Pecina s Volejníkem a Jan Klatovský můžou slavit titul

Autor článku:

ceska-republika.pngmoravec_1.jpgPetr Moravec: „Na základě konzultací s pořadateli závodů MMČR na ledové ploché dráze v Hamru na Jezeře a v Růžené si Vás dovoluji informovat, že vzhledem k vývoji počasí jsou pořadatelé nuceni oba náhradní závody, které se měly uskutečnit za původně plánované podniky tento víkend zrušiit.“

Vzhledem ke skutečnosti, že v souladu s NSŘ se podařilo odjet podniky nutné k vyhlášení mistrů České republiky, gratuluji v kategorii jednotlivců Janu Klatovskému a v kategorii družstev Janu Pecinovi a Lukáši Volejníkovi k zisku titulu Mistra České republiky.

Všem sportovcům, pořadatelům a činovníkům a samozřejmě i příznivcům sportovního odvětví ledová plochá dráha děkuji za jejich skvělý přístup k letošní sezoně.

S pozdravem

Petr Moravec
předseda SPD AČR

15 comments

  1. V našich podmínkách na přírodních drahách je počet a termín ledových závodů vždy nejistý.
    Je fajn, že se rozšířil počet pořadatelů a na každá možný víkend kdy by teoreticky mohlo mrznout je některý nachystán uspořádat závod. To je asi jediný možný systém u nás.
    Jen mě vrtá hlavou, proč závody někdy neodvysílá ČT4. Vždyť je to tak atraktívní a vyjímečná podívaná, kde je zakopaný pes ?

  2. No dík, škoda že jsem se to nedozvěděl dříve. Z programu TV jsem to nevyčetl a tady na stránkách ani ve speedway A-z jsem na to nenarazil. V jakém pořadu to dávali ?
    No to už je teď vlastně jedno.
    Možná by bylo fajn, kdyby p. Zita oboum periodikům dal echo, kdy se to bude vysílat a kde a objevilo se to tady v aktualitách. I když ty sestřihy závodů na ČT4 nebývají moc dobré.
    V Kopru jsem stál vedle ČT kamery, to zabírali jen pro sportovní zprávy, nebo to teprve odvysílají ?

  3. Jacku dík, je to tam pořád jak píšeš.
    Zarazil mě tam v reportáži názor pana Trojánka z Divišova, chtějí příští rok uspořádat led u nich a shledává divácký přínos v mantinelech -diváci blíž k dráze. Já ho chápu, ale vidím to obráceně, to by bylo zdravých a živích jezdců, kdyby nebylo v ploché dráze mantinelů, tak mantinelů ušetřeme alespoň ledaře, stačí že jezdí na cirkulárkách. rybníků je dost. Jako divák se budu klidně dívat opodál, jen když to bude o fous bezpečnější. Na ledech na rybnících je právě fajn, že tam ty mantinely nejsou.
    Nejhorší je vlítnout do pevné překážky. o co je lepší, když na silničních okruzích padne a pak se v pohodě na tření zastaví v bezpečnostní zoně.

    1. Na tento názor mám zcela jednoduchou odpověď. Je samozřejmě pravda, že rybník je po této stránce jednoznačně bezpečnější. Ačkoli i to je při české nedisciplinovanosti diváků velmi sporné. Na druhou stranu je si třeba uvědomit, že všechny velké závody se jezdí s mantinely. Pokud budeme stále jen jezdit na rybnících, naskýtá se přirozeně otázka, jak se to projeví v přímé konfrontaci našich jezdců se světovou konkurencí. V tomto případě vynechte jako argument bratry Jana a Antona Klatovské.

      1. Ono je asi jen jeden argument. Neberu teď tu bezpečnost. Na tom rybníku je to vždy o něco jistější. Udržet led na dráze je o dost složitější, myslím si aspoň já. Proto vám moc fandím, aby se vám to podařilo. Třeba my na Větřkovicích máme led pořád a to už je bůh ví jak dlouho přes den nad nulou. Troufám si tvrdit, že by to ještě jeden závod vydrželo. Ale možná se mýlím. Rád se však přijedu podívat na ledy kamkoliv, ať už na rybník nebo někam na stadión. Důležité je, že ty ledy budou. Fandím jak rybníkářům, tak stadionářům.

  4. Samozřejmě že souhasím s názorem, velký dík každému kdo závody uspořádá.
    Nicméně udělat ten sport bezpečnější by se určitě vyplatilo a vrátilo např. ve větší jezdecké základně. Valit do toho ty peníze a ještě ryskovat zbytečně více než v jiných motoristických sportech, to si asi každý řádně zváží a pak se rozhodne třebo pro enduro, motokros, či nějakou další motoristickou disciplínu.

    Prostě postrádám cílenou snahu přiblížit ten sport většímu počtu jezdců, většímu počtu pořadatelů a to jak finanční náročností,tak bezpečností a myslim si že v tomto sportu nějaký zásadní technickoorganizační průlom musí řijít, nebo zhyne na úbytě. Nejsem si jistý že tím bezpečnostním průlomem jsou třeba nafukovací mantinely, či méně hlučné výfuky.

    Pokud mám být visionář, tak to vydím na dráhy bez mantinelů s bezpečnostní zonou a možná elektromotorky (viděl jsem je v terénu a byl to kalup). Dráhy vidím jako víceúčelové plochy např. pro parkování aut u velkých měst, kde se budou moci vytýčit pokaždé trochu jiné dráhy, tu rychlejší, tu techničtější, tu pro 4 jezdce, tu pro 6 jezdců. Mělo by to jít vše bezpečněji, více jezdců, více pořadatelů, eklogičtěji, flexibilněji. Te´d je to dost konzervatívní a nikam se ten sport nerozvýjí a to je škoda, mám ho rád.

    Toť vše.

Zanechte komentář: