Zemřel Lee Richardson

Autor článku:

smutecni-stuha.gifrichardson.jpgBritský plochodrážník Lee Richardson zemřel na následky zranění, které si přivodil při těžkém pádu během extraligového závodu Sparta Wroclaw – Marma Rzeszow. Angličan upadl, když zachytil o zadní kolo soupeře Tomasze Jedrzejaka a pak ještě o motocykl Fredrika Lindgrena. Richardson v nemocnici nemohl dýchat a navíc mu bylo diagnostikováno vnitřní krvácení. V této sezoně jej měl na soupisce i Olymp Praha. Čest jeho památce!

13 comments

  1. Ku.va drát. Ten pád nevypadal na první pohled tak strašně! Ve Wroclawi klasická jednokolejka, kdo se pokusil předjíždět, měl namále….jsem přesvědčen že dráha nebyla nebezpečná, ale nebyla ani v pořádku! Dá se spekulovat nad tím, že si ji místní upravili po svém. A Lee se prostě na výjezdu z první zatáčky nevešel, brknul o zadní kolo jednoho, pak mírně i druhého a proti mantinelu (již bez vaků) nakonec nabral relativně ostrý úhel…Doba, než byl naložen do sanitky a odvezen do nemocnice, byla poměrně dlouhá…Bohužel jsem zaznamenal i neskutečnou ostudu, která se odehrála v Gorzówě. Nikdo se neměl k přerušení závodu, poté, co zpráva o tragédii dorazila. Rozhodčí hodil rozhodnutí na jezdce. Ti nejprve několikrát vyjeli, následovaly jízdy pouze domácích jezdců, neboť hosté již nechtěli závodit, v takovéto situaci zcela pochopitelné. Poté přišla dobrá půlhodina hádek mezi jury a manažery, jezdci, ochrankou atd. Až tehdy, když řekl i Gollob, že už nepojede, byl závod ukončen. V té době již dávno probíhal tv. přenos bez obou komentátorů, neboť ti odešli ze studia chvíli po původním rozhodnutí závod dojet, neboť se rozhodli uctít památku Leeho a ignorovat pokračování klání. Typický polský chaos, bohužel. Lee Richardson má tři syny, snad jim okolí pomůže jejich bolest snášet co nejlépe. R.I.P.

  2. Toto je komentář Chrise Holdera.

    When us riders complain about a track being bad, how can you argue with us?? how can you put pressure on us to race on it without fixing it!!!!!? are you out there racing on it? now we lose a great guy like lee, probably one of the safest guys on the track! because of a SHIT prepared track! and probably prepared like this for „home track advantage“???? what a load of shit!!!!!!!!!!!!!! so pissed off ! we lost a champion bloke! RIP rico

  3. Pan Trojánek má pravdu, jestliže chceme v maximální míře snížit pravděpodobnost, že se něčeho podobného dočkáme i u nás, musíme pro to učinit maximum možného včetně tlaku na zlepšení kvality drah tam kde nejsou úplně O.K.- to říkám jako fanoušek Mšena. Nebyl jsem z rozhodnutí zrušit u nás extraligu kvůli dráze nadšen, ale tahle událost to staví do trochu jiného světla a přiznávám že mi to trochu otevřelo oči.Je jasné že speedway je sport nebezpečný z podstaty a k zranění může dojít na sebelepší dráze. Ale pokud můžeme něco pro zlepšení bezpečnosti udělat,tak to udělat musíme.
    Napadlo mě že by bylo dobré uspořádat finanční sbírku pro rodinu zesnulého L.R. na kterou bych osobně rád přispěl minimálně vráceným vstupným z neuskutečněného závodu extraligy. Sám se ale na organizaci takové sbírky jako řadový fanoušek necítím. Ujme se toho někdo?

  4. Za to nemůže sport jako takový, za to může ten byznis kolem toho sportu. Jednotliví pořadatelé nezmůžou a nezmění nic, pokud šéfového tohoto sportu nezmění některá stávající nebezpečná pravidla fungování tohoto sportu.
    Dráhy jsou nebezpečné svými mantinely. Je málo motoristických sportů, kde by se nechali jezdce padat proti pevným překážkám. Z toho důvodu se kdysi zakázaly městské silniční okruhy a silniční motorky se převedly na speciální okrhy. Zároveń se jezdí na ostří nože a kontaktně, stroje jsou příliš výkoné.
    Z logiky věci se musí odstranit mantinely a vytvořit prostor pro ,,bezpečný“ pád jezdce mimo dráhu. Za druhé by se asi měl nějak omezit výkon motorek.
    nepředpokládám, že by někdo chtěl z tohoto sportu odstranit konataktnost, to už by speedway nebyl speedwayem.
    je docela paradoksní že pan Trojánek píše, že by plochá dráha měla jít cestou co největší bezpečnosti, když jsme si tu minule vyměńovali názory o ploché dráze pořádané bez mantinelu na rybníku a s mantinely na stadionu v Divišově, tak hájil tu variantus mantinely. Tuhle poznámku samozřejmě nemyslím ve zlém, jen chci poukázat, že když se něco stane tak pak všichni bědují, ale určitá dogma , která si ani možná neuvědomují, opustit nectějí, nosí to v sobě hluboko zakořeněno.
    Proto si myslím, že je třeba se na sport levých zatáček podívat jinýma očima, než jsou ty, které je pozorují už desítky let a přinést originální řešení. Domnívám se, že tento sport je ve smrtící spirále úrazů jezdců a vysokých nákladů na jeho provozování.
    Nevím jak jsou špičkoví jezdci pro případ smrti zabezpečeni – úspory, pojištění. Doufám, že mají alespoň takové podmínky, že jejich úmrtím nemusí rodina řešit existenční problémy.Tátu třem klukům nenahradí nic, žádné peníze.

    1. Obávám se, že odstraněním mantinelů by vznikla nutnost přestavět naprostou většinu plochodrážních stadionů. Jak to vypadá, když zábrana není na svém místě, můžou všichni shlédnout na příkladu nedávné nehody v Neustadtu. Bylo-li by tak všude, došlo by i ke změně stylu jízdy, vlastně by se značně proměnil celý sport. Spíše bych zaměřil pozornost na stav drah. A nekompromisně trestal jednokolejky, betony, ementály….

    2. Tato problematika je velmi složitá a relativní.Byl jsem na několika závodech v cizině na ledové dráze kde mi z toho jak byla bezpečnostní opatření včetně bariér na dráze udělána běhal mráz po zádech. kovové prvky jen tak zakamuflovány, betonové přechody atd. Na volném rybníku by kolem nesměli být lidé tak jako to bylo třeba v Mělicích. Je to mžik když se něco stane a je tragédie na světě. Podívejte se dobře na tohle video kolik tam je bezpečnostního místa a jak to dopadlo. http://www.sport.cz/moto/motocykly/clanek/425691-video-sok-plochodrazni-motorka-letela-mezi-divaky-a-lamala-kosti.html#hp-sez
      Mnohdy můžete udělat maximum a stejně to nepomůže. Dělejme co je v našich silách a nehledejme nejlehčí možnou cestou. Dráhy se totiž sami neupraví. Věřte tomu, že mě osobně bezpečnost tohoto sportu leží velmi na srdci.

      1. Hlavně aby zraněná dívka neměla trvalé následky. Jak tam píšou o Matouškovi to bylo tak, že se marně snažil dohnat skvěle jedoucího Urbana, postavil to na zadní a při pádu Matouškovu letící motorku nakopla hrana mantinelu do výšky a mimo dráhu. Naštěstí tam nikdo nestál. Jinak pamatuju že při závodech na trávě na letišti Kbely se dva jezdci při výjezdu ze zatáčky ve velké rychlosti „štrejchli“. Gašpar Forgáč se s vypětím všech sil snažil udržet na motocyklu. To se mu podařilo, ale při tom s motorkou „přehupsnul“ bariéru (balíky slámy) a skončil vedle nás diváků. Fuj to jsem se lek‘ a vše se odehrálo tak rychle, že bychom uhnout nestačili.

        Bohužel nelze udělat závody úplně 100% bezpečné. Ale kéž by se každý staral o dráhu tak dobře jako pan Trojánek.

Zanechte komentář: