AKTUALIZOVÁNO Tomasz Suskiewicz, polský manažer Emila Sajfutdinova, potvrdil, že jedná s týmem britské Elite League Coventry Bees o angažmá svého klienta v britské nejvyšší soutěži. Včely, které při zranění týmové jedničky Hanse Andersena, hledají nového lídra přitom ještě dnes v průběhu dne jakákoli jednání odmítali. Pokud by Bees opravdu mladého Rusa získali, byl by po Nicki Pedersenovi to druhý jezdec světové extratřídy, který se rozhodl pro angažmá na Britských ostrovech.
Manažer Bees Alun Rossiter v pondělí potvrdil, že hledá náhradu za zraněného Hanse Andersena, jenž by mohl zůstat mimo déle, než se původně očekávalo. Rossiter ovšem odmítl, že by už probíhala jednání o Sajfutdinovově příchodu. Naproti tomu, Suskiewicz prohlásil, že již byl zástupci klubu kontaktován. „Coventry se nás dotázalo, jestli máme zájem, a poslalo nám kalendář. Teď pracujeme na tom, které závody zvládneme a které ne. Emil v dubnu mluvil s Tonym (pozn.: Rickardssonem) a od té doby to chce zkusit. Nemůžu říct více, protože to ještě není stoprocentní. Možná se to stane, možná ne, uvidíme. Dostali jsme kalendář a musíme se podívat, jak to vypadá. Pokud budeme mít příliš hodně závodů, nikam nepůjdeme.“
Ačkoli Suskiewicz říká, že nic není rozhodnuto, jedno je jasné – šestinásobný mistr světa Tony Rickardsson, jehož radám Sajfutdinov naslouchá, jezdci doporučil, aby v Anglii závodil, stejně jako on v dobách své největší slávy. „Tony nám pomáhá, od té doby co jsem s Emilem“ pokračuje Suskiewicz, „Emil je každý rok starší rok a chápe, co je potřeba k tomu, aby byl ještě lepší, než je teď. Až čas ukáže, zda-li Sajfutdinov do Anglie dorazí. Mluvíme o tom, ale nic není rozhodnuto, ani podepsáno.“ Suskiewicz dále připouští, že to, co situaci komplikuje, nejsou závodníkovy závazky v Polsku, nýbrž povinnosti závodění v Sajfutdinově domovině: „Pokud by létal do Ruska, mohl by být unavený na některé závody. Pokud je unavený, snadno udělá chyby. Pokud dělá chyby, není to dobré. Když nastoupíte v Bydgoszczy do letadla, o čtyři hodiny později můžete v Birminghamu závodit. Ale když jedete do Ruska, musíte letět o den dříve, odjet závod. Pak celou noc nespíte, protože jedete na letiště. Další den máte závod a ze všeho se stává trochu blázinec. Většinu roku tráví v Polsku, ale pořád musí jet dvanáct až čtrnáct závodů v Rusku a to je hodně.“
Manažer Coventry Alun Rossiter řekl pro Coventry Evening Telegraph: „Pochopitelně hledáme novou jedničku, protože se zdá, že Hans bude mimo déle, než se původně zdálo, a bylo by fantastické nahradit ho někým jako je Emil. Museli bychom vyřešit spoustu věcí, než by se něco mohlo stát. Jsem si jistý, že v této části sezony má na kontinentu hodně závazků, na které bychom museli brát ohled. Pokud by ho zajímalo závodění v Elite League, my bychom samozřejmě měli zájem.“
Hans Andersen se momentálně nenachází v nejlepším období své kariéry. Po loňské sezoně vypadl ze seriálu Grand Prix a nedostal divokou kartu. Podepsal smlouvu se Stalem Gorzow v jednom z nejzajímavějších přestupů polské plochodrážní zimy. V týmu kolem mistra světa Tomasze Golloba však před zraněním jen paběrkoval a dokonce se spekulovalo o jeho vyhazovu. Spekulace ještě zesílily po tom, co bylo oznámeno, že se Dán zranil při tréninku v lese, obzvláště když se v jeho místě skvěle etabloval mladý Artur Mroczka. Za Coventry stihl Andersen jen jeden závod, ve kterém bylo devět vyjetých bodů velkým zklamáním.