David Vrtáček: „Popravdě jsem ani o tomto sportu nevěděl.“
Dnešní v pořadí už šestý mechanik na plný úvazek je další z klanu Vrtáčku. Po rozhovoru z jeho bratrem Lubošem jsme dnes vyzpovídali Davida. Jeho kariéra mechanika je rovněž velmi zajímavá. K ploché dráze se dostal vlastně náhodu a jak sám říká, o tomhle sportu vlastně ani nevěděl, no ale hezky po pořádku.
Speedway Fakta:
1. Pamatuješ si, jak ses poprvé potkal s plochou dráhou a kde to bylo?
David Vrtáček:
„Poprvé jsem se setkal s plochou drahou na závodech v Divišove, kde jel Tomáš Suchánek za českou reprezentaci. Jsem s ním dlouhé roky velice dobrý kamarád… no a tak jsme jeli do Divišova zafandit s kamarády.“
Speedway Fakta:
2. Učarovala tě plochá dráha na první pohled a chtěl ses stát závodníkem?
David Vrtáček:
„Ano plocha dráha mne velmi učarovala a přemýšlel jsem, že bych se také chtěl stát závodníkem… :DDD (smích)“
Speedway Fakta:
3. Jezdil si někdy plochou dráhu, nebo si hned začal dělat mechanika?
David Vrtáček:
„ Nikdy předtím jsem nejezdil a popravdě jsem ani o tom sportu nevěděl. Tehdy po těch závodech v Divišove jsem se stavil u Tomáše Suchánka v dílně. Moc jsem se zajímal více o tom, co všechno to obnáší a tak se nějako stala příhoda, že jsem se začal učit co a jak a začal dělat mechanika.“
Speedway Fakta:
4. Závodníkem si nikdy nebyl, vyzkoušel sis aspoň na tréninku jaké to je být plošinářem?
David Vrtáček:
„ Vždycky jen mechanik a jsem rád, že to i tak dopadlo. Tenhle sport je crazyyy :D. Ano vyzkoušel jsem si svezení na mašině. Jak na škváře, tak na šroubcích na ledě a musím uznat, že na ledě je mi to příjemnější :D :D..“
Speedway Fakta:
5. Kdo byl tvým prvním šéfem a u koho všeho si pracoval jako profi mechanik?
David Vrtáček:
„ Jako první, kdo mě začal zaměstnávat byl Tom Suchánek poté Václav Milík, Filip Hjelmland, Craig Cook, Jason Doyle a Sam Masters.“
Speedway Fakta:
6. Kdo bude letos tvým zaměstnavatelem?
David Vrtáček:
„ Letos budu spolupracovat s mladým závodníkem Leon Flint…“
Speedway Fakta:
7. Jsou jezdci nároční na své mechaniky, nebo ti v přípravě motorek plně důvěřují?
David Vrtáček:
„ Jak se to vezme samozřejmě, někteří závodníci jsou nároční, ale samo o sobě ta práce je náročná, pokud jezdíte Polsko,Švédsko a Speedway Grand Prix a různé kvalifikace…. každý musí byt „vždy“ stoprocentní a mít důvěru svého závodníka.“
Speedway Fakta:
8. Kdo byl ve tvé kariéře mechanika nejpřísnějším šéfem a naopak kdo byl tím nejpohodovějším?
David Vrtáček:
„ Jason Doyle…ne nebyl nejpřísnější, ale měli jsme hodně závodů v Evropě a tak to bylo velice náročné Nejlepší spolupráce jako z cizinců byla s Craigem Cookem jsme jako rodina!!! “
Speedway Fakta:
9. Můžeš nám stručně popsat týden profesionálního mechanika od pondělí do neděle?
David Vrtáček:
„Nějako mohu. Pondělí odjezd do Švédska… úterý nebo čtvrtek závody, pátek až neděle Ekstraliga v Polsku + Grand Prix a hooodně kilometru nasedíš v autě a do toho to musíš umejt a postarat se,, aby si byl zase ready na závody no a takhle to je v ty špičce každý týden….. :)“
Speedway Fakta:
Díky za rozhovor a přejeme hodně štěstí v nové plochodrážní sezóně tvému týmu.