V Artiques de Lussac se našim moc nedařilo

FIM_1.jpg4_1.jpgondrasik2.jpgArtiques de Lussac (Francie) – Ve francouzském městečku Artiques de Lussac se o víkendu uskutečnilo první kvalifikační kolo o Challenga do Grand Prix na dlouhé ploché dráze. Vítězem se stal Stephane Tresarieu z Francie. Na druhém místě byl Richard Hall z Velké Británie a třetí Berndt Diener z Německa. Z naší dvojice se nepodařilo postoupit ani zkušenému Zdenku Schneiderwindovi a ani Pavlu Ondrašíkovi, který už letos startuje jako první náhradník ve finálové sérii.

Výsledky:

1. Stephane Tresarieu – Francie (3×45) 12 1A
2. Richard Hall – Velká Británie (5551) 16 2A
3. Berndt Diener – Německo (545x) 14 3A
4. Rene Lethinen – Finsko (5534) 17 4A
5. Sebastien Tresarieu – Francie (355x) 13 5A
6. Paul Cooper – Velká Británie (4045) 13 6A
7. Zdeněk Schneiderwind – ČR (1225) 10 1B
8. Phillipe Ostyn – Francie (4323) 12 2B
9. Rodney Mc Donald – Austrálie (2414) 11 3B
10. Herbert Rudolph – Německo (2124) 9 4B
11. Jerome Lespinasse – Francie (444x) 12 5B
12. Pavel Ondrašík – ČR (3333) 12 6B
13. Christian Hulshorst – Německo (1230) 6 1C
14. Pascal Swart – Nizozemí (2113) 7 2C
15. Sjoerd Rozenberg – Nizozemí (0202) 4 3C
16. Jerome Turani – Francie (31) 4 4C
17. Gabriel Dubernard – Francie (0x12) 3 5C
18. Sebastien Brosillion – Francie (1102) 4 6C
19. Sirg Schützbach – Švýcarsko (0x-x) 0

Tento článek má 14 přečtení

7 thoughts on “V Artiques de Lussac se našim moc nedařilo

  1. Dlouhá je možná zábava pro jezdce, ale nuda pro diváky. Optimální jsou dráhy anglických rozměrů, na kterých se dá předjíždět – supr je třeba Oxford nebo u nás Liberec a z trochu větších drah Mšeno. Já ty „letištní runwaye“ typu Pardubice,Žarnovice, Kopřivnice, Wroclaw aj. nemám rád.

  2. Kopřivku z toho seznamu rozhodně vynechej. Za prvé by tam nepřistál ani čmelák – dráha má sice 480 metrů okolo lajny a 550 okolo prken, ale jen 10,5 metru na rovince a 12,5 m v zatáčce. A za druhé ranvej bývá tvrdá, prostě beton. To Kopru rozhodně nehrozí. Je to jedna z mála drah, kde nejde jen držet plyn a jet. Tam to člověk musí umět a navíc ještě prokázat sílu a odvahu. Kouzlo je v tom, že tam třeba postoupí Vlado Višváder, který motoricky jinde nemá šanci.

  3. To je fakt! Malé ovály mají řadu výhod: menší pořizovací a udržovací náklady, pomalejší = bezpečnější, větší kontakt… Takové Opole nebo Rawicz, Goričan, Dohren. Jak je to o motoru, je to o hovnu. Všichni drží a jen se čeká, komu v tom zachrastí.

    Ale opravdová dlouhá, tedy kilometr, má pro mě taky své kouzlo. Jenom ta rychlost, s jako uhání! Nebo jak kličkují před cejchou!

  4. Malé ovály jsou budoucnost tohoto sportu. Osobně si myslím, že vůbec nejlepší závod GP byl na stadionu v Cardiffu. Jak jsem říkal, na těhle malých oválech vyloženě „ožijí“ jezdci se supr. stylem jako je např. Hancock. Na dlouhou se někdy půjdu podívat, ale zatím o tom neuvažuju.

  5. To je právě ten problém. Speedway byla, je bude sprint – vždycky tam bude hrát hlavní úlohu start a první zatáčka. Problém je ten, že v dnešní době to už často zachází do extrému, kdy je to často JENOM o startu a o motoru. Opravdu mi někdy bohužel připadá, že se z tohoto sportu stává závod dragsterů.

Napsat komentář