Pardubice se doma probily do finále

Autor článku:

zlata-prilba-pardubice.gifdivisov_plzen.jpgUVNITŘ FOTOREPORTÁŽ – Dalo to hodně práce a bylo potřeba i něco štěstí, ale Zlatá přilba Pardubice překonala těžkosti se sestavou a za ovací svých fanoušků postoupila do extraligového finále. Východočeši potřebovali k jistotě finálové účasti doma neprohrát s divišovsko-plzeňským a nejtěsnější výhrou 46:44 splnili zadání dokonale. Tým DaK Moto měl do finále rovněž blízko, ale dva defekty v poslední třetině závodu jej přišly draho.

Pardubické těžkosti se sestavou dostaly během úterního večera další zápletku. Jíž dříve odmítli start Tai Woffinden a Peter Ljung a nyní se kvůli potížím s ramenem omluvil i Lasse Bjerre. Zlaté přilbě tak zbyla jediná varianta na pozici zahraničního hosta – Stanislaw Burza. Ten po nočním telefonátu na nic nečekal a nasedl do auta, aby byl v Pardubicích včas.

Vedle Mateje Žagara dostal znovu šanci Patryk Dudek, jenž absolovoval přesně tu cestu, po které Woffinden s Ljungem přijet nechtěli. Oba cizinci s černými vestami jeli výborně a pardubičtí na ně nemohli najít recept, až jim ho v desáté jízdě nabídl Dudkův motocykl sám. Drobný Polák bezpečně vedl, ale na výjezdu z poslední zatáčky přestal jeho stroj pracovat, čehož Václav Milík dokázal využít. Stát se onen defekt o pár metrů později, možná by to Milík ani nestihl, na druhou stranu při problému o kus dříve, předjel by Dudka i na třetím místě jedoucí Tomáš Suchánek.

Ještě nešťastnější událost postihla tým DaK Moto ve třinácté jízdě, kdy Zdeněk Simota na druhém místě náhle ztratil výkon, dostali se před něj Stanislaw Burza i David Štěrovský. Z výhry 5:1 tak měli divišovsko-plzeňští jen tři body. Jak se později ukázalo jednalo se pravděpodobně o rozhodující moment, protože Aleš Dryml už předtím sejmul cejch neporazitelnosti z Mateje Žagara, a Pardubice tak před moninovanými jízdami držely dvoubodové vedení.

V ten moment bylo jasné, že Zlatá přilba je na nejlepší cestě do finále, neboť František Liebezeit nemohl ve čtrnácté jízdě využít ani Patryka Dudka, ani Mateje Žagara. Lukáš Dryml byl naopak k dispozici svému týmu s vědomím toho, že jakákoli výhra v jízdě posune Pardubice do finále. Dryml přijel ve spolupráci s Burzou do cíle jako první a závěrečně bezproblémové vítězství Dudka se Žagarem už bylo jen formalitou.

AMK ZP Pardubice (46 bodů)
1 ŠTĚROVSKÝ David (F,1*) 1+1
2 SUCHÁNEK Tomáš (2,1*,R,1) 4+1
3 VIDNER René (R,R) 0
4 DRYML Lukáš (3,2,1,1,1,3) 11
5 DRYML Aleš (2,2,2,3,3,0) 12
6 BURZA Stanisław (1*,3,2,2*) 8+2
7 MILÍK Václav (3,2*,1*,0,3,1) 10+2

DaK Moto Liebezeit Divišov-Plzeň (44 body)
8 KRUPIČKOVÁ Michaela (0) 0
9 DUDEK Patryk (3,3,3,2,2,3) 16
10 HÁDEK Daniel (1,0,1,0) 2
11 SIMOTA Zdeněk (1,1,2*,0,0,1) 5+1
12 HÁDEK Michael (0,0) 0
13 ŽAGAR Matej (3,3,3,2,3,2*) 16+1
14 HOLUB Jan (2,1,2,0,0) 5

Jízdy:
1. Milík, Holub, D.Hádek, Vidner (R) 3:3
2. Žagar, A.Dryml, Burza, M.Hádek 3:3 (6:6)
3. Dudek, Suchánek, Holub, Štěrovský 2:4 (8:10)
4. L.Dryml, Milík, Simota, D.Hádek 5:1 (13:11)
5. Dudek, A.Dryml, Suchánek, M.Hádek 3:3 (16:14)
6. Burza, Holub, D.Hádek, Vidner (R) 3:3 (19:17)
7. Dudek, L.Dryml, Simota, Suchánek (R) 2:4 (21:21)
8. Žagar, A.Dryml, Milík, D.Hádek 3:3 (24:24)
9. Žagar, Simota, L.Dryml, Milík 1:5 (25:29)
10. Milík, Dudek, Suchánek, Holub 4:2 (29:31)
11. A.Dryml, Žagar, L.Dryml, Simota 4:2 (33:33)
12. A.Dryml, Dudek, L.Dryml, Krupičková 4:2 (37:35)
13. Žagar, Burza, Štěrovský, Simota 3:3 (40:38)
14. L.Dryml, Burza, Simota, Holub 5:1 (45:39)
15. Dudek, Žagar, Milík, A.Dryml 1:5 (46:44)

Fotoreportáž Milana Zajíce

8 comments

  1. Ještě jednou – PARDUBÁCI VELKÁ GRATULACE! Byl to krásnej férovej závod a myslím, že si diváci přišli na své. Bohužel k nám se paní štěstěna otočila zády, ale to je prostě plochá dráha… Nejen jezdecký um, ale i nevyzpytatelná technika hraje velkou roli. Nebudeme polemizovat co kdybyb kdyby, doma to máte najetý a jestli s jedním cizincem nebo se dvěma, pořád jste silní, pro mě nejkompaktnější tým v naší extralize. Ve finále budu držet palce!!!

    1. Fando , oceňuji tvůj objektivní pohled na závody.Bylo to dramatické , velice pěkné a fér . Zmiňuješ štěstí . Ok , naprostý souhlas . Tentokráte jsme ho měli . To se musí uznat . Držím palec , ať se daří ve tvé práci . Děláš to dobře ! Měj se dobře . Marek

  2. Doufám že konečně někdo přijde se změnou. 15 jízd je málo, někdo je na startu třeba sedmkrát. To je prostě blbost. Za sebe na tomhle závodě jsem nebyl, ale v Praze jo a to mi fakt stačilo. Ještě lépe řečeno úplně odradilo od další návštěvy. Takže lepší navštěvovat individuální závody nebo přilbu

    1. Pravda, někdo je na startu 7x, a dokonce loni se přihodilo, že 2 jezdci se střetli 7x za závod. Jaký pak může mít hodnotu bodový průměr jezdců, když se někteří jezdci střetnou 7x za závod, jiní ani jednou.

      Už je nejvyšší čas vrátit se ke klasickému rozpisu čtyřutkáni na 20 jízd, 2 cizinci v každém týmu a bez žolíků, změn a podobných nespravedlivých věcí. Extraliga i 1.liga. Pak budou závody férové a nebude tým trestán za to, že se mu povedl začátek závodu. Od toho je náhradník, aby nahradil jiného jezdce. Aby se pozice náhradníka nezneužívala nejlepším jezdcem, navrhuji omezit náhradníkovi maximální počet jízd na 4.

      Za sebe mohu říci, že když byla extraliga formou čtyřutkání, tak jsem se na závody těšil. A teď, škoda slov. 15 jízd hloupého rozpisu. Odrazuje to diváky.

      Jsem zvědav, jestli se ještě dožijeme ukončení nepovedených experimentů s extraligou i 1.ligou. Vždyť to byly tak pěkné závody, než do toho mocipáni začali šťourat.

      1. Rozhodně nepatřím k příznivcům tohoto systému, ale systém čtyřutkání také není to pravé. Pokud budou v týmu 2 cizinci, tak se moc našich kluků nesveze.

        Osobně bych preferoval anglický systém, který stačí jen přeložit do češtiny, a na číslech 6 a 7 určit, že budou obsazena povinně juniory.

Zanechte komentář: