Lukáš Dryml: „Převálcovali jsme je.“

Autor článku:

pardubice.gifdryml_lukas2.jpgRozhovor s Lukášem Drymlem po vítězném extraligovém utkání jeho Pardubic proti Slanému nemohl začít jinak než hodnocením právě skončeného matche. Postupem času však došlo i na další aktuální témata, třeba jak se rozběhla jeho sezona na mezinárodním poli.

MK: Jaký byl tvůj dnešní závod?
LD: Takový smolný. Dobrá první motorka a špičková jízda. Pak se to začalo zadírat, začal jsem ztrácet. Myslím, že v druhé jízdě po startu z jedničky hned ten motor zvadnul, ztratil výkon. Ubral jsem, aby se nerozstřelil úplně, pak jsem na čtvrt plynu dojel do cíle pro jeden bod. Kdyby měl být rozhodující, tak jsem ho snažil dojet. Zemřel, zdechnul a bylo to. Tak jsem sednul na druhou motorku a ta třetí jízda už byla špatná. Vybral jsem si vždycky stopu jako ten jezdec přede mnou a když se to rozjelo, tak jsem musel ubrat. Motorka nepracovala, jak měla už od startu, tak jsem se tam trápil na třetím místě.
Pak jsem změnil na další jízdu převod, ale furt to nebylo dobré, ten motor už se nedal zpřevodovat, aby to nějak tahalo. Trápil jsem se na čtvrtém místě, a jak jsem se snažil držet s nimi tempo, abych využil jejich chyby, tak jsem tam neviděl, bylo tam strašně prašno a dvě nebo tři koleje a do jedné jsem najel a chytil díru. Jak ten motor už neměl výkon, tak to zvadlo úplně. Během vteřiny to vylítlo a nedalo se dělat nic. Nestačil jsem ani zareagovat, abych ubral, na místě se mi to otočilo a nezbylo mi nic než vysednout a čau. Motorka je kaput, úplně zničená. Zaplaťpánůh jenom motorka, bude to na výměnu a bude to drahé, ale jsou dobré i špatné dny. Kdyby to bylo v Kršku, bylo by to horší. Naštěstí jsem z toho vyváznul s několika modřinami a spáleninami, ale nemůžu si stěžovat, protože zdraví je zdraví.

MK: Jak jsi viděl výkon týmu?
LD: Převálcovali jsme je. Oni měli ty Poláky, kteří nám stačili. Kosciecha jel dobře, ale ostatní na nás dnes neměli. Podali jsme vyrovnané výkony a na té tvrdé prašné dráze jsme dokázali jakýkoli nápor odrazit.

MK: Pomohlo týmu, že v pondělí na té dráze potrénoval?
LD: Určitě. Každý trénink je dobrý na dopasování. Já jsem měl dobrou tu první motorku, byla z toho pondělního tréninku odzkoušená. Byla to motorka, kterou jsem nemohl doladit ani v Kršku ani v Lonigu, nakonec jsem jí tady trošku pojezdil a byla výborná. Bohužel vydržela jenom tu jednu jízdu.

MK: V Polsku se na internetu psalo, že tě bude v pátek při tréninku zkoušet Falubaz Zielona Góra, jak ta situace vypadá?
LD: Nikdo mi nevolal, po pravdě. Všechno jsou to podle mě spekulace. Nevím, odkud tahle informace přišla. Kdyby volali, určitě bych to řekl, ale nevolali. Já musím teď zpátky udělat motory, protože se mi to rozsypalo a musím na tom pracovat. Řekl bych, že by to stejně bylo od prvního června. Určitě by byl návrat do ekstraligy zajímavý. Myslím, že motorky, co tady jezdíme u nás, mám letos našlapané slušně. Když by měl být vážný kontrakt a když by měli vážný zájem, tak bych do toho šel na sto procent. I ty výsledky by tam nemuseli být zklamáním. První, druhá nebo třetí liga, to je úplně jedno. Myslím si, že formu na to mám. Motorky by se samozřejmě musely trochu doladit, ale určitě by to byla další velká výzva. Jde tam o hodně a já bych do toho máknul. Všechno se uvidí, jestli zavolají, jestli ne, tak se nedá nic dělat, já se sám nikam necpu.

MK: Dostals druhou náhradnickou divokou kartu na GP do Prahy, i přes to že tam s vedením klubu nemáte nejlepší vztahy, překvapilo tě to třeba?
LD: (přemýšlí) Jestliže se to bralo podle mistráku, tak je to poprvé po dlouhé době. Já jsem tu divokou kartu nikdy nedostal, ale jestli to takhle pan Ondrašík bere, tak bych byl rád, aby se to podle toho mistráku bralo i v dalších letech.

MK: V kvalifikaci MS v Kršku jsi skončil třetí, jak tam vypadal tvůj závod?
LD: Dobrý závod. Dráha byla v první jízdě překropená. Ruud odstartoval z jedničky skvěle, dostal jsem cejchu, a jak to bylo překropené, tak to byla jednokolejka a neměl jsem možnost předjet. Vzal jsem motorku, která byla asi malinko špatně nastavená, a držel jsem to třetí místo. Jedna jízda nekazí závod, tak jsem změnil motorku a šlo to. Až tu poslední jízdu jsem jel s Žagarem a Matějem Kůsem, odstartoval jsem nádherně, nedržel jsem lajnu, kde to jelo, nechal jsem se to trochu vyvézt a najednou koukám, byl jsem v první zatáčce poslední. Tak jsem opět nasadil svoje tempo a během kola a půl jsem byl druhý a na Žagara už potom nestačil. Už měl najetou tu stopu a já jsem ze čtvrtého místa byl druhý, což bylo skvělé. V rozjezdu už jsem to měl napasované a věděl jsem, kudy mám jet. Protasovi jsem nedal žádnou šanci a bylo to fajn. Důležitý postup, na pořadí nezáleží, hlavně že je postup dál. Měl jsem tam dobře naladěnou motorku a byl jsem s tím velmi spokojený.

MK: Už jsi vstoupil i do ME, jak se ti jelo ve Stralsundu?
LD: Hektický příjezd z Anglie na poslední chvíli, bez tréninku. Dráhu tam znám, ale mám jiné motory, než jsem měl minulý rok. První jízdu jsem malinko zazdil převodem, šel jsem ze čtyřky, to byla nevýhodná pozice, protože ze začátku se jela lajna. Dráha je tam tvrdá a slizká, neodstartoval jsem, neměl jsem to tam úplně špičkově nastavené. Nebyl to moc silný závod, takže jsem tak nějak v pohodě procházel a poradil si s tím.

MK: Jak pro tebe letos důležité mistrovství Evropy?
LD: Letos bych do toho chtěl dát maximum. Jel jsem to naposledy asi před šesti lety, dejme tomu, a pak jsem od toho upustil a soustředil jsem na Mistrovství světa, což se vyplatilo a dostal jsem se během té doby do Grand Prix. Chtěl bych medaili, čas letí a já z toho medaili ještě nemám.

MK: Jak se ti teď daří v Anglii?
LD: Anglie je teď špičková. Měl jsem na výjezdu problémy s motorkami. Špatně jsem začal ve Swindonu, skočil jsem na motorku, o které jsem si myslel, že bude výkonově stačit, nestačila. Vzal jsem druhou, silnou, jízda vypadala nadějně, ale odešlo mi zapalování uprostřed rovinky, takže jsem skončil s defektem. Pak už mě vyměnili, což je v pořádku, já už jsem se do toho nemíchal, protože bylo málo času na výměnu toho zapalování, to byl špatný závod. Domácí závody jsou teď úplně skvělé, mám to tam naladěné, znám stopy. Snažím se jet týmově, abych někomu pomohl, to je v ligových závodech strašně důležité. Myslím, že hodně klukům u nás to ještě trochu chybí. Když první jede venek, tak ten druhý ho nemůže po lajně předjíždět, když by byl třetí v blízkosti, tak by mohlo dojít ke ztrátě bodů.

Zanechte komentář: