Polská druhá liga měla po odstoupení ukrajinského MIR Rovno na programu jen jedno utkání. V Rybniku se v něm střetlo místní družstvo s Kolejarzem Opole. Ještě po osmé jízdě Kolejarz vedl o dva body, ale pak se výrazně začalo dařit domácím a vysoko zvítězili 53:37. Nejvíce bodů pro Rybnik vyjel teprve osmnáctiletý ruský talent Ilja Čalov. U hostů získal nejvíc bodů Tomasz Rempala. Tabulku vede družstvo z Krosna.
Kolejarz Opole – 37:
1. Stanisław Burza – 8+1 (1*,3,1,2,1)
2. Tomasz Rempała – 9 (2,1,3,3,0,0)
3. Jesper Monberg – 6 (3,3,0,0,R)
4. Marcin Jędrzejewski – 7+1 (0,2*,1,3,1)
5. Marcin Rempała – 3 (1,2,R,-)
6. Adrian Wojewoda – 1 (1,Fd,-)
7. Rafał Malczewski – 3 (2,R,1,R)
ŻKS ROW Rybnik – 53:
9. Michał Mitko – 7+1 (0,3,3,1*)
10. Roman Chromik – 10+2 (3,1,2*,2,2*)
11. Ilja Czalov – 12+1 (1*,2,3,3,3)
12. Viktor Kulakov – 8+2 (2,F,2*,2,2*)
13. Lewis Bridger – 10+1 (3,1,2,1*,3)
14. Kacper Woryna – 1 (Fd,0,1)
15. Alex Zgardziński – 5+1 (3,2*,0)
Jízdy:
1. Chromik (64,90), T. Rempała, Burza, Mitko 3:3
2. Zgardziński (64,74), Malczewski, Wojewoda, Woryna (Fd) 3:3 (6:6)
3. Monberg (64,96), Kulakov, Czalov, Jędrzejewski 3:3 (9:9)
4. Bridger (64,73), Zgardziński, M. Rempała, Malczewski (R4) 5:1 (14:10)
5. Burza (65,33), Czalov, T. Rempała, Kulakov (F3) 2:4 (16:14)
6. Monberg (64,81), Jędrzejewski, Bridger, Woryna 1:5 (17:19)
7. Mitko (66,73), M. Rempała, Chromik, Wojewoda (Fd) 4:2 (21:21)
8. T. Rempała (65,99), Bridger, Burza, Zgardziński 2:4 (23:25)
9. Mitko (65,87), Chromik, Jędrzejewski, Monberg 5:1 (28:26)
10. Czalov (64,95), Kulakov, Malczewski, M. Rempała (R4) 5:1 (33:27)
11. T. Rempała (66,04), Chromik, Bridger, Monberg 3:3 (36:30)
12. Czalov (65,01), Burza, Woryna, Malczewski (R4) 4:2 (40:32)
13. Jędrzejewski (65,30), Kulakov, Mitko, T. Rempała 3:3 (43:35)
14. Bridger (65,22), Kulakov, Jędrzejewski, Monberg (R4) 5:1 (48:36)
15. Czalov (65,35), Chromik, Burza, T. Rempała 5:1 (53:37)
Diváků: ok. 3800
Tabulka:
1. Krosno – 4 zápasy – 6 bodů +3
2. Rybnik – 4 – 4 +17
3. Opole – 4 – 4 +13
4. Kraków – 3 – 2 -14
5. Pila – 3 – 2 -19
mir rovno horší než olymp praha blahé paměti v ppolské lize .jak mužou jet tuhle soutěž družstva jako je toto? vždyt ani neměli každý svou motorku to trošinku přecenili ne?
Ani nejnižší polská 2. liga rozhodně není žádnou pralesní ligou, kde by stačilo se vůbec nějak udržet na motorce a ta aby vůbec nějak jela. Některý evropský kluby si to asi stále neuvědomují.
Takovou pralesní plochodrážní ligou byla kdysi naše 2. liga. Hlavně na postech juniora byli kluci, co byli rádi, že ty kola vůbec bez pádu nějak odkroužili. Bylo to pochopitelné, jezdit na 500 se začínalo tuším až v 17 letech. Dnes nejsou v bývalé východní evropě prachy na plochodrážní mančafty, které by jezdili ve své zemi nižší ligy, kromě opravdu těch vyspělých plochodrážních zemí jako Polsko, Dánsko, Švédsko, kde do ploché dráhy asi jdou peníze. Tak se občas nějaký postkomunistický tým snaží účastnit 2. polské ligy. Divím se, že se třeba z těch našich okolních zemí nepřidá nějaký klub do naši 1. ligy, to je taková holomajzna, kde obecně stačí aby se člověk udržel a to na čem sedí trochu jelo. Vlastně, teď se přidali Žarnovice, jedou dohromady s Březolupama, ale klidně by mohl jezdit i MIR ROVNO, třeba dohromady s Plzní.
ty vado to tedy ne já jsem tu druhou ligu jezdil kdysi docela to šlo ale to bylo registrovaných jezdců ploché dráhy tak desetkrát tolik jka dnes když se podáíváš na systém postupu jednotlivců dnes v polsku podobné to vbylo u nás nemysli si čechy jeli dobří jezdci do federálu se těžko postupolvalo musel jsi mít paíry jinak js jezdit nemohl ale na druhou stranu ti stačila kombineza boty a helma .. zbytek jsi dostal dneska kdo si muže dovolit tenhle sport? sponzoři nejsou většinou synci bývalích jezdců, takových amaterů jako je jarda otruba ze svitav či jarda petrák z pardubic je málo hodně kluků konči s věkem junioraa závodění peníze peníze a peníze zkurvená doba komu to pomáhá? plzenáci ty prachy nemají hádek jako stálá rezerva grand prix na dlouhé nemá na motor a ani na dopravu. na závod– pryč jsou ty krásné doby kdy se jela kvalifikace pro mr na dlouhé dráze 30 jezdců se oto ucházelo to je neskutečné junirů byl také moc dnes krachují i ve švédsku kluby a to dost o polsku žádná většina klubů je tam zadlužená neplatí jezdcům dnes to máš na netu vše si přečti co bylo jezdců dřív akolik jich je ted nemámtuhle dobu rád neprospívá obyejným lidem ani nadšenýmklukům byt talentovaným ale bez peněz.. prot je naše plochá tam kde je a tedy na cestě do pekel..
Já se omlouvám že jsem snížil kvalitu druholigových jezdců, ale za Chabařovice tenkrát jezdil opravdu nějakej junior, jméno si už nepamatuji a ten byl opravdu v té době rád, že dojel. On měl jediného soupeře – svoji motorku. Je pravdou, že Chabařovice nějak začínali a byli asi na chvostu ligy. Může to být někdy 1977 ?
Jinak tzv. svazarmovské sporty na tom byli bezesporu líp. Tenkrát když někdo politicky nezlobil a našel si nějakýho koně, co komoušům nevadil, nebo ho dokonce podporovali, tak měl klid a mohl se věnovat věcem o kterých se dneska některým může zdát, hlavně v motorizmu. A při tom to bylo asi o partě, že tým byla dobrá parta co spolu byli v dílně a jezdily nějakým starým křápem na závody. Dneska mě vadí, že z týmového pohledu ten jezdec nemá v podstatě žádnou příslušnost. Soupisky se spoustou jmen, některý se vůbec nesvezou, někdo jednou, každej jezdí za x klubů a pokud se ti mladí kluci nedostanou rychle do špičky tak s tím sportem seknou. Že by někdo v pohodě jezdil dalších deset let nižší ligu, protože ho to baví, tak to se už z finančních důvodů nenosí. Kdysi jsem četl, že bylo u nás přes 80 aktívních jezdců a to nebyli ještě žádný 125.
jo jo ale postoupili jsme do první potom a kluci i do extraligy ale to už jsem to nejel to byla krásná doba já si nestěžuji jezdil jsem původně motokros soukromně to nikdotenkrát nesměl jet musel být někde organizován tak jsem se zapsal do svazarmu atím to haslo nikdo mně neomezoval motorku jsme měl svou jen ta hlavička am byla a k mému překvapení jsem byl vyhlášen na nějakém sjezdu té organizace mezi nejlepšími aposlay my nový motor to jsem čuměl já je noi neznal no jo eztrligu za jinej a i ligu také ale plochá je vůbec jiná jezdci stejného klubu v polsku jedou vzápětí proti sobě ve švédsku a podobně yts někde jezdil ? jinak náš odchovanec byl i jirka hurych co se zabil ve francii ale to už jezdil za olymp či rudou hvězdu tehdá
No jezdil, vždycky když mě vzal táta v Ústí na plochou dráhu, tak jsme pak s klukama jezdili plochou dráhu na kole na dvorku, dokud někdo nespadl a celý se neodřel. To ještě jezdil za Ústí Wolfa my jsme to docela žrali.
Pak se plochá přestěhovala do Polep a tak jsem s ní ztratil kontakt. Pak až ty začátky v těch Chabařovicích jsem zaznamenal jako divák.
Já jsem dělal horolezectví a vysokohorskou turistiku organizovaně a taky nám podnik pod který klub patřil přispíval na naši činnost, platil tělocvičnu, někdy i část nákladů na cestu do hor a nevzpomínám si, že by nás někdo politicky vopruzoval.
v polepech to byla paráda jezdit byla dost krátká ta dráha takže tam rohodovalo spíš umění než síla stroje.. no jezdili tu u nás dva volfové jaroslav ten byl i učastníkem světového finale jednotlivců a jan volf to byl valczak ajk by napsali poláci. potom se to jezdilo v chaba. já jezdil i motokros jak jsem napsal .. neříkámže nás někdo omezoval či šikanoval to ne jen jsme musli být organizovaní nešlo jezdit jako soukromník ale de facto to tak bylo motorky jsem si musel koupit sámna motokros.. i prot jsme s kamarádem šli jezdit plochou tam bylo vše zadara stačila kombinéza boty a helma—
ale jaroslav volf skončil dost brzo bylo mu snad 32 let po tom zranění v polsku se nedal nikdy už plně do ppohody. nevím jestli se to hodí ale jaroslav volf byl ten co na zlaté přilbě oslněn sluncem bohužel přčejel nebohého luboše tomíčka….
Tenkrát jsme chodili na staďák na Klíši a asi nejvíc obdivovali Jardu Volfa mladšího. No oni byli vlastně tři Kromě Jana a Jaroslava byl ještě Jaroslav starší, ten jezdil za Ústí 1958 – 1962. Mladší Volfové jezdili v letech 1960- 1972. Dokonce jsem se dočetl v brožurce vydané k 50 letům ploché dráhy na Ústecku že otec a syn jezdili krátký čas spolu. A ty jsi jezdil za Chabařovice v kterém období, jestli si ten koho myslím tak typuji 1979 -1984 ? První závod se jel v Chabařovicích v 1974. Tam jsem fandíval Jardovi Zobalovi, v pozdějším období Karlovi Voborníkovi.
Před Chabařovicemi se asi pár let jezdilo v Polepech. Polepy pak nedostaly prý licenci dráhy. Ono se na severu jezdilo i v Chomutově, v Krupce, v Žatci, ale tam jsem nikdy nebyl na ploché dráze, byl jsem v té době dítě a byl jsem odkázán na to kam mě vezme taťka.
VPOLEPECH TO ZRUŠILI KDYŽ ZAKÁZALI TY ASFALTOVÉ PODKLADY JO JO JEZDILI SPOLU KRÁTCE ŘÍKÁMJARDA MLADŠÍ BYL BOREC JEL I SVĚTOVÉ FINÁLE JEDNOTLIVCŮ POTOM SE ROZBIL V TOMPOLSKU AUŽ TO NEBYLO ONO JAK ŘÍKÁM SKONČIL SNAD VE 32 LETECH
A co kdyby se teda utvořil českej tým BOHEMIA kterej by zastupovali jezdci jako Suchánek Simota Malek a další a jezdili by II. ligu v Polsku snad by na to pár lidí přišlo.
to by nemusel být ani národní tým . to by mohlo být pod jakýmkoli klubem jen by museli podepsat tady ane polákům tuším že martin málek je podepsaný v krosně jen z našich ted venda v tom rybniku ale nejde nikdo vyjma kuse vlastně někdy za krakow jede