Od nového roku nebude možné při závodech pořádaných pod hlavičkou FIM používat současné tlumiče výfuku. Pravidlo vstoupí v platnost 1. ledna 2010. Nové tlumiče musí podle technických řádů redukovat hluk na hodnotu 115dB. K produktům firem Akrapovič a Prodrive, které byly schváleny již dříve, přibyl nově také velice oblíbený King. Čtvrtý výrobce, který by měl být podle dostupných informací z českého Divišova, procesem homologace právě prochází.
V zájmu jednotných pravidel byla tato změna promítnuta také do řádů pro domací soutěže a poháry níže uvedených federací:
PZM (Polsko), ACCR (Česká republika), DMU (Dánsko), FMI (Itálie), MAMS (Maďarsko), SVEMO (Švédsko), NMF (Norsko), FFM (Francie), DMSB (Německo), SML (Finsko), HMS (Chorvatsko), AMZS (Slovinsko), MFR (Rusko), KNMV (Nizozemsko) a ACU/BSPA (Velká Británie).
Roy Otto, prezident plochodrážní komise FIM to komentoval slovy: “Jsme velice rádi, že federace berou otázky životního prostředí a hluku vážně. Může to mnoho stadionů zachránit před uzavřením a některé již zavřené možná znovu dostanou šanci pořádat závody.”
poslední šanci měl už loni ne? tuhle dostal jen proto že je brit a to nechápu vůbec už tuhle špinavou politiku bsi..