprezentace. Ta zvítězila s rekordním počtem 68 bodů, a postupuje tak do finále. Druzí skončili Dánové a bronz vybojovali jezdci Ruska. Oba tyto týmy se kvalifikovaly do závodu Poslední šance. Český reprezentační tým opět nepřekvapil a ve složení Matěj Kůs, Aleš Dryml, Lukáš Dryml, Zdeněk Simota a Martin Málek vybojoval osm bodů. Se šampionátem se stejně jako v předchozích pěti letech loučí. Nejlepším českým jezdcem závodu byl Matěj Kůs, který nasbíral polovinu českého zisku.

Naši nezačali závod vůbec dobře. Ani jeden z pětice českých plošinářů nedojel lépe než poslední. Do čela závodu se dostali Poláci, kteří sváděli největší boje s reprezentaci Dánska. Rusové si drželi třetí příčku. Ve třetí jízdě vyvezl Hans Andersen na mantinel Tomasze Golloba, který upadl. Jízda se však opakovala ve čtyřech.

Ve druhé sérii jízd se čeští jezdci jakoby probrali. Nejprve Matěj Kůs fantasticky odstartoval a šel do čela jízdy, poté se mu však vzepjal motocykl a následně ho předstihl Jaroslav Hampel. Za svými zády však nechal dvojici Gafurov, Klindt. Na Kůsův výkon dobře navázal i třetím místem Lukáš Dryml a v následující jízdě hned i jeho starší bratr Aleš, který dojel druhý. Bohužel další dvojice českých reprezentantů skončila opět poslední. Velké překvapení se stalo hned v úvodní jízdě 2. série, kdy Rus Artiom Laguta fantasticky odstartoval a porazil Januse Kolodzieje a Hanse Andersena. V ostatních jízdách však jednoznačně ovládli semifinále Poláci. Dáni byli druzí a Rusové třetí. Naši si svými pěti body drželi stále poslední pozici.

Ve třetí sérii jízd jsme dokázali přidat jen dva body, a to vždy po jednom bodě od Matěje Kůse a Lukáše Drymla. Lukáš Dryml však prožil ve čtrnácté jízdě kolizi, když před ním jedoucí Rus Denis Gizatullin neovládl svůj stroj, který se uzvedl a při pádu málem sestřelil Lukáše. Nakonec jen Lukáš svým motocyklem zavadil padajícího Gizatullina. Ve třinácté jízdě se Kenneth Bjerre představil jako joker, ovšem i tady se musel sklonit před domácím Adrianem Miedzinskim. Nádherný souboj byl k vidění i ve dvanácté jízdě, kde Renat Gafurov po celou jízdu tlačil na Tomasze Golloba. Gollob však nátlaky ustál a dojel druhý za Bjarne Pedersenem. V patnácté jízdě se neustále snažil o bod ještě Aleš Dryml, ovšem na Romana Považného nestačil. Poláci už po třetí sérii vedli o třináct bodů se ziskem čtyřiceti bodů, Dánové byli druzí se sedmadvaceti body. Rusko mělo bodů osmnáct a naši jezdci pouhých osm bodů. Vidina postupu do závodu Poslední šance se stále vzdalovala.

Další skvěl výkon podal v šestnácté jízdě Matěj Kůs. Odstartoval skvěle a byl druhý. Nakonec však klesl na třetí pozici a musel odrážet útoky skvělého Artioma Laguty. V dalších jízdách však Kůsovi kolegové nedokázali jeho výkon napodobit. Lukáš Dryml nastoupil do devatenácté jízdy jako taktická rezerva za Martina Málka, ale jízdu bohužel pro poruchu na svém stroji nedokončil. Poláci už nemohli být předstiženi, Dánové si stále drželi své druhé místo a naši už na Rusko ztráceli šestnáct bodů, což už bylo jistý konec ve Speedway World Cupu 2010.

Poslední série už se nesla jen v duchu potvrzení vítězství polského týmu a přímého postupu do finále SWC 2010. Dánové už se smířili s postupem do Poslední šance, Rusové se radovali ze stejného postupu. Naši? Ti mohli balit kufry a smutně přemýšlet, co se nepovedlo. Ani letos se tedy nepodařilo českým plošinářům proniknou dále než do semifinále SWC. Teď se můžeme jen dohadovat, zda to byla nominace špatná, či dobrá, ale nepovedený závod. Možná mohl startovat Adrian Rymel, Josef Franc nebo třeba Luboš Tomíček. To už jsou však jen a jen dohady.

Zítra pokračuje SWC druhým semifinálovým závodem v britském Kings Lynnu.

Výsledky:

polsko.png1. Polsko 68
1. Jaroslaw Hampel  (2,3,3,3,3) 14
2. Rune Holta  (3,3,2,3,3) 14
3. Tomasz Gollob  (3,3,2,3,3) 14
4. Adrian Miedziński  (2,3,3,1,3) 12
5. Janusz Kołodziej  (3,2,3,3,3) 14

dansko.png2. Dánsko 45
1. Kenneth Bjerre  (3,0,4!,1,2) 10
2. Niels Kristian Iversen  (1,1,2,2,1) 7
3. Hans Andersen  (2,1,2,3,2) 10
4. Nicolai Klindt  (3,0,1,2,1) 7
5. Bjarne Pedersen  (2,2,3,2,2) 11

rusko.png3. Rusko 31
1. Artiom Laguta  (1,3,3,0!,1) 8
2. Renat Gafurov  (2,1,1,2,1) 7
3. Grigorij Laguta  (1,0,0,1,2) 4
4. Denis Gizatullin  (1,1,Fd,1,1) 4
5. Roman Považnyj  (1,2,1,2,2) 8

ceska-republika.png4. Česká republika 8
1. Lukáš Dryml  (0,1,1,0,R,0) 2
2. Aleš Dryml  (0,2,0,0,0) 2
3. Martin Málek  (0,0,0,N,0) 0
4. Zdeněk Simota  (0,0,0,0,0) 0
5. Matěj Kůs  (0,2,1,1,0!) 4

Jízdy:
1. K. Bjerre, Hampel, A.Laguta, L.Dryml
2. Holta, Gafurov, Iversen, A.Dryml
3. T. Gollob, Andersen, G.Laguta, Málek
4. Klindt, Miedziński, Gizatullin, Simota
5. Kołodziej, B. Pedersen, Považnyj, Kůs
6. A.Laguta, Kołodziej, Andersen, Simota
7. Hampel, Kůs, Gafurov, Klindt
8. Holta, B. Pedersen, L.Dryml, G.Laguta
9. T.  Gollob, A.Dryml, Gizatullin, K. Bjerre
10. Miedziński, Považnyj, Iversen, Málek
11. A.Laguta, Holta, Klindt, Málek
12. B. Pedersen, T. Gollob, Gafurov, Simota
13. Miedziński, K. Bjerre, Kůs, G.Laguta
14. Kołodziej, Iversen, L.Dryml, Gizatullin (Fd)
15. Hampel, Andersen, Považnyj, A.Dryml
16. T. Gollob, Iversen, Kůs, A.Laguta
17. Andersen, Gafurow, Miedziński, L.Dryml
18. Kołodziej, Klindt, G.Laguta, A.Dryml
19. Hampel, Pedersen, Gizatullin, L. Dryml (R)
20. Holta, Považnyj, Bjerre, Simota.
21. Miedziński, B. Pedersen, A.Laguta, A.Dryml
22. Kołodziej, K. Bjerre, Gafurov, Málek
23. Hampel, G.Laguta, Iversen, Simota
24. Holta, Andersen, Gizatullin, Kůs
25. T. Gollob, Považnyj, Klindt, L.Dryml

5 comments

  1. nečekal jsem nic světoborného, ale toto vystoupení bych nazval ostudou, alespoň s rusy bych předpokládal, že budeme držet krok, třeba budeme trochu za nimi pokulhávat, ale tohle nebylo ani kulhání, to byla opět krutá realita stavu pd u nás. nebylo by lepší peníze vynaložené na repre družstev vynaložit na výchovu mladých???
    když na to kouknu, tak poláci měli po třech jízdách jistotu aspoň poslední šance, dánové asi po čtyřech a rusové asi po sedmi, pak už to bylo jen ničení motorů :-).

  2. Polsko je obrovským favoritem na zlato. Jakýkoliv jiný výsledek bude senzací. Tak dobré není ani Švédsko, ani Anglie ani oslabené Dánsko. Austrálie výkonnost má, ale mnohokrát měla právě Austrálie skvěle rozjetý závod, a na konci, když šlo o všechno tak Australané psychicky selhali.

  3. Byl jsem optimistou, věřil jsem, že uděláme 15 -18 bodů a budeme vyrovnaně bojovat s těžce oslabeným Ruskem. Pamatujete si ještě loňskou blamáž? Tento závod jasně ukázal, že loňská blamáž nebyla náhodná. Nebyla to smůla, nebyla to shoda nepříznivých okolností. Rozdíl je ten, že loni proti nám jely Rusko a Dánsko v nejsilnějších sestavách. Nyní výsledek je ještě horším, jednociferným výpraskem, ale Rusko a Dánsko byly těžce oslabeny o své nejlepší jezdce. Kolik bodů bychom asi udělali, kdyby i teď byly Rusko a Dánsko kompletní, byly by to 2 nebo 3 body za celých 25 jízd? Vše jasně ukazuje že máme těžkou a dlouhodobou krizi. Naši jezdci se nemohou měřit ani se širší světovou špičkou ani s těžce oslabeným Ruskem. V takovýchto závodech jsou naši jezdci jen do počtu, hrají zde úlohu znavených komparzistů a pro soupeře představují jen jakési chatrné křoví.

  4. Jedním slovem „Trapas“!! Nejlepším závodníkem nejmladší z celé pětice jezdců. Nelze než souhlasit s komentáří kolegů. Nějak nám ujíždí celá špička a my jen krčíme „rameny“ a konstatujeme setrvalý stav. Co se týče brášků Drymlů….nejprve raketový start do světové špičky, pokusy o „návrat“ a nyní „přešlapování na místě“. Zbylí kluci? Zdeněk Simota se vrátil po velmi těžkém úrazu, tedy chvíli potrvá než….uvidíme…Marťa Málek…ohromný sympaťák…soustředil se na školu, nyní závodění…plošinu určitě umí, ale „svět“ je něco jiného než doma. Tudíž obdiv zaslouží Matěj Kůs….pral se a vydřel body. Tak se jezdí s reprezentační vestou!!! Snad budeme mít někdy důvod pro „křepčení“ nad výkony našich. Ale bylo by třeba udělat hlubší rozbor příčin. Když jezdili junioři před lety, nebyl problém naplnit startovní listinu. Dnes jí doplňují polští jezdci, a když se nedaří osvědčeným oporám, je problém. Na jedné straně zrají talentovaní jezdci, na straně druhé…hluboká propast za nimi. V době, kdy jezdila generace Matoušek, Vandírek, Kasper, Milík, Tesař, Brhel,šlo o jezdce světové špičky, kteří byli schopni porážet esa světové „plošiny“ a udělat výsledek. Dle průběhu závodu by se hodilo, kdyby mohl za české barvy zaskočit slovenský „solitér“ Martin Vaculík……Možná by byl výsledek pro české barvy lichotivější…

  5. Jaké překvapení? Ten kdo sleduje vývoj v posledních pár letech nemůže být překvapen! Všechno má svou setrvačnost. Výše jmenovaní závodníci jsou dílem Svazarmu. Poslední rána z milosti bylo „turecké“ hospodaření v Divišově. Plochá dráha nemá podporu diváků, medií, kluby nemají fanouškovské zázemí. Důsledek-nulový zájem sponzorů. Vše je výsledek letitého úsilí plochodrážních dinosaurů.Jsou ve vedení každého českého klubu i několik desítek let!! V naší zemi dokonce není ani ladič, který umí špičkový motor. Znáte někoho v GP, polské extralize kdo jezdí český motor? Možná by se našel nějaký „Bogas“ v 1.lize, ale spíš ve 2.lize. Jaká,že jsme hrozba pro soupeře? Kapitán A.Dryml v Polsku nejezdí, L.Dryml 2.liga Lublin, Kůs 1.liga Gdaňsk,Málek 2.liga Krosno, Simota myslím Lodž. Všechno to jsou potácející druhořadé kluby. Kdo dál? Topinka, Makovský, Rymel, Franc? Asi jsou rádi,že u toho být nemusí. Šitera, Štichauer, Tomíček nemyslím, že by výsledek zvrátili. Navíc někteří jmenovaní pod státním trenérem Špinkou fungovat nechtějí. Kdo nestartuje ve špičkovém polském klubu, nesáhne si na špičkové peníze a logicky nemá na špičkové zázemí. Technika a náklady šli raketově vzhůru, dodávka 2 motorky a jedem mechanik dnes stačí tak na juniorský pouťák. V poslední době se v extralize mihnuli bratři Drymlové, Šitera a Kůs. Své angažmá neuhájili a kde jsou mezinárodní výsledky? A tak v naší reprezentaci nepojedou střelci, ale spíš kdo má ruce a nohy. A naši senioři budou u piva a klobásy řešit, jakže už dlouho to dělají a jaké to bylo zamlada

Zanechte komentář: