Aspgrenova samba v kapkách deště

Autor článku:

ceska-republika.pngaspgren_pontus.jpgAKTUALIZOVÁNO, FOTOREPORTÁŽ UVNITŘ Pontus Aspgren vyhrál všechny své jízdy v základním rozpisu 38. Zlaté stuhy juniorů a stejně si vedl i ve velkém finále. Tam jej doplnila pětice dalších jezdců, která se po šestnácté jízdě umístila za Švédem, neb semifinále bylo kvůli blížícímu se dešti zrušeno. Ve finále byl Švédovi nejblíže mladý Polák Krystian Pieszczek následován Václavem Milíkem, Lasse Bjerrem a Timo Lahtim. Druhý muž základního rozpisu  Zdeněk Holub byl z finálové jízdy pro nebezpečnou jízdu vyloučen. Vložený závod na dlouhodrážních motorkách vyhrál Richard Wolff.

Pontus Aspgren mohl o naději na komplet bodů, se kterým nakonec dokončil závod přijít už ve své druhé jízdě, kdy bezpečně vedl Jan Holub. Jenže Čech ve své poslední Zlaté stuze defektoval z prvního místa a zbyl na něj jen jeden bod. Ve stejné jízdě si pro své druhé dva body v závodě přijel David Štěrovský, jenž nahrazoval s vestou R1 nepřítomného Antona Rosena.

Aspgren jako jediný zahraniční účastník sobotního mistrovství světa v pátečním závodě potvrzoval svoji třídu a s plným počtem šestnácti bodů vyhrál základní rozpis. Hned za ním skončilo možná největší překvapení závodu Zdeněk Holub. Ten doplnil své ostré lokty o v posledních týdnech a měsících báječné starty a vyletěl až na druhé místo po šestnácté jízdě, když si jedinou ztrátu připsal s Aspgrenem a Timo Lahtim, jezdci ošlehanými desítkami závodů v britské Elite League.

Do finále zamiřili ještě jedenáctibodoví Krystian Pieszczek, asi největší objev letošního ročníku polské ekstraligy  ztratil pádem ve třinácté jízdě, Václav Milík zase přišel o body, když defektoval po nešetrném ataku zlepšujícího se Nicolase Vicentina, Lasse Bjerre tolik toužící po dvou podiových umístěních konečně stuhu vyhrát a Timo Lahti, který po výborném roce v Eastbourne Eagles a kvalitním loňském představení při Zlaté přilbě zůstal možná trochu za očekáváním.

Velké finále přineslo litou bitvu šesti závodníků o každý metr kluzké pardubické dráhy, z první dráhy profitoval Pontus Aspgren, jenž objel čtyři kola jako první následován Pieszczekem a Milíkem. Za první trojicí se utvořila mezera, když Zdeněk Holub vletěl před Lasse Bjerreho a držel za sebou jak drobného Dána, tak Timo Lahtiho. Jenže po dojetí jízdy se pořádí měnilo, když se Holubův manévr nelíbil nejen mladšímu z bratrské dvojice Bjerre, ale ani rozhodčímu Pavlu Váňovi, který pražského jezdce vyloučil za nebezpečnou jízdu.

Roman Čejka mohl jet v pátek semifinále, které mu zaručovala jedenáctá příčka po šestnácti rozjížďkách. Avšak pořadatelé měli k dispozici podrobnou předpověď počasí z nedalekého letiště, která říkala, že déšť trvající od konce druhé série ještě zesílí. Semifinále tak bylo zrušeno a do finále postoupila první šestice po základním rozpisu.

Smůlu si vybral i Jan Holub, který v první jízdě vyjel bod, v další ztratil vinou mechanických strastí takřka jisté vítězství, aby v následující jízdě přišel o body v poslední zatáčce znovu. Frustrovaný Holub pak ani nedoběhl pro jeden bod, nebo si možná neuvědomil, že by jej mohl mít, i když před ním projela cílem trojice závodníků.

Ještě víc si osud zasedl na Eduarda Krčmáře, který sjel z kopce u depa na dráhu, aby zjistil, že motocykl nebude schopný jízdy. Tato kuriózní situace se opakovala před všemi Krčmářovými jízdami. Na vině byly zničené štefty u zadních kol, juniorského mistra republiky tak před sobotním závodem mistrovství světa čekala investice do tří nových zadních kol.

V nejhezčí jízdě závodu dlouho vozil Patrik Nagy, jemuž je pardubický ovál jednoznačně nejpříjemnějším ze všech domácích drah, za sebou nečekaně Lasse Bjerreho, Emila Pulczyńského i Krystiana Pieszczeka. Jenže pak se přes něj prohnali všichni tři závodníci se zkušenostmi z nejlepších evropských lig a na Maďara s českou licencí zbyl po defektu Davida Štěrovského jen bod.

38. ZLATÁ STUHA JUNIORŮ
Konečné pořadí:

1. ASPGREN Pontus, Švédsko (4,4,4,4) 16 + 1. ve finále
2. PIESZCZEK Krystian, Polsko (4,4,3,F) 11 + 2. ve finále
3. MILÍK Václav, Česká republika (3,4,R,4) 11 + 3. ve finále
4. BJERRE Lasse, Dánsko (4,1,4,2) 11 + 4. ve finále
5. LAHTI Timo, Finsko (3,3,2,3) 11 + 5. ve finále
6. HOLUB Zdeněk, Česká republika (2,4,4,4) 14 + d ve finále
7. PULCZYŃSKI Emil, Polsko (2,3,3,3) 11
8. BIRKS Ashley, Velká Británie (1,3,4,1) 9
9. HELFER Marcel, Německo (2,3,3,1) 9
10. ČEJKA Roman, Česká republika (3,2,2,2) 9
11. PULCZYŃSKI Kamil, Polsko (4,2,2,R) 8
12. RISS Mark, Německo (1,1,2,3) 7
13. VINCENTIN Nicolas, Itálie (3,F,3,R) 6
14. ŠTĚROVSKÝ David. Česká republika (2,2,R,2)
15. GROBAUER Valentin, Německo (0,0,1,4) 5
16. NAGY Patrik, Maďarsko (0,1,1,3) 5
17. PEDERSEN Dennis, Dánsko (0,2,D,D) 2
18. HOLUB Jan, Česká republika (1,1,R,N) 2
19. IVAČIČ Matic, Slovinsko (1,R,M,0) 1
20. VIDNER René, Česká republika (0,0,M,R) 0
21. KRČMÁŘ Eduard, Česká republika (N,N,N,N) 0

Jízda po jízdě:
1. Aspgren, Lahti, Z. Holub, Ivačič, Nagy
2. Pieszczek, Milík, Helfer, Birks, Pedersen
3. K. Pulczyński, Čejka, Štěrovský, Riss, Grobauer
4. Bjerre, Vincentin, E. Pulczyński, J. Holub, Vidner (Krčmář N)
5. Aspgren, Birks, Štěrovský, J. Holub, Vincentin (F2)
6. Milík, E. Pulczyński, K. Pulczyński, Nagy, Ivačič (R2)
7. Pieszczek, Lahti, Pedersen, Riss, Vidner (Krčmář N)
8. Z. Holub, Helfer, Čejka, Bjerre, Grobauer
9. Aspgren, E. Pulczyński, Čejka, Pedersen (d), Vidner (M) (Krčmář N)
10. Z. Holub, Vincentin, Lahti, Grobauer, Milík (R2)
11. Birks, Helfer, Riss, Ivačič (M), J. Holub (R2)
12. Bjerre, Pieszczek, K. Pulczyński, Nagy, Štěrovský (R5)
13. Aspgren, Lahti, Pieszczek (F2), K. Pulczyński (R3), J. Holub (N)
14. Milík, Nagy, Čejka, Helfer, Vidner (R5)
15. Z. Holub, Riss, Štěrovský, Vincentin (R3), Pedersen (d)
16. Grobauer, E. Pulczyński, Bjerre, Birks, Ivačič

FIN: Aspgren, Pieszczek, Milík, Bjerre, Lahti, Z. Holub (d)

LONGTRACK CUP 2012:

Vítězstvím favorizovaného Richarda Wolffa skončil vložený závod na dlouhodrážních motocyklech. Pražský jezdec vyhrál tři ze čtyř odjetých jízd, když jen jednou skončil na štítu Sjerda Rozenberga. Třetí skončil Maďar Attila Bíro, který na poslední chvíli nahradil Itala Alessandra Milaneseho. Nešťastně skončil závod pro Míšu Krupičkovou, která ve druhé jízdě ošklivě upadla po souboji s Karlem Kadlecem, vrazila do mantinelu v místě, kde není nafukovací bariéra,  dlouho ležela na zemi, ale dráhu opustila po svých, když hrozivě vypadající karambol odneslo „jen“ koleno.

1. Richard Wolff 19 (5,5,4,5)
2. Sjoerd Rozenberg 17 (4,4,5,4)
3. Attila Bíro 10 (3,2,3,2)
4. Karel Kadlec 9 (2,3,2,2)
5. Matthias Flick 4 (1,1,1,1)
5. Michaela Krupičková 0 (0,Fd,-,-)

Fotoreportáž Petra Makuševa

6 comments

  1. Děkuji za informaci.
    Díval jsem se na MS junorů i na Zlatou přilbu na TV, v tom prvním přenosu komentátoři slibovali, že pustí záznam a budou se problematice věnovat, ale pak jim to nějak nevyšlo.
    Ono možná neni podstatné zda dlouhá nebo krátká, mě se líbilo, že jeli v šesti. Je to zajímavější na sledování, než ve čtyřech. V Pardubicích je možná závod v šesti opticky pro diváka zajímavější, než závod ve čtyřech, kdy se tam ti jezdci jakoby ztrácí a nejsou tolik v kontaktu.Na ligu ve čtyřech bych tu dráhu možná vyznačil užší.
    Je ještě ve světě někde krátká dráha, která umožńuje jízdu v šesti ? Nejsou to Žarnovice, nebo to pletu ?

    1. Jízdu v šesti umožňovalo ve světě mnoho drah, např. MS dvojic i naše mistrovství dvojic se běžně jezdilo v šesti. A to dokonce i na dráhách dost úzkých, Prahu nevyjímaje. Přestalo se s tím kvůli bezpečnosti, protože je chybou jezdit v šesti na úzkých dráhách. Kdežto na širokých dráhách klidně mohli závody v šesti ponechat.

      Jinak, závodit na krátké dráze s motocykly pro dlouhou dráhu mi připadá naprosto úchylné. Je to stejný nesmysl, jako jezdit závody na ledové ploché dráze na zahradním bazénu.

      Dlouhá dráha potřebuje prostor, ideální je kilometrový ovál.

Zanechte komentář: