Tomíčkův memoriál vyhrál Nicki Pedersen

Autor článku:

marketa.jpgpedersen_nicki.jpgVítězem letošního ročníku Tomíčkova memoriálu se stal před malou chvíli na pražské Markétě Dán Nicki Pedersen, před Gregem hancockem z USA a ruským jezdcem Renatem Gafurovem. Nejlepším českým jezdcem byl na šesté pozici Josef Franc. Pro nesjízdonst drahy byla finálová jízda zrušena a vítěz byl vyhlášen z výseldků po základní části.

Výsledky:

1. N. Pedersen, Dánsko (3,3,2,3,3) 14
2. G. Hancock, USA (3,3,3,3,2) 14
3. R. Gafurov, Rusko (3,3,R,1,3) 10
4. A. Jonsson, Švédsko (3,3,3) 9 – odstoupil
5. M. Smolinski, Německo (2,1,2,3,1) 9
6. J. Franc, Česká republika (1,2,R,2,3) 8
7. L. Bridger, Velká Británie (2,2,1,3) 8
8. C. Woodward, Austrálie (1,1,2,2,2) 8
9. N. Magosi, Maďarsko (2,0,2,1,2) 7
10. Z. Simota, Česká republika (d,2,1,3,0) 6
11. V. Milík, Česká republika (1,0,3,2,d) 6
12. M. Kůs, Česká republika (0,2,3,d,1) 6
13. M. Mitko, Polsko (0,1,1,2,1) 5
14. M. Gavenda, Česká republika (1,1,1,2) 5
15. L. Tomíček, Česká republika (2,0,0,R,1) 3
16. S. Kukovica, Slovinsko (d,0,0,0,0) 0
17. O. Veverka, Česká republika (0,0,d,0) 0
18. G. Zengota, Polsko (d) 0 – odstoupil
Jízdy:

1. A. Jonsson, M. Smolinski, J. Franc, S. Kukovica (d)
2. G. Hancock, L. Bridger, C. Woodward, M. Mitko
3. R. Gafurov, L. Tomíček, Z. Simota (d), G. Zengota (d)
4. N. Pedersen, N. Magosi, M. Kůs, V. Milík
5. G. Hancock, M. Kůs, M. Gavenda, S. Kukovica
6. N. Pedersen, J. Franc, C. Woodward, L. Tomíček
7. A. Jonsson, Z. Simota, M. Mitko, N. Magosi
8. R. Gafurov, L. Bridger, M. Smolinski, V. Milík
9. V. Milík, C. Woodward, Z. Simota, S. Kukovica
10. G. Hancock, N. Magosi, R. Gafurov (R), J. Franc (R)
11. A. Jonsson, N. Pedersen, L. Bridger, O. Veverka
12. M. Kůs, M. Smolinski, M. Mitko, L. Tomíček
13. N. Pedersen, M. Mitko, R. Gafurov, S. Kukovica
14. Z. Simota, J. Franc, M. Gavenda, O. Veverka
15. G. Hancock, V. Milík, M. Gavenda, L. Tomíček (R)
16. M. Smolinski, C. Woodward, N. Magosi, O. Veverka
17. L. Bridger, N. Magosi, L. Tomíček, S. Kukovica
18. J. Franc, M. Gavenda, M. Mitko, V. Milik (d)
19. R. Gafurov, C. Woodward, M. Kůs, O. Veverka
20. N. Pedersen, G. Hancock, M. Smolinski, Z. Simota

Nicki Pedersen: „Myslím si, že byla dráha na mnoha místech nebezpečná, musíme být opatrní. JInde by se za takových podmínek asi ani nejelo. S Gregem jsme se dohodli po devatenácté jízdě, že kdo vyhraje dvacátou jízdu, bude vítězem závodu.

Greg Hancock: „Zcela souhlasím s Nickim. Trať byla poznamenána počasím, čímž nebyla vůbec dobrá. Postupne se to vylepšilo. Ve finále se vždy chce kyždy snažit na maximum, ale na takové dráze by to opravdu nešlo.

Renat Gafurov: „Ze začátku byla dráha nic moc, dalšími jáízdami se to zlepšovalo. Celkově to však bylo hodně těžké dnes se prosadit.

Připravujeme podrobnou reportáž.

9 comments

  1. Skoda ze poradatele nedali pred vchod rovnou vyvesku s tim ze jezdci se dohodli na tomto poradi pred jizdami,ja bych usetril cas,penize a treba pepa franc i snahu dostat se do finale,musim rict ze velike zklamani z letosniho memorialu od te doby co se snazi byt samostatni a zahajit novou eru to jde z kopce,hodne se rozmyslim jestli pristi rok pojedu a to jsem po sobe nevynechal pres deset rocniku.Jen tak dal pánové…………………

  2. Musím dodat, že rozhodnutí s koncem závodu mne velmi zklamalo a patrně i většinu diváků, kteří to dali najevo silným pískáním. Dle mého názoru byla při posledních jízdách dráha již velmi dobrá, už se i prášilo. Rozhodnutí Pedersena mne ani moc nepřekvapuje, tomu se často něco nelíbí, chová se jako hvězda ale jeho letošní výkony jsou hodně slabé. Dejte někdo vědět jak si stojí starej pardál Vlado.

  3. Přesně tak pánové, nezbývá než souhlasit. Pořadatelé ať jdou třeba do prdele. Nepoužívám většinou vulgárních slov, ale tady mi to nejde přes pajšl. Konec závodu byl naprosto katastrofální a fanoušky přímo odpuzující. Hlavně si pak stěžujte, že na plochou dráhu nikdo nechodí a lidi nezajímá. Vidíte, je nás pár, kteří jevíme zájem a Vy nás ze stadionu přímo vyženete domů. Na Tomíčka jsme vyráželi ze 120km vzdáleného Liberce za deště s otazníkem vůbec nad celým závodem díky vlivu počasí. Cestou voláme kam se dá, na Markétu, na metrologické stanice kvůli pohybu větru a předpovědi atd. I za cenu posunutí začátku startu se nevzdáváme. Za deště kupujeme lístky a stále doufáme. V pláštěnkách ještě sledujeme boje lidí na dráze s počasím.
    Myslím, že se to podařilo víc než dobře. Závody nakonec nebyly špatné a dokonce se ke konci i mnohem zkvalitnily.

    A pak to přišlo.

    Nevím, co je na tom pravdy, ale z jednoho příspěvku jsem vyrozumněl, že měl Nicky nějaký protest?? Jestli jo, tak přece jezdit finále nemusel. Nebo je to povinné? Ať si klidně vyjede první místo v základní části a pak třeba ať utíká na letadlo domů. Pro mě za mě může do finále postoupit třeba další v pořadí. Možná se ti kluci vzadu snaží mnohem víc o postup, ale nejsou prostě mistři s takovým zázemím.

    Když už jste závěr zakhle pohřbili, tak mě napadá, jestli nebyl zájem spíš na tom, věnovat JRM motor domácímu Nickimu místo Gregovi? Extraliga je extraliga.

    Miras

  4. Vy jste všichni hrozně chytří:-))). Možná by to chtělo si uvědomit, že ta dráha opravdu nebyla vůbec v dobrém stavu po tom dešti. A finále rozhoduje o všem a jezdci jedou úplně naplno. Bylo by to o nějaký úraz… Proto Jury (ne pořadatelé – pro ty, kteří tomu nerozumí:-)) rozhodla, že se pojede finále ve dvou (Nicki a Greg). Jenže kluci si rozhodli, že finále nepojednou, protože rozhodla o vítězství 20. jízda. Kdyby ji vyhrál Greg, tak je první on. A je to tak podle součtu bodů a výsledku vzájemné jízdy. Nejdříve se zkuste zamyslet a pak kritizovat a posílat někoho do patřičných míst…. Chtěla bych vidět jak byste to vymysleli vy.

    1. Nesouhlasím. Možná pánové shora neformulovali své názory úplně v rukavičkách, ale v jádru mají jistě pravdu. Pokud byla dráha nebezpečná (což minimálně na začátku bylo podle mě takříkajíc „na hraně“) neměla Jury (jíž se tak zastáváte) závody pustit vůbec, to se holt někdy stává… ale pokud byla dráha sjízdná na začátku, tak na konci zcela jistě (např. Greg Hancock na tiskovce říkal, že se stav dráhy postupně zlepšoval a nebyl sám, bylo to evidentní i z postupně ubývajícho počtu pádů a z rostoucí rychlosti jednotlivých jízd). A jestliže tedy byla dráha sjízdná v rozjížďce 20, bylo jetelné i finále. Maximálně se Jury mohla obávat pustit pět jezdců, tak se mohlo jet ve čtyřech – ve dvou je to neodůvodnitelné, když 20 jízdu čtyři jeli. Argument, že ve finále se musí jet na plno, protože jde o vítězství, nemůže obstát, jelikož pokud se Nicki a Greg dohodli, že kdo vyhraje dvacátou vyhrál, tak taky jeli o vítězství a taky museli jet na plno… tedy riziko bylo zcela stejné. Myslím, že Nickimu se už od začátku v bahně moc něchtělo a snažil se to zkátit co to šlo a Jury mu šla na ruku (nechtěli jít proti hvězdě, kdyby nechtěl jet např. Milík, tak to nikoho nezajímá), pro což svědčí ty neustálé změny rozhondutí ohledně finále (ne, ano ale ve 2, ne). Finále se jet mělo, diváci byli jednoznačně zklamaní, závěr byl rozpačitý, nevysvětlený, dá se říci nedůstojný.

      1. Koukám, že tomu asi hodně rozumíte :-))))…. Takže si dovedete představit, co by se dělo, kdyby se závod zrušil? Co se týče vyjádření jezdců ohledně dráhy, tak říkali, že trať se zlepšila, ale během dvaceti jízd se bahno nahrnulo tak, že opět bylo nebezpečné na ní pustit 5 nebo 4 jezdce do finále… A Jury rozhodla, že se finále pojede ve dvou. To že ty dva se prostě dohodli spolu je pro mně pochopitelné. Myslím, že právě tihle dva vědí, co si můžou ke svému zdraví dovolit. Taky jsem byla zklamaná, že nejeli klasické finále. Ale rozhodně proto nebudu nikomu nadávat a posílat ho do prdele….

        1. Já řekl svůj názor a stojím si za ním. Nikomu nenadávam a už vůbec nikoho neposílm do …, tak mi to, prosím, nepodsouvejte. Dokonce si, narozdíl od Vás, netroufám hodnotit na základě pár vět, kdo čemu a jak rozumí.
          K Vašim otázkám, představit zrušení si samozřejmě dovedu – není to pro nikoho příjemné, ale už jsem to zažil, předpokládám, že i Vy (jen těch zrušených ledů letos na jaře, nedojetá GP, atd.). Pokud je dráha nesjízdná, ve smyslu životu nebezpečná nad míru rozmuného rizika, nic jiného ani dělat nelze, holt se plochá nejezdí v hale.
          Rozhodnutí Jury považuji z již rozvedených důvodů za chybné, či snad lépe řečeno učniné pod tlakem, ketrému měla odolat… opakuji je to můj pohled na věc a jsem si vědom, že nemusí být jediný správný a občas chybujeme samozřejmě všichni. Mohu se samozřejmě jen domnívat (rozhodčímu do hlavy nevidím), že kdyby ve finále nebyl zrovna Nicky, že by rozhodnutí bylo jiné a v tom vidím ten hlavní problém.
          Ad bahno: Kam se nahrnulo – k mantinelům a traktor to před finále, které se nakonec nejelo, ale upravil, minimálně stejně, spíš líp než to bylo v rozjížďce dvacet, kde museli jet jezdci taky naplno… to podle mě prostě není přesvědčivý argument. Pokud nejaký máte, rád si jej poslechnu a klidně uznám, že jsem se zmýlil, ale přítomnost bahna, které dvacet jízd nevadilo a najednou ano, to neberu. neberu.

Zanechte komentář: