Zlatá přilba odjela ze Mšena s prázdnýma rukama

Autor článku:

mseno.jpgpardubice.gifAKTUALIZOVÁNO Po dvou domácích výhrách zajížděli plochodrážníci Zlaté přilby Pardubice poprvé na dráhu soupeře, jejich hostiteli byl Grepl Mšeno, největší favorit letošního ročníku extraligy. Domácí začali výborně a v jejich nástupu je nezastavil ani prudký liják, hosté však naplno využili žolíka a skore se začalo obracet. Když se hosté skvěle vedení oběma bratry Drymlovými dostali do osmibodového vedení, proměnil žolíka i domácí Hancock, viděly pěkně zaplněné tribuny podobný průběh jen na opačné straně. Definitvní rozuzlení dramatu přinesla stejně jako loni až poslední jízda, ve které byli stejně jako loni úspěšnější domácí, kteří si připsali dva tabulkové body za výhru 47:46.

Temná mračna a blesky, za takovéto kulisy nastoupila obě mužstva na mšenský ovál, aby se představila fanouškům. Déšť se zdál být nevyhnutelným, otázkou zůstávalo, komu bude pršet štěstí. V prvních jízdách se zdálo, že lépe jsou připraveni domácí, vyhráli první dvě jízdy 4:2, když se mezi dvojici v Greplu v první jízdě vetřel už v první zatáčce Lukáš Dryml, stejný moment si schoval na později v následující jízdě Václav Milík. Před čtvrtečním závodem nejlépe bodující Čech extraligy útočil ze třetího místa na před sebou jedoucího Jana Holuba horem dolem, ale vyzrál na něj až v posledních metrech čtvrtého kola, to už byl dávno v cíli vítězný Michael Hádek, jemuž v závodění nezabránila ani sádra na zlomené noze. A pak začaly z nebe padat trakaře a rozhodčí závodu Pavel Váňa neměl jinou šanci než střetnutí přerušit.
Po více než hodinové pauze se jezdci postavili na start znovu, ale jezdci Greplu už zdaleka nebyli takovými suverény, na druhou stranu Zlatá přilba z osmibodového manka nijak neukrajovala. V jízdě číslo pět se za vedoucího Filipa Šiteru dostal Tomáš Suchánek, ale za nimi zuřil boj o zbylý jeden bod mezi Holubem a Milíkem, Východočech byl znovu úspěšnější a Holuba předjel, čímž vybojoval cennou remízu. Na diváky pak čekala trojice jízd, v nichž mohli sledovat um Lukáše Drymla. V té Dryml nestačil jen na Hancocka, a když se po projetí kolem šachovnicového praporku ohledl za sebe, uviděl Jespera Monberga, jízda byla znovu vyrovnaná.
Průběžné skóre však vyrovnané nebylo, domácí se stále mohli hřát myšlenkami na osmibodový náskok. Tento stav věcí nikterak netěšil hostujícího manažera Lubomíra Vozára, jenž poslal Lukáše Drymla na start znovu, tentokrát jako taktickou rezervu v místě Tomáše Suchánka. Nádavkem Drymlovi pohledná slečna v bílém zamávala před očima tabulkou s klaunem, body Lukáše Drymla se násobily dvěma. Od pásky odletěl nejlépe Aleš Dryml, Lukáš si poradil s Filipem Šiterou a oba bratři se svým sokům ihned vzdálili. Vedl však stále Aleš a diváci při každém průjezdu netrpělivě vyhlíželi výměnu pozic. Ta nakonec přišla na rovince třetího kola a bratři s ní neměli žádný problém, oba domácí jezdci byli totiž tak daleko, že ji v pověstné mšenské tmě snad ani nemohli vidět.
Loňský individuální vicemistr republiky se však nemohl z osmi týmových bodů radovat dlouho, do další jízdy musel podle rozpisu na start znovu. V cestě za dalšími body mu stál v cestě jeho čtvrteční stín Seba Ulamek. Polák také nejlépe odstartoval, ale za ním se v první zatáčce strhla mela, po které zůstal na zemi Václav Milík. Mladík s pavučinou na stroji neváhal, sebral ležící motocykl a pelášil na travnatou plochu, i když se věci pro Pardubice nevyvíjely nejlépe. Dryml stíhal vedoucího Ulamka, ale k předjížděcímu manévru sahat nemusel, Mistra Evropy zradil jeho bílý motocykl. Za pro trojku jedoucím Lukášem Drymlem spěchal Jan Holub, ani jemu však kvůli technickým potížím body přány nebyly. U pásky se mohl Východočech ohlížet, jak chtěl, nikoho za sebou ale neměl, jízda skončila málo vídaným skóre 0:3.
První a jedinou prohranou jízdu večera si připsal Greg Hancock v rozjížďce desáté, kdy nestačil na Aleše Drymla, pardubičtí si však nijak nepolepšili ve svém vedení, neb Jesper B. Monberg ujel po startu silou motoru sotva dva metry, bodík tedy zbyl na Ondřeje Smetanu. Ukrojit z pardubického těsného náskoku mohl Grepl hned o jízdu později, to by si ale musel na třetím místě jedoucí Filip Šitera správně spočítat kola, a nedarovat tak bod Tomáši Suchánkovi. Další jízdu, v pořadí už jedenáctou bez problémů ovládli hosté v poměru 5:1 a o využití pravidla o žolíku začal přemýšlet i domácí manažer František Liebezeit.
Zlatá přilba vedla o šest bodů a 5:1, když z poslední pozice bez cizího zavinění položil motorku i sebe na dráhu Ondřej Smetana. Smetana se však zvednout nehodlal a rozhodčí Váňa musel pro hosty nadějně rozjetou jízdu zastavit. V opakované jízdě diváci viděli jen trojici jezdců, Smetana pochopitelně chyběl. Od startu ale tři a tři čtvrtě kola vypaloval Monbergovi a Suchánkovi rybník Jan Holub, pak ale v poslední zatáčce chyboval, vítězství ztratil, ale umožnil, aby Greg Hancock při osmibodové ztrátě svého týmu dostal možnost vynásobit svůj bodový zisk koeficientem dvě.
Hancock jízdu bez potíží ovládl, Filip Šitera přidal jeden bod a Mšeno šlo do nominovaných jízd s přijatelnou ztrátou tří bodů. Dva body v té první umazal Ulamek, když přivezl svému týmu výhru 4:2, když o třetí místo snad ani Jan Holub bojovat nemusel. Monberg přivezl další nulu a podtrhl tak svůj otřesný výkon ve čtvrtečním večeru. Ne neřešitelný úkol tak před sebou měli v poslední jízdě oba bratři, vítězství v závodě zaručovala i remíza. Hancock ujel všem, Lukáš Dryml se v tvrdém souboji rameno na rameno dostal před Filipa Šiteru, totéž se ale Alešovi nepodařilo. Starší z bratrské dvojice dokonce ze čtvrtého místa ve třetím kole upadl, na rozdíl od domácího Smetany se ale zachoval v duchu fair play, nedal bratrovi ještě jednu šanci v boji o dva tabulkové body, vstal a odtlačil motorku mimo dráhu. Lukáš Dryml pak ještě na amerického velmistra dorážel, ale nedostal se tak blízko, aby mohl podniknout jakýkoli atak. Další vítězství 4:2 posunulo domácí ve skvělém závodě o bod před pardubickou Zlatou přilbu, která tak přišla o letošní neporazitelnost a vracela se zpět na východ Čech s prázdnou.

Řekli:
monberg.JPGJesper B. Monberg: Všechno bylo špatně. Byl to špatný večer, kdy mi nefungovalo vůbec nic. Nedokázal jsem odstartovat, prostě vůbec nic. Čím to bylo? Kdybych to věděl, tak bych s tím něco udělal. Mohla mít na tvůj výkon vliv dráha? Dráha nebyla dnes moc dobrá, ale byla stejná pro všechny.

dryml-lukas.jpgLukáš Dryml: Špatnej závod pro Pardubice, jelikož jsme prohráli, to je samozřejmý. Ale pro diváky, pro milovníky plochý dráhy nevídanej závod. Jak se říká v Anglii: last heat decider. Kdo vyhraje poslední jízdu, vyhraje závod. My jsme potřebovali 3:3. Řikám si, že když Aleš nejede, musím tam držet a atakovat Grega, on měl rychlost špičkovou a taky to je kluk rozumnej. Taky jsem tady jel s rezervou, protože to bylo rozbitý a těžký a nechtěl jsem přivodit nějakej zbytečnej pád, i když to jsou závody. Tam, kde se to dalo, jsem se snažil ho dojet, posledních pár metrů to bylo nerozhodný, takže skvělej závod. Škoda, že jsme prohráli. Kdy jsi naposledy dojel jízdu sám? Hele, já jsem si myslel, že jsem jel pět, deset kol, mně to furt neutíkalo. Říkám si: „Co s tím dělali?“ Já nevim, každýmu to nějak odešlo. Už jsem si říkal, jestli mi nedaj červenou vlajku, že už jsem projel cílem. Já jsem totiž neviděl ani žlutou. Hele, já už musim. (odbíhá se fotit) Dlouho jsem nejel sám.
dryml_ales3.jpgAleš Dryml: Prohrát o jeden bod je smutný. Prohra je blbá, ale prohrát o jeden bod celej závod, když jsme byli ve vedení i docela dost, je škoda. Použili jokera, stáhli nás zpátky. Jsou to závody, no. Fanouškům to přeju, protože domácí maj’vyhrávat, ale škoda jeden bolí. Dráha byla těžká, pro každýho stejná. Musíme jít dál. Je vidět, že máme na soupeře i na výjezdu, což je potěšující. Bylo vidět, že některý jezdci měli ještě extra rezervy, takže až pojedeme ven a ostatní budou v trošku lepší formě, tak máme venku i na vítězství. Co se stalo v té poslední jízdě? Nadjel jsem, chtěl jsem zkusit venek, byl tam velkej nános a vylítla mi noha z háku, takže jsem pustil řidítko, chyt jsem motorku, protože jsem nechtěl zničit motorku jako brácha v Pardubicích a šel jsem k zemi. Ještě jsem se rozmejšlel, jestli tam zůstat a zkusit opakovat nebo ne. Ale pak jsem si řekl, že by to bylo okatý, tak jsem to stáhnul z dráhy.
hancock2.jpgGreg Hancock: Pro nás, pro Mšeno to bylo těsné. (kolem prochází Aleš Dryml a volá na Hancocka: „Příliš jednoduché.“) (směje se) Nikdy to není jednoduché, vždycky musíš bojovat. Chvilku to pro nás nevypadalo moc dobře, ale dokázali jsme se vrátit. Výborně nám vyšel žolík, dokázali jsme zvítězit a to je skvělé.

ulamek.JPGSeba Ulamek: Nejsem moc spokojený, pořád si myslím, že bych mohl jet lépe. Dobře jsme začali, ale pak začalo pršet a měli jsme potom problémy s nastavením motorky. Měl jsme problém, kdy mi přestala jet motorka. Když jsem vedl, tak jsem vjel do nějaké vody a ta se dostala do elektriky. V zatáčce jsem se podíval na motor a ten udělal bba-ba-a-a (napodobuje zvuk motoru). Tak jsem zbytečně ztratil tři body.
hadek2.jpgMichael Hádek: První jízda paráda a potom jsem se přetáčel a hnul jsem si zase s pazourou, takže jak se mi mohlo asi jet? Nic zázračnýho to nebylo. Bolí, bolí, bolí. Měla na tebe vliv ta dráha? Byla v pohodě, ale pak začalo pršet a už to bylo o něčem jinym. Ta dráha se změnila. Kluci, myslím, měnili i převody a bylo to o dost náročnější. Myslel jsem spíš na tu zlomenou nohu. První jízda byla v pohodě, to jsem objížděl nějaký díry, ale když jsem pak neodstartoval, tak to bylo peklo přes ty díry.

sitera.jpgFilip Šitera: Vyhráli jsme, to je celý. Určitě klobouk dolů před klukama, protože jak zapršelo, tak udělali na dráze obrovskou práci. Doufal jsem pořád, jak pršelo, že se to pojede. Hlavně, že diváci zůstali, protože závody už začínaly pozdě, pak se to ještě prodloužilo. Vyhráli jsme, i když jsme měli pár blbejch momentů, Ulamek si vytrh chcípák, já jsem klapnul ve třetím kole, to jsou chyby, které by se neměly opakovat. Ale zase ten závod by se vyvíjel jinak, kdybych já neklap, tak bychom nemohli dát žolíka. Manažer odvedl dobrou práci, protože v jedné jízdě to udělal hodně takticky. Je vidět, že chceme  obhájit ten titul a že na to máme, i když nám nejedou dva silný Češi jak Topinka, tak Jaroš, takže jsem určitě hrozně spokojenej.
milik-vaclav.jpgVáclav Milík: No, já si myslím, že to byl docela dobrej závod. Až na tu první motorku, co jsem měl, ta vůbec nestartovala a ani moc nejela. Tak jsme vzali druhou motorku, ta moc nestartovala, ale docela dobře jela. Tu jednu jízdu, jak jsem vyhrál po venku, jak jsem je předjel, tak fakt jela. Já si myslim, že to bylo docela dobrý, akorát jsme prohráli. O bod, kdyby to bylo o deset, ale o bod, co se dá dělat, příště je třeba dáme. Plyne z dnešního závodu nějaké ponaučení? Trénovat na takovýdle dráze, je to určitě změna od suché dráhy, ale já si myslim, že se na tom jezdí dobře.

PDK Grepl Mšeno 47 bodů
1 Greg Hancock 19+1 (3,2*,3,2,6,3)
2 Filip Šitera 9 (3,3,1,0,1,1)
3 Sebastian Ulamek 10 (1,3,0,R,3,3)
4 Ondřej Smetana 1 (0,1,Fd)
5 Jan Holub 5 (1,R,R,1,2,1)
6 Michael Hádek 3 (3,0,0)
7 Stanislav Pouznar NS

ZP Pardubice 46 bodů
8 Jesper B. Monberg 5+1 (0,1,1*,R,3,0)
9 Tomáš Suchánek 4+2 (0,2,1*,1)
10 Lukáš Dryml 19 (2,2,2,6,3,2,2)
11 Aleš Dryml 10+3 (1*,2*,3,2*,2,F)
12 René Vidner 0 (R)
13 Václav Milík 8 (2,1,F,3,0,2)
14 Jaroslav Petrák NS

Jízda po jízdě:
1. Hancock, L. Dryml, Ulamek, Monberg 4:2
2. Hádek, Milík, Holub, Vidner (R4) 4:2/8:4
3. Šitera, Hancock, Monberg, Suchánek 5:1/13:5
4. Ulamek, L. Dryml, A. Dryml, Smetana 3:3/16:8
5. Šitera, Suchánek, Milík, Holub (R4) 3:3/19:11
6. Hancock, L. Dryml, Monberg, Ulamek 3:3/22:14
7. L. Dryml (!), A. Dryml, Šitera, Smetana 1:8/23:22
8. L. Dryml, Ulamek (R1), Holub (R2), Milík (F4) 0:3/23:25
9. A. Dryml, Hancock, Smetana, Monberg (R/start) 3:3/26:28
10. Ulamek, L. Dryml, Suchánek, Šitera 3:3/29:31
11. Milík, A. Dryml, Holub, Hádek 1:5/30:36
12. Monberg, Holub, Suchánek, Smetana (Fd/4) 2:4/32:40
13. Hancock (!), A. Dryml, Šitera, Milík 7:2/39:42
14. Ulamek, Milík, Holub, Monberg 4:2/43:44
15. Hancock, L. Dryml, Šitera, A. Dryml (F4) 4:2/47:46

 

Zanechte komentář: