Divoké karty do Grand Prix 2013 rozdány

Autor článku:

grand-prix.gifJen deset dní od poslední Grand Prix letošní sezóny bylo oznámeno, jací jezdci se představí v elitním seriálu v roce 2013. Podle očekávání se promotér BSI usmál na Jaroslawa Hampela, který půl loňské sezóny promarodil, a Darcyho Warda, podle některých odborníků nejlepšího jezdce světa mimo elitní seriál. Další místa už byla více sporná, ale o své místo si výbornými výkony řekl Martin Vaculík, pozici určenou pro Brita zaplní v příštím roce Tai Woffinden. Poslední hádankou bylo, kdo nahradí končícího Jasona Crumpa, oním jezdcem bude v souladu s dřívějšími prohlášeními Andreas Jonsson. Aleši Drymlovi zůstává místo prvního kvalifikovaného náhradníka, tedy pozice s číslem 19, kterou letos zastával Martin Vaculík.

Startovní listina GP 2013:
1 Chris Holder (Austrálie)
2 Nicki Pedersen (Dánsko)
3 Greg Hancock (USA)
4 Tomasz Gollob (Polsko)
5 Emil Sajfutdinov (Rusko)
6 Antonio Lindbäck (Švédsko)
7 Fredrik Lindgren (Švédsko)
8 Andreas Jonsson (Švédsko)
9 Martin Vaculík (Slovensko)
10 Jaroslaw Hampel (Polsko)
11 Krzysztof Kasprzak (Polsko)
12 Matej Žagar (Slovinsko)
13 Niels Kristian Iversen (Dánsko)
14 Tai Woffinden (Velká Británie)
15 Darcy Ward (Austrálie)

Kvalifikovaní náhradníci:
19 Aleš Dryml (Česká republika)
20 Leon Madsen (Dánsko)
21 Troy Batchelor (Austrálie)
22 Hans Andersen (Dánsko)
23 Peter Ljung (Švédsko)

19 comments

  1. Martin Vaculík jezdil výborně narozdíl od Hampela, který jel čočku a přesto dostal divočáka, nevidím důvod. Protekční dosazení Jonssona je nelegální a u soudu nemá šanci. Doufám, že si to Drymlové nenechají líbit, v čele s Alešem seniorem. Ten ze sebe nikdy nenechal dělat otloukánka a vždycky šel tvrdě za svým cílem.

    A co šéf naší ploché dráhy, jaké právní kroky udělá? Nezastane se náhodou Aleše? Je mu to snad jedno?

    Od dob, kdy se udělují stálé divoké karty většinou nerozhoduje výkonnost jezdců, ale protekce. A nám se naskýtá otázka, není to spíše korupce? Cituji z tohoto článku: „pozici určenou pro Brita zaplní v příštím roce Tai Woffinden“. Aha, tak ona je to pozice pro Brita, to holt nejsou pozice pro nejlepší světové jezdce, ale pouze pro jezdce britské národnosti. A co třeba pozice pro Bulhara, Rumuna, Kazachstánce, ty by se nenašly, vážení soudruzi? Dle mého názoru vedení GP dlouhodobě představuje nechutný totalitní režim, který je rok od roku horší a horší.

  2. 8 Andreas Jonsson (Švédsko)- protekce na úkor aleše, 2 gp za rok ve švédsku a peníze sehrály asi své, je z toho na blití. tady si nemůžeme nevzpomenout na pyšnou princeznu: “ odvolávám co jsem odvolal a …………..“.
    9 Martin Vaculík (Slovensko)- zaplať bůh, že si ho všimli. jsem zvědavý, jak pojede pod tlakem, přeci jenom se od něj už bude něco očekávat. nesnižuji jeho výkony a moc mu fandím, ale uvidíme a doufejme.
    10 Jaroslaw Hampel (Polsko)- osmičku by si vyjel, tak si myslím, že je tu správně.
    11 Krzysztof Kasprzak (Polsko)- toto je / si myslím / jeho strop, až na pár výjimek ho budeme vídat v druhé polovině.
    12 Matej Žagar (Slovinsko)- s osmičkou bude asi hodně míchat.
    13 Niels Kristian Iversen (Dánsko)- pokud bude mít sezónu jako letos nebo tu loňskou, mohl by být černým koněm.
    14 Tai Woffinden (Velká Británie)- stejně protekční a svými výsledky ubohý jako jeho dva předchozí parťáci. Vyfasovat divokou jen proto, že jsem anglán, je dost ubohé, holt zase prachy a závod v anglii.
    15 Darcy Ward (Austrálie)- když se před závodem neopije a přijde na něj, nebude se pohybovat moc vysoko. v anglii jede, polsko nic moc, ale gp je o něčem jiném, holt zkušenosti.
    pokud bude aleš podávat protest proti postupu těch nahoře, přeji mu hodně štěstí a sezónu minimálně stejnou, jako letos.

    1. To hodnocení výkonnosti asi celkem sedí, ale neustále se divit že v nasezení jezdců hraje velkou roli politika promotéra, kterým je privátní firma a peníze mi přijde trochu naivní.
      O peníze jde samozřejmě „až“ v první řadě, tak to prostě chodí.
      Sic právní laik, ale jako jedinou možnost pokusit se to zvrátit vidím přes zastřešující sportovní autoritu šampionátu, kterou je FIM, ta by měla dbát na dodržovaní předem stanovených pravidel. A partnerem FIM, který by měl podobné záležitosti řešit je nejspíš zastřešující národní sportovní autorita, kterou je Autoklub ČR – tudíž parketa pro JuDr Ječmínka.Ať ukáže jak mu leží na srdci česká plochá dráha. Upřímně řečeno si ale myslím, že na tom už nikdo nic nezmění.

  3. Vazeni pratele ploche drahy,

    vzhledem k tomu, ze zde vladne pomerne vzrusena debata, ktera je dle meho nazoru celkem pomylena, pokusim se timto par veci osvetlit tem, kdo maji sice nazor, ale ne vzdy se zakladajici na realnem zaklade.

    SGP se ridi necim, co se jmenuje „FIM SPEEDWAY WORLD CHAMPIONSHIP GRAND PRIX REGULATIONS“
    – jsou to pravidla, ktera jsou obecne zavazna.
    V techto pravidlech existuje definice jezdce ktery muze startovat v SGP:
    1) Kvalifikovany jezdec – Jezdec ktery se dostal v minulem rocniku do 8 nejlepsich, nebo byl na 1-3 miste v challengi
    2) Nominovany jezdec: Jezdec ktery byl vybran komisi SGP
    3) Kvalifikovany nahradnik – jezdec na seznamu nahradniku, schvalenem a publikovanem komisi SGP (seznam na kterem je prave Ales Dryml)
    4) Divoka karta – jezdec vybrany komisi SGP na jeden zavod
    5) Tratova rezerva- Jezdec nominovany narodni federaci a schvaleny komisi SGP ktery se zucastni zavodu SGP jako nahradnik

    Zadny jiny typ, druh, nebo odrudu zavodnika rady neznaji. Z tohoto je celkem jasne, ze odstoupeni Jasona Crumpa z GP vubec nedavalo Alesovi (bohuzel) narok na jakysi automaticky postup.
    Vsichni fandove u nas by si urcite prali mit cecha v GP, ale Ales si skutecne vybojoval „pouze“ prvniho nahradnika.

    Co se stalych divokych karet tyka, je to proste o tom, ze si BSI (anglicka soukr. spolecnost vlastnici veskera prava na SGP) muze vybrat koho chce jako stalou divokou kartu. Kupodivu to ti anglicti podivini delaji tak, ze jim pri tom lezi na srdci jejich vlastni financni uspech.
    V anglii chodi na GP v Cardiffu pres 40 000 lidi a z toho min. polovina jsou mistni, kteri si koupi listek jen kdyz pojede alespon jeden anglican. (Asi nema cenu zde resit, ze Woofinden ma v Anglii bodovy prumer 9.09 , Ward jako nejlepsi v lize 10.95, zatim co Ales ma 5.68)

    Dal uz jen jeden komentar: „Martin“ si plete FIM a BSI (o GP rozhoduje BSI a ne FIM) a snazi se nam vysvetlit, ze ACCR je zodpovedny, nebo alespon spoluzodpovedny za bezpravi pachanem na nas malych Cesich…. To jsou kecy. Fakt je ten, ze s BSI jedna v CR jen a pouze Olymp Praha jakozto historicky jediny organizator GP v CR. Hampela si prosadil Polsky organizator GP a dostal (myslim ze vsak opravnene) stalou divokou kartu.
    Polozme se na otazku… Ma nas organizator GP zajem na tom aby jezdil nas jezdec v GP? Co pro to udelal?
    Druhy problem je v tom, ze i kdyby se o neco snazil, moc by toho nezvladl, nebot dokud bude na nasi GP chodit mene nez 2 000 nasich fandu (zbytek jsou polaci) tak tim asi BSI moc neoslnime.
    Je treba si shrnout fakta:

    Zadny z nasich jezdcu na SGP nema ani penize, ani formu.
    Ales celkem rozumne dava prednost dlouhe draze, kde ma sanci neco dokazat pred GP kde by byl bez sanci (bohuzel neni ani v jedne kloudne lize ani v prvni 30tce) .
    BSI ani FIM neudelalo nic spatneho tim, ze dodrzovalo pravidla. – Neco, co se u nas moc nenosi….

    1. ve většině souhlas, ale brát bodový průměr v “ uprdlané “ anglické lize, kde dneska nikdo pořádně nechce jezdit??? nesnižuji kvality jezdců w + w, ale atypické angl. dráhy nemohou být měřítkem, měřitelnější je, co dokázali po evropě a u těchto dvou toho moc není. jistě, angličani / jakož to vlastníci / v gp jezdce mít “ musí „, ward je talent, který když se neupije, někam to dotáhne, ale zatím vítězí spíše ten alkohol.
      aleš má větší šanci na dlouhý, ale proč nebýt i stálým účastníkem i gp? v této diskuzi se jedná spíše o nasazení aj, který za poslední dva roky moc neoslnil. v tomto případě si myslím / a to i většina přispěvotelů /, že desáté fleky aleš zvládne taky a sledovanost a propagace pd by u nás mohla být větší, o tom si myslím neúpovedeme sporu. sledovat našeho jezdce by bylo jistě příjemnější, než koukat na zoufalého harrise nebo andersena, popř. jonssona.
      závěrem lze říct, že aleš svou neprosadí a nám nezbyde, než se modlit, aby polovina divokých karet v čele s aj něco předvedla.martinovi budeme všichni držet palce.

    2. V případě že řády jsou tak jednoznačné a stručné jak uvádíš, nechápu proč speedwayfakta uveřejnily tento článek:

      http://www.speedwayfakta.cz/mezinarodni/grand-prix/ales-dryml-prece-jen-v-grand-prix-2013/

      a proč pan Moravec v reakcích na diskuzní příspěvky na stránkách ZP uváděl že je připraven proti rozhodutí nasadit do SGP Jonssona na ukor Aleše:“protestovat a to postupně v souladu se všemi předpisy a řády.“

    3. Ještě k tvému názoru že:
      „Martin si plete FIM a BSI (o GP rozhoduje BSI a ne FIM)“
      ..ne nepletu, BSI opravdu jako promotér závodu rozhoduje o sytému a pravidlech šampionátu. Ovšem pokud seriál zastřešuje
      FIM a umožňuje tak víteze SGP vyhlašovat oficiálně mistrem světa, má v případě sporu pravomoc rozhodovat coby arbitr o spávnosti výkladu pravidel a jejich dodržování.

    4. Dobrá analýza. Možná jen jeden detail: Cardiff rozhodně neleží v Anglii a před nikým z Velšanů bych si ani nedovolil něco takového tvrdit. V Cardiffu se jezdí BRITSKÁ Grand Prix, což je malý rozdíl.

      Aleš, pokud pojede seriál MS na dlouhé dráze, bude mít rozhodně úspěch a Pepa Franc taky.

      1. Koukal jsem na stránky FIM, v pátek ráno tam byl psán Mathieu. Večer jsem na nějakém, asi německém, serveru četl Stéphaneho, který je nyní i na oněch fimáckých stránkách. Tak nevím, ale asi to spíš opravdu bude Stéphane. Zřejmě i proto, že Mathieu toho moc na dlouhé letos nenajezdil. Pokud vím, tak jen jedno GP a světová družstva.

  4. Teď budu stručný. Podle pravidel platí:

    Jonsson: neumístil se do 8.místa a proto je z GP vyřazen.

    Crump: umístil se do 8.místa a proto má zajištěnou účast pro příští rok.

    Jestliže Crump nemá zájem starovat, jeho místo zaujme 1.kvalifikovaný náhradník Aleš Dryml. Jinou možnost pravidla neumožňují.

    Mezi slušnými lidmi pravidla a zákony platí. Tam, kde je u moci totalitní režim, pravidla a zákony neplatí. Ty si právě upravují a předělávají představitelé režimu podle toho, co se jim zrovna hodí do krámu.

Zanechte komentář: